Parempaa on edessä

Parempaa on edessä

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.10.2024 07:52

Rantasaari Liisa 4.10.2024.
Kuva

“Herrani, sinä tiedät sen”. Ja hän sanoi minulle: “Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.” Ilm.7:14.

Tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa. Tulevaisuus on tuntematonta ja ehkä pelottavaa. Eletyn menneisyyden tiedämme. Historiasta tiedämme sen, mitä muistiin on kirjoitettu.

Raamattu on kirjojen kirja se sisältää 66 eri kirjaa. Jumala, joka kaiken on aina tiennyt on inspiroinut Pyhän Henkensä avulla Raamatun sanan, niin että siinä on kirjoitettu mennyt aika, nykyisyys, sekä tulevaisuus. Kuitenkaan Raamatun sana ei etene kronologisesti aikajärjestyksessä. Sen vuoksi kirjaa ei voi lukea kuin mitä tahansa romaania. Jumalan sanaan pääsee sisälle vain ja ainoastaan tutkimalla sitä rukoillen, silloin Pyhä Henki avaa tekstin. Ihmisen järjellä tulkittuna siitä tulee väärin ymmärretty kirja. Harhaopit syntyvät tästä syystä. Raamattua ei tarvitse selittää, sillä se selittää itse itsensä. Raamattu on kuin aarrearkku, aina sitä lukiessa löytää uutta. Jumalan sana on elävä ja voimallinen.

Sekulaarinen media on todennut, että olemme siirtyneet Raamatulliseen aikaan ja siinä ovat oikeassa. Kaikki aikakaudet ovat kirjoitettuna Raamatussa, mutta kuluva aikakausi erityisesti nousee sieltä esille. Jeesuksen opetuslapsilleen kertomat lopunaikoja koskevat opetukset ovat nyt silmiemme edessä.

“Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: “Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Monta tulee minun nimessäni sanoen: ‘Minä se olen’, ja he eksyttävät monta. Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua. Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille. Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.” Mark. 13. 5 – 10.

Maanjäristyksiä ja sairauksia, sekä sotia on ollut ihmisen olemassa olon ajan. Kristittyjä on vainottu kristillisen kirkon alusta lähtien. Mikä on sitten muuttunut aikaisempaan verrattuna, niin paljon, että voidaan todeta uuden ajan alkaneen?

Raamatussa kerrotut profetiat ovat alkaneet toteutua nopeassa tahdissa, aiempaan verrattuna. Ihmisiä ahdistaa ja pelottaa tulevaisuus. Nyt jos koskaan on syytä selvittää, mikä on suhde Jumalaan? Ovatko asiat kunnossa Kristuksen kanssa? Jos on rauha Jumalan kanssa, silloin ei tarvitse pelätä, eikä ahdistua, koska kuolematon sielu pääsee lepoon Jeesuksen luokse. Tulevaisuus on parempi kuin nykyisyys. Jumalan sana, ja Kristuksen antamat lupaukset yhdessä todistavat, että Hänen omiensa tulevaisuus ei ole tuntematon, vaan edessä on loistava tulevaisuus. Jeesus tulee tuulissa ja pilvissä ja tempaa omansa pois tulevasta vihan ajasta. Hetken kestää, pieni kevyt ahdistus, kuten apostoli Paavali asian ilmaisi. Maailmassa on nyt suuri ahdistuksen aika.

“Herrani, sinä tiedät sen”. Ja hän sanoi minulle: “Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.” Ilm.7:14.

Uskotaan, mitä Jumalan sana lupaa. Hän ei ole niin kuin ihminen, että pettäisi lupauksensa. Minkä Hän lupaa, sen Hän myös täyttää.

“Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat. “ 2. Sam. 22: 31. Aamen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!