Mietin tuota ano turtiasta...Ja kuinka eksynyt hän on Jumalan Sanan totuudesta, jota hän
kai aikaisemmin,
en tiedä, on pitänyt oikeana ja totuudellisena. Mutta noin käy ja voi käydä, kun lähtee etsimään jotain itselleen, parempaa ja eksyy kuuntelemaan väärää henkeä, sielunvihollisen ääntä, joka aivan takuulla eksyttää ja vie valheen tielle, jota se sitten väittää totuudeksi, muka.
Muistan ensimmäisen anoppini, joka oli hyvin uskonnollinen, jota kyläläiset pitivät hurskaana ihmisenä. Sitten hän tuli herätykseen ja hänellä olikin erittäin voimakas etsikoaika, ja sitä kestikin jonkin aikaa, jolloin hänen ilkeä luonteensa muuttui paljon pehmeämmäksi.. Mutta kun tuli ns ratkaisun paikka, niin hän ei tehnytkään ihmispelon takia ratkaisuaan, .. Ja hän muuttui takaisin lähes hirviöksi, kun saatana sai takasin puhdistetun sydämen huoneen. Ja siitä kului noin 2vuotta kun hän sairastui syöpään. Ja minä hoidin häntä navetta hommieni rinnalla, kun hän asui aivan lähellämme. Ja hänen luonaan kävi rovasti, jonka jälkeen kaikki alkoivat puhua kylällä, että nyt A on tullut uskoon, kun ihan rovasti kävi puheillaan sairasvuoteen vierellä. Oiskin tullut, mutta ehei.
Hoidin häntä ja kahvitin vieraansa n 4kk ajan. Ja yhden kerran kun hänelle oli tulossa naapurin rouva, niin hän pyysi minua keittään kahvit vieraalleen ja meninkin..Mutta se mitä silloin tapahtui, jäi sisimpääni
kauhukuvana, siitä, mitä tapahtuu ja miten ihminen muuttuu, kylmenee, tulee raivopäiseksi ja kylmäksi sydämeltään, kun ihminen luopuu Herrastaan, kieltää Jeesuksen ja pilkkaa Jeesusta, sanoen tarvitsevansa: vain yksin Jumalan.
Hän istui keinustuolissaan ja keinutti sitä, niin hurjaa vauhtia, että katsoimme vieraansa kanssa kauhuissamme, että milloin se menee ympäri, mutta ei vain kaatunut, vaan vauhti vaan kuin lisääntyi ja oli tosi hurjaa.
Ja mitä hän siinä istuessaan teki? Hän nauroi ilkeää pirullista nauruaan ja äänensä oli karhean kova, ja tiedän kuka puhui hänen suullaan, se ei ollut A, eikä PH, vaan sielunvihollinen. Ja hän pilkkasi Jeesusta..
Minä olin aivan rikki sen kokemuksen jälkeen ja koin avuttomuutta, kun en voinut tehdä, sanoa siinä mitään ja kyselin neuvoa srk,mme pastorilta ja kerroin hänelle koko tilanteen, niin hän sanoi:
"Etten olisi voinut siinä enää tehdä, sanoa mitään, koska A oli jo valinnut ketä seuraa ja kenen oma on."Se mikä hänen kuolin päivänään tapahtui, osoitti sen mihin paikkaan hän joutui, kun ei ottanut Jeesusta pelastajakseen, vaan ihmispelon (lapsiensa, työpaikkansa ihmiset ja niiden mielipide pelotti ja esti tekemästä ratkaisua ja samalla pääsyä kerran kirkauteenkin. ) En ole tuomari, mutta se päivä viimeistään paljasti miten kuumaa ja polttavaa on kadotuksessa, niin kuin Raamattukin sen kertoo..

Mutta oishan se aina tietty siunattua, että ne kaikki, jotka kieltävät Jeesuksen, Jumalan Pojan, ano ym vielä tulisivat katumukseen ja pyytäisivät syntejään anteeksi ja silloin ne myöskin saisivat ne kaikki vääryydet ym anteeksi Herraltamme Jeesukselta Kristukselta, kun Hänen sovintoverensä saisi pestä puhtaaksi aivan kaikesta, joka syyttää, tai erotti Herrasta Jeesuksesta.
1. Joh. 5:
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.1. Joh. 2:
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.