HERRA VAROITTAA!

HERRA VAROITTAA!

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.02.2014 20:24

Henri Bakker

Joulukuussa 2003 näin unen. Taivaallinen Isäni sanoi minulle:"Mene Kouvolan Betaniaan." Sunnuntaiaamuna menin sinne ehtoolliskokoukseen. Pyysin liittymiskavakkeen, koska luulin, että Herra halusi minun liittyvän seurakunnan jäseneksi. Saarnaaja antoi minulle vihkosen, jossa kerrottiin että seurakunnan olisi hyvä liittyä Helluntaikirkkoon.

Kotona kyselin asiaa rukouksessa Herralta, koska se oli minulle outo asia. Herra vastasi minulle hollannin kielellä:"Sitä, joka aiheuttaa erimielisyyttä seurakunnissa, täytyy karttaa." Herra tahtoi minun varoittavan saarnaajaa tästä kehityksestä, koska Suomen helluntailiike menisi sen johdosta kahtia. Monet seurakuntalaiset tulisivat pettymään. Syntyisi epäsopua, ja monet jäsenet eroaisivat seurakunnissa. Herran siunaus poistuisi yltämme, ja paljon muuta Jumalan Sanan vastaista tapahtuisi.

Herra sanoi minulle, että minusta ei tulisi tuon seurakunnan jäsentä, mutta hän lisäsi:"Älä lähde vielä." Kuusi kuukautta myöhemmin lähdin, kun järjestettiin kaatumiskokous, jossa tunsin pahojen henkien läsnäolon. Jo noin 30 vuotta aikaisemmin Jeesus kertoi minulle, että tehtäväni on tehdä korjaustyötä hänen seurakunnissaan Suomessa ja ulkomailla.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: HERRA VAROITTAA!

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.03.2014 12:43

Tästäpä nousi mieleeni ajatus, miten eri seurakunnat liittyvät toisiinsa ja monestihan se on raha/taloudellinen kysymys. Mutta voihan se olla muukin kysymys, esim: miksi liittyä vaikka nyt; vapis citysrk,taan. :(

Meitä joitakin Herran omia ehkä kehotetaan varoittamaan saarnaajia ja vanhemistoakin, pastoreita, tms... Mutta kuka uskaltaa mennä sanomaan heille siitä, mistä Herra on puhunut? Hyvin harva, jos kukaan.. He kun.. siis nämä saarnaajat ja vanhemmistoveljet ovat hyvin korkealla omasta mielestään olevia ja eläviä, jotka katsovat seurakuntalaisiaan, siis sisaria ja veljiää, liiankin usein kuin: alaspäin, vaikka jokainen, olipa sitten mikä nimike tahansa seurakunnassa, niin; KAIKKI ovat samanarvoisia Jumalan silmissä ja edessä. Ei ole toinen toistaan suurempi, tai pyhempi, tms..

Toki toisille annetaan enemmän velvollisuuksia kuin toisille ja odotetaan ja oletetaan heidän ymmärtävän vastuunsa, kun on saanut niin ison vastuun uskovien opetuksesta, palvelemisesta, tms..Mutta sen pitäisi laittaa vain nöyremmälle paikalle, ei ylpeilemään, tai luulemaan itsestään suuria..

Luuk. 12:45-48 Jeesuksen nimessä!
Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille. Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä. Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

Tulipa mieleeni toinenkin Raamatun kohta, jonka laitan meille tähän myöskin. Hes. 33:2-

Uskon että Herra varoittaa meitä ja antaa joillekin tehtäväksi myöskin varoittaa niitä, jotka ovat kirkoissa ja seurakunnissa johtavisa asemissa olevia. Mutta näen; ylpeyden, itsensä koroittamisen hengen, sekä vääränlaisen yhteyden ja rauhan sydämissä johtavan liiankin monia seurakuntien ja kirkkojen johtavassa asemassa olevia harhaan, sumuun, eksyksiin siitä, mikä on ja olisi ollut Herrammekin tahto heitä ja heidän laumaansa ajatellen. Lihan tahto, maailma, olla jotakin parempaa, ym saavat monet elämään ja toimimaan sopimattomasti.. Voisi melkein kysyä, että: onko saulin syndrooma iskenyt heihin..? Saulin syndrooma ja sokea sydän
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.04.2024 12:33

Lueskelin tuota jo vanhaa kirjoitusta ja mietin, miten vähän onkaan kuitenkaan niitä, jotka uskaltavat mennä varoittamaan väärään suuntaan meneviä saarnaajia, vanhemmistoa ym muitakin. Se on kuitenkin tiukka paikka kenelle vain mennä, kun Herra kehottaa. :think:

Mutta uskon vakaasti, että näitä varoittajia tarvitaaan, siitäkin huolimatta, että potkitaan pihalle seurakunnista. Eikä olla enää tuntevinaankaan..Tärkeintä kaikessa on kuitenkin totella, kun Herra kehottaa. Vai mitä? :roll:

Tämä Raamatunpaikka on minulle tärkeä ja rakas, koska se puhuu siitä miten tärkeää on totella, sekä pelätä Jumalaa, jos ei tottele, kuin alkaa pelkäämään ihmistä..

Hes. 3:
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.

18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

Pysähdyin oikein miettimään tuota, kun veli oli aikonut liittyä siihen srk, mutta ei sitten lopulta liittynytkään vaan lähti pois. :???: Miten me kuuntelemme Herran ääntä, kun kyselemme omaa paikkaamme seurakuntaan ja mihin srk pitäisi/voisi liittyäkin?! Ei se, mikä ehkä itsestä tuntuu oikealta aluksi, niin ei se kuitenkaan välttämättä ole se srk, joka ois hyvä, oikea, vaan sitä on hyvä kysellä aralla tunnolla sekä kuulevilla ja korvilla Herraltamme. :wink:

Voihan jopa olla niinkin, ettei meille, sinulle ystäväni edes löydy sellaista srk, jossa julistetaan niin kuin Raamattu opettaa ja ohjaa. On paljon, siis: tosi paljon seurakuntia, joissa puhdas evankeliumi on enää vain unta, mennyttä..Ei pysytä Sanassa ja Totuudessa ja valikoidaan kuka kelpaa heidän seurakuntaansa, joukkoonsa..Jos haluat pysyä lähellä Herraa ja julistaa verestä, parannuksesta, jne, niin et kelpaa heidän joukkoonsa, koska siellä kenties jo eletään maailman tapojen mukaan, korvasyyhy saarnoja vain kaivaten, eikä kärsitä nuhdetta, ojentamista ei edes oikeaan ohjaustakaan..

Sananl. 3:
11 Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa;
12 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.

13 Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon.
14 Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi.
15 Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa.

16 Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia.
17 Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni.
18 Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.

Job 5:
17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
18 Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.
19 Kuudesta hädästä hän sinut pelastaa, ja seitsemässä ei onnettomuus sinua kohtaa.

20 Nälänhädässä hän vapahtaa sinut kuolemasta ja sodassa miekan terästä.
21 Kielen ruoskalta sinä olet turvassa, etkä pelkää, kun hävitys tulee.
22 Hävitykselle ja kalliille ajalle sinä naurat, etkä metsän petoja pelkää.
23 Sillä kedon kivien kanssa sinä olet liitossa, ja metsän pedot elävät rauhassa sinun kanssasi.

24 Saat huomata, että majasi on rauhoitettu, ja kun tarkastat asuinsijaasi, et sieltä mitään kaipaa.
25 Ja saat huomata, että sinun sukusi on suuri ja vesasi runsaat kuin ruoho maassa.
26 Ikäsi kypsyydessä sinä menet hautaan, niinkuin lyhde korjataan ajallansa.
27 Katso, tämän olemme tutkineet, ja niin se on; kuule se, ja ota sinäkin siitä vaari."
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.05.2024 13:25

rita4 kirjoitti:Pysähdyin oikein miettimään tuota, kun veli oli aikonut liittyä siihen srk, mutta ei sitten lopulta liittynytkään vaan lähti pois. :???: Miten me kuuntelemme Herran ääntä, kun kyselemme omaa paikkaamme seurakuntaan ja mihin srk pitäisi/voisi liittyäkin?! Ei se, mikä ehkä itsestä tuntuu oikealta aluksi, niin ei se kuitenkaan välttämättä ole se srk, joka ois hyvä, oikea, vaan sitä on hyvä kysellä aralla tunnolla sekä kuulevilla ja korvilla Herraltamme. :wink:

Voihan jopa olla niinkin, ettei meille, sinulle ystäväni edes löydy sellaista srk, jossa julistetaan niin kuin Raamattu opettaa ja ohjaa. On paljon, siis: tosi paljon seurakuntia, joissa puhdas evankeliumi on enää vain unta, mennyttä..Ei pysytä Sanassa ja Totuudessa ja valikoidaan kuka kelpaa heidän seurakuntaansa, joukkoonsa..Jos haluat pysyä lähellä Herraa ja julistaa verestä, parannuksesta, jne, niin et kelpaa heidän joukkoonsa, koska siellä kenties jo eletään maailman tapojen mukaan, korvasyyhy saarnoja vain kaivaten, eikä kärsitä nuhdetta, ojentamista ei edes oikeaan ohjaustakaan..

Niin, ei me uskovina kuitenkaan voida liittyä ihan mihin tahansa seurakuntaan, vaan meidän on mentävä rukouksessa Herramme eteen, ristinsä juurelle; pyytäen apuaan, johdatustaan, sekä äänensä kuulemista,että; onko se paikka jossa olemme ehkä käyneet kokouksissa kuitenkaan Herran tahdon mukainen paikka meille? :roll:

Onko siellä sitten kuitenkaan Raamatullista toimintaa, opetusta, ym..Elikäs, onko vain tänään oikeaa opetusta ja muina päivinä siellä ei enää pysytäkkään totuudessa, vaan ollaan mieliksi maailman tavoille, tai jopa harhaopettajia mielistellen ja niitä seuraten, kuunnellen..? :-o :thumbdown:

Me olemme etsineet raitista seurakuntaa ja ollaan käyty monissa eri seurakunissa. Yhdestä Herra todella selvästi osoitti näyn, sekä nuhteensakin kautta, kun vain olimme sen näyn jälkeen yhä vain menossa sinne rukouskokoukseen, niin kun odotimme sen aukeamista ja aloimme rukoilla autossa, niin me molemmat saimme melko tiukankin sanan, nuhtelun Herraltamme siitä, kun emme oleetkaan uskoneet varoitustaan siitä paikasta. :sad:

Noh, sit aloimme taas käydä eräässä seurakunnassa ja olimme jo puhuneet, että;Jos liityisimmekin sinne, kun tulee muutto toiseen paikkaan heillä. Mutta miten kävikään? Herra Jumala alkoi osoittaa meille asioita, joista olimme toki olleet tietoisiakin, mutta emme olleet ajatelleet sen asian olevan niin vakava, kunnes Herra alkoi kehottaa mua tutkimaan erään siellä käyvän opettajan, saarnaajan puheita. :???:

Tiesin puhujan, koska olin häntä tutkinut jo 10 vuotta sitten aktiivisesti, erään toisen siskon ja veljienkin avulla. Kauhistuin silloin vielä pohjanmaalla asuessani, että; Kotikaupungissani asuu ja opettaa niin harhaan mennyt mies. Ja nyt kun palasimme tänne kotikaupunkini lähelle, niin tiesin tämän harhaopettajan pitävän kerran kuukaudessa kokouksiaan, samassa paikassa, missä olimme käyneet kokouksissa. Mutta se ei ollut häirinnyt kovin paljoa, kun itse emme käyneet hänen tilaisuuksissaan ja oletimme, ettei muuutkaan siitä sakista käy kuuntelemassa sen miehen väärennettyä opetusta Raamatusta sekä Jumalan tahdosta omiaan kohtaan, jne.. Koska aina veljet todistelivat, että;"He pysyvät Raamatun Sanassa ja Jumalan pelossa!" Jonka nyt tajusin olevankin valhetta.. :-| :shifty:

Mutta kaikki muuttui heti, kun aioimme liittyä sinne, niin Jumala alkoi aktiivisesti näyttää, osoittaa, kuinka harhassa se srk on ja kuinka kaikki siellä hyväksyvät seurakuntansa tiloissa opettaa väärää evankeliumia ja Isän Jumalan tahtoa omiaan kohtaan vastaan, ja käyvät itsekin kuuntelemassa sen eksyttäjän opetuksia. :-o :thumbdown: :cry:

Tuntui tosi pahalta huomata, että vanhemmistoa myöten, kaikki sinne menivät sitä eksyttäjää kuunteleen ja huuteleen aamenta sen valheopetuksille. :eh: :thumbdown: :shifty:

Mutta kiitos Jumalalle, joka aina Varoittaa omiaan. Me sitten itse voimme olla kuuntelematta, tai tottelematta Hänen varoituksiaan, tai jopa pitää varoituksiaan saatanan puheena, jota se ei ole. :-|

Me emme enää astu sen srk ovesta sisään, koska se on unessa, korvasyyhy puheita vain kaipaava, eikä tee parannusta, ei srk jäsenet, eikä puhuja. Nimi ei ole tärkeä, vaan se miten nukkuvia, valvomattomia ovat monien seurakuntien vastuunkantajat, jotka eivät varoita laumaansa eksytyksiltä ja pidä niitä taivastiellä..Kun Herra Jeesus saapuu noutamaan omiaan, niin kuinka moni jää tänne, eikä pääsekään taivaan kotiin, kun kukaan ei varoittanut, ei osoittanut vaaraa ja eksymistä..paimenet nukkuvat, pelkäävät ihmisiä..Ja ne jotka kertovat totuuden ja varoittavat, niin heitä ei uskota eikä kuunnella, koska sydän on jo kuin noussut vastustamaan totuuden torvia ja heidät halutaan vain vaientaa.. :roll: VOIIH! HERRA ARMAHDA JA AUTA!! :cry: :???:

Hepr. 3:
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."

Hes. 3:
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!