Kiitetään Herraa..

Kiitetään Herraa..

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.07.2023 09:02

Matt. 6:
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?

28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.

30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

:thumbup: :D Tahtoisin rohkaista Sinua katsomaan Isän hyvyyttä sekä rakkauttaan: Sinuakin rakas ystäväni kohtaan, sekä siitä myöskin kiittämään. Joka päivä on armo uusi, Amen! Ja joka päivä saa ja voi tulla ristin juurelle, tunnustamaan syntejään sekä hylkäämään ne, pyytäen veren pesua sekä anteeksi antoaan.. Ja usko pois, Jeesus antaa kaiken anteeksi kun sitä vain sydämestäsi rukoillen pyydät; Jeesuksen nimessä! :thumbup: :wink:

1. Tess. 5:
15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
16 Olkaa aina iloiset.
17 Rukoilkaa lakkaamatta.
18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.

23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kiitetään Herraa..

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.08.2023 08:58

:thumbup: :D Minäpä kerron teille yhden ihan aika lähiaikoina tapahtuneen; mitä koin kun olin kokouksessa ja siellä sitten veli sanoi, että: Nyt kiitetäänkin Herraa. Noustiin ylös kiittämään ja rukoilemaan, niin, kun aloin siinä rukoilla, niin minut kuin vedettiin sellaiseen ihanaan rauhaan, kaikki ulkopuolinen, ihmiset ym kuin menetti merkityksensä ja olin vain kahden Herrani kanssa siinä ja koin että haluan vain puhua kielillä ja kiittää. Enkä olisi tahtonut ollenkaan lopettaa sitä.. :wink:

Eihän tietenkään tuossa ole mitään ihmeellistä sinänsä, mutta minulle se oli hyvinkin tärkeä juttu., koska en ole oikein kuin muka osannut puhua kielillä, ja melkein kuin kokouksissa hävennyt niitä harvoja sanoa mitä olen toistellut rukouksessa ollessani.. Ja olen tavallaan kuin kärsinytkin siitä, kun muut aina puhuu voimallisesti ja pitkäänkin kielillä ja mä vain oon sopertanu jotain omasta mielestäni rukouskieliä, tms.. :roll:

Mutta tuo ilta muutti ajatteluani omasta uskostani ja se myöskin kuin vapautti rukoilemaan kielilläkin, eikä aina vain kuin vertailla itseäni muihin uskoviin..Se jos mikä on kiitosaihe taivisiin!! :clap: :thumbup: :D
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kiitetään Herraa..

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.02.2026 10:34

Ps. 86:
5 Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.
6 Ota, Herra, korviisi minun rukoukseni, tarkkaa minun anomiseni ääntä.
7 Hätäni päivänä minä sinua avukseni huudan, sillä sinä vastaat minulle.

8 Ei ole sinun vertaistasi, Herra, jumalien joukossa, eikä ole vertaa sinun töillesi.
9 Kaikki kansat, jotka sinä tehnyt olet, tulevat ja kumartuvat sinun edessäsi, Herra, ja kunnioittavat sinun nimeäsi.
10 Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä ainoa olet Jumala.

11 Neuvo minulle tiesi, Herra, että minä vaeltaisin sinun totuudessasi. Kiinnitä minun sydämeni siihen yhteen, että minä sinun nimeäsi pelkäisin.
12 Kaikesta sydämestäni minä kiitän sinua, Herra, minun Jumalani, ja kunnioitan sinun nimeäsi iankaikkisesti;
13 sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan, sinä olet pelastanut minun sieluni tuonelan syvyydestä.

Tänä uutena armon päivänä, kiitän sinua Isä Jumala, joka ihmetytät minua päivittäin sillä, miten ihmeellisesti Sinä Herra minuakin ja meitä omiasi autat, sekä varjelet, vahvistat, ym.. :thumbup: :clap: Sydämeni kiittää sinua, kun saan kokea sinun ihmetöitäsi, joissa näkyy, sekä huokuu Sinun suuri rakkautesi omiasi kohtaan ja se luo tuvallisen tunteen sydämeeni! Halleluja, Amen! :thumbup: :D

Niin on niin paljon asioita, sekä tilanteita mistä kiittää Herraamme! Mutta kiitämmekö me kuitenkaan Häntä avusta, varjeluksestaan, johdatuksestaan, tm,sta? Vai pidämmekö sittenkin sitä kaikkea vain kuin hyvänä sattumana, tms. Aivan kuin vain sattumalta saatuna apuna, tms? Niin kuin maailman ihmiset pitävät asiota, jotka onnistuu, tai varjeltuu, vain hyvänä mäihänä, hyvänä tuurina, mutta ei Jumalalta tulleena apuna, tms.. :???: Ollaanko me palattu takasin maailman tapoihin? Ei kai nyt sentään; Herra varjelkoon, ettei niin koskaan pääse tapahtumaan, ettemme arvostakaan, tai edes kiitä Herraamme saamastamme avusta, tms. :roll:

Minä olen saanut kokea niin monia hetkiä, ja asioita ym, joista kuin ymmärrän selvästi ja epäilemättä, että; "Tämä tul Isältä ja on Herramme apu asiaani, tai asiaamme!!" En edes ajattele niin, etteikö Herramme olisi koko ajan läsnä elämässäni ja elämässämme miehenikin kanssa, ei, vaan haluan nähdä kaikessa Herramme johdatuksen, sekä apunsakin, sekä tietenkin myöskin varjeluksensakin ym ym..Sillä, kun annoin elämäni aikoinaan kokonaan Jeesukselle, niin annoin samalla myöskin Hänelle täyden oikeuden tehdä elämässäni asioita, jotka ovat Hänen hyvän, sekä rakastavan sydämensä vaikuttamia asioita. On niin kuin Paavalikin sanoi, että;

Gal. 2:19-20
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Niin juuri, joka päivä ristiinnauliten lihansa tahdon elääkseen vain Jeesukselle Kristukselle, ei enää itselleen, ei! :thumbup:

Laitan vielä tuon seuraavankin Raamatun paikan tähän loppuun;

Kol. 2:
9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

:thumbup: Tämä ihana ja siunaava laulu vielä lopuksi; Kuka voi
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme