Pelastuksen suuruus

Pelastuksen suuruus

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.03.2021 18:02

Julkaistu 4.3.2021 07:00
RV

Jumalan pelastussuunnitelma käsittää koko ihmiskunnan aina sen syntymästä loppuun saakka. Se on laajuudessaan suurenmoinen ja ihmeellinen. Sen syvyys ei tosin aina aukea meille. Mielessämme on vain oma elämämme ja sen näkökulma, itsekkyyden varjostaessa ajatteluamme.

Jumalan suunnitelma sen sijaan lähtee rakkaudesta ja sulkee syliinsä kaikki, jotka kaipaavat hänen puoleensa. Usein rajoittuneisuudessamme unohdamme sen suuruuden ja kattavuuden. Jäämme jumiin oman elämämme näkökulmiin, emmekä ymmärrä Jumalan suunnitelman koskettavan meitä koko ajan.

Pelastussuunnitelma ulottuu koko elämänkaareemme ja kaikkiin vaiheisiin aina kuolemaamme saakka. Jumalalla on tarkka suunnitelma meille jokaiselle. Se kattaa elämämme haasteet ja kivut. Tärkeintä on löytää Jeesus ja hänen tuomansa pelastus. Jeesuksen työ ristillä tuo Jumalan läheisyyden ja rakkauden elämämme kokemukseksi. Silloin iankaikkinen pelastus tulee osaksemme.

Ihmisen elämänkaari kulkee syntymästä leikki-iän kautta murrosikään, aikuisuuteen ja lopulta riisuuntumisen aikaan. Vanhuus tulee elämäämme ja sen mukana sairautta ja vaivoja. Mutta edelleen olemme Jumalan pelastussuunnitelmassa. Se kantaa meitä kuolinvuoteelle saakka ja jättää upean jäljen jälkipolville.

Jumalan pelastuksen suuruus on käsittämätöntä. Raamattu kuvaa tätä systemaattisen loogisesti. Se käsittää koko maailman, kaikki kansat kaikkina aikoina. Israelin kansakin on osa Jumalan pelastusta kaikille kansoille. Pelastus ei siis käsitä vain minua. Olen yksi osa tätä Jumalan suunnitelmaa. Koronaepidemiakin on osa tätä ketjua. Sekin palvelee Jumalan tarkoitusperiä.

Jumalan tiet ovat meidän yläpuolellamme. Ne ovat ihmisen tietä korkeammat ja suuremmat. Emme aina ymmärrä niitä, ja usein näemme ne vasta jälkikäteen. Jumalan aikaikkuna on eri kuin meidän. Hänen aikataulunsa näyttää meistä pitkältä, ja usein tuntuu siltä, että Jumala ei vastaa. Mutta hänen aikansa on varma ja tarkka.

Olemme hänen suunnitelmassaan, vaikka teemme virheitä ja lankeamme. Nekään eivät tee tyhjäksi tuota suurta Jumalan tahtoa. Tärkeintä on vain pysyä Jeesuksessa. Tie eteenpäin löytyy aina – myös elämässä epäonnistuneena. Jumala on silti lähellä meitä ja tarkka elämämme yksityiskohdista. Jokainen meistä on palanen tuota suurta mosaiikkia. Sovimme siihen täydellisesti.

Jumalan läsnäolo ja johdatus elämässämme on huolellisen tarkkaa. Hän ei anna minkään tapahtua sattumalta. Hän valtaa rakkaudellaan yhä uudestaan. Hän avaa silmämme näkemään hänen suunnitelmiaan ja ymmärtämään hänen suuruuttaan.

Usko Katto
Kirjoittaja on Tampereen helluntaiseurakunnan johtava pastori.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Pelastuksen suuruus

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.04.2023 08:59

Usko Katto kirjoitti:Jumalan suunnitelma sen sijaan lähtee rakkaudesta ja sulkee syliinsä kaikki, jotka kaipaavat hänen puoleensa. Usein rajoittuneisuudessamme unohdamme sen suuruuden ja kattavuuden. Jäämme jumiin oman elämämme näkökulmiin, emmekä ymmärrä Jumalan suunnitelman koskettavan meitä koko ajan.

Pelastussuunnitelma ulottuu koko elämänkaareemme ja kaikkiin vaiheisiin aina kuolemaamme saakka. Jumalalla on tarkka suunnitelma meille jokaiselle. Se kattaa elämämme haasteet ja kivut. Tärkeintä on löytää Jeesus ja hänen tuomansa pelastus. Jeesuksen työ ristillä tuo Jumalan läheisyyden ja rakkauden elämämme kokemukseksi. Silloin iankaikkinen pelastus tulee osaksemme.

Ihmisen elämänkaari kulkee syntymästä leikki-iän kautta murrosikään, aikuisuuteen ja lopulta riisuuntumisen aikaan. Vanhuus tulee elämäämme ja sen mukana sairautta ja vaivoja. Mutta edelleen olemme Jumalan pelastussuunnitelmassa. Se kantaa meitä kuolinvuoteelle saakka ja jättää upean jäljen jälkipolville.

Löysin tällaisen kirjoituksen, kun etsin tietynlaista aihetta mihin kommentoidakin. Nyt kun olen saanut vierestä seurata Jumalan työtä ihmisessä, joka on aina ollut ns vastarannan kiiski hengellisille asioille ja Nyt hän on selvästikin Jumalan kutsun alla, etsikkoajassaan, jossa Herra Jumala tekee työtään hänenkin sydämessään ja ajattelussaan, ym.. Ja ne asiat mitkä hän kielsi kiroten vuosia sitten, niin nyt hän myöntää ne todeksi ja niitä on alkanut ihmetellä, miten kaunista ja suloista, ihmeellistä on, kun uskoa tunnustava ihminen siirtyy tästä ajasta parempaan odottamaan Karitsan hääjuhlaa, pääsee pois sairauden runtelemasta saviastiastaan vapauteen ja terveyteen taivaan ihanuudessa..Hymy huulillaan, kun Jeesus saapui noutamaan uupuneen matkaajan kotiin. :thumbup:

2. Kor. 5:
1 Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3 sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.

4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5 Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.

6 Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.

9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.

Tuo Raamatunpaikka nousi mieleeni, joka sopii minusta tuohon oikein hyvin.. :wink:

Tunnen tämän ihmisen ihan lapsuudestani saakka ja tiedän, miten häntä ei ole koskaan kiinnostanut hengelliset asiat. Toki hän oli kauan aikaa sitten, vuosikymmeniä sitten herätyksessä.. mitä todennäköisemmin, mutta ei sitten kuitenkaan uskaltanut tai vain halunnut antautua täysin Jeesuksen rakastavaan syllin ja ottaa Häntä elämäänsä Pelastajakseen ja luovutti, koveni sydämeltään, alkoi viime vuosinaan etsiä vastauksia ja rauhaa milloin mistäkin huuhaasta ja eksyi pahemman kerran ajattelemaan, ettei tarvita edes mitään Jeesusta, tai pelastusta.. :roll:

Mutta, niin kuin me Herran omat jo tiedämme, niin Jumalan Rakkaus on niin ihmeellistä ja kestävää laatua olevaakin, ettei Hän luovuta, vaikka ihminen koittaisikin erota Hänen rakkautensa syleilystä, avustaan, niin Hän siltikin antaa anteeksi ja jaksaa vetää puoleensa: kutsua omakseen ja etsimään rakasta Poikaansa Jeesusta Kristusta elämäänsä, sekä pelastua ja päästä kanssa pyhien kerran kirkkauteenkin. Kiitos Herralle siitä valtavasta ja ihmeellisestäkin rakkaudestaan jokaista ihmistä kohtaan, Amen!! :clap: :thumbup: :D

Usko Katto kirjoitti:Jumalan pelastuksen suuruus on käsittämätöntä. Raamattu kuvaa tätä systemaattisen loogisesti. Se käsittää koko maailman, kaikki kansat kaikkina aikoina. Israelin kansakin on osa Jumalan pelastusta kaikille kansoille. Pelastus ei siis käsitä vain minua. Olen yksi osa tätä Jumalan suunnitelmaa.

Jumalan tiet ovat meidän yläpuolellamme. Ne ovat ihmisen tietä korkeammat ja suuremmat. Emme aina ymmärrä niitä, ja usein näemme ne vasta jälkikäteen. Jumalan aikaikkuna on eri kuin meidän. Hänen aikataulunsa näyttää meistä pitkältä, ja usein tuntuu siltä, että Jumala ei vastaa. Mutta hänen aikansa on varma ja tarkka.

Olemme hänen suunnitelmassaan, vaikka teemme virheitä ja lankeamme. Nekään eivät tee tyhjäksi tuota suurta Jumalan tahtoa. Tärkeintä on vain pysyä Jeesuksessa. Tie eteenpäin löytyy aina – myös elämässä epäonnistuneena. Jumala on silti lähellä meitä ja tarkka elämämme yksityiskohdista. Jokainen meistä on palanen tuota suurta mosaiikkia. Sovimme siihen täydellisesti.

Jumalan läsnäolo ja johdatus elämässämme on huolellisen tarkkaa. Hän ei anna minkään tapahtua sattumalta. Hän valtaa rakkaudellaan yhä uudestaan. Hän avaa silmämme näkemään hänen suunnitelmiaan ja ymmärtämään hänen suuruuttaan.
:thumbup: :clap: :D

Nyt vain odotan rukoillen, miten Herra toimii tämänkin ihmisen elämässä ja milloin hän suostuu antamaan elämänsä täysin Jeesukselle! Ja mikä ihmeellisintä, niin minä, joka en koe osaavani tehä, sanoa mitään hyvää, oikein, niin olen saanut olla se ilosanoman tuoja ja rohkaisija hänen kohdallaan, kun Herra on antanut minulle sanoja mitä sanoa, kirjoittaa..

Ja eilen kun omassa ymmärryksessäni koitin laittaa hänelle raamatunpaikkaa, mikä Minun mielestäni ois ollut hyvä, oikeakin, niin se estettiin, unohdin täysin mistä se kohta löytyy ja vaikka etsin kuinka sitä raamatunpaikkaa mikä minusta tuntui oikealta laitta hänelle, niin se ei vaan tullut mieleeni, vaan muistin sen kuin hämärästi, mutten sanoja mitä siinä sanotaan.. Ja lopulta sit jo luovutin, laitoin vain ne raamatunpaikat jotka nousivat mieleeni Pyhän Hengen antamina ja kun olin lähettänyt viestin, niin Heti sen jälkeen muistin täysin kirkkaasti etsimäni raamatunpaikan.. Kyllä siinä meikälikka oli ihmeissään pitkään, mutta tajusin, ettei se olisi ollut sopiva siihen kohtaan laitettuna ja ehkä joskus toiste saan senkin raamatunpaikan vielä hänelle laittaa, tai sitten en?! :???: :wink:

Tämä vielä tuli mieleeni tuohon edelliseen viitaten;

Ilm. 19:9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

Tämä laulu vielä lopuksi: Boanerges - 06 Keskellä katoavaisuutta
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Pelastuksen suuruus

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.12.2023 11:19

:thumbup: :D GOLGATA, Asanna, San. säv. Seija LehtonenAloitankin tuolla laululla, joka on niin todellinen.. Golgata, risti Jeesuksen, jolta vuotaa armo ja anteeksiantamus, syntien sovitus, verensä pesu sydämiimme, sekä ikuinen elämä kanssa Jeesuksemme. :thumbup:

Niinpä, tänään tahdon ja saan juhlia synttäreitäni sekä iloita pelastuksesta, kun sain uudestisyntyä elävään uskoon kuolleesta uskonnollisuudestani tasan 34 vuotta sitten. Halleluja! :clap: :thumbup: :lol:

Mietin sitä päivää ja kuinka vielä silloinkin sielunvihollinen koitti saada minut luopumaan halustani pelastua, tulla uskoon..Hän käytti ihmispelkoa aseenaan, kun kaikki muut yrityksensä olivat epäonnistuneet kohdallani. Kun istuin kodissamme olleessa tupakokouksessa mieheni sekä anoppini keskellä, niin se koitti saada minut pelkäämään heidän mielipidettään, sekä käytöstään, jos kaikesta huolimatta nostaisin käteni, kun kysytään, että:"Onko täällä joku joka tahtoo tänään antaa elämänsä Jeesukselle?!"

Ja kun uskonsisko kysyi em kysymyksen jo kolmannen kerran, niin tiedän, että; se oli enkeli joka nosti käteni, kun en itse uskaltanut, vaikka halu nostaa käteni olikin valtavan voimakas.. :roll: Mutta kun se oli nostettu, niin se ihmeellinen ja valtava ilo täytti sydämeni ja vieläkin suurempi ilo, rauha sydämessäni valtasi minut, kun sisko ja veli rukoilivat puolestani sekä julistivat kaikki syntini anteeksi saaduiksi Jeesuksen ristintyön, sekä verensä, ja nimensä kunniaksi, kiitokseksi.Halleluja, Amen! :D :wink: :thumbup:

Ihmeinen risti

Oletko jo antanut elämäsi Jeesukselle? Jos et, niin kiirehdi rakas ystäväni ja pyydä Jeesusta tulemaan asumaan sinunkin sydämeesi, sekä antamaan sinullekin kaikki syntisi anteeksi; nimessään ja veressään sekä: uuden elämän Hänessä, ja rauhansa sydämeesi. Vain uudestisyntymällä voit päästä kerran taivaaseen sekä päästä kanssamme Karitsan hääjuhliin mukaan! :wink: Sinä päätät; tahdotko?! :roll:

Rene Golgatan veressä voima on :thumbup:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Todistuksia, ajatuksia..