Kun saa kulkea kuin valmistetuissa askelissa...

Kun saa kulkea kuin valmistetuissa askelissa...

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.10.2023 19:17

:thumbup: Tänään sydämeni täyttää nöyrä kiitollisuus ja samalla kuin ihmetyskin siitä, miten Herra Jumala on minua ja meitä johdattanut asumis asioissammekin..Varsinkin minua, joka olen ihmeekseni päässyt asumaan lapsuuteni maisemissa, tai ainakin melkein.. :lol:

Kävin n 40v reissun pohjanmaalla ja niin ihmeellisesti Herra antoi elämääni uskovan miehen edellisen mieheni kuoltua. Ja hänen kanssaan olemme muuttaneet.. ensin minun syntymäseudulleni ja nyt tänne lapsuuteni ja nuoruuteni maisemiin.. :D

En olisi edes uskaltanut enää ajatellakaan pääseväni muuttamaan takaisin hämeeseen ja vielä em seuduille. Mutta Herra on meitä johdattanut ja nyt asumme täällä ja vain ihmettelen, että; Haaveeni päästä vielä asumaan kotikonnuilleni onkin toteutunut; Kiitos siitä ja ylistys Jumalallemme! Halleluja!! :clap: :D :thumbup:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kun saa kulkea kuin valmistetuissa askelissa...

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.12.2023 18:22

Kuljemmeko me,... sinä, tai minä taivaasta valmistetuissa askelissa, teoissa, jotka oli ja on mitä toden näköisemmin meille jo varattukin ennenkuin edes olimme syntyneetkään tänne kylmään mailmaan.. :think:

Niin kuin tuossa edellisessä kirjoitinkin, niin onhan se mitä ihmeellisintä, että saan taas asua minulle rakkaissa paikoissa täällä etelässä. Se, kun ei ollut minusta enään mitenkään mahdollista, kun muutin nuorena perheenäitinä pohjanmaalle perheemme kanssa ja totuinkin tavallaan jo siellä asumaan, olemaan, vaikka usein olikin kaipuu takaisin kotiseuduilleni.. Tuolla kun ajeltiin, niin mietinkin kun katselin tuttuja paikkoja, että; "Mites olenkin nyt täällä taas?" Mutta Herra tiesi, että tulen vielä palaamaan tänne ja Hän kyllä tiesi ja tietää aivan kaikki sinunkin elämäsi asiat ja muutot ym.. Ei ne ole mitään vain itse päätettyä, ei ainakaan kokonaan, vaan niissä on aina myöskin Herran käsi mukanasi.. :thumbup: :D

Ja nyt kun olen sairastellut ja olin joutua kallotohtorillekin, niin jälleen kerran sain huomata, miten kaikki on ollut jo aikojen alussa minunkin kohdalleni valmistettu, ja olen saanut kuin voimaa kestää kaiken sen ikävänkin, kun tiedän, että; "Herra on kanssani, eikä mitään sitten kuitenkaan tapahdu Hänen sitä tietämättä, tai sallimattakaan." Kiitos siitä Herralle!! :clap: :thumbup: :wink:

Jes. 58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.

Jes. 40:
25 "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.
26 Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.

27 Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?
28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.

29 Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.
30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

Me usein haparoimme ja melkein eksymmekin, mutta Herra pitää meistä huolen ja varjelee meidät pahasta, sillä Hän Rakastaa sinua ja minua, jokaista, jolle vain kelpaa Hänen ristintyönsä, armonsa ja anteeksi antonsa ja joka tahtoo elää lähellä Jeesustaan!! :thumbup: :D :wave: Amen! :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.03.2024 09:59

:thumbup: Näin voin sanoa koko pienellä sydämelläni, että; on turvallista kulkea Isän Jumalamme valmistamissa askelissa, vaikka itsestä tuntuiskin sitten miltä tahansa.. :wink:

Mullahan oli syksyllä 2 aivoinfarktia ja niiden myötä vasen käteni oli ja on vieläkin osittain voimaton, ei toimi kunnolla. Koska en edes itse silloin tajunnut niiden olevan infarkteja, kun ainoaksi mistä sen ois voinut tajuta oli vasemman käden voimattomuus. Ei puheen ongelmia, ei mitään muuta merkkiä niistä.. Vasta kun kuukausia myöhemmin olin magneettikuvassa nin silloin vasta lääkäreillekin selvisi syy käteni voimattomuuteen.. Ja määräsivät lääkkeen joka oli ajaa minut itsetuhoon.. :shock: :sad:

Lopetin sen ja aloin syödä vain asperiiniä. Noh, se aivoinfarkti lähti todennäköisesti liikkeelle hampaistani?! :roll: Soitin tammikuussa vain aikaa suuhyginistille, mutta sainkin ajan hammaslääkärille, koska olen muuttanut pohjoisesta etelään, kotikaupunkiini takaisin..Pohjosen hammaslääkärien merkinnöillä ei ollut mitään merkitystä?

Noh kävin sit suun tarkastuksessa hammaslääkärillä, mutta se ei välittänytkään antaa mulle aikaa hammaskiven poistoon, vaan itselleen antoi ajan vasta toukokuulle, vaikka sanoikin miten Tärkeää on heti poistaa hammaskivi, koska se voi tulehduttaa ikenet ja vetäytyy ikenet ja kun on ainakin yksi hammas joka pitää poistaa heti koska siellä on tyhjä ienpussi tai jotain.... :roll:

Noh mulla alkoikin särkeä hammasta ja soitin hammaspäivystykseen, kun mieheni kehotti et; soita heti. Ja sainkin viime viikolla torstaina soittaessani ajan hammaslääkärille tiistaiksi. Ohoh!! :-o Ja kun menin niin se poisti 2 hammasta ylhäältä molemmista sivuista ja se mies ihmetteli, että: "Miten sinä olet saanut ajan minulle, kun minulla piti jo olla täysi päivä asiakkaita?" Se ei kuulemma tajunnut miten se on edes mahdollista. Niin, koska Jumala järjesti minulle sen ajan, koska kohta ois voinut tulla uusi infarkti, kun ne hampaat ja hampaan pohja oli niin hirveessä kunnossa. Kiitos Herralle, joka auttaa!! :clap: :thumbup: :D

Ja nyt soitin aikaa hampaan paikkaukseen ja hammaskiven poistoon omaan kuntaani, niin taas tulikin ihme, kun sain kyllä ajan hammaslääkärille kesäkuun loppuun, ok. Ja hammaskiven poistokin ois meny heinäkuulle, mut sit yht äkkiä se hammashoitaja sanookin: "Just tuli peruutus ja saat ajan 3.4,ttä!" Vaude!! Kiitos jälleen Herralle, joka järjesti mulle ajan jo ens viikolle. Aivan Mahtavaa!! :clap: :thumbup: :D

Usko sinäkin, että olipa asiasi sitten mikä tahansa, niin Herra tahtoo ja voi auttaa sinua! Turvaa siis vain yksin Jeesukseen ja kiitä; että Hän välittää sinustakin ja tahtoo auttaa!! Näin Hän tekee omilleen. halleluja, Amen! :lol: :thumbup: :wave:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.05.2024 18:48

Todellakin, kun saa kulkea valmistetuissa askelissa, Halleluja, amen! :thumbup: :clap:

Meillä on ollut jo pisempäänkin tunne, että; "Olemme tainneet tehdä kaikki 2 muuttoa viimeisen vuoden aikana omin päin, Herralta mitään kysymättä. Ja nyt alkoi tuntua, että jostakin ois saatava halvempi asunto ja kun Herra sulki kaikki, niin monien seurakuntien ovet edestämme..Ei ollut enää paikkaa mihin mennä Sanaa kuunteleen, tai toki oli, mutta Herra näytti tosi selvästi kahden srk tilan, todellisuudessa. Nimillä ei ole väliä, mut muut lähiseurakunnat.. niin niissä oli asioita, joita emme hyväksy ja piste. :???:

Noh, se innoitti vain enemmän etsimään seurakuntaakin ja samalla uutta paikkakuntaa..Ja lopultahan se johtikin siihen, että; "Päätimme lähteä katsomaan ihan paikan päälle kahta seurakuntaa 300 ja 400km päästä." Kuljimme rukoillen, niin kuin olimme uudestaan opetelleet; kysymään Isän tahtoa ja koimme, että voimme lähteä kysymään asuntoja niiltä paikkakunnilta, koska koimme, että se toinen kaupunki varsinkin ois paikka jossa voisimme käydä kokouksissakin ja joka oli meille jo entuudesta tuttu paikka. :roll:

Ajoimme helteessä ja usein rukoilimme matkan aikana, että; Tekisimme oikein ja oikean päätöksenkin. Noh, lopulta pääsimme ekaan paikkaan ja ei kun asuntotoimistoon. Siellä nuorehko mies otti meidät vastaan ja selitti miten paljon heillä on vapaita kaksioita siellä. Mieheni teki hakemuksen jonka tämä virkailija vei pomolleen, niin kuin hän sanoi.. Kuulimme heidän keskusteluaan ja me rukoilimme Herran apua ja päätöstä...Ja kun virkailija palasi, niin hän tuumasi, "Ettei ole yhtään vapaata kaksiota." Ja oli hyvin vaivautunut, ymmärrrettävästä syystä, kun jo kehui miten paljon on vapaita asuntoja, mut pomo sanoi;"Ei oteta!" :shifty: :roll:

Mut me samalla tajusimme, että: Herra sanoi;"Ettei me sinne muuteta ja ovi sulkeutui!" Ok. Asia selvä, olimme siis yhä johdatuksessa, hyvä niin.. Sit ajoimme eteenpäin ja mieheni sit soitti sen kaupungin asuntotoimistoon, jonka piti olla auki, mutta sieltä vastasi vastaaja joka kertoi, että: "Yllättävää kyllä, mutta emme tänään olekaan paikalla." Ja minä löysin sivun, joka kertoi, että sinne voi hakea asuntoa vain netistä ja se oli sit siinä.. :???: Ja kun siitä sit puhuimme Herralle, niin selvisi, että;"Hän toi meidät noihin paikkoihin ja osoitti, mikä on Hänen suunnitelmansa meidän kohdallamme!" Ja Jumala opetti meitä koko takasintulo matkan ..monia monia asioita ja että meidän paikkamme on täällä, vaikka vuokra onkin niin kallis; Hän pitää meistä kyllä huolen. Kiitti Isä,oot ihana ja Mahtava! Halleluja! :thumbup: :clap: :lol:

Jer. 31:9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä..
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.06.2024 19:02

:clap: :D Aattelin tuoda jälleen kiitokseni Herralle Jeesukselle, joka meitä itse kutakin tahtoo johdattaa sekä auttaa. Oletko jo saanut kokea apuaan, sekä johdatustaan elämäsi merellä? Sillä, niinhän tämä elämämme on kuin meri; välillä myrskyää, on vastatuulta, koetusta, jossa pitää jo ihan huutaa:"Herra Jeesus 'Auta'! :think:

Tai sitten on tyyntä ja rauhaisaa; elämä hymyilee ja Isä antaa lahjojaan.. Voi, miten ihanan suloista onkaan silloin saada vaeltaa Jeesuksen kanssa; turvaten, luottaen, sekä kiitosmielellä ylistää kaikesta siitä mitä on saanut ja kokenut Herramme hyvässä huomassa, johdatuksessa, kun synnit on pesty puhtaaksi Jeesuksen veressä/vereen turvaten/uskoen.. :thumbup: :D Amen, kiitos Jeesus! :lol: :wink:

Mekin olemme tänä juhannuksena saaneet kokea Herramme apua, sekä johdatustaankin, ym.. Olen toivonut koko uskossa olo aikani (34v) pääseväni hengellisille juhannusjuhlille, mutta en ole päässyt, tai olisin vasta uskoontultuani päässyt pohjoisesta linja-autolla lehijärvelle, mutta kun lähtö päivä tuli, niin olin angiinassa ja taisi olla keuhkoputken tulehduskin, kova kuume ja niin jäi sekin käynti väliin. Kyllä muuten Harmitti ja kovasti harmittikin. :-|

Mut Nyt Lähdimme Jämijärvelle Mertiörantaan Helluntai Kansan juhannujuhlille eilen ja tänäänkin ja olihan tosi ihanaa olla siellä, kuulla Sanaa ja lauluja, sekä tavata kokkolan aikaisia uskonystäviämmekin ja mieheni tapasi erään pariskunnan joita ei ollut nähnyt kymmeniin vuosiin. Kiitos Herralle! :thumbup: :clap: :D

Mutta ei siinä kaikki, sillä olemme kokenet Herramme puhetta ja Hän kehotti meitä menemään sinne, koska siellä tapahtui asioita, joita vieläkin kuin ihmettelen tyytyväisenä, ja saimme rukoilijoita erään asiamme taakse ja paljon paljon muuta, kun saimme olla yhdessä mieheni kanssa Herran johdatuksessa, sekä kuulla puhettaan meille erääästäkin asiasta.. Nyt vain odotamme seuraavaa askeltaan, siis Jumalan johdatusta, jota uskon ystävämme lupasivat rukoilla, että se tapahtuu, Jos se on Herramme tahto! Amen!! :wink: :thumbup:

Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

2. Sam. 22:
31 Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
32 Sillä kuka muu on Jumala paitsi Herra, ja kuka muu on pelastuksen kallio paitsi meidän Jumalamme?

33 se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä,
34 tekee hänen jalkansa nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
35 joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään.

36 Sinä annat minulle pelastuksen kilven; ja kun sinä kuulet minun rukoukseni, teet sinä minut suureksi.
37 Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.
Amen!

Siunausta sinulle! :thumbup: :wink:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.08.2024 19:33

:thumbup: :wink: Nyt voin kyllä sanoa, että:"Vaikka luulimmekin toimineemme oman mutu tuntuman mukaan, kun melkein vuosi sitten muutimme tähän.. Niin eilen kun kävimme asuntotoimistolla, niin se virkailija alkoi jutella, miten ihmeellisesti saimme viime syksynä tämän asunnon rivitalosta. Hän sanoi, ettei tällä paikkakunnalla yleensä tahdo saada rivitalo asuntoa millään ja kun jonossa oli monia odottamassa asuntoa niin kuulemma ohitimme heidät (josta itse emme tienneet mitään), oli vain pieni arvaus, kun meille oli sanottu, että:"Meitä ennen on paljon väkeä odottamassa asuntoa."

Koimme, että;"Sittenkin olimme Jumalan johdatuksessa" joka helpotti mietintäämme, ettei vain toimittu sittenkin omin päin. Ehkä me tarvitsimme kuulla sen, kun niin nopeasti silloin saimme tämän kämpän; vain viikko asuntohakemuksemme jälkeen, kun odotimme vasta tältä vuodelta saavamme asunnon, jos saamme. :think:

Sydämmessä on kiitosmieli: kiitti Jeesus, kun tahdot johdattaa meitä. Halleluja! Amen! :thumbup: :wave: :razz:

:smile: Sinua Siunaten!
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme