Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.04.2025 07:28

1. HUHTIKUUTA
Ristin ihme
LUE KOLOSSALAISKIRJE 2:6-15

Minä sinut lähetän--- avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa. Apostolien teot 26:17-18

Ristin työ on ihmeellinen, koska siinä käy ilmi samanaikaisesti sekä Jumalan rakkaus että pyhyys. Yhdessä hetkessä Jumalan viha syntiä kohtaan ja hänen horjumaton rakkautensa, jolla hän rakastaa syntisiä, sulautuvat yhteen hänen Poikansa veressä.

Risti oli välttämätön, koska ihminen ei voinut itse pelastaa itseään synnin vallasta eikä pyhä Jumala voinut katsoa syntiä läpi sormien. Jumalan pyhyyden rinnalle kohosi hänen rakkautensa, joka lähetti Kristuksen kuolemaan meidän sijastamme. Jumalan Poika kantoi syyllisyytemme ja kuoli meidän kuolemamme.

Kirjassaan The Cross of Christ (Kristuksen risti, suom. huom.) John R. W. Stott käsittelee sitä, miten syvä ihmisen synti on ja miten valtava on Jumalan rakkaus. Stott kirjoittaa, että kaikki opit, jotka vajavaisesti selittävät sovitustyötä, ovat seurausta vajavaisista yrityksistä määritellä ihminen ja Jumala. Jos alennamme Jumalan meidän tasollemme ja nostamme itsemme hänen tasolleen, emme edes näe tarvetta pelastukselle saati sitten sovitukselle, johon pelastuksen täytyy perustua.

Voi olla, että olemme nähneet välähdyksen Jumalan pyhyyden sokaisevasta kirkkaudesta ja antaneet Pyhän Hengen vakuuttaa meidät siitä, että ihminen on syntinen. Sen seurauksena olemme voineet vavisten myöntää Jumalan edessä, että olemme syntisiä ja ansaitsemme helvetin tuomion. Silloin ja vain silloin tajuamme selkeästi, että ristillä tapahtunut sovitustyö oli välttämätön.

Rakas taivaallinen Isä, kun tämän kuukauden aikana teen matkaa ristin luo, paljasta minulle Jeesuksen sovitusuhrin todellinen merkitys. Auta ymmärtämään, mikä ihme ristillä tapahtui. Tee se minulle todelliseksi.
------------------------------------------------------------------------------
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.04.2025 08:15

2. HUHTIKUUTA
Ristin iankaikkiset seuraukset
LUE ROOMALAISKIRJE 3

Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta. Roomalaiskirje 5:1

Ristin ydinsanoma on siinä, että Kristus asettui ristille meidän sijastamme. Hänen sijaiskuolemansa kautta jokainen, joka uskoo häneen, saa nauttia ristin iankaikkisista seurauksista.

Sovitusuhri. Golgatan ristillä Jumalan viha syntiä kohtaan vuodatettiin kokonaan hänen oman Poikansa päälle. Kristityn ei koskaan tarvitse pelätä Jumalan vihaa, sillä hänen syntinsä ovat anteeksi annetut. Jumala kyllä ojentaa meitä, jos teemme syntiä, mutta hänen Isällinen kasvatuksensa perustuu siihen syvään myötätuntoon, jota hän tuntee meitä kohtaan.

Lunastus. Kristuksen kuoleman kautta Jumala osti meidät vapaiksi synnin orjuudesta. Jeesuksen veri maksoi kaikki syntimme ja lunasti meidät synnin pahuuden vallasta. Meidät on ostettu vapaiksi saatanan valtakunnasta ja siirretty Jumalan Pojan valtakuntaan.

Syyttömäksi julistaminen. Jumalan armosta emme enää ole syyllisiä Jumalan edessä. Kristuksen kuolema päästi meidät kuolemantuomiosta ja vahvisti vapauttavan tuomion. Jumala on julistanut meidät vanhurskaiksi ja lahjoittanut meille vanhurskautensa.

Rauha ihmisen ja Jumalan välillä. Kerran olimme vihollisia, nyt ystäviä. Vaikka ihminen ennen eli erossa Jumalasta, risti mahdollisti sen, että tilanne voi pysyvästi muuttua. Jeesus on meidän puolellamme ja me hänen puolellaan.

Rakas Herra, kiitos ristin iankaikkisista seurauksista, siitä, että syntini on annettu anteeksi ja minut on lunastettu vapaaksi synnin orjuudesta ja rangaistuksen pelosta. Kiitos, että olet julistanut minut syyttömäksi ja minulla on rauha sinun kanssasi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.04.2025 15:04

3. HUHTIKUUTA
Kipu ristillä
LUE 1. KORINTTOLAISKIRJE 2

Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. 1. Korinttolaiskirje 2:2

Joillekin risti on irrallinen uskonnolllisuuden vertauskuva. Siihen liittyy samanlaisia mielleyhtymiä kuin sähkötuoliin tai hirttosilmukkaaan - se kuvaa kuolemaa.

Kristinuskon ytimeen on talletettu muisto roomalaisten käyttämästä julmasta kidutus menetelmästä. Kalaa esittävä piirros kuvaa uskoa ja ilmaisee Uuden testamentin sanomaa, mutta Kristuksen risti on kristinuskon alkuperäinen merkki.

Jumala rakasti sinua niin paljon, että antoi Kristuksen kuolla puolestasi. Sitä ei voi ohittaa. Ihminen syntyy synnin tilassa, ja synti on leikannut Jumalan ja ihmisen välille loppumattoman syvän kuilun, jota ei voi ylittää muuten kuin ristin kautta. Ristin sanoma on rakkaus, Jumalan ääretön ja käsittämätön rakkaus ihmistä kohtaan. Pyhässä rakkaudessaan hän lähetti oman Poikansa ihmisen muodossa maan päälle ja asetti hänet lopulta puuristille.

Kun ajattelet ristiä ja kaikkea siihen liittyvää kipua - nauloja, ohdakkeita, ivaa, ruoskintaa, pilkkahuutoja - ajattele Jumalan suunnattoman suurta rakkautta. Jumala rakastaa sinua. Hän kuoli puolestasi. Hänet herätettiin kuolleista sinua varten. Hän pelastaa jokaisen, joka luottaa siihen, että saamme hänessä synnit anteeksi. Hän on varannut iankaikkisuuteen paikan sinun nimelläsi. Sellainen on Jumalan rakkaus.

Herra, kiitos siitä valtavasta rakkaudesta, joka tuotiin ilmi Golgatalla. Sinä kuolit minun edestäni. Sinut herätettin kuolleista minua varten. Sinä pelastit minut ja olet varannut iankaikkisuudessa paikan minun nimelläni. Kiitos, että olet kantanut ristin kivun.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.04.2025 07:16

4. HUHTIKUUTA
Elävä pelastaja
LUE MARKUKSEN EVANKELIUMI 15-16

Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa.Luukkaan evankeliumi 24:6

Ristin tuskaa ja kipua ei voi vähätellä. Kristus kärsi ja kuoli meidän syntiemme takia, antoi omasta tahdostaan elämänsä maksuksi ihmiskunnan rikkomuksista. Emme myöskään voi vesittää sitä yliluonnollista voimaa, joka herätti Jeesuksen kuolleista. Ristillä täytetty syntien sovitus ja sen perusteella tapahtunut syntisen vapaaksi julistaminen eivät olisi elävää todellisuutta, ellei olisi elävää pelastajaa. Ylösnousemus on todistus Kristuksen jumalallisesta luonnosta ja ilmentää hänen jumalallista voimaansa. Kristus voitti kuoleman, saatanan ja synnin ja osoitti olevansa elävä Jumala.

Saamme tänään iloita siitä vapauttavasta todellisuudesta, että meillä on elävä suhde ylösnousseen Vapahtajamme kanssa. Työpaikalla, kaupassa, kotona tai auton ratissa Jeesus elää sinussa. Se on Jumalan lahja.

Koska ylösnoussut Kristus on aina läsnä elämässäsi, saat olla aina osallinen hänen elämäänsä ja aterioida hänen kanssaan. Hän auttaa ja lohduttaa sinua, hän opastaa ja rakastaa sinua ja vuodattaa elämänsä sinun kauttasi myös muille. Jeesus ei vain oleile toimettomana sisimmässäsi, vaan hän rakentaa asuntonsa sydämeesi ja lävistää koko luonnollisen elämäsi tarkoituksellaan, voimallaan ja toivollaan. Hän nousi kuolleista, ja hän on antanut elämänsä sinulle, niin että voit elää sitä yltäkylläistä elämää, jonka hän on luvannut.

Jeesus, sinä asut minussa. Olen osallinen sinun elämääsi ja saan olla jatkuvassa yhteydessä sinuun. Ohjaa ja lohduta minua ja vuodata elämääsi kauttani myös muille. Täytä tavallinen elämäni tarkoituksellasi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.04.2025 07:57

5. HUHTIKUUTA
Vain armo
LUE 1. KORINTTILAISKIRJE 15:1-28

Mutta tämä [Kristus] on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle. Hebr. 10:12

Monilta puuttuu elämästä ilo, koska heilä ei ole varmuutta suhteestaan Kristukseen. Jeesuksen aikana eläneet juutalaiset uskovat, että lain pitäminen oli ainoa tapa olla täysin varma asemastaan Jumalan edessä. Heidän mielestään lain noudattaminen oli mitattavissa oleva todiste siitä uskosta, joka heillä oli.

Jeesus tuli näyttämään ihmiskunnalle jotakin aivan uutta: Jumalan ehdottoman rakkauden ja hyväksynnän. Juutalaiset johtajat olivat tiukasti sidoksissa lakiin eivätkä halunneet hyväksyä ajatusta armosta ja siitä, että pelastus on Jumalan lahja. Voimme vain kuvitella heidän vihaiset ilmeensä, kun Jeesus ilmoitti heille olevansa lain täyttymys. Kristuksen kautta meillä on pääsy Isän luo ilman lain taakkaa ja sen seurauksia. Vain armo vahvistaa asemamme Jumalan edessä.

Jeesus sanoi Nikodemokselle, että ihmisen täytyy syntyä uudesti (Joh. 3:7). Hänen sanansa ilmaisivat, että jokainen tarvitsee hengellisen uudestisyntymisen ja että se on jotain, mitä ihminen ei voi saada aikaan. Emme voi tehdä mitään ansaitaksemme oman pelastuksemme. Pelastukseen tarvitaan vain armo eikä mitään muuta.

Seuraavan kerran, kun alat epäillä omaa pelastustasi, ajattele ristiä. Armo maksoi synneistäsi vaaditun hinnan, ja synnit on iankaikkisesti sovitettu. Pelastuksen varma perusta on Jumalan armon voima.

Isä, minut on pelastettu armosta, ei enempää eikä vähempää. Minä hyväksyn sen. Kiitos.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.04.2025 08:32

6. HUHTIKUUTA
Uusi mittapuu
LUE GALATALAISKIRJE 6: 13-15

Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden. Efesolaiskirje 2:14

Jumala kutsuu meidät palvelemaan itseään rakkauden ja kiintymyksen perustalta, ei puurtaen eikä velvollisuuden tunnosta. Fariseukset ylpeilivät siitä, että he pitivät koko lain. He uskoivat sen miellyttävän Jumalaa ja varmistavan heidän pelastuksensa.

Jos avioliitto, ystävyyssuhde tai työ perustetaan omien tekojen varaan, ei ikinä tiedetä, missä mennään. Kaikkein tuhoisinta on se, jos rakennetaan suhdetta Jumalaan omien tekojen pohjalta. Tekokeiskeisyyteen liittyy aina epäilys, koska silloin on jatkuvasti peilattava itseään erilaisiin mittapuihin ja vaatimuksiin, joita on itselleen asettanut tai jotka joku toinen on pystyttänyt.

Jeesus antoi uuden mittapuun, jonka varaan voi rakentaa jumalasuhteensa. Johanneksen evankeliumissa (1:17) sanotaan, että laki tuli Mooseksen kauttamutta Jeesuksen kautta tuli armo ja totuus. Jumala ei koskaan tarkoittanut, että juutalaiset alkaisivat käyttää lakia tienä pelastukseen. Lain alkuperäinen tehtävä oli valmistaa ihmisen sydän kohtaamaan Kristus.

Voimme olla varmoja pelastuksestamme, koska varmuus perustuu Kristukseen, ei omaan suoritukseemme. Jotkut väittävät, että pelastus yksin armosta on asian halventamista, mutta ristin työ oli kaikkea muuta kuin halpa hinta pelastuksesta. Jeesus on kaikkein arvokkain ihminen, joka on koskaan elänyt maan päällä, ja hän rakastaa sinua niin paljon, että antoi oman elämänsä, jotta saisit kokea iankaikkisen elämän hänen seurassaan. Hän uhrasi itsensä omasta tahdostaan; se on hänen rakkauslahjansa sinulle.

Herra, kiitos että annoit elämäsi, niin että saan iankaikkisen elämän sinun seurassasi. Kiitos rakkauslahjastasi. Auta ymmärtämään, miten kallisarvoinen armosi on.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.04.2025 08:12

7. HUHTIKUUTA
Iankaikkisia muutoksia
LUE 1. KORINTTILAISKIRJE 2:1-5

Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." Johanneksen evankeliumi 18:37

Jokaisen on tultava tilanteeseen, jossa ottaa kantaa Kristuksen ristintyöhön. Sitä ei voi kiertää. Sen tulivat huomaamaan sekä ne, jotka seurasivat Jeesusta, että ne, jotka eivät hyväksyneet hänen julkista palvelustyötään.

Nikodemus lähestyi Jeesusta vasta pimeän tullen. Siihen aikaan Nikodemus ei vielä ymmärtänyt iankaikkisen elämän lahjaa vaan oli kiinnittänyt sydämensä katoaviin asioihin. Kristuksen kuoleman jälkeen miehen asenne muuttui täysin, ja hän kävi yhdessä Joosef Arimatilaisen kanssa pyytämässä lupaa, että saisi haudata Kristuksen ruumiin. Kun Pilatus suostui heidän pyyntöönsä ja painoi sinetin lupakirjaan, noiden kahden miehen elämä muuttui lopullisesti.

Joosef Arimatilainen ja Nikodemus riensivät ristiinnaulitsemispaikalle. Vaikka he olivat varmasti hämmentyneitä ja peloissaan, he tiesivät, mitä halusivat tehdä. Jeesuksen kuului saada kuniallinen hautaus, eivätkä Joosef ja Nikodemus välittäneet, vaikka kaikki heidän tuttavansa saisivat tietää, että he olivat päättäneet ottaa vastuulleen tuon viimeisen kunnianosoituksen. Joosef lahjoitti oman hautapaikkansa, ja Nikodemus antoi ruumiin voitelua varten kaikki hajuvoiteet, jotka hän oli ennalta hankkinut omaa kuolemaansa ja hautaamistaan varten.

Nikodemus ei ollut koskaan julkisesti tunnustautunut Jeesuksen opetuslapseksi, ei myöskään Joosef (Joh.19:38), mutta jokainen kourallinen mirhamia ja aloeta, jotka levitettiin Herran ruumiin päälle, sinetöi kahden miehen sydämen päätöksen. Ristin ihme ei olutkaan pelkästään siinä, että Jeesus kuoli, vaan siinä, että hänen kuolemansa saa elämässämme aikaan iankaikkisen muutoksen.

Herra, kiitos siitä iankaikkisesta muutoksesta, joka on tapahtunut minussa. Syntini ovat anteeksi annetut, päämääräni on varma, ja elämäni suunta on vaihtunut lopullisesti.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.04.2025 07:50

8. HUHTIKUUTA
Tärkeä päätös
LUE ROOMALAISKIRJEM6: 1-14

Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Roomalaiskirje 6:11

Koko pitkän päivän ajan hän oli karjunut alaisinaan oleville sotilaille kovaäänisiä komentoja. Hän ei keksinyt, mikä työtehtävä olisi voinut olla kurjempi kuin se,jota he olivat suorittamassa. Kukaan ei ollut ilmoittautunut vapaaehtoiseksi, vaan heidät oli määrätty työhön.

Kylmä sade valui sadanpäämiehen kasvoille, kun raju myrsky pyyhki Jerusalemin läpi. Jokaista salamanleimahdusta seurannut jyrähdys sai maan tärisemään ja vavahtelemaan. Siinä hetkessä, tuulen ja sateen piiskatessa hänen koko olemustaan, hän huomasi joutuneensa kasvotusten ristiinnaulitun Jeesuksen kanssa.

Mies oli aiemmin iltapäivällä kuullut kansanjoukkojen raivoisat huudot ja heidän huuliltaan kimmonneet katkeruutta tihkuvat sanat. Hän ei voinut avoimesti näyttää omia tunteitaan, mutta syvällä sydämessään hän oli murheellinen ristille naulitun miehen ja tämän perheen takia. Ristin juurella omaiset näyttivät niin avuttomilta ja haavoittuvilta. Sitten Jeesus huusi suureen ääneen pyytäen Jumalaa antamaan anteeksi kaikille, jotka olivat satuttaneet häntä. Sen jälkeen hän kuoli.

Sadanpäämies tiesi, miltä vihan vääntämät kasvot näyttivät. Hän oli usein nähnyt sotilailla sellaisen ilmeen. Hän tiesi myös, miltä tuntui tulla petetyksi. Jeesuksen kasvoilla ei ollut minkäänlaista vihaa vaan ainoastaan rakkautta ja anteeksiantoa.

Vaikkei sadanpäämies ehkä kovin tarkkaan ymmärtänyt, mitä oli tapahtunut, hän tunnisti ristillä riippuvan miehen henkilöllisyyden. Hän katsoi ylös ristille ja huudahti ääneen: "Tämä oli todella Jumalan Poika!" (Matt. 27:54).

Elämäsi suurin päätös on suhtautumisesi Kristuksen ristiin, jolla Jumalan Poika antoi itsensä kuolemaan edestäsi.

Rakas Herra, tunustan tarvitsevani ristiä ja sitä sovitusta, jonka sinä olet minun puolestani suorittanut. Sinä annoit henkesi minun tähteni. Kiitos rakkaudestasi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.04.2025 08:06

9. HUHTIKUUTA
Jumala ei ikinä luovuta
LUE KOLOSSALAISKIRJE 3: 1-17

Hän, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Kolossalaiskirje 1:13

Kun Jeesus kertoi Pietarille, että tämä pian kieltäisi hänet kolme kertaa, Pietari ilmoitti pontevasti; "Vaikka kaikki loukkaantuisivat sinuun, niin minä en koskaan loukkaannu". (Matt. 26:33).

Jeesus tiesi, että Pietari kieltäisi hänet - ei ainoastaan kerran vaan kolmesti. Karski ja miehekäs Pietari vannoi aina pysyvänsä Jeesuksen rinnalla, mutta vain muutamia tunteja myöhemmin hän kutistui pelkuriksi ja pakeni juutalaisten ja roomalaissotilaiden näkyvistä.

Ylösnousemuksen rohkaiseva viesti on se, että Jumala ei ikinä luovuta meidän kanssamme. Kristuksen viimeisiä sanoja olivat ne kannustavat kehotukset, joita hän puhui Pietarille: "Mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi." (Luuk 22:32).

Jeesus näki Pietarin lankeemuksen jo edeltä käsin ja osoitti hänelle siitä huolimatta suurta rakkautta. Kun Jeesus kehotti Pietaria vahvistamaan veljiä, hän valmisti kiivasluontoista opetuslastaan tulevaa palvelustyötä varten. Jumala pystyy kääntämään heikkoutemme voimaksi, niin että tuotamme kunniaa hänen nimelleen. Jeesus ajatteli koko ajan Pietarin parasta. Hän tiesi, että Pietari kokisi viiltävän epäonnistumisen, mutta Jeesus tiesi myös, että aivan pian tapahtuisi suuri asia, joka muuttaisi Pietarin ajatukset täydellisesti. Jeesus nousisi kuolleista.

Kuvittele Pietarin järkytys ja ihmetys, kun kuolleista herännyt Jeesus ilmestyy yläsaliin. Pietari koki aivan uudenlaista riemua tajutessaan Jeesuksen rakkauden ja anteeksiannon. Sama rakkaus on sinua varten juuri tänään.

Rakas taivaallinen Isä, anna ylösnousemuksen sanoman mullistaa myös minun elämäni, aivan kuten se muutti Pietarin. Ota heikkouteni ja muuta ne ylösnousemusvoimasi kautta vahvuusalueiksi, niin että voisin tuottaa kirkkautta ja kunniaa sinun nimellesi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.04.2025 08:31

10. HUHTIKUUTA
Jumalan lahja sinulle
LUE 1. KORINTTILAISKIRJE 1:18-25

Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa. Kolossalaiskirje 1:19-20

Opetuslasten näkökulmasta katsottuna Jeesuksen meneminen ristille oli sulaa hulluutta. Kukaan heistä ei käsittänyt, miksi heidän opettajansa suostui sellaiseen kohteluun. He eivät ymmärtäneet, että hän teki sen heidän puolestaan. Jo vuosia he olivat rukoilleet Messiaan saapumista, mutta heidän ajatuksensa pelastajasta oli aivan jotain muuta kuin se, miten Jeesus käyttäytyi. He odottivat sotilaallista johtajaa, joka toisi kertakaikkisen rauhan ja lopettaisi Rooman hallintovallan aikeet siihen paikkaan ja pysäyttäisi saman tien myös kaikki muut, jotka tuottivat harmia Jumalan valitulle kansalle.

Jumala harvoin toteuttaa suunnitelmaansa ihmisen voiman ja kyvyn kautta. Sen sijan hän kehottaa meitä kieltämään itsemme, ottamaan ristin ja seuraamaan häntä. Kristuksen hallintavalta alkaa ristiinnaulitusta elämästä. Se tarkoittaa sitä, että annamme Kristuksen ottaa elämämme ohjat käsiinsä ja seuraamme hänen esimerkkiään ja keskitämme koko sydämemme Jumalaan ja etsimme vain hänen tahtoaan, aivan kuten Kristuksen ainoa tavoite oli tehdä Isän tahto maan päällä.

Et voi pelastaa itseäsi. Ihmispyrkimyksiin saavutetut pyhyyden asteet ovat turhuutta. Ainoastaan sillä on merkitystä, mitä Jeesus teki puolestasi ristillä. Risti on Jumalan lahja. Jeesus kulki sen tien, koska hän rakastaa sinua, ja hänen suurin toiveensa on, että olet iankaikkisuudessa hänen luonaan. Anna Kristuksen ristin löytää paikka syvältä sydämestäsi tänä pääsiäisenä, kun juhlit hänen ylösnousemustaan.

Kaikkivaltias Jumala, kiitän sinua ristin lahjasta. Anna Kristuksen ristin löytää paikkansa sisimmässäni, kun juhlin pääsiäisen sanomaa ylösnousemuksesta.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito