Tiedätkö, tunnistatko; kuka on eksyttäjä, eksynyt?

Tiedätkö, tunnistatko; kuka on eksyttäjä, eksynyt?

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2024 16:24

1. Johanneksen kirje 2:

18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

Jumala on alkanut puhutella minua, erään tärkeän asian tiimoilta. Tokihan minä sitä asiaa olen pohtinut jo tosi kauankin aikaa, ehkä jo vuosikymmeniäkin, noh aikalailla uskossa olo aikani ajan. Mutta nyt kun aika on vain pahentunut ja aikalailla näkee/kuulee yuotubestakin näitä yhä erilaisia profetioitakin tuovia, kuin muitakin, joilla on oma yuotube kanava, joilta he sitten tuovat esille omia näkemyksiään uskon asioista. Oletko Hereillä, kun kuuntelet heitä; eksyneitä..? Rukoilen sitä! :roll:

Noh, minulla on tietenkin se mun oma näkemykseni uskon asioihin ja siis Raamatun Sanaankin ja se ei aina välttämättä mene yksiin muiden näkemysten kanssa. Enkä siksi kirjoitakkaan, että vain minulla muka olis se ainoa oikea näkemys, ehei sentään. Minun näkemykseni ovat hyvinkin vajaa kuitenkin, se mitä itse ajattelen ja miten itse reagoin ajatukseen, että joku on eksynyt ja eksyttää muitakin. Puhun siksi mieluimmin hyvinkin alhaalta, sekä arkana, mutustellen asioita ja puhujia mielessäni..Mutta se minun on kuitenkin 35 uskossa olovuoteni jälkeen sanottava surulla, että; On Liian paljon, liian innokkaita puhujia muita opettamaan ja julistamaan oppejaan.. Kuitenkaan, Ensin kysymättä Herralta vaikkapa näin; "Voinko alkaa kertoa julkisestikin esim nyt vaikkapa youtubessa näkemysiäni Raamatusta ym?" :???: Ois hyvä olla Herran neuvottelussa aina ensin.. :think:

Lainaan tuota sydämelleni saamaa Raamatunkohtaa; 19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

Uskoisin, että kaikki ovat aloittaneet ihan hyvin ja olleet Herran Hengen ohjauksessa, kasvaneet uskossaan ja vahvistuneet uskossaan..Mutta sitten on ehkä, sanon ehkä, koska sitä ei voi soveltaa, yhdistää aivan kaikkiin uskoviin missään tapauksessa. Vaan vain harvemmat heistä, ylpistyvät, tai tulee vallan halu, halu olla aina muka oikeassa ja kokevat, että heillä on valta taivaastakin sanella muille miten tulee elää, toimia, puhua, olla esillä, jne.. Ja kun he sitten saavat positiivista palautetta roppakaupalla nyt vaikkapa yuotuben kanavallaan, niin oishan se jo oikeastaan outoakin, jos se ei nousisi ns. hattuun ja alkaisi kuin kokea, että;"Hei, minähän jo osaankin tän homman ja se itsensä koroittamisen, muiden neuvomisen, minkä vain aiheen esiin nostamisen kanavallaan, niin se kaikki voikin johtaa ylpeyden, sekä jopa ylimielisyyden syntiin, jota Jumala ei ollut kenellekään tarkoittanut, halunnut tapahtuvan." :thumbdown:

Mutta sinä rakas uskon ystäväni, joka tahdot elää 100%;sesti Jeesusta seuraten, totellen, kuunnellen ääntään, jota Hän puhuu sinulle sydämeesi, tai Raamattua lukiessasi, niin Hän, Herrasi saattaa alkaakin varoittaa sinua jostakin puhujasta, olipa hän sitten evankelista, pastori, tms hengellisen työn tekijä. Aluksi sinä saatoit ihastua hänen puheisiinsa /persoonaansa ja tsempata häntä itsekin hänen kanavallaan, tms. Mutta ehkäpä Pyhä Henki onkin alkanut varoittaa sinua hänestä, ja jos olet valvova uskova niin alat tutkia, miettiä, tutkia rukouksessa ja Sanan tutkimisessakin, mitä hän oikeasti puhuu, opettaa, koska PH auttaa sinua ja antaa tietoa sinulle, missä ehkä on menty pieleen, eksytty ja nyt tuo positiivinen, mukava tyyppi onkin alkanut tuoda ihan Raamatunkin vastaista oppia kanavalleen, joka ei enää rakennakkaan, vaan hajottaa, ja saa vain aikaan kuulijoissaan: negatiivista ajattelua kanavan pitäjän tuomiin ihmisiin, tilanteisiin, asioihin, lietsoa riitaa, kertoa valhetta, pahan puhumista, mitä vain, joka on vastoin Jumalan lapsen elämää, puhetta, ajattelua, ym.. :-o :sad:

Rakkaus ei olekaan se suurin lähde ja motiivi elää, olla uskossa puhdassydäminen, oikeaan ohjaava ja siinä myöskin pyrkien pysyä elämään. Löydätkö todellista rakkauden ja armon sanomaa, vaiko vain arvostelua, väärää puhetta? Mieti ja Herää Valvomaan, tarkistaan, onko Jeesuksen rakkauden sisältämä tunne, puhujassa, kun kuuntelet häntä, Jeesuksen kuva puhujassa (ilo, rauha, rakkaus, anteeksianto, armollisuus, jne), vaiko itsensä koroittaminen, pahaa toisista puhumista, tms? :think:

Onkin eksytty harhateille, ja se iso Minä on vain esillä, ei enää Jeesus ole kiitoksen arvoinen, vaan se MINÄ, öhöm!... :roll: Mieti, onko näin, kun seuraat jotain hengellistä puhujaa? Jos näin huomaat olevan, niin poista seuranta netistä ja poista kaikki puheensakin jatkossa.. Kuuntele vain raitista ja tervettä, rakkauden, armollisuuden hengessä olevaa puhujaa (ovat hyvin harvassa), joka ei puutu maailman tilanteisiin, vaan pysyy tiukasti ja vain pelkästään Raamatun Sanan ilmoituksessa ja vain siitä puhuu. Emme rakkaat tarvitse tietoa mitä joku puhuu maailmalla, tai miksei suomessakin, ei! Me tarvitsemme jatkuvaa oman uskomme kasvamista, juurtumista yhä vain lujemmin Kristukseen Jeesukseen, sekä pyrkiä elämään uskossaan niin, ettei maailma saastuta, tuhoa uskoammekaan, vaan odotamme taivaallisen autuuden tulemusta, ja siksi etsimmekin vain Jumalan tahdon mukaisia puhujia, jotka eivät vesitä Raamattua, eivätkä väheksy Golgatan ristintyötä. Joiden suussa Jeesus nimi on vahvana ja rakkaana. :thumbup:

Gal. 6:
7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
9 Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.

1. Kor. 15:33-34
Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.

Juud. 21:
17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.

22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.

24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

Siunaten! :thumbup: :wave:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Tiedätkö, tunnistatko; kuka on eksyttäjä, eksynyt?

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.12.2024 20:59

:think: Tulipa mieleeni eräs veli, kai voin sanoa veli hänestä? Noh, kun on mulla välillä takiaan noussut tunteet aikalailla korkeelle, kattoon asti, kun olen seurannut touhujaan, sekä puheitaankin netissä, niin tuntui, jo, että;"Miksi Jumala ei puutu siihen, mitä se opettaa mitenkään?" :shifty:

Nooh, sitten kuitenkin tuli kuin sääli sitä miestä kohtaan ja se säälin tunne ei tullut minusta, vaan Jumalasta, näin uskon. Sääli, suru, kumpikin, kun hän ei Raamattua lukevana herää kysymään Jumalan tahtoa, vaan puhuu toki oikeinkin, mutta myöskin aivan poskelleen meneviä opetuksia. Kyselin; Miksi Pyhä Henki, hänen omatuntonsa ei varoita, herättele niin ettei selvästikkään tulekkaan synnin ja katumusen tunnetta, vaan jotain ihan muuta? Vai oisko sittenkin niin, ettei enää ole varaa, pokkaa, rohkeutta vetää sanojaan takaisin? Pitää jatkaa hyvänä ja kivana olemisen kulissia? En tiedä miksi se tulikin mieleeni, mutta kuitenkin se oli minusta aika erikoistakin, että; "Koin sääliä ja koen yhä häntä reppananaa kohtaan!" En ole mikään sanomaan jotain muka viisasta ja sitten itse esittää sit muka täydellistä, ehei hyvänen aika sentään. :-o :shifty: Herra kyllä laittaa minutkin näkemään oman heikkouteni, sekä raadollisuuteni, äkkipikaisuutenikin, josta on tehtävä parannusta päivittäin. :cry: Vaan tämä Raamatunpaikka tuli mieleeni itseäni ajatellen ja varmasti se ois hyvä rukous meille kaikille Herran omille, vai mitäpä tuumaat ystäväni? :think:

Ps. 141:3 Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea.

Sydämelleni tuli seuraava Raamatunpaikka, joka on muuten sitten todella hyvä, opettava, ojentavakin, jos sen otamme tosissamme itseämmekin ajatellen. Sillä meidän tulee aina ensin tarkistaa sen meidän oman pompan alla sykkivä sydän ja ..niin sitten ei enää juurikaan jääkkään varaa arvostella toisia. Voi kumpa sen oppisimme, minä ainakin.. :roll:

Gal. 6:
1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.

2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.

6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

9 Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
10 Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.01.2025 16:49

Jumala on alkanut puhutella minua, erään tärkeän asian tiimoilta. Tokihan minä sitä asiaa olen pohtinut jo tosi kauankin aikaa, ehkä jo vuosikymmeniäkin, noh aikalailla uskossa olo aikani ajan. Mutta nyt kun aika on vain pahentunut ja aikalailla näkee/kuulee yuotubestakin näitä yhä erilaisia profetioitakin tuovia, kuin muitakin, joilla on oma yuotube kanava, joilta he sitten tuovat esille omia näkemyksiään uskon asioista. Oletko Hereillä kun niitä kuuntelet? Rukoilen sitä! :roll:

Kuuntelin äskettäin tuttua veljeä yuo tubesta ja järkytyin puheistaan, kuinka ne olivat muka hänen mielestään oikeita hänen omat näkemyksensä ja kaikki muut ovat valehtelijoita,ne, jotka varoittavat harhaopeista sekä eksyttäjistä. Näinköhän? Ja näitä susia lammasten vaatteissa tulee yhä vain lisää ja lisää yuo tubeenkin jutteleen sääliä itselleen kerjäten (haluaa koskettaa tunteisiisi) sekä pyytäen uskomaan vain häntä.

Mutta, jos ja kun sinä olet lähellä Herraa elävä uskova, joka tutkit, luet Raamattua, rukoilet Herralta viisautta: kykyä erottaa väärä oikeasta,eksyttäjät/harhaopitkin, niin sinä, joka et usko ihan mitä vain, vaan koettelet kaiken Jumalan Sanalla/rukouksella, niin uskon, että; "Silloin pysyt paremmin totuudessa, etkä mielly ihmiseen joka puhuu." Vaan ihastut, sekä rakastut yhä vain enemmän Kristukseen Jeesukseen, niin silloin voit rauhoittaa sydämesi, koska Herra on luvannut varjella Häntä rakastavat heikot lapsensa. Hän kyllä neuvvoo sinua Pyhän Henkensä kautta, kun vain tahdot pysyä lähellä veristä ristiä, pysyä joka päivä parannuksessa.. :thumbup:

En vain ymmärrä miksi joillakin on niin valtava tarve olla opettajia ja sitten perustetaan oma yuotube kanava ja siellä saadaan mielistelijöitä kehumaan (kommentoimaan) ja he ei tajuakaan, että;"Hei, tuohan puhuu ihan omiaan, eikä pysykkään Sanassa, vaikka muka lainaakin Raamattua ja puhuu Jumalasta sekä Jeesuksestakin." Miellytään ihmiseen ja kun ei tahdota pysyä lähellä Herraa, pysyä totuudessa, vaan kaivataan näitä omiaan puhuvia evankelistoja, korvasyyhyyn, niin ei osata näymmä edes pelätä itsekin eksyvänsä.. Ei kaikki ole kultaa joka kimaltaa, ei myöskään kaikki Raamattua esillä pitävät pysy totuudessa. Miksi ei uskalleta sanoa totuutta, ei koetella puhujia ja niitä, jotka sitten puhuvat oikein, niin heitä moititaan.. Pysy sinä siinä minkä oikeaksi koet ja pysy lähellä Herraaasi, niin Hän varjelee sinut lankeamasta, tai pois joutumasta, kun Hän saapuu noutamaan omansa kotiin, hääjuhlaansa. :wink:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.01.2025 19:39

Jer. 23:
29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.

31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

Jos olet hereillä oleva uskova ja osaat koetella kaiken rukouksella, sekä tietenkin ensisijaisesti Raamatulla, niin ja sulla on herkät korvat (pysähdyt heristään korviasi, kun menee ohi Sanan ja sehän onkin vain; itsensä koroittamista sekä useimmiten valhetta) siis kykenet rauhottuun kuuntelemaan, ilman puhujan persoonaa tai kasvoja ihailematta ja siksi se mitä hän (julistaja) puhuu, niin se jää mieleesi ja voit sanoa: amen, tai nyt meni kyllä pieleen.. :cry:

On tärkeää keskittyä kuuntelemaan; mitä ja miten julistaja puhuu, niin et kuulu silloin heihin, jotka kuntelevat niitä julistajia, jotka kertovat uniaan ja näkyjään ja aina sanovat, että: ne kaikki on tietenkin Herralta saatuja näkyjä/unia. Tai se mitä olen surukseni nyt huomioinut, niin vaikka joku puhuu, että torontolaisuus oli Jumalasta, eikä harhaoppi, niin ja aina muutenkin moittii muita, jotka uskaltavat olla eri mieltä, niin voi miten sellasta peukutetaan ja kehutaan ja sanotaan kommenttikentässä, miten se mies on Jumalan mies,.. vaikka puhuukin ihan pehmeitä, valheita.. Siitä harva uskaltaa sanoa suoraan.. Miksi? Miten he siellä yuo tubessa oikein kuuntelevat , kun eivät kuule valhetta, väärää oppia..? :???:

Miika 3:
5 Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:
6 Sentähden tulee teille yö, näkyjä vailla, teille tulee pimeys, ennustelua vailla. Aurinko laskee näiltä profeetoilta, ja päivä heiltä pimenee.
7 Näkijät joutuvat häpeään, ja ennustelijat punastuvat. Kaikki he peittävät partansa, sillä Jumalan vastausta ei tule.

Näissä nyt puhutaan profeetoista, mutta yhtälailla se sopii, esim; evankelista, saarnaaja, tms..He julistavat Sanaa kansalle ja jos he ovat oikeita Jumalan miehiä, ja miksei naisiakin, niin kyllähän siitä saa rauhankin sydämeensä, sekä ilon Herran Sanasta, kun sydän saa vahvistua vahvasta ruuasta, Jumalan Sanan kuulemisesta. Amen! :thumbup:

Mutta kun sitten puhutaan heistä, jotka eksyttävät jopa ja ennenkaikkea juuri Jumalan kansaa, uskovia: valheopetuksillaan, kieltävätpä jopa ylöstempauksenkin ja sitä pilkkaavat, kieltävät antikristuksen tulon, pedon merkin, ahdistuksen ajan ja sanovat, ettei sitä tule koskaan tapahtumaan, niin onko se mies peterismiä opettava vaiko ei, mutta kauhistuin, kun kuuntelimme mieheni kanssa yhtä miestä (veli?), joka kieltää täysin kaiken sen mitä Raamattuun on kirjoitettuna siitä, mitä tulee tapahtumaan, kun meidät Herran omat on haettu pois ja antikristus tulee jossain vaiheessa 3½v aikana halitsemaan..

Kuinka paljon onkaan heitä: julistajia, opettajia, ym, jotka puheillaan saavat uskoviakin kääntymään pois Raamatun Sanasta, vääristettyyn oppiin, ihmisten keksimään, tai jopa saatanan tuomiin valheopetuksiin, sekä muunneltuun oppiin, opetukseen, joka ei pysy tiukasti Raamatun Sanan Totuudessa? Aivan liian paljon. Mikä on minun uskoni perusta: pysyä siinä, mitä Raamattu opettaa, (tosin ei nämä uudet käännökset enää edes pysy Sanan totuudessa, kun on tehty muka ihmisille, nuorille paremmin sopivia lauseita, sanoja ja näin on väärennetty Jumalan Sana, se on lähestulkoon tuhottu!) Herra armahda ja auta!

Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Apostolien teot 17:
10 Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan.
11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Minä toki voisin laittaa noita eksyttäjien nimiäkin, jotka kyllä esiintyvät vahvasti oikeina uskovina, jotka kyllä lukevat Raamattuakin, (se ei vielä todista mitään nykypäivänä enää) mutta kuitenkin opettavat kansaa väärin, ja eksyttävät ne, jotka eivät ole tarkkoina siitä, miten ja mitä he kuuntelevat ja ketä uskovat. He vievät uskovia väärään rauhaan, väärien uniensa ja näkyjensä näkemisiä julistavat, ja jotka antavat ymmärtää, että Herra oli heidän kanssaan, sitähän sellaista on helppoa uskoa, tarkistamatta, kysymättä, mitä Herra itse siihen sanoo ja onko totta mitä puhuu? Tai opettaa ettei vaivan aikaa edes tule, ei antikristusta, ei pedon merkkiä, ja mikä järkyttävintä, niin ihan pilkataan niitä, jotka pääsevät ylösottoon mukaan ja pääsevät Karitsan häihin mukaan. Tai olipa yksikin mies, joka julistaa jotain profetiaa jostain lapista ja sehän olikin oikea harhaanjohtamis juttu ja valhetta. Ja näitähän riittää, ne ei lopu, ei, vaan vain lisääntyvät ja siksi onkin täysin ymmärrettävää Jeesuksen sanat, tai mä laitankin koko hyvän alun siitä Raamatunpaikasta;

Luuk. 18:8
1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.
2 Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä.
3 Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan'.
4 Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,
5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni'."

6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Oletko tarkistanut mitä opetetaan/puhutaan? Vaiko vain uskonut kaiken kyseenalaistamatta mitään ja vain puolella korvalla huolimattomasti kuunnellen, sekä hyväksynyt kaiken ja siitä sitten antanut kehuja, joista ei varmasti Herramme ilahdu, kun ei koetella, tarkisteta, ei ollakaan hereillä eikä valvota opetusta. Sydän, sydän, älä usko ihan mitä vain! :roll:

1. Piet. 5:
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

Herää, ettet nuku onnesi ohitse ja jää pois Karitsan häistä. :think: Ja niitä oli paljon, valtavasti, jotka näkevät, kun Jeesus hakee omansa, nuo; valvovat uskovat mukaansa kotiin ja ne, jotka eivät valvoneet, niin he jäivät parkumaan; "Nyt me tahdomme pelastua, nyt me tahdomme tehdä parannusta, nyt me kadumme ja pyydämme anteeksi, kun emme valvoneet ja uskoimme valheopetukset, miellyimme ihmiseen, uskomme tila heikentyi, Herra ota meidätkin mukaasi,jne.." Näin he huutavat tuskan ja itkun täyttäessä ilman,mutta silloin se on liian myöhäistä, ja taivaan kaaariovet suljettiin paukahtaen ja he jäivät tänne siihen hirveään ahdistuksen aikaan..Koska eivät pysyneet hereillä, eivät valvoneet, pysyneet lähellä veristä ristiä, Jeesusta, vaan pysyivät Hänestä kaukana, mutta aina uudestaan ja uudestaan kuuntelemassa noita vääriä mielistelijä opettajia, joila oli sana vain omalta kieleltään, mutta ei Jumalalta saatua. :???:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Paljastetaan eksytykset. Herätkää, Valvokaa!