HÄNEN OMANSA EIVÄT TUNTENEET HÄNTÄ!

HÄNEN OMANSA EIVÄT TUNTENEET HÄNTÄ!

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.10.2014 11:41

Satu Huttunen

"Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä."

Luomakunta tunsi hänet

Ulvovat tuulet rauhoittuivat Jeesuksen nuhteesta. Vesi muuttui viiniksi ja viikunapuu lakastui hänen Sanansa voimasta.

Pahat henget tunsivat hänet

Paholaisen henkivallat vapisivat pelosta hänen lähestyessään heitä ja huusivat: " Me tiedämme, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!" Ne pakenivat ihmisten ruumiista ja mielistä, joita ne olivat piinanneet, kun hän puhui käyttäen arvovaltaansa.

Saatana tunsi hänet

Vihollinen yritti lakkaamatta saada Kristusta käyttämään kaikkivaltiuttaan oman itsensä hyväksi: muuttamalla kivet leiviksi, kumoamalla maan vetovoiman temppelin harjan ja maanpinnan välillä.

Se yritti saada Kristusta toimimaan saatanan painostuksen ja menetelmien mukaan saavuttakseen ihmisten luottamuksen ja vietelläkseen heidät palvelemaan häntä itseään.

Enkelit tunsivat hänet

Enkelit julistivat Jeesuksen syntymän, ruokkivat häntä erämaassa ja vahvistivat hänen nääntynyttä ruumistaan tuskien keskellä Getsemanessa. He olivat valmiina suurin joukoin tuhoamaan miehet, jotka saapuivat kiduttamaan ja murhaamaan häntä, jos Jeesus antaisi heille käskyn.

Ihminen ei tuntenut häntä

Ihminen oli luotu Jumalan kuvaksi. Kun koko hänen luomakuntansa tunsi ja hyväksyi hänet Jumalanaan, vain ne eivät tunteneet häntä, joita hän tuli pelastamaan!

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä. "Herra", sanoi profeetta Jesaja, " kuka uskoo meidän saarnamme ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan!" (Jes. 53:1)

Tunnetko sinä?

Onko Herran käsivarsi ilmoitettu sinun elämässäsi? Oletko uskonut Raamatun sanoman? Oletko kokenut, että syntisi on pyyhitty pois Jeesuksen Kristuksen verellä? Tiedätkö sydämessäsi, että Jumalan tuomio käy ohitsesi, koska hän näkee Karitsan veren?

Tiedätkö, että omatuntosi on puhdistettu Kristuksen verellä kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa? Oletko kokenut, että Jumalan voima toimii juuri sinun elämässäsi Jeesuksen veren kautta?

Käy sisälle!

Jumala itse kehottaa sinua: Hylkää epäuskosi ja käy sisälle Jumalan tarjoamaan iankaikkiseen elämään, Jeesuksen Kristuksen loppumattoman elämän voimasta.

"Tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peristystä varelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niin kuin virheettömän ja tahrattoman karitsan." (1 Piet. 1:18)

"Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet." (Room. 5:10)

Meidät on vanhurskautettu Kristuksen veren kautta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: HÄNEN OMANSA EIVÄT TUNTENEET HÄNTÄ!

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.02.2024 17:08

Mietin mauno mattilan puhumaa puhetta ja samalla sitä mitä itse olen uskossa olo vuosieni aikana oppinut, tajunnut, nähnyt, sekä kuullut ja sen; Keitä Herra Jeesus ei tuntenut, kun hän tuli omiensa luokse. :???: Minuako, vaiko sinua..? Se asia kannattaa meidän joka ainoan uudestisyntyneen uskovan miettiä kohdallaan, se, että: olenko valmis lähtemään kun kutsu kuuluu ja pasuuna soi? Vai onko jo maailman tarjonta, lepsuus uskonasioita kohtaan, rukouselämän kuoleminen, sekä haluttomuus tutkia Raamattua, elävää Jumalan Sanaa, käydä seurakunnassa, tms?! :roll: Missä on sielusi siellä on myöskin se kohta joka tulee vastaan kun katsotaan; Kuka on valmis ja kuka ei.. Pysytään siis Valveilla, hereillä; eikä nukuta, eikä menetetä öljyämmekään..

Laitan tähän Mauno veljen hyvän ja totuudellisen puheen, jonka kuuntelimme mieheni kanssa vasta hiljan.. Markku Veilo - Näkyjen mies vailla mieltänsä

Ketä veilo todellisuudessa seuraa ja tottelee, onko hän kenties Herra Jeesus, niin kuin hän väittää, vaiko se toinen: väärennetty, valheellinen jeesus, siis eksyttäjä? Jos kuuntelet tuon puheen niin mieti tarkkaan; Onko veilo Jumalan mies, vaiko sen toisen jeesuksen oma, joka ei puhu totuutta vaan johdattaa ihmisiä uskomaan valheen, ja jotka häntä ym vertaisiaan (ja niitä on suomessakin todella paljon, siis vääärän evankeliumin julistajia, muunnellen Sanan totuutta ym), niin heitä kuunnellen, uskoen itsekin eksyvät. Ja Jos eivät tee parannusta, muuta kurssia, palaa verisen ristin juurelle, niin missä on heidän matkan päänsä; taivas vaiko kadotus? :roll: :???: Vakava kysymys! :sad:

Matt. 7:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ja tämä vakava Jumalan Sana, ei minun sanani;

Jer. 23:
25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.
26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?

28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.
29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?

30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

Ja toisena laitankin tämän hyvän ja tärkeän vertauksen kahdenlaisista uskovista. Uskollisista ja Herraa peljäten oikealla tavalla, siis Häntä lähellä eläen. Tai: kaikkeen maailmalliseen ja mukavaan, helppoon elämään rakastuneet, joita ei kiinnosta: ovatko valmiita kun Jeesus saapuu noutamaan omiaan taivaaan kotiin. Koska ei uskota Jeesuksen tulevan vielä pitkään aikaan ja siksi eletään kaukana Herrasta..nautintoja maailman vain keräten. :roll: :-| Kunnes herätään todellisuuteen, eikä olekaan enää aikaa tehdä parannusta..Vaan ...jää tänne alas vaivaan ja tuskaan.. :shifty:

Matteus 251- Tässä kertomus 10,stä neitsyestä..Kumpaan koet kuuluvasi tällä hetkellä..? Tämä on vakava kysymys ja itsetutkistelun paikka.

Otsikkomme on; HÄNEN OMANSA EIVÄT TUNTENEET HÄNTÄ! Mutta minä käänsin sen; ettei Herra tuntenut heitä. Vaikka toki mitä todennäköisemmin on heitä, uskoa tunnustavia, jotka eivät oikeasti tunne Herraa Jeesusta, Vapahtajaansa, vaikka niin väittävätkin. :roll: :think:

Ja lopuksi laitan vielä kehotuksen sanan; Valvoa, olla hereillä, tutkia ajan merkkejä, sekä pysyä lähellä Golgatan Herraa, ristiään, ja odottaa: Milloin Hän tulee pilvissä, pasunan soidessa. Ei rakkaat ystävät anneta minkään sitoa meitä tähän maailmaan, aikaan, houkutuksiinkaan, niin ettemme valvoisi Omaa hengellistä tilaamme ja että; olisimme Aina valmiina, milloin vain lähtemään kotiin, Isän luo!

Siunausta sinulle!! :thumbup: :wave: :smile:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: HÄNEN OMANSA EIVÄT TUNTENEET HÄNTÄ!

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.05.2024 13:15

Laitan tähän Mauno veljen hyvän ja totuudellisen puheen, jonka kuuntelimme mieheni kanssa vasta hiljan.. Markku Veilo - Näkyjen mies vailla mieltänsä

Ketä veilo todellisuudessa seuraa ja tottelee, onko hän kenties Herra Jeesus, niin kuin hän väittää, vaiko se toinen: väärennetty, valheellinen jeesus, siis eksyttäjä? Jos kuuntelet tuon puheen niin mieti tarkkaan; Onko veilo Jumalan mies, vaiko sen toisen jeesuksen oma, joka ei puhu totuutta vaan johdattaa ihmisiä uskomaan valheen, ja jotka häntä ym vertaisiaan (ja niitä on suomessakin todella paljon, siis vääärän evankeliumin julistajia, muunnellen Sanan totuutta ym), niin heitä kuunnellen, uskoen itsekin eksyvät. Ja Jos eivät tee parannusta, muuta kurssia, palaa verisen ristin juurelle, niin missä on heidän matkan päänsä; taivas vaiko kadotus? :roll: :???: Vakava kysymys! :sad:

Minua on mietityttänyt jo hyvin pitkään se asia, kun näen ja kuulen, luen netistä niistä uskovista, jotka;"Ottavat Veilon Markun puhumaan seurakuntiinsa;Eivätkä välitä, eivätkä ota selvää edes siitä; mitä se mies puhuu: Valhetta!" :shifty: Surullista, hyvin surullista. :-o

Erään asian tiimoilta, jouduin Herrankin edessä tutkiin sekä kuuntelemaan vasten omaa tahtoani veilon raamattutuntia.. Noh, aloin kuunella ja otin kynän ja paperia, niin kuin Herra kehotti mua, kirjoittamaan ylös kaiken se mihin en voi yhtyä. Ja mulla oli n 15 min kohdalla jo hyvin monia asioita, joihin en yhtynyt, enkä pitänyt edes raamatullisina.. Mieti; Vain 15 minuuttia ja löysin hyvinkin monia tosi outoja selityksiä, vertauksia markun puheesta. En jaksanut kuunnella loppuun, kun se Väärä opetus ahisti mua niin paljon jo siinä vaiheessa. :thumbdown:

MIKSI; siis ei ihan vanhemmistoa myöten tajuta sitä väärää opetusta vaan annetaan veilon eksyttää seurakuntansa väki? Surullista!! :sad:

Koska eräs srk, jonka tiedän, niin ei selvästikäään näe, tajua;mitä se mies puhuu ja opettaa. Mä oon niin paljon jo tutkinut tuon miehen opetuksia, siis jo kauan aikaa sitten ja siksi en olisi halunnut jälleen alkaa tutkia sitä, niitä Harhaoppejaan, joilla se on lumonnut uskovien sydämet niin ettei he ole ottaneet asioista selvää, Raamatun mukaan. Ja niin monet kulkevat kuuntelemassa häntä, yhä vain lisää eksyen Jumalan tahdosta. Hyvin valitettavaa! Raamattuhan kehottaa valvomaan ja tutkimaan; Onko jokin puhe oikein. Miksi sitten ei tutkita?? :roll: :think:

2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Ps. 26:
2 Tutki minua, Herra, ja pane minut koetukselle, koettele minun munaskuuni ja sydämeni.
3 Sillä sinun armosi on minun silmäini edessä, ja minä olen vaeltanut sinun totuudessasi.
4 En minä istu valheen miesten seurassa enkä kulje salakavalain kanssa.
5 Minä vihaan pahojen seuraa enkä istu jumalattomien parissa.

Ja tämä Raamatun opetus, ettemme eksy, emmekä seuraa valheen julistajiakaan.Niin, ettei saatana saa teitä eksymään, mieltymään korvasyyhy puheisiin, tai jopa ihan valheen sanoihin. :???:

1. Piet. 5:8
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

Ja se, mihin Herra Jeesus vertasi väärään mennyttä srk,kun ollaan yhtä eksyttäjän kanssa.

2. Kor. 6:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

ÄLKÄÄ EKSYKÖ!! Vaan pysytään lähellä veristä ristinpuuta, rukoillen, parannusta tehden, sekä Jumalan Sanaa tutkien, opetellen tuntemaan Isämme, niin ettemme usko ihan mitä vain Jumalan puheeksi tai tahdoksi.Valvokaa, valvotaan ystävät, ettei pimeys sokaise hengellisiä silmiämme!! Amen! :thumbup: :wink:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!