Näkymätön vihollinen

Näkymätön vihollinen

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.03.2022 14:42

Elämme erikoista aikaa. Uskovia ja Raamattua vastaan noustaan. Olemme myös käyneet pitkää taistelua näkymätöntä vihollista, pienen pientä virusta vastaan.

Sakari Ahola
Reisjärvi

On olemassa paljon asioita, joita meidän silmämme ei näe. On näkymätön henkien maailma. Kuka meistä on nähnyt Jumalan tai Jeesuksen tai Jumalan lähettämän Pyhän Hengen?

Kuva
(vastavalo.net)

Vain maan tomua

Virusten olemassaolo on kaikille selvä. Ne voidaan nähdä sairaalassa olevilla laitteilla. Mikä on sitten tämä Jumalan maailma?

Siihen eivät ihmisten kehittämät laitteet tepsi. Niillä ei voi tutkia aivan kaikkea Jumalan luomaa, meille näkymätöntä maailmaa.

Apostoli Paavali kirjoittaa, että kaikki, mitä me näemme, on luotu meille näkymättömästä maailmasta käsin. On niitä, jotka yrittävät ratkaista, mistä elämä on tullut maapallollemme.

Olisi yksinkertaisempaa lukea Raamatun ensimmäinen jae: "Alussa loi Jumala taivaan ja maan." Kun hän oli luonut kaiken muun, viimeisenä hän teki maan tomusta ihmisen.

Iankaikkisuushenki ihmisessä

Muistan, kun pelkäsin mennä puhumaan tai todistamaan. Sitten sain tällaisen sanoman Jumalalta: "Miksi pelkäät heitä, hehän ovat vain maan tomua."

Tämä sanoma avasi silmät ymmärtämään, mistä meidät on tehty. Monessa hautajaistilaisuudessa lausutaan sanat:"Maasta sinä olet tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

Ihmisen kuolemattomuus tuodaan hyvin selvästi esille Raamatussa. Kun Jumala teki ihmisen, hän laittoi iankaikkisuushengen meihin jokaiseen.

Tämän hengen vaikutusta on, että ihminen etsii yhteyttä elävään Jumalaan, vaikka Jumala on näkymätön. Hän ei ole kaukana yhdestäkän ihmisestä.

Tähän näkymättömään Jumalaan saadaan yhteys vain uskomalla Jeesukseen. Jokainen, joka on saanut kokea tämän, on päässyt pimeydestä Jumalan antamaan valkeuteen. Sitten valkenee, mitä tämä näkymätön maailma sisältää.

Näkymätön maailma

Virukset, joita koko maailma pelkää, aiheuttavat vain hetken kestäviä pandemioita. Ennen kaikkea ihmisten pitäisi pelätä, etteivät joutuisi iankaikkiseen eroon elävästä Jumalasta.

Näkymätömästä maailmasta tulee pelastus, jonka ihminen saa kokea omassa sisäisessä maailmassaan. Se muuttaa ajatusmaailman, antaa voiman kilvoitella tällä uskon tiellä sitä todellista voittopalkintoa kohti, josta apostoi Paavali kirjoittaa: "En katso vielä sitä voittaneeni, mutta minä riennän sitä voittopalkintoa kohti, joka on minullekin talletettuna Jeesuksessa Kristuksessa.

Lähde: Ristin Kansa lehti nro 3/2022
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!