VAIN ANTEEKSIANTAMUKSEN KIRKKO

VAIN ANTEEKSIANTAMUKSEN KIRKKO

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.12.2024 09:27

by David Wilkerson | March 5, 2012

Jesajan kirjan 4. luku avaa meille täyden ja surullisen kuvan "vain anteeksiantamuksen kirkosta".

"Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: 'Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme'"(Jes.4:1).

Uskon, että elämme viimeisiä päiviä ja että tämä Jesajan luku on yksi selkeimpiä profetioita siitä, miltä seurakunta näyttää vähän ennen Herramme paluuta.

Jesajan mainitsemat seitsemän morsiankandidaattia ovat selvästi viimeisten päivien seurakunnan tyyppejä. He etsivät tukea miehestä, jota pidän Kristuksena. Kuitenkaan nämä morsiamet eivät ole kiinnostuneet hänen rakastamisestaan. Päinvastoin heillä on mielessään vain yksi asia: maineensa puhdistaminen. "Kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme"(jae 1).

Numeron seitsemän käyttäminen morsiamien yhteydessä muistuttaa meitä siitä, että jokaisessa seurakunnassa on näitä ihmisiä. "He tarttuvat yhteen mieheen", Kristukseen, vain saadakseen helpotusta syyllisyyteen ja syntinsä aiheuttamaan tuomioon. Eivät he halua läheisyyttä hänen kanssaan. He haluavat vain anteeksiantamusta, jotta heidän syntinsä häpeä poistettaisiin. Nimitän tätä "vain anteeksiantamuksen kirkoksi"

Nämä itsekeskeiset, morsiankandidaatit eivät välitä antautua aviomiehen alaisuuteen. He eivät halua tuntea hänen sydäntänsä eivätkä välitä hänen huolistaan.

Läheisyydestä Jeesuksen kanssa meille syntyy hyvä arviointikyky, suuntavaisto. Tiedämme, mikä on oikein ja väärin ja mikä pyhää ja puhdasta. Läheisyys Kristuksen kanssa antaa meille vahvuutta, jossa meitä ei heitellä sinne tänne jokaisen opintuulen myötä. Pysy lähellä häntä niin, että saat kyvyn arvioida ympärillämme hyörivää hulluutta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!