Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.05.2025 08:04

1. TOUKOKUUTA
Nopeaa toimintaa
LUE 2. AIKAKIRJA 20:1-4

Joosafat pelästyi ja kääntyi kysymään Herralta ja kuulutti paaston koko Juudaan. 2. Aikakirja 20:3

Joosafat sai kuulla pelottavan uutisen. Vihollinen oli aikeissa valloittaa Juudean. Suuri sotajoukko oli tulossa kansaa vastaan. Kuningas ei aikaillut vaan kävi heti rukouksessa Herran eteen. Pelästyneenä hän kääntyi Herran puoleen ja julisti sitten koko Juudeaan paaston.

Kun testit ja murheet tulevat kohti, käy Herran eteen ja pyydä häntä apuun. Kansa ymmärsi, ettei se mitenkään kyennyt pelastautumaan suurelta vihollisarmeijalta. Juudean asukkaiden ainoa mahdollisuus oli se, että Jumala puuttuisi tilanteeseen heidän puolestaan. Kun etsimme Jumalaa rukouksessa, annamme hänelle vapaat kädet toimia. Hän tietää, mitä voittoon tarvitaan.

Avunpyynnön ohella tärkeää on nöyrä asenne, niin että tunnustamme Jumalalle tarvitsevamme hänen viisauttaan ja vapautustaan. Kun olosuhteet vastustavat, inhimillinen ratkaisu olisi miettiä itse, miten voisimme selviytyä tilanteesta. Jumala painotti Josafalle sitä, ettei taistelu ollut ihmisen vaan Jumalan.

Jumala käytti Juudean vapauttamisessa kaikkea muuta kuin tavanomaisia sotakeinoja. Hän antoi ohjeet, että laulajien tuli mennä aseellisten joukkojen edeltä. Kun laulajat alkoivat riemuhuudoin ylistää Herraa, Herra vapautti kansan vihollisten käsistä, ja hän tekee saman myös sinun elämässäsi.

Rukous, ylistys ja luottamus ovat voiton perustana. Luotatko Jumalaan ongelmassa, joka häämöttää edessäsi? Jos et ole vielä luovuttanut taakkaa hänelle, tee se nyt. Anna huolenaiheesi rukouksessa hänelle ja ylistä häntä siitä, että hän antaa voiton.

Rakas Jumala, luotan siihen, että sinä selvität jokaisen ongelman, jonka kohtaan tämän päivän aikana. Luovutan taakkani sinulle ja pyydän sinua hallitsemaan kaikkia olosuhteita.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.05.2025 08:26

2. TOUKOKUUTA
Kun kaikki näyttää olevan vastaan
LUE 2. AIKAKIRJA 20: 5-12

"Meidän Jumalamme, etkö tuomitse heitä? Sillä me emme mahda mitään tätä suurta joukkoa vastaan, joka hyökkää meidän kimppuumme, emmekä itse tiedä mitä tehdä, vaan sinuun meidän silmämme katsovat." Aikakirja 20:12

Olosuhteet näyttivät olevan Josafatia ja hänen miehiään vastaan. Viholliset ympäröivät heitä kolmelta taholta, ja niitä oli paljon enemmän kuin Juudan asukkaita. Josafatin ratkaisu antaa hyvän esimerkin jumalallisesta taistelusuunnitelmasta kaikille kristityille, jotka ovat kuvainnollisesti ilmaistuna selkä seinää vasten.

Josafat tiedosti Jumalan voiman, joka on vertaansa vailla. Hän totesi, että Jumalalla oli kaikki voima ja valta eikä kukaan voisi vastustaa Herraa (2. Aik.20:6). Jumala on aina suurempi kuin ulkoiset olosuhteet, ja hänen voimansa riittää joka tilanteessa. Armoa on aina riittävästi, ja Jumalan rakastava laupeus on ylitsevuotavaista.

Josafat myönsi oman avuttomuutensa. Hän tunnusti, etteivät hän ja hänen miehensä pystyneet vastustamaan vihollisen sotajoukkoa, joka oli tulossa heitä vastaan. Ihmisen voimat ovat rajalliset, mutta Jumalan valtasuuruutta ei kukaan voi ylittää.

Josafat suuntasi katseensa ja ajatuksensa Jumalaan. Älä vatvo ongelmaasi vaan keskity Jumalan läsnäoloon, sillä hän on sinun lähelläsi kaikissa tilanteissa.

Kun luotat Jumalaan päivittäisessä vaelluksessa, huomaat, että taistelu kuuluu hänelle. Hän hoitaa kamppailut puolestasi, jos vain annat hänelle luvan siihen, eikä hän ikinä joudu häviölle.

Taivaallinen Isä, kaikki valta ja voima on sinun kädessäsi. Kukaan ei voi vastustaa sinua. Olen voimaton näiden olosuhteiden edessä, mutta käännän katseeeni sinuun.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.05.2025 08:22

3. TOUKOKUUTA
Vuodata sydämesi Herralle
LUE 2. AIKAKIRJA 20:13-17

Mutta silloin ei ole teidän asianne taistella. Astukaa esiin, seisokaa ja katsokaa, kuinka Herra pelastaa teidät, Juuda ja Jerusalem. "Älkää peljätkö älkääkä arkailko; menkää huomenna heitä vastaan, ja Herra on oleva teidän kanssanne." 2. Aikakirja 20:17

Josafitilla oli valtava ongelma. Moabilaiset ja ammonilaiset lähtivät sotaan häntä vastaan mukanaan myös maonilaisia (2. Aik. 20:1). oli aika julistaa kansallinen hätätila. Useimmat valtionpäämiehet olisivat kutsuneet paikalle neuvonantajansa tai katsastaneet armeijan, mutta ei kuningas Josafat.

Pelästyneenä Josafat kääntyi Herran puoleen (jae 3). Hän ei epäröinyt, valittanut tai kuluttanut aikaansa voivotteluun vaan kutsui kansan koolle rukoilemaan ja paastoamaan.

Rukouksen alussa Josafat kertasi Jumalan luonteenpiirteitä. "Herra, meidän isiemme Jumala, sinä olet Jumala taivaassa, ja sinä hallitset kaikkia pakanakansain valtakuntia. Sinun kädessäsi on voima ja väkevyys, eikä kukaan kestä sinun edessäsi." (jae 6).

Kuningas tiedosti Jumalan voiman ja valtasuuruuden, joka ylitti kaiken muun, eikä hän sen vuoksi pelännyt sitä, mitä ihmiset saattaisivat hänelle tehdä. Hän osoitti myös haluavansa seurata Jumalan vastausta. Kuningas ei puhunut puolisydämisiä, tunteettomia sanoja, vaan hän rukoili keskittyneesti ja kiihkeästi täysin vilpittömällä mielellä.

Oletko koskaan vuodattanut sydäntäsi Herralle? Hän haluaa, että pyydät häntä apuun ja odotat, että hän vapauttaa sinut.

Jumala, sinä teet sotasuunnitelmat.Pidä huoli taisteluvarustuksestani. Tiedän, että heti kun alan rukoilla,vapautukseni on jo matkalla.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.05.2025 07:48

4.TOUKOKUUTA
Jumalakeskeinen rukous
LUE 2. AIKAKIRJA 20:18-24

"Herra, meidän isiemme Jumala, sinä olet Jumala taivaassa, ja sinä hallitset kaikkia pakanakansain valtakuntia. Sinun kädessäsi on voima ja väkevyys, eikä kukaan kestä sinun edessäsi." 2. Aikakirja 20:6

Josafat keskittyi rukouksessa Jumalaan. Hän ei antanut turhille ajatuksille sijaa puimalla tilanteen mahdottomuutta. Jumala haluaa, että tiedostamme ongelmamme, mutta hänen sydämen halunsa on kohottaa meidät niiden yläpuolelle. Pääajatuksemme tulee olla se, miten voimallinnen Jumala on.Voimme nimetä huolenaiheet ja ylistää Herraa hänen aiemmista vapauttavista teoistaan ja siunauksistaan. Sen jälkeen saamme tunnustaa ääneen, että hän on Kaikkivaltias.

Kuningas oli kokenut hallitsija, eikä ollut ensimmäinen kerta, kun valtakunta on vaikeuksissa. Hän oli oppinut, kuinka tärkeää on lähestyä Jumalaa ehdottoman nöyrästi ja tiedostaa, miten riippuvainen oli Jumalasta. Kuningas Josafat luotti Herraan niin täysin, ettei hetkeksikään erehtynyt rehentelemään omalla viisaudellaan.

Josafat olisi voinut tehdä niiinkin, että olisi lausunut nopean kiitosrukouksen ja ja levittänyt sitten maastokartat pöydälle ja alkanut tehdä suunnitelmia yhdessä sotavoimiensa komentajien kanssa. Vaikkei ongelmasi olisikaan kansallinen sotatila, kiusaus nojautua omaan viisauteen on sama. Jumala haluaa, että teet kaiken kuten kuningas Joosafat ja annat Herran johtaa taistelua.

Mahtavinta on se, että kuningas vielä viipyi rukouksessa, Jumalan lähettämä vapautus oli jo matkalla. Siinä vaiheessa kun Juudan sotajoukko tuli taistelupaikalle, siellä oli vain kaatuneita ruumiita. Yksikään ei ollut jäänyt henkiin. Jumala oli täyttänyt kansan tarpeet, ei ainoastaan riittävästi vaan ylenpalttisen armonsa mukaisesti.

Jumalakeskeinen ihminen luottaa siihen, että Jumalalla on varustus joka tilanteessa.

Herra, isiemme Jumala, sinä olet taivaallinen hallitsija. Olet kaikkien kansojen ja valtakuntien yläpuolella. Valta ja voima ovat sinun kädessäsi, niin ettei kukaan voi käydä sinua vastaan. Vapauta minut vihollisteni käsistä.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.05.2025 07:39

5. TOUKOKUUTA
Sinun vihollisesi
LUE 2.AIKAKIRJA 20: 25-30

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri kuin karjuva leijona etsien, kenet nielisi. 1. Pietarin kirje 5:8

Aivan kuten vihamielinen armeija lähti Joosafatia vastaan, sinullakin on voimakas vihollinen, jonka nimi on saatana. Se luotiin täyteen viisautta ja kauneutta (Hes.28:12-17), ja sille annettiin paikka Jumalan pyhällä vuorella. Alussa se oli puhdas ja oikeamielinen olento, mutta jossakin vaiheessa sen sydämeen hiipi ylpeys, orastava ajatus, jonka seurauksena se koroitti itsensä Jumalan asemaan, ja siitä alkoi sen lankeemus. Turhamaisuudessaan se julisti:"Minusta tulee samanlainen kuin Jumala."

Saatana on raivokas vihollinen (1.Piet. 5:8) ja syyttäjä (Sak.3:1; Ilm.12:10). Sen toinen nimi on Lusifer (Jes. 14:12 Kointähti), mikä tarkoittaa pettämistä ja harhaan johtamista. Saatanasta sanotaan myös, että se on lohikäärme (Ilm. 12:7), vastustaja (1.Piet. 5:8), murhaaja ja valehtelija (Joh. 8:44), eksyttäjä (Ilm. 20:10), tämän maailman ruhtinas (Joh. 12:31), avaruuden henkivaltojen hallitsija (Ef.2:2), tuhoaja (Ilm.9:11) ja tämän maailman jumala (2. Kor. 4:4), joka houkuttelee ihmiset valtaansa (Matt.13:38).

Älä koskaan suhtaudu kevyesti saatanan juoniin ja pahoihin aikeisiin. Kun se luotiin, se oli täynnä voimaa. Kristityille on annettu taisteluaseet, jotka toimivat suojana saatanan työtä vastaan (2.Kor.10:3-5)

Saatanan kohtalona on iankaikkinen kuolema (Jes.14:15 ; Ilm. 12:7-10), mutta tällä hetkellä sen tekoja ei voi jättää huomiotta. Älä ikinä yritä voittaa vihollistasi omin voimin. Ihminen voi vastustaa saatanaa vain Jeesuksen voiman ja veren kautta, ja jopa enkelit käyttävät Jeesuksen voimallista nimeä sotiessaan pahaa vastaan (Juuda 9).

Herra, sinun voimasi on suojani vihollista vastaan. Veresi on varmistanut voiton. Anna nimesi, voimasi ja veresi hallita olosuhteitani.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.05.2025 08:01

6. TOUKOKUUTA
Vastusta paholaista
LUE HESEKIEL 28:12-17

Te olette isästä perkeleestä ja isänne himoja tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysynyt, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä. Johanneksen evankeliumi 8:44

Sotaa ei voiteta pelkästään sotilaallisin voimin. Sotapäälliköt, neuvonantajat ja jopa maan johtaja itse käyttävät paljon aikaa siihen, että he ottavat selville, milainen heidän vihollisensa on. Yhtään ainoaa sotaa ei voiteta pelkällä voimalla. Taktinen suunnitelma ja syvä tilannetuntemus ovat aina välttämättömiä.

Jos haluamme voittaa sodan saatanaa ja sen joukkoja vastaan, meidän on tiedettävä, millainen vihollinen on. Vaikka saatana on vastustajamme, langennut enkeli, tämän maailmanajan ruhtinas ja valheiden isä, on syytä muistaa, että se on vihollinen, joka on jo voitettu.

Saatana petkuttaa lähestymällä meitä valkeuden enkelin muodossa. Täysin suunnitelmallisesti se kylvää mieleemme vääriä ajatuksia, jotta hämmentyisimme ja astuisimme väärille raiteille. Saatanan tärkein päämäärä on saada meidät epäilemään Jumalaa.

Oikea tapa vastustaa saatanaa on käyttää Jumalan Sanaa ja Pyhän Hengen voimaa. Jos haluat elää voittajana, opettele vaikka ulkoa raamatujakeita. Yksikin jae saattaa olla arvaamattoman suuri apu ja ratkaiseva tekijä hengllisessä sodankäynnissä. Pyydä Jumalaa paljastamaan, onko elämässäsi syntejä, tunnusta ja pyydä sitten Jumalalta voimaa kääntyä pois niistä. Sinun ei tarvitse elää tämän maailman hengen mukaan vaan saat elämälläsi kirkastaa Jumalaa.

Vihollinen pyrkii jatkuvasti muistuttamaan sinua tappioista, joita olet kokenut, mutta Jeesus puhuu vain rakkaudestaan ja voitostaan ja voimastaan. Voit asettaa toivosi Jeesukseen, joka ei ikinä jätä sinua yksin.

Herra, auta, että Sanasi voisi asua minussa runsaana. Paljasta kaikki syntini ja anna voima kääntyä pois niistä. En tahdo elää maailman tavoin vaan haluan kirkastaa sinua.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.05.2025 07:49

7.TOUKOKUUTA
Jumalan suojavaate
LUE EFESOLAISKIRJE 6:10-18

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Efesolaiskirje 6:12

Kohtaat varmasti tilanteita, joissa tekisit mielelläsi kompromisseja. Tilanteet saattavat olla ilmiselviä, ja sanot heti ei, mutta paljon todennäkösemmin vihollinen pyrkii pettämään sinut salakavalin keinoin.

Kun vastaanotit Jeesuksen pelastajana, nimesi kirjoitettiin Karitsan elämänkirjaan, ja siinä on Jumalan omistuskirjoitus. Saatana ei enää omista sinua, joten sen tavoitteet sinun suhteesi vaihtuivat. Pelastumisesi jälkeen se pyrkii kutistamaan uskosi ja tuhoamaan tunne-elämäsi.

"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan," Paavali kirjoitti, "vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."

Pue sentähden joka päivä yllesi Jumalan suojaava varustus, johon kuuluu; Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

Rukous kiinnittää suojavarustuksen elämäämme. Kun Jeesus kertoi opetuslapsilleen taisteluista, hän rukoili, etteivät he joutuisi kiusaukseen vaan että Jumala päästäisi heidät pahasta (Luuk.11:4).

Jeesus ymmärsi, miten kuolettavia vihollisen nuolet voivat olla, mutta silti hän ei jättänyt meitä ilman toivoa. Hän itse asuu sydämessämme. Sen takia hän haluaa, että vastustamme vihollista päättäväisesti jatkuvasti rukouksen avulla.

Isä, älä saata minua kiusaukseen vaan päästä minut pahasta. Suojaa minua paholaisen kuolettavilta nuolilta. Auta minua vastustamaan vihollista päättäväisesti uskon ja rukouksen avulla.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.05.2025 08:23

8.TOUKOKUUTA
Pukeutunut taistelua varten
LUE 2.KORINTTOLAISKIRJE 10:3-4

Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. 1. Timoteuksen kirje 6:12

Ei ole mitenkään yllättävää, että näemme niiin paljon pahuutta. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan. (Ef.6:12).

Saamme päivittäin ottaa Jumalan taisteluvarustuksen yllemme, niin että milloin tahansa, vihollinen hyökkääkin, olemme valmiiksi pukeutuneet taistelua varten.

Kiinnitä vyöksesi totuus. Kun puhut Jumalan totuutta, sinulla on aseenasi voima, jonka avulla vastustat vihollisen valheita.

Pukeudu vanhurskauden haarniskaan. Vaikka saatana syyttää, syytöksillä ei ole pohjaa, sillä sinä olet vanhurskas Kristuksen kautta.

Sido jalkineiksi alttius julistaa rauhan evankeliumia. Mitä tahansa eteen tuleekin, Jeesus kohtaa tilanteet kanssasi. Saat elää hänen rauhassaan, sillä hän hallitsee kaikkia olosuhteita.

Ota suojaksesi uskon kilpi. Jumala on ehyt ja täydellinen kilpi, joka suojaa vihollisen juonilta. Hän on sinun turvasi.

Aseta päähäsi pelastuksen kypärä. Kun mielesi on suunnattu Kristukseen, kukaan ei voi eksyttää sinua.

Tartu Hengen miekkaan. Mikään ei ole niin voimallinen kuin Jumalan Sana. Se on hyökkäysaseesi saatanan rynnäkköjä vastaan. Ota aseeksi tilanteeseen liittyvä raamatunjae ja usko se, mitä siinä sanotaan.

Rakas Herra, pukeudun tänään sinun antamaasi taisteluvarustukseen. Otan totuuden vyön, vanhurskauden haarniskan, alttiuden kengät, uskon kilven, pelastuksen kypärän ja Hengen miekan. Olen valmis taisteluun.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.05.2025 09:01

9. TOUKOKUUTA
Vahingoittava vaikutus
LUE 1. KORINTTOLAISKIRJE 10:14-22

Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä. 1. Korinttolaiskirje 10:21

Uskova on tahtomattaankin mukana taistelussa saatanaa ja sen demoneja vastaan. Vaikket enää ole viholisen vallan alla, et kuitenkaan voi välttää sen juonia ja suunnitelmia.

Saatana ei ainoastaan taistele sinua vastaan vaan pyrkii ohjaamaan myös tekojasi. Se haluaisi voittaa sinut päivittäisessä vaelluksessasi, mutta Jeesuksen veren alla olet turvassa.

Vastustaja etsii varustuksesi heikkoa kohtaa, josta se voi ujuttaa elämääsi kahleita ja rakennelmia ja vaikuttaa ajatuksiisi ja toimintaasi. Joskus kristitty antaa henkivalloille avoimia väyliä esimerkiksi katsomalla elokuvia, jossa on paljon aistillisia kohtauksia tai kauhua ja väkivaltaa. Emme aina edes huomaa, mikä vaikutus on sillä, jos luemme tekstiä, jossa räikeästi viitataan lihalliseen elämäntapaan, tai kuuntelemme musiikkia, jonka sanoitukset kehottavat kuulijaa irstailuun ja kapinaan.

En halua olla lakihenkinen vaan ainoastaan tuoda esiin sen, että mikä tahansa asia, joka saa viedä Kristuksen paikan elämän hallitsijana ja jolle antaa aikaansa ja kiintymystään, saattaa olla avoin ovi henkivaltojen toiminnalle. On tärkeää tutkia omaa elämää Jumalan edessä ja pyytää häntä paljastamaan kaikki sellaiset ajatukset ja tavat, jotka saattavat antaa saatanalle ja sen joukoille mahdollisuuden kylvää tuhoa.

Rakas taivaallinen Isä, tiedän, etten voi välttää vihollisen juonia ja suunnitelmia. Siksi pyydän, että paljastat sellaiset ajatukset tai tavat, jotka saattavat antaa saatanalle ja sen joukoille mahdollisuuden vaikuttaa elämääni.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.05.2025 08:23

10. TOUKOKUUTA
Todellinen sota
LUE ROOMALAISKIRJE 8:35-39

Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Galatalaiskirje 5:17

Sota muokkaa ihmisten ja kansojen elämän kulkua. Sodan aikana kaikki ne maat, joiden sotilaita on mukana taisteluissa, ovat viikkojen ajan täysin keskittyneet sotatapahtumien seuraamiseen. Sekä siviilikansalaiset että sotilaat kuuntelevat tarkasti uutisia pienestäkin edistymisestä voimakkaan tietoisina siitä, että seuraava isku saattaa merkitä voittoa tai tappiota, elämää tai kuolemaa. Kun konflikti päättyy, huolestunut asenne alkaa hiljalleen laantua ja useimpien elämä palaa tavallisiin uomiinsa.

Jokainen kristitty on mukana taistelussa. Sodissa on yleensä alku ja loppu, mutta me olemme koko elämämme ajan vastatusten leppymättömän vihollisen kanssa, jonka pahanhimo ei ikinä hellitä. Emme voi laskea suojavarustusta alas, kun saatana odottaa voidakseen iskeä meihin epäilyksen ja petoksen asein. Kristuksen kuolema ja ylösnousemus varmistivat tulevaisuutemme taivaassa, mutta saatana yrittää sotkea elämämme ujuttamalla tiellemme omia kieroja suunnitelmiaan.

Ole valpas ja pysy varuillasi. Ole kurinalainen. Olet mukana uskon taistelussa, jossa monet haavoittuvat. Kun heräät aamulla, tiedosta asemasi Kristuksessa ja vastusta vihollistasi uskon varmuudella.

Kaikkivaltias Jumala, tiedostan olevani mukana taistelussa. Auta minua olemaan valpas ja pysymään varuillani. Auta minua aina vastustamaan vihollista uskon varmuudella.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito