Koulun tilaisuuden laulut Jeesuksesta syrjivät uskonnotonta

Koulun tilaisuuden laulut Jeesuksesta syrjivät uskonnotonta

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.12.2024 09:47

Uskonnot
Koulun tilaisuuden laulut Jeesuksesta syrjivät uskonnotonta lasta – kaupunki teki lopullisen päätöksen, eikä maksa hyvitystä.
Hyvityksen maksaminen nousi odotetusti esiin Hämeenlinnan kaupunginhallituksessa. Hallitus ei kuitenkaan ottanut asiaa käsittelyyn.

Maksaako Hämeenlinna hyvitystä hämeenlinnalaiselle uskonnottomalle koululaiselle vai ei, siitä on taitettu peistä syksyn mittaan. Hämeenlinnan kaupunginhallitus ei käyttänyt otto-oikeuttaan lautakunnan päätökseen.
Tiina Kokko
2.12. 15:56

Päivitetty 2.12. 17:32

Hämeenlinnan kaupunginhallitus päätti olla muuttamatta päätöstä, jonka mukaan uskonnottomalle lapselle ei makseta hyvitystä.

Kaupunginhallitus päätti keskustelun ja äänestyksen jälkeen, että se ei käytä otto-oikeutta aiemmin sivistys- ja hyvinvointilautakunnan tekemään päätökseen. Lautakunta päätti aiemmin olla maksamatta hyvitystä uskonnottomalle oppilaalle.

Kaupunginhallituksen päätös syntyi äänin 8–5. Otto-oikeuden käyttämättä jättämistä kannattivat kokoomuksen, perussuomalaisten ja keskustan jäsenet sekä yksi sosiaalidemokraateista.

Otto-oikeuden käyttämistä puolestaan kannattivat hallituksen muut demarit sekä vihreiden ja vasemmistoliiton edustaja.

Kyseessä 1 500 euron hyvitys

Koko juttu täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Maailmalla ja kotimaassammekin tapahtuu