Luin tuota Jaakko veljemme kirjoitusta ja mietin sitä, miten paljon meillä uskovillakin, saati niillä, joilla ei ole
vielä elämässään Vapahtajaa, Jeesusta Kristusta, niin kuinka paljon voikin olla erilaisia ja ihan todellisiakin pelkotiloja?!
Pelko, pelätä jotain tapahtuvaksi, jne..Se vain valitettavasti tahtoo kuulua ihmisen elämään. Mutta
jos se käy jo ihan ahdistavaksi, vie ilon elämästä, lamauttaa.. Niin silloin liikutaan jo vaarallisilla vesillä. Varsinkin jos on kysymys Jeesukseen uskovasta..Joka ei olekaan
kuin saanut, löytänyt elämäänsä
Jumalan antamaa ihmeellistä rauhaa sekä turvaa.
Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.Hepr. 13:
2 Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.
3 Muistakaa vankeja, niinkuin olisitte itsekin heidän kanssaan vangittuina; muistakaa pahoinpideltyjä, sillä onhan teillä itsellännekin ruumis.
4 Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
5 Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";
6 niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?"
7 Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.
8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.Tuo Raamatunpaikka nousi sydämelleni.
Mitä me sitten voimme tehdä, jos ja kun tulee pelkotiloja? Eihän ne poistu vaikka kuinka haluaisikin. Se on totta. Mutta silloin kun on antanut elämänsä Jeesukselle, niin on tärkeää ymmärtää, sekä muistaa se tosiasia, että: "
Jeesus tietää pelkomme ja ettemme itse välttämättä siitä pelostamme vapaudu, selviä omin voimin, eikä välttämättä toistenkaan sanojen, rukousten kautta, emme
kuin vain pysty hylkäämään pelkoamme. Ja siitä ei kannata kokea huonoa omaatuntoa. Me kun ihmisinä olemme niin erilaisia kuitenkin. Syyttely ei auta ketään, vaan ymmärrys, sekä rohkaisu..
Tämä Raamatunpaikka nousi sydämelleni:
Hes. 34:15-16
Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra. Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.Me voimme pelätä sitä, että:
"Emme osaa elää uskovina oikein?" Tai;
"Ettei Jumala välitä minusta kun en elä, toimi, noudata kaikkea niin kuin koen olevan tarpeellista ja oikein elää uskovana?" "Pelkään ettei uskonelämäni ole oikeaa, koska en rukoile riittävästi, tai lue Sanaa riittävästi. En kohtaa ihmisiä, niin kuin koen että pitäisi kohdata uskovana? Tai etten kelpaakkaan Herralle, koska olen niin huono ja heikko uskova, tms?!"Tämä seuraava Raamatunpaikka puhuu siitä, ettemme itse tiedä, osaa arvioida oikein, miten uskomme kasvaa ja muuttuu Herran tahtommalla tavalla. Vaikka ehkä itsestä niin usein saattaakin tuntua, ettei ole kasvanut yhtään uskossaan, tai ei ole osannut elää uskovana oikein, tms.. Kun Herra Jumala antaa kasvun, niin se pikkuinenkin uskomme kasvaa Hänen tahtomallaan tavalla, tuntui, tai näytti itsestämme sitten miltä muulta tahansa.
Mark. 4:
26 Ja hän sanoi: "Niin on Jumalan valtakunta, kuin jos mies kylvää siemenen maahan;
27 ja hän nukkuu, ja hän nousee, öin ja päivin; ja siemen orastaa ja kasvaa, hän ei itse tiedä, miten.
28 Sillä itsestään maa tuottaa viljan: ensin korren, sitten tähkän, sitten täyden jyvän tähkään.
29 Mutta kun hedelmä on kypsynyt, lähettää hän kohta sinne sirpin, sillä elonaika on käsissä."
30 Ja hän sanoi: "Mihin vertaamme Jumalan valtakunnan, eli mitä vertausta siitä käytämme?
31 Se on niinkuin sinapinsiemen, joka, kun se kylvetään maahan, on pienin kaikista siemenistä maan päällä;
32 mutta kun se on kylvetty, niin se nousee ja tulee suurimmaksi kaikista vihanneskasveista ja tekee suuria oksia, niin että taivaan linnut voivat tehdä pesänsä sen varjoon."Voimia ja siunausta elämääsi. Herra ottaa pois pelot, kunhan vain sitä Häneltä pyydämme. Eletään lähellä ristiä, verensä pesussa ollen, niin jakamme ja selviämme tästä elämästä odottaessamme pääsyä sinne taivaan ihanuuteen, josta kaikki pelot ja vaivat ovat poissa, Halleluja! Amen!