Ihmeteot ja Jumalan koulu

Ihmeteot ja Jumalan koulu

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.02.2025 12:55

On ihmisiä, jotka pitävät Jumalan ihmetekoja hänen voimansa valtavimpina ilmauksina ja ihmeitätekevää uskoa uskon suurimpana voittona ja parhaana todistuksena kristityn elämän hengellisyydestä.

Uuden testamentin mukaan tämä ei ole oikein. Edes ihmeitätekevä usko ei ole takeena Jumala-elämän omistamisesta. Antikristus tekee tullessaan ihmeitä hänkin. Niin myös monet väärät profeetat. Näin monet valitutkin eksytetään, juuri ne, joilla on väärä näkemys ihmeitätekevästä uskosta.

1. Kor. 13. luvussa Paavali puhuu vakavasti siitä, kuinka väärin me ihmiset voimme joutua arvioimaan. Jos jollakulla on suuria ihmeitä tekevä usko, mutta häneltä puuttuu se, mikä Jumalan silmissä on arvokkaampaa, puuttuu rakkaus, ei hän ole mitään. Yhtä varmasti kuin voimme omistaa "kaiken tiedon" ja olla oppineita teologeja vailla Jumala- elämää, samoin voimme omistaa ihmeitätekevän uskon ilman oikeaa uskonelämää.

---

Jumalan koulussa kukaan ei pääse toisen edelle. Parhaimmatkin vetävät lyhyen korren tärkeimmän oppiaineen tiimoilta: rakkaudenkäskyn. Me emme rakasta Jumalaa kaikesta sydämestämme emmekä liioin lähimmäistämme niinkuin itseämme. Mutta kun olemme suurimman käskyn rikkojia, olemme myös suurimmat syntisistä.

Fredrik Wislöff: "Rikkaampaa elämää Jumalassa", Suomen Lähetysseura 1955.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Ihmeteot ja Jumalan koulu

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.02.2025 13:27

:roll: Niinpä juurikin, monille nuo ihmeteot ovat kaikki kaikessa ja niillä kuin mitataan ihmeidentekijän uskonmäärää. Jos nyt joku tekee ns ihmeitä, parantaa sairaita, tms, niin häntä ihaillaan ja palvotaan, kumarretaan, kuin ainakin epäjumalia. Heistä puhutaan hartaseen ja kunnioittavaan sävyyn, aivan kuin vain heillä, ja vain heissä olisi Jumalan voima. Sokaistutaan seuraamaan tuota julistajaa ja näitä on täällä suomen maassamekin paljon, aivan liian paljon on myöskin heitä ihailevia ja palvovia..

Tiedämme, me, jotka pyrimme vaeltamaan Sanan mukaan, joka on totuus, niin tiedämme, kuinka helposti Herran omatkin ihastuvat noihin julistajiin, joiden sanotaan,.. vaikkapa nyt rukoilevan, että joku paranee ja se ihminen myöskin paranee.. Kunnia annetaankin ihmiselle, ei Herrallemme. Voidaan toki kuin pakosta ohimennen sanoa, että; Jeesus paransi, mutta kuinka usein nimi Jeesus jätetään pois ja kiitellään rukoilijoita, ja mikä minua hiukka kyllä ihmetyttää, niin osoitetaan kyllä kiitos Jumalalle, mutta Jeesus nimeä ei mainita kertaakaan? :???:

Mitä Raamattu sanoo niistä itselleen kunnian ottavista julistajista, jotka kyllä ovat tehneet erilaisia ihmetekoja,mutta he ovat ylpeitä, kovia, ahneitakin,ja mielellään otetaan vastaan kiitosta teoistaan, mutta sydämestä puuttuu se kaikkein tärkein; Rakkaus lähimmäistä, sekä Herraammekin kohtaan. On vain se iso Minä, ei nöyrää, herkkää, alistuvaista Herran palvelijaa, joka ei kaipaa mainetta eikä kiitostakaan, van haluaa vain palvella saamillaan lahjoilla, sekä antaa kunnian Jumalallemme, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Amen! :thumbup:

Matteus 7:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Aika kova tuomio niille, jotka kyllä röyhentelevät rintaansa;"Joo, Minähän se rukoilin, tai;Minähän tein niin kuin Raamattukin kehotti ja voitelin öljyllä ja se parani, tms!" Mutta sitä ei tehtykään vilpittömällä sydämellä, vaan vain mainetta ja kunniaa saadakseen ja vaikka se varmastikin ihmisten silmissä näytti oikealta teolta, mutta täytynee aina muistaa tämä; "Jumala yksin näkee jokaisen ihmisen sydämeen sekä sen motiivit! " Oliko se tehty Jumalan kunniaksi, ja Jeesuksen veri sai puhdistaa, vai tehtiinkö se, että; on paikkoja joista kerätä uhria ja rahaa yleensäkin itselleen, tai sitä mainetta hyvänä miehenä ja uskovana olevana? Herra sen yksin tietää.

Mutta kun katselee ja kuuntelee monia puhujia, niin kyllä pakostakin nousee mieleen, että olikos tää nyt vain suuren herätyksen julistaja ja nokka koholla oleva puhuja, julistaja.. Joka kehuu ärtymykseen asti vain itseään ja mitä ja miten on saanut olla siellä maassa ja tuossa maassa parantamassa ja pelastamassa ihmsiä, mutta Hei; Mihin se Jeesus jäi? :shh:

Fredrik Wislöff kirjoitti:On ihmisiä, jotka pitävät Jumalan ihmetekoja hänen voimansa valtavimpina ilmauksina ja ihmeitätekevää uskoa uskon suurimpana voittona ja parhaana todistuksena kristityn elämän hengellisyydestä.

Uuden testamentin mukaan tämä ei ole oikein. Edes ihmeitätekevä usko ei ole takeena Jumala-elämän omistamisesta. Antikristus tekee tullessaan ihmeitä hänkin. Niin myös monet väärät profeetat. Näin monet valitutkin eksytetään, juuri ne, joilla on väärä näkemys ihmeitätekevästä uskosta.

1. Kor. 13. luvussa Paavali puhuu vakavasti siitä, kuinka väärin me ihmiset voimme joutua arvioimaan. Jos jollakulla on suuria ihmeitä tekevä usko, mutta häneltä puuttuu se, mikä Jumalan silmissä on arvokkaampaa, puuttuu rakkaus, ei hän ole mitään. Yhtä varmasti kuin voimme omistaa "kaiken tiedon" ja olla oppineita teologeja vailla Jumala- elämää, samoin voimme omistaa ihmeitätekevän uskon ilman oikeaa uskonelämää.

Eivät kaikki ole sitä mitä sanovat olevansa. Monet ovat kyllä aloittaneet hyvin, mutta sitten on tullut ylpeys, rahan himo, kunnian ja maineen saavuttamisen tarve, ja ei enää pysytäkään Raamatun Sanan totuudessa, vaan otetaan sieltä vain itselle paremmin sopivia kohtia ja usein nykyään niitäkin väännetään siksi, mitä ne ei ole, eli otetaan pois tai lisätään Raamatun Sanaa omalla ymmärryksellä, paremmin asiansa esille tuotavaksi. :roll:

Kuuntelin vasta yhtä veljeä, joka aloitti hyvin, mut sit alkoi hakea uutta muualta, eri ihmisiä ihastellen jne. (kuuluisia amerikalaisia, niink se koko srk alkoi tuoda ulkomailta puhujia. Ei hyvä.). Ja nyt on kyllä yhä puhujana, mutta ei sitä kärsi kuunnella, kun se on ärjymistä ja itsensä kehumista, ja vaikka lukeekin kyllä Raamattua, mutta mutta.. Kohdat haetaan paremmin itselleen sopiviksi. ..Eikä kukaan huomaa, että hän on nykyään eksyttäjä, ei parantaja, eikä se mikä hän aikoja sitten kyllä oli; raitis julistaja. Älkää Eksykö, vaan koetelkaa kaikki Raamatulla ja rukouksella! :thumbup:

Mutta näitä näyttää syntyvän nykyään kuin sieniä sateella, niitä, jotka menevät pahemman kerran harhaan, eikä ole enää se Herran käytössä oleva raitis puheinen veli. Surullista, hyvin surullista, eikä he edes itse näytä selvästikään edes tajuavan menneensä väärän voiman puolelle, kuin ei myöskään suurin osa kuuntelijoistakaan. He menevät harhaan ja eksyvät, kun ei haluttu pysyä nöyränä ja kuuliaisena Herran palvelijana, sekä haetaan sitä Voimaa ulkomailta, niiltä, jotka hakevat voimansa haudoilta, sekä kaikesta epämääräisestä, ei Herran hyväksymistä lähteistä. Pääsikö sielunvihollinen isännäksi? Monille on niin käynyt ja sen voi jo heti kuulla ja ymmärtää, että; ketä herraa palvelee.. :-|
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!