Voimaa tulossa elämän rintamalle

Voimaa tulossa elämän rintamalle

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.09.2022 12:49

Kristuksen ylösnousemuksessa on voima! Se antaa kyvyn kohdata vaikeimmat paikat ja kestää katkerimmat koetukset. Niinpä filippiläiskirjeestä voimme lukea, mihin Hänen ylösnousemuksensa voima johtaa.

Se voima antaa mahdollisuuden siihen, että tunnemme itsessämme yhteyden Hänen kärsimyksiensä kanssa ja osallisuuden Hänen kuolemaansa. (Vrt,Fil 3:10). Astumme ylösnousemuselämään, jotta meillä olisi voima kärsiä Hänen kanssaan ja Hänen takiansa.

Jesajan kirjassa on hyvin tärkeä jae, joka kertoo niistä, jotka "kohoavat siivilleen kuin kotkat", mutta välittömästi sen jälkeen kerrotaan samoista henkilöistä, että he laskeutuvat alas tavallisen elämän arkeen: "he juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy" (Jes. 40:31).

Tämä näyttää aivan siltä kuin siiville nouseminen olisi koulutusta juoksemista ja vaeltamista varten. Aivan kuin armon ja kirkkauden vahvempi kokeminen olisi suunniteltu tekemään heistä valmiimpia kohtaamaan vastaan tulevaa vaivannäköä ja vastoinkäymisiä.

Tästä todellisuudesta käsin apostoli puhuu siitä, että hän riemuitsee jopa ahdingossa. (Ks. Room 5:3). Riemuitseminen kuvaa sielun korkeinta kokemustilaa ja ahdinko kärsimyksen syvintä alhoa. Ja niin se opettaa meille, että kun tulemme syvimpään ja synkimpään tilaan, meidän on kohdattava se korkeimman ja tavaallisimman hengen mielentilassa.

Tämä on laskeutumista alas Ilmestyvuorelta kohtaamaan demonisia voimia alas aavalle arolle. Siellä tehtävänä on heittää Saatanan voimat perääntymään tuhoamasta kärsivää maailmaa. Kyllä - nämä ovat Kristuksen kärsimyksiä. Hänen ylösnusemuksensa voima on suunniteltu tekemään meille mahdolliseksi nousta Hänen [kanssaan] Hänen elämänsä korkeuksiin, ja Hänen esikuvansa mukaan edetä niin, että meistä tulee voiman välittäjiä. Saamamme myötäonni välittyy kanssamatkaajiemme elämän rintamalle.

A.B. Simpson
Lähde; Airut lehti nro 4-7/2022
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!