Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.01.2025 11:22

21. TAMMIKUUTA
Uskon koetus
LUE JAAKOB 1:2-8

Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat.Jaakob 1:12

Tunnemme Joosefin elämäntarinan ja hänen syvän uskonsa. Ensimmäisen Mooseksen kirjan luvuissa 39-50 kerrotaan Joosefin elämän vaiheista ja siitä, kuinka Jumala vahvisti hänen tunne-elämäänsä, niin että hän kykeni elämään lannistavien tilanteiden yläpuolella. Hänen elämässän vallitsi periaate, jota voi kuvata vahvaksi uskoksi.

Ei Joosef halunnut vankilaan. Kuten kuka tahansa, hänkin luultavasti kamppaili yksinäisyyden ja pelon kanssa ja oli tietoinen siitä, että hänet oli hyljätty. Hän oli palvonut Jumalaa mutta päätynyt silti vankityrmään vieraalla maalla, eikä hänellä ollut mitään takeita siitä, että hän voisi päästä vapaaksi ja takaisin perheensä luokse. Siinäkin tilanteessa Joosef piti lujasti kiinni vakaumuksestaan. Hän oli vakuuttunut sitä, että Jumalalla oli suunnitelma hänen elämäänsä. Hänelle oli annettu näky, eikä hän sortunut valittamaan eikä antamaan periksi synnin houkutuksille.

Me kaikki joudumme ajoittain kohtaamaan pettymyksiä ja koetuksia. Juuri elämän synkkien hetkien aikana Jumala näyttää, kuinka syvä uskomme on.

Psalmikirjoittaja kuvaa voitokasta matkaansa pimeän laakson poikki. Hänen oli täytynyt käydä läpi raskas kokemus ja voittaa. Kaikkien niiden vaikeuksien jälkeen, joihin Joosef oli Egyptissä joutunut, hän kykeni antamaan todistuksen Jumalan uskollisuudesta. Sinunkin uskoasi koetellaan, sillä sen ansiosta avautuu tilaisuus nähdä Jumalan iankaikkinen rakkaus ja voima. Saat luottaa siihen, että Jumala ei koskaan hylkää sinua. Hän on sinun kanssasi - aivan niin kuin hän oli Joosefinkin kanssa - iankaikkisesti.

Herra, joskus yksinäisyys ja pelko valtaavat sydämen ja koen itseni hyljätyksi. Siitä huolimatta tiedän, että sinulla on suunnitelma minua varten. Käytä elämässäni eteen tulevia koetuksia ja vahvista uskoani.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.01.2025 10:04

22.TAMMIKUUTA
Luottamus Jumalaan
Lue 1. Mooseksen kirja 39

Eikä vankilan päällikkö ollenkaan valvonut sitä, mikä oli Joosefille uskottu, sillä Herra oli Joosefin kanssa. Ja Herra antoi menestyä sen, mitä hän teki. 1. Mooseksen kirja 39:2

Ihmiset, jotka ovat viettäneet aikaa vankilassa, kertovat, miten vangittuna eläminen puuduttaa mielen. Päivät ja kuukaudet kulkevat ohitse, ja koppiin suljetun vangin käsitys ajasta ja todellisuudesta voi hämärtyä. On helppo menettää into ja elämäntahto, kun ei ole mitään toivoa tai määränpäätä, jota tavoitella.

Joosef ei vaipunut toivottomuuteen. Hänellä oli monta syytä olla katkera, hän ei ollut edes tehnyt mitään, mistä olisi ansainnut vankilatuomion. Hänen urhautunut olonsa olisi helposti voinut muuttua vihaksi, jonka hän sitten olisi voinut purkaa vartijoihin tai muihin vankeihin. Joosef olisi voinut sadatella sitä, miten kurjaa elämä oli, mutta sen sijaan hän valitsi luottamuksen Jumalaan.

Mutta Herra oli Joosefin kanssa ja soi hänen saavuttaa suosiota ja päästä vankilan päällikön armoihin.
Ja vankilan päällikkö uskoi kaikki vangit, jotka vankilassa olivat, Joosefin haltuun.
Ja kaikki, mitä siellä toimitettiin, tehtiin hänen toimestaan.Eikä vankilan päällikkö ollenkaan valvonut sitä,
mikä oli Joosefille uskottu, sillä Herra oli Joosefin kanssa. Ja Herra antoi menestyä sen, mitä hän teki. (1. Moos. 39:21-23)

Joosef ymmärsi, että Jumalan suunitelma oli suurempi kuin ikävältä näyttävä nykyhetki. Uskon avulla hän katsoi senhetkisten kipeiden ajatustensa yli, ja Jumala käänsi vaikeat olosuhteet hyödylliseksi kokemuksekssi. Niistä tuli kaunis todistus Jumalan rakkaudesta ja varustuksesta.

Minä luotan sinuun, Mestari. Uskon avulla käännän katseeni menneisyydestä ja nykyhetkestä loistavaan tulevaisuuteen, jonka olet suunnitellut minua varten. Käännä vaikea tilanteeni voitoksi, niin että se osoittaa todeksi sinun rakkautesi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.01.2025 09:49

23 TAMMIKUUTA
Uskollisuutta ja kuuliaisuutta
LUE 1 PIETARIN KIRJE 1:1-15

Että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä. 1 Pietarin kirje 1:7

Vaikka Joosef myytiin orjuuteen, hän kieltäytyi katkeroitumasta. Sen tähden Jumala siunasi häntä egyptiläisen virkamiehen Potifarin kautta, joka osti Joosefin, vei hänet taloonsa ja korotti hänet tärkeään ja vastuulliseen asemaan. Raamattu kertoo, että Joosef onnistui kaikissa toimissaan (1 Moos. 39:2,3). Kaikki Potifarin omaisuus jätettiin Joosefin huomaan.

Menestystä seurasi tapahtumasarja, jossa koeteltiin Joosefin luonnetta ja kuuliaisuutta Jumalaa kohtaan. Yleensä Jumala testaa, miten kuuliaisia olemme. Kun Joosef hoiti velvollisuuksiaan, Potifarin vaimo tuli viettelemään häntä. Joosef tajusi, että se olisi ollut väärin, ja torjui naisen lähentelyt. "Kuinka minä voisin tehdä niin pahan teon ja rikkoa Jumalaa vastaan?" Joosef vastusti (1 Moos. 39:9.) Hän ajatteli ensimmäisenä sitä, miten synti vahingoittaisi hänen yhteyttään Jumalaan. Kuuliaisuus oli Joosefille tärkeämpää kuin hetken kestävä mielihyvä.

Potifarin vaimo raivostui ja valehteli miehelleen Joosefista. Sitä seurasi, että Potifar määräsi Joosefin vankilaan. Sielläkin Jumala oli Joosefin kanssa ja johti hänen elämäntilanteitaan, niin että edessä odottivat siunaukset.

Jos kuuliaisuuttasi koetellaan, kysy itseltäsi, oletko aikeissa tehdä jotain, joka tuhoaa sinut tai vahingoittaa uskonelämääsi. Valitse uskollisuus ja kuuliaisuus Jumalaa kohtaan, sillä se johtaa siunauksiin.

Kallisarvoinen Herra, kiitos uskosta, jonka olet laittanut sydämeeni. Auta minua vahvistumaan uskossani päivittäin.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.01.2025 16:16

24.TAMMIKUUTA
Uskossa riippuminen
LUE 1. MOOSEKSEN KIRJA 7

Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee. Hebrealaiskirje 11:7

Vanha sanonta kuuluu, että ihminen on tapojensa orja. Tietysti voimme hetkeksi poiketa rutiineista, mutta yleensä pyrimme mahdollisimman turvattuun elämään.

Jos tuntemattomien asioiden käsitteleminen aiheuttaa sinulle tressiä, voit vain kuvitella, miltä Nooasta tuntui, kun Jumala sanoi, että hänen piti rakentaa arkki. Nooa ei luultavasti edes osannut hahmottaa, miltä sellainen näyttäisi, ennen kuin Jumalan suunnitelma alkoi muotoutua.

Vaikka Nooa eli itsekkään, omaa mielihyvää etsivän yhteisön keskuudessa, missä kukaan ei ollut kiinnostunut Jumalasta, hänellä oli selkeä vakaumus siitä, kenen puolella hän ja hänen perheenjäsenensä olivat. Äkkiä tulevaisuuden näkymät kuitenkin muuttuivat lopullisesti. Nooan käsitys arkielämästä käännettiin täysin päälaelleen. Ei enää naapureita, ei kaupunkeja, ei ihmisjoukkojen hyörinää, ei torimyyjiä - millaista sellaisessa maailmassa olisi?

Hebrealaiskirjeessä (11:7) on kirjoitettu, että mielessä risteilevistä kysymyksistä huolimatta " Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Hänen uskonsa --- antoi hänelle itselleen uskovien perinnön, vanhurskauden."

Nooa saattoi vain riippua kiinni uskossa, sillä Jumala oli aivan kirjaimellisesti hänen ainoa satamansa myrskyn keskellä. Kun elämäsi olosuhteet kääntyvät yläösalaisin ja kun sinulla ei ole vastauksia, luota Herraan. Hänen suunnitelmansa on täydellinen.

Kaikkivaltias Jumala, sinä olet minun satamani elämän jokaisessa myrskyssä. Kun olosuhteet saattavat minut hämmennyksiin eikä minulla ole vastauksia, auta minua luottamaan sinuun. Sinun suunnitelmasi on aina täydellinen.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.01.2025 11:11

25.TAMMIKUUTA
Uskon perusta
LUE MATTEUKSEN EVANKELIUMI 7: 24-29

Kuka erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Onko se ahdistus vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara tai miekka? Roomalaiskirje 8:35

Mitä, jos joku kävelisi luoksesi ja antaisi sinulle miljoona euroa, niin että voisit rakentaa itsellesi unelmiesi talon? Et varmasti ostaisi taloasi varten sellaista tonttia, jonka pohjana on pelkkää hiekkaa. Et käyttäisi halvinta, muhkuraisinta, puolimädännyttä puutavaraaa. Et tietenkään. Sen sijaan luultavasti etsisit hienoimman mahdollisen tontin ja parhaimmat rakennusmateriaalit.

Kun ihmiset rakentavat elämänsä perustaa, monet tyytyvät hepposiin tarvikkeisiin. He valitsevat rakennusaineiksi aineellisen omaisuuden, kuuluisuuden tai vakavaraisuuden. Pinnalta katsottuna ne näyttävätkin luotettavilta, mutta kriisit räjäyttävät ne murusiksi. Tuli voi tärvellä tavarat, maine saattaa mennä yhden lehtikirjoituksen takia, ja lama tai työttömyys tuhoaa taloudellisen turvan.

Siksi Jeesus halusi auttaa näkemään ajallisten asioiden yli ja katsomaan iankaikisuutta. Hän sanoi; "Sentähden jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on verrattava viisaaseen mieheen, joka rakensi talonsa kalliolle. satoi, ja virrat tulivat, ja tuulet puhalsivat ja löivät sitä taloa vastaan; mutta hän ei kaatunut, koska hänet perustettiin kalliolle. (Matt. 7:24,25.)

Kristus on järistyksenkestävä perusta, jonka varaan saamme rakentaa elämämme, ja niin selviydymme myrskyissä (Room.8:35). Vain Kristus voi tarjota varman jalansijan, turvan, joka kestää kaikissa koetuksissa. Rakenna elämäsi uskon perustalle, Jeesuksen Kristuksen varaan.

Rakas Jumala, en halua rakentaa elämääni toisarvoisten rakennusaineiden varaan, koska ne murenevat pois. Anna minulle taito rakentaa elämäni sillä tavoin, että sen perustana on sinun Sanasi ja sinun Poikasi Jeesus Kristus.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.01.2025 09:59

26.TAMMIKUUTA
Nöyrä uskon askel
LUE 2. KUNINKAIDEN KIRJA 5

Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi. 1. Pietarin kirje 5:5-6

Joskus suuret uskon esimerkit tulevat pienissä, vaatimattomissa paketeissa. Naaham, Syyrian armeijan sotapäälikkö, sairasti spitaalia. Hänen uskon hetkensä oli siinä, kun hän kastautui sameassa vedessä kaukana kotoaan.

Naaham oli tuohtunut. Hän oli nähnyt suuren vaivan ja matkustanut vieraaseen maahan, ja sitten profeetta, jota hän tuli tapaamaan, ei tullutkaan tervehtimään vierasta kuten kohteliaisuussäännöt olisivat edellyttäneet. Sen sijaan Elisa lähetti vaatimattoman palvelijan välityksellä sanan, että Naahamin tuli peseytyä Jordanvirrassa.

Naaham koki Elisan käytöksen loukkaavana ja kiukustui. Hän kieltäytyi toimimasta profeetan neuvon mukaan, vaikka juuri se olisi parantanut hänet kammottavasta taudista. Lopulta hänen palvelijansa suostuttelivat hänet luopumaan ylpeydestä. He kysyivät häneltä johdattelevasti: "Jos profeetta olisi määrännyt sinulle jotakin erinomaista, etkö tekisi sitä? Saati sitten, kun hän sanoi sinulle ainoastaan: 'Peseydy, niin tulet puhtaaksi'." (2. Kun. 5:13)

Kun Naaham pysähtyi miettimään palvelijoidensa sanoja, hän käsitti, että kieltäytyessään nöyrtymästä Jumalan edessä hän oli tehnyt valinnan, jonka hintana oli hänen henkensä. Niinpä Naaman kiireesti noudatti Herran ohjeita, jotka Elisa oli hänelle antanut, ja tuli terveeksi.

Totteletko sinä Herraa pienissä asioissa? Noudatatko iloisena Herran tahtoa, vaikket saisi siitä mitään kunniaa? Mikä tahansa tehtävä onkaan kyseessä, Jumala palkitsee nöyrän uskon askeleen.

Isä Jumala, anna minun iloni olla siinä, että noudatan sinun tahtoasi silloinkin, kun en saa siitä mitään kunniaa. Olipa kyseessä sitten pieni tai suuri tehtävä, auta minua toimimaan nöyrällä uskon asenteella.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.01.2025 08:53

27.TAMMIKUUTA
Horjumaton usko
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 20:24-39

Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" Joh. 20:29

Apostoli Tuomas tunsi itsensä hylätyksi. Opettaja, jota hän oli seurannut ja palvellut melkein kolme vuotta, oli mennyt pois. Jeesuksen runneltu, rikki revitty ruumis oli suljettu kylmään kiviluolaan, eikä kukaan tiennyt, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä.

Kun Tuomas saapui opetuslasten kokoontumiseen, toisten mieliala oli täysin erilainen. - Me olemme nähneet Herran! he huusivat. Tuomas ei kuitenkaan pystynyt ottamaan osaa heidän intoonsa. Hän ei ollut nähnyt Herraa eikä halunnut antaa itseään alttiiksi uudelle pettymykselle. Hänen päämääränsä oli hävinnyt, näky tulevaisuudesta oli lyöty pirstaleiksi, ja hänen uskonsa oli romahtanut.

Oletko sinä ollut sellaisessa tilanteessa? Jokin kokemus jätti niin kipeät jäljet, ettet enää uskaltanut luottaa uudelleen. Pelkäsit, ettet selviäisi enää yhdestäkään pettymyksestä. Jos tuollaisena hetkenä saisit nähdä vilauksen Jumalasta, toivosi heräisi uudelleen.

Jeesus kohtasi Tuomaksen juuri silloin, kun tämän usko horjui. Elävä Kristus seisoi kasvotusten Tuomaksen edessä ja kehotti epäilevää opetuslasta tunnustelemaan jälkiä hänen käsissään ja kyljessään. Tuomaksen vastaus on yksi koskettavimpia tunnustuksia, mitä Raamattuun on kirjoitettu; " Minun Herrani ja Jumalani!" (Joh. 20:28).

Sinäkin saat katsoa Jeesukseen. Hän on todellinen, ja hän haluaa kohdata sinut synkimmällä hetkelläsi. Silloin voit nähdä Jeesuksen sellaisena kuin hän on, sinun Herranasi ja Jumalanasi.

Herra, joskus menneisyyden varjot saavat minut pelkäämään, enkä enää uskalla luottaa. Tule kohtaamaan minut pimeinä aikoina juuri siellä, missä olen. Anna minun nähdä, kuka sinä olet, ja anna minun koskettaa sinua.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.01.2025 08:35

28.TAMMIKUUTA
Uskon tie
LUE HEBREALAISKIRJE 11

Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Hebrealaiskirje 11:6

Hebrealaiskirjeen yhdestoista luku herättää voimakkaita tunteita. Siinä kuvataan menneitä sukupolvia, ihmisiä, jotka asettivat luottamuksensa Jumalaan. Seikkailut, joihin Jumala heidät johdatti, ylittivät heidän hurjimmat kuvitelmansa. Jotkut eivät koskaan ehtineet nähdä uskonsa tuloksia, mutta monet näkivät. Huomaatko heidän kokemuksissaan jotakin yhteistä? Vaikka heidän elämäntarinansa olivatkin hyvin erilaisia, niissä on muutamia yhteisiä piirteitä.

Uskon tie oli koetusten tie. Nooa ei pyytänyt osakseen pilkkaa eikä naapureiden oudoksuvia katseita. Mooses olisi halunnut löytää helpomman tien ulos Egyptistä. Jumala käytti vaikeita aikoja heidän hyödykseen ja hioi heitä tulevaisuutta varten, niin että heistä tuli vielä väkevämpi todistus muille ihmisille.

Uskon tie johti väärinkäsityksiin. Monet varmasti hämmentyivät siitä, että Abraham päätti aina seurata Jumalaa, minne tahansa Jumala hänet johtikin. Eikä siinäkään ollut mitään järkeä, että Raahab piilotti taloonsa israelilaisia vakoojia. Silti Jumalan näkökulmasta heidän palvelualttiutensa ja tottelevaisuutensa näytti aivan toiselta. Se avasi ovet Jumalan siunauksille.

Uskon tie kysyi kulkijoiltaan kärsivällisyyttä. Daavid joutui odottamaan monta vuotta, ennen kuin Jumala täytti lupauksensa ja antoi hänelle kuninkuuden. Monet Uuden testamentin uskovista teloitettiin pitkien vainojen päätteeksi. Ne lopulliset palkinnot, jotka Jumala oli heitä varten varannut, olivat kuitenkin (ja ovat aina) odottamisen arvoisia.

Rakas taivaallinen Isä, ymmärrän, että uskon matka on usein koetusten taival. Käännä kovat ajat voitokseni, valmista minua tulevaisuutta varten. Anna minulle kärsivällisyyttä kestää pimeimmät hetket.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.01.2025 09:05

29. TAMMIKUUTA
Vahvana uskossa
LUE DANIELIN KIRJA 6

Uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat. Hebrealaiskirje 11:33

Juoni oli viritetty. Poliittiset neuvonantajat päättivät, että oli aika suistaa erään ylivalvojan nousujohteinen ura syöksykierteeseen ja varmistaa, että tämä joutuisi kuninkaan silmissä huonoon valoon. Suunnitelma toimi. Ylivalvojan vaikuttimia alettiin epäillä, eikä aikaakaan kun hän joutui maksamaan kovan hinnan.

Kertomus voisi olla nykyaikaisen novellin juoni, mutta itse asiassa se on hyvin vanha tarina, joka kertoo siitä, miten Daniel joutui leijonien luolaan. Daniel päätti pysyä uskollisena ja kieltäytyi rukoilemasta ketään muuta kuin Herraa, vaikka hänen päätöksensä oli vastoin juuri säädettyä lakia. Siinä vaadittiin, että kaikkien tuli rukoilla vain ja ainoastaan kuningas Dareiosta kolmenkymmenen päivän ajan.

Kun päätämme seistä lujina uskossa, joudumme usein kestämään kielteisiä seurauksia, ainakin maallisesta näkökulmasta katsottuna. Ne, jotka eivät tottele Jumalaa, vihastuvat usein niihin, jotka haluavat totella. Luja ja nöyrä luottamus Jumalaan saattaa ärsyttää.

Jos olet joskus joutunut ikätovereiden, ystävien, työkavereiden tai esimiesten pilkan kohteeksi sen vuoksi, että lujasti pitädyt vakaumuksessasi, saatat ymmärtää, miltä Danielista tuntui. Et ole ehkä saanut aivan yhtä rankkaa tuomiota, mutta olet joutunut kärsimään ja tuntemaan ahdistusta.

Ole rohkealla mielellä. Jumala kääntää ihmisten kielteisen asenteen lopulta omaksi kunniakseen. Aivan kuten hän sulki leijonien kidat, hän hiljentää myös meidän vastustajamme.

Herra, pysyn päätöksessäni ja kunnioitan sinua elämäni Herrana. Luotan, että sinä käännät kaiken kielteisen myönteiseksi kaikilla elämäni alueilla. Sinä ajat minun etuani. Jätän asiani kokonaan sinun käsiisi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.01.2025 09:36

30. TAMMIKUUTA
Uskon esteet
LUE PSALMI 25

Herran neuvo on tunnettu niille, jotka häntä pelkäävät, ja hän ilmoittaa heille liittonsa. Psalmi 25:14

Uskon esteet pidättelevät meitä, niin ettemme pääse toteuttamaan Jumalan tahtoa. Huono minäkuva, hatara käsitys Jumalan todellisesta luonteesta, epäilykset, riittämättömyyden tunteet, epäonnistumisen pelko, itsekkäät halut ja toiminnot - ne kaikki ilmaisevat uskon riittämättömyyttä. Joka kerta, kun katseemme siirtyy pois Jeesuksesta, todellisuutemme hämärtyy. Kaikki me joudumme käymään läpi aikoja, jolloin taistelemme huonoa itsetuntoa ja epäilyksiä vastaan. Ne ovat kuitenkin vain tunteita, eikä tunteilla ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

Jeesus ilmaisi terävästi, että saatana on valheen isä (Joh. 8:44). Vihollinen yrittää jatkuvasti houkutella katsomaan pois Jumalasta. Se kuiskii korvaan epäileviä ajatuksia ja syöttää itsesäälin tuntemuksia saadakseen ihmisen lamaantumaan.

Miten voimme murtautua yllä mainittujen uskon esteiden läpi?
Meidän ei tarvitse kuunnella ketään muuta kuin Jumalaa. Jos et ole varma kuulemastasi, avaa Raamattusi ja pyydä, että Herra ilmaisee sinulle tahtonsa.

Masennuksen iskiessä pysyttele rohkeana. Luota Herraan, sillä hän ei ole ikinä pettänyt ketään. Hän ei jätä sinua.

Kun Herra kehottaa sinua menemään uskoen eteenpäin, tee niin ja anna hänen pitää huolta seurauksista.

Vielä yksi neuvo. Kun olet kuuliainen Jumalalle, paina mieleesi ne siunaukset, joita hän tuo elämääsi. Kuuliaisuus on portti Jumalan siunauksille. Herra siunaa niitä, jotka kunnioittavat häntä omassa elämässään.

Isä, päätän kuunnella ääntäsi ja noudattaa ohjeitasi kaikissa olosuhteissa. Anna tämän päivän olla askel uuteen suuntaan. Haluan ottaa uskon ja kuuliaisuuden askelia.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito