Keskinäinen yhteys

Keskinäinen yhteys

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.12.2013 14:47

Jaakko Romu

"He pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivänmurtamisessa ja rukoukissa." ( Apt 2:42)

Uskovien keskinäinen yhteys perustuu näiden Raamatun sanojen mukaan kolmeen asiaan: Jumalan Sanaan, Jeesuksen kuoleman muistamiseen leivänmurtamisen yhteydessä sekä yhteiseen rukoukseen.

Tämä Sanan ilmoittama järjestys ei sovi ihmisen omaan elämänjärjestykseen, mutta sitä ei saa muuttaa toiseksi. Ensin pitäisi tulla Sana, edes rukousta ei tulisi siirtää sen edelle. Sanasta löytyy keskinäinen yhteys, johon kuuluu myös seurakunnan leivänmurto, ja siihen liittyy myös rukous. Suren sitä, että myös helluntalaisten keskuudessa tämä säädetty järjestys on monin paikoin muutettu ja keskinäistä yhteyttä ei aina rakenneta Raamatun ilmoituksen pohjalle.

Emme voi palata Viipurin herätyksen aikoihin, mutta voimme palata yläsaliin, Jumalan Sanaan.

Miten voimme pysyä Jumalan Sanassa?

Pyhä Henki on paras avaamaan meille Sanaa. Kun saamme sitä kokea, emme saa säikähtää vastustusta. Perkele vihaa Jumalan Sanaa. Tämä näkyy jo siinä, että Johannesta lukuun ottamatta kaikki ensimmäiset apostolit muuttivat marttyyrikuoleman kautta kirkkauteen.

Jeesus kertoi, miten voimme tulla tuntemaan, mikä on oikea apostolinen oppi. Jeesus sanoi: "jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani." Meidän tulee yksinkertaisesti toimia Jeesuksen opetusten mukaan.

Pysy apostolien opetuksessa

Apostolit olivat astuneet Jeesuksen tilalle, ja he opettivat kansaa. Jumala itse varusti heidät tehtäväänsä niin kuin hän varustaa meitä tänä päivänä:" Vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani." ( Apt 1:8 )

Keskinäinen yhteys on Pyhän Hengen antamaa yhteyttä, joka perustuu Jumalan Sanaan. Jumala tähtää sihen, että synti ei tuhoa tuota yhteyttä. Hebrealaiskirjeessä sanotaan: "Ruumis puhtaalla vedellä pestynä ja sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta." Koko olemuksemme on puhdas, kun synnit on saatu anteeksi, ne on pesty pois. Apostolisen saarnan kautta kuulijat saavat piston sydämeensä. He tekevät syntielämästään parannuksen ja ottavat vastaan kasteen vedessä.

Tämän yksinkertaisen ohjeen tilalle nostetaan nykyään ihmiskonsteja. Meidän tulisi edelleen kulkea vastavirtaan. Jos antaudumme virran vietäviksi, ajaudumme lopulta helvetin tuleen.

Nykyäänkin meidän on suostuttava istumaan Opettajamme jalkojen juuressa. Suomen kansa on kuitenkin etääntynyt Jumalan Sanasta. Synti on edelleen kansakunnan turmio, tämä totuus ei ole aikojen kuluessa muuttunut miksikään. Jeesuksen veressä on vielä ihmisten ongelmien ratkaisu.

Tarvitsemme puolustajan

Me tarvitsemme uutta helluntaita. Meille ei ole varattu muuta voimaa kuin Jeesuksen lupaama Puolustaja. Emme pärjää ilman häntä.

Herätys alkaa meistä, Jumalan ihmisistä, kun sydämestämme käännymme Jeesuksen puoleen. Jumalan kansa on nykyään pirstaloitunut, mutta vielä voidaan löytää keskinäinen yhteys Jeesuksessa.

Pelastusarmeijan perustaja William Booth sai Jumalalta elämänsä loppuhetkissä sanoman siitä, millainen maailma on vähän ennen Jeesuksen tulemusta. Silloin on politiikkaa ilman Jumalaa. Uusi sukupolvi hallitsee Eurooppaa.

On taivasta ilman helvettiä. Saarnataan ihmisten korvasyyhyn mukaisesti. Kuulijat saavat määrätä saarnan sisällön. Saarna ei saa rasittaa kuulijoita, ja se opetus pääsee katoamaan, että anteeksiantoa ei ole ilman parannusta.

Viimeisenä aikana esiintyy pelastuksen iloa, ilman uudestisyntymistä, sekä uskontoa ilman Pyhää Henkeä. Voimme nyt jo nähdä hengetöntä " hengellisyyttä."

Tuon Jumalan antaman sanoman mukaan viimeisenä aikana marssii esiin kristikunta ilman Kristusta. Kuitenkin tiedämme, että ilman verta ja tulta ei ole kristinuskoa. Jäljelle jäävät vain ulkonaiset muodot.

[Otteet Tampereen syyskonferenssissa 20.9- pidetystä raamattutunista on valinnut Juhana Lehmuskoski ]
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Keskinäinen yhteys

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.10.2024 09:23

Mulla on nyt ollut eilisestä asti tämä ajatus, mietintä: Keskinäinen yhteys/uskovien yhteys. Mitä on oikeasti keskinäinen, eli uskossa olevien yhteys? Onko se, kokoontumista johonkin tiettyyn srk ja sillä sit pysytään visusti niiden kanssa yhdessä, eikä olla muiden, muihin seurakuntiin kuuluvien kanssa oikeastaan minkäänlaisessa yhteydessä? Sitäkö on uskovien yhteys? :roll:

Joh. 17:
6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Tämä Jeesuksen rukous Isälle, niin se laittaa pakostakin miettiin, toimimmeko me uskovina, niin kuin toimivat yhdessä ja yhteen;Isä sekä Poika?! Ei mitään yhteyttä maailman kanssa, vaan Herran omien kanssa, sitä Isä tahtoo. Uskon niin..

No nyt on seurakuntia ja seurakuntia.. Mutta pystyvätkö he, tai pystymmekö, haluammeko me mennä; toisen seurakunnan rukousiltaan heidän kanssaan rukoilemaan, koska olemme uudestisyntyneitä Jumalan lapsia ja vaikka kuulummekin johonkin toiseen uskovien seurakuntaan? Se yhteys, mikä on meillä kaikilla uudestisyntyneillä Herran omilla, niin sen pitäisi yhdistää, eikä erottaa. Eikös näin? Mutta tapahtuuko sitä..? Aika harvoin, ja yksi syy on oman seurakunnan erilaiset tavat, sekä opetukset Raamatun asioista, kuten kaste, se voi hajottaa yhteyden, tai jokin muu juttu. :???:

1. Joh. 2:
18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

Tuo Raamatunpaikka puhuu siitä, miten niin moni on kyllä ensin ihan oikein ja varmastikin sydämestään Herran oma..Mutta sitten tulee erimielisyyttä, loukkaantumista, tai jotain joka rikkoo yhteyden toisiin ja yksi sellainen voi toki olla ylpeyskin, jonka ansiosta joku luulee tietävänsä, tai osaavansa enmmän, paremmin, toisin kuin muut Jumalan Sanaa ja sen merkitystä.Ja kun ei saa ns vastakaikua ehdotuksilleen, ajatuksilleen seurakunnasta niin lähtevät pois ja jatkavat .. usein perustaen oman seurakunnan ja sitten opettavat heidän omia näkemyksiään uskosta ja Raamatusta ja näin mahdollisesti eksyttävät lisää muitakin heikko-uskovaisia, sekä lihaansa ruokkivia uskovia ja näin Jumalan Sana tulee väärin ymmärretyksi ja yhteys toisiin, Sanan pohjalla pysyvien kanssa katkeaa.

Se on aina hyvin surullista, kun ei useimmiten kestetä ohjaamista, neuvomista, nuhdetta, ja kun ei hyväksytä sitä, mitä Raamatussakin sanotaan ja ollaan omasta mielstä aina oikeassa olevia, eikä alistuta Jumalan Sanan alle tottelemaan, nöyrtymään, niin silloin tulee visukinttu ja sanoo, että; "Kyllä sä oot ihan oikeassa, noi muut ei vain tajua miten hyvä uskova sä oot, älä kuuntele heitä, vaan minä meuvon sinua miten pitää toimia, että he näkevät, miten olit hyvä ja oikeamielinen uskova..!" Ja silloin yhteys Herran omiin katkeaa ja syntyy uusi,ihmisen ajattelulle sekä uskomuksille perustuva, syntyvä srk, tai muuten vain pitää lujasti kiinni omista periaatteistaan ja eksyy yhä vain lisää, kauemmaksi Herrasta sekä uskovien keskinäisestä yhteydestä. :-|

Jaakko Romu kirjoitti:Miten voimme pysyä Jumalan Sanassa?

Pyhä Henki on paras avaamaan meille Sanaa. Kun saamme sitä kokea, emme saa säikähtää vastustusta. Perkele vihaa Jumalan Sanaa. Tämä näkyy jo siinä, että Johannesta lukuun ottamatta kaikki ensimmäiset apostolit muuttivat marttyyrikuoleman kautta kirkkauteen.

Jeesus kertoi, miten voimme tulla tuntemaan, mikä on oikea apostolinen oppi. Jeesus sanoi: "jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani." Meidän tulee yksinkertaisesti toimia Jeesuksen opetusten mukaan.

Pysy lähellä Herraa Jeesusta, niin sinä pelastut! :thumbup:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!