rita4 kirjoitti:Pysähdyin oikein miettimään tuota, kun veli oli aikonut liittyä siihen srk, mutta ei sitten lopulta liittynytkään vaan lähti pois.

Miten me kuuntelemme Herran ääntä, kun kyselemme omaa paikkaamme seurakuntaan ja mihin srk pitäisi/voisi liittyäkin?! Ei se, mikä
ehkä itsestä tuntuu oikealta aluksi, niin ei se kuitenkaan välttämättä ole se srk, joka ois hyvä, oikea, vaan sitä on hyvä kysellä aralla tunnolla sekä kuulevilla ja korvilla Herraltamme.
Voihan jopa olla niinkin, ettei meille, sinulle ystäväni edes löydy sellaista srk, jossa julistetaan niin kuin Raamattu opettaa ja ohjaa. On paljon, siis: tosi paljon seurakuntia, joissa puhdas evankeliumi on enää vain unta, mennyttä..Ei pysytä Sanassa ja Totuudessa ja valikoidaan kuka kelpaa heidän seurakuntaansa, joukkoonsa..Jos haluat pysyä lähellä Herraa ja julistaa verestä, parannuksesta, jne, niin et kelpaa heidän joukkoonsa, koska siellä kenties
jo eletään maailman tapojen mukaan, korvasyyhy saarnoja vain kaivaten, eikä kärsitä nuhdetta, ojentamista ei edes oikeaan ohjaustakaan..
Niin, ei me uskovina kuitenkaan voida liittyä ihan mihin tahansa seurakuntaan, vaan meidän on mentävä rukouksessa Herramme eteen, ristinsä juurelle; pyytäen apuaan, johdatustaan, sekä äänensä kuulemista,että; onko se paikka jossa olemme
ehkä käyneet kokouksissa kuitenkaan Herran tahdon mukainen paikka meille?
Onko siellä sitten kuitenkaan Raamatullista toimintaa, opetusta, ym..Elikäs, onko vain tänään oikeaa opetusta ja muina päivinä siellä
ei enää pysytäkkään totuudessa, vaan ollaan mieliksi maailman tavoille, tai
jopa harhaopettajia mielistellen ja niitä seuraten, kuunnellen..?
Me olemme etsineet raitista seurakuntaa ja ollaan käyty monissa eri seurakunissa. Yhdestä Herra todella selvästi osoitti näyn, sekä nuhteensakin kautta, kun vain olimme sen näyn jälkeen yhä vain menossa sinne rukouskokoukseen, niin kun odotimme sen aukeamista ja aloimme rukoilla autossa, niin me molemmat saimme melko tiukankin sanan, nuhtelun Herraltamme siitä, kun emme oleetkaan uskoneet varoitustaan siitä paikasta.
Noh, sit aloimme taas käydä eräässä seurakunnassa ja olimme jo puhuneet, että;Jos liityisimmekin sinne, kun tulee muutto toiseen paikkaan heillä. Mutta miten kävikään? Herra Jumala alkoi osoittaa meille asioita, joista olimme toki olleet tietoisiakin, mutta emme olleet ajatelleet sen asian olevan niin vakava, kunnes Herra alkoi kehottaa mua tutkimaan erään siellä käyvän opettajan, saarnaajan puheita.
Tiesin puhujan, koska olin häntä tutkinut jo 10 vuotta sitten
aktiivisesti, erään toisen siskon ja veljienkin avulla. Kauhistuin silloin
vielä pohjanmaalla asuessani, että; Kotikaupungissani asuu ja opettaa niin harhaan mennyt mies. Ja nyt kun palasimme tänne kotikaupunkini lähelle, niin
tiesin tämän harhaopettajan pitävän kerran kuukaudessa kokouksiaan, samassa paikassa, missä olimme käyneet kokouksissa. Mutta se ei ollut häirinnyt kovin paljoa, kun itse emme käyneet hänen tilaisuuksissaan ja oletimme, ettei muuutkaan siitä sakista käy kuuntelemassa sen miehen väärennettyä opetusta Raamatusta sekä Jumalan tahdosta omiaan kohtaan, jne.. Koska aina veljet todistelivat, että;
"He pysyvät Raamatun Sanassa ja Jumalan pelossa!" Jonka nyt tajusin olevankin valhetta..
Mutta
kaikki muuttui heti, kun aioimme liittyä sinne, niin
Jumala alkoi aktiivisesti näyttää, osoittaa, kuinka harhassa se srk on ja kuinka
kaikki siellä hyväksyvät seurakuntansa tiloissa opettaa väärää evankeliumia ja Isän Jumalan tahtoa omiaan kohtaan vastaan, ja käyvät itse
kin kuuntelemassa sen eksyttäjän opetuksia.
Tuntui tosi pahalta huomata, että vanhemmistoa myöten, kaikki sinne menivät sitä eksyttäjää kuunteleen ja huuteleen aamenta sen valheopetuksille.
Mutta kiitos Jumalalle, j
oka aina Varoittaa omiaan. Me sitten itse voimme olla kuuntelematta, tai tottelematta Hänen varoituksiaan, tai jopa pitää varoituksiaan saatanan puheena, jota se ei ole.

Me emme enää astu sen srk ovesta sisään, koska se on unessa, korvasyyhy puheita vain kaipaava, eikä tee parannusta, ei srk jäsenet, eikä puhuja. Nimi ei ole tärkeä, vaan se miten nukkuvia, valvomattomia ovat monien seurakuntien vastuunkantajat, jotka
eivät varoita laumaansa eksytyksiltä ja pidä niitä taivastiellä..Kun Herra Jeesus saapuu noutamaan omiaan, niin kuinka moni jää tänne, eikä pääsekään taivaan kotiin, kun kukaan ei varoittanut, ei osoittanut vaaraa ja eksymistä..paimenet nukkuvat, pelkäävät ihmisiä..Ja ne jotka kertovat totuuden ja varoittavat, niin heitä ei uskota eikä kuunnella, koska sydän on jo kuin noussut vastustamaan totuuden torvia ja heidät halutaan vain vaientaa..

VOIIH! HERRA ARMAHDA JA AUTA!!
Hepr. 3:
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."Hes. 3:
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."