Uskotko rukouksen voimaan, että sinua kuullaan?

Uskotko rukouksen voimaan, että sinua kuullaan?

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.12.2023 18:02

Mark. 13:
28 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
29 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.

30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

34 On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa.
35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36 ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Mietin tuota otsikkoa, ja mitä tarkoitan sillä..Mehän kaikki uskoon tulleet odotamme Jeesusta palaavaksi takaisin noutamaan meidätkin mukaansa hääjuhlaansa mukaan taivaisiin..Vai odotammeko? Minä ainakin odotan tämän jo nuorena tyttösenä näkemäni näyn mukaan, joka olikin Raamatussakin ja sehän minut pysähdyttikin uskoon tultuani, että: "Ai, se on ihan Raamatussakin se kohta mistä näin!" :thumbup:

1. Tessalonikalaiskirje 4:
13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Se saa minut rukoilemaan ja pyytämään verensä pesua, jotta olisin aina, joka hetki valmis kun Jeesus saapuu.. Ehkä sanot, ettei kannata rukoilla, kun kuitenkaan mitään ei tapahdu,tai muutu?! Jokainen rukous noteerataan, mutta se, mitä me itse kukin odotamme saavamme, tai mitä sitten pyydämmekin Herraltamme, niin voihan olla, ettemme juuri nyt tarvitse sitä mitä pyydämme (Herra tietää kuitenkin parhaiten sen mitä todella tarvitsemme ja silloin se onkin vain hyvä jos emme aina saakkaan tahtomaamme.). Tai meitä ehkä koetellaan, jaksammeko uskoa ja odottaa rukousvastusta. :roll:

Kun avaat sydämesi Herran edessä ja ehkä jopa tuumaat niin kuin Jeesus sanoi Isälleen kun rukoili Getsemanessa, ettei joutuisi kärsimään sitä kaikkea mikä oli hänelle tulossa ..

Matt. 26:39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".

Kukapa meistä haluaisi koetuksia ja kärsimyksiäkään, ei kukaan, mutta uskallanpa sanoa, että usein ne kaikki em. saattavat kasvattaa meitä uskossamme ja opettaa yhä vain useammin rukoilemaan, kääntymään Jeesuksen puoleen saadaksemme avun sekä voiman selvitä ja kestää.. :???:

Ei Herra anna koetuksia kiusatakseen meitä, Ei, vaan että me niiden kautta ainakin viimeistään kääntyisimme Hänen puoleensa ja pyytäisimme; "Herra auta minua, en kestä tätä kaikkea, jos et tule ja auta minua, anna voimaasi kestää ja selvitä, jatkaa elämää omanasi loppuun asti! Vahvista minua ja anna syntini anteeksi, pese minut verelläsi jälleen puhtaaksi ja anna Sanasi oppaakseni jotta voin tutkia sitä ja samalla vahvistua omanasi!" Amen! Kiitos Jeesus!! :thumbup: :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Uskotko rukouksen voimaan, että sinua kuullaan?

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.03.2024 09:24

Lueskelin tuota edellistä ja todellakin se saa minut aina etsimään kuitenkin Herramme kasvoja, tahtoa, vaikka niin usein tuntuukin; Etteihän se Jeesus ole paikalla kun rukoilen, eikä vastaa, autakaan minua.. :???:

Hes. 34:11-12
Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen. Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.

:thumbup: :wink: Eikö ole ihana ja rohkaiseva, lohdullinen sana Herralta sinulle ja minullekin. Hän valvoo lastensa elämää, touhuilua ym ja on Aina paikalla, kun lapsensa on joutunut pimeään, harhaan, eksymässä, tai uskomassa valheen, jota julistetaan muka oikeasta seurakunnasta. :roll:

Minua on Herra opettanut vain uskomaan ja luottamaan Häneen, sekä apuunsakin, tuntui minusta sitten miltä tuntuukin, tai vaikka näyttääkin kaikki menevän täysin pieleen, ja tulee väsy, epäuskokin,vaikka Jumalan varjeleva ja auttava käsi on ylläni, sinunkin ylläsi koko ajan, lakkaamatta.. :thumbup:

Olen opetellut rukoilemaan, huokaamaan Herran puoleen .. ei vain rukoushetkissäni, vaan kaikkialla missä liikunkin, niin hiljaa, tai ääneen rukoillen siihen hetkeen asioitani Jeesukselleni.Istun vaikka autossa ja odotan miestäni niin usein saatan siinäkin hetkessä saatan pikkasen rukoilla, eli, kääntyä Herramme puoleen asioineni.. :wink:

Nyt on alkanut tulla voimakaskin tunne, että; Minunkin rukouksiani todellakin kuullaan ja jopa niihin on tullut vastauksiakin: Kiitos Herralle! Joka on vain vahvistanut minua enemmän vain kääntymään Herran Jeesuksen puoleen ja pyytämään verensä pesua sydämeeni, usein suuhunikin, ettei sieltä tulisi mitään sopimatonta ulos. Lukkoa suulleni.. :-|

Nyt kun vietämme pääsiäistä, niin mitäs jos me kaikki käännytäänkin ristinsä eteen, polvistutaan, kuka vain pystyy siihen eteensä, ristin juurelle ja kiitetään siitä, että: Hän välittää sekä auttaa ja että rukouksemme todellakin kuullaan ja niihin vastataan taivaasta! halleluja. Amen!

Kiitä Herraa minun sieluni äläkä unohda mitä hyvää hän on minulle, sinulle tehnyt!! :thumbup: :D

Siunausta pääsiäiseen ja koko elämääsikin! :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..