Pois pelko Herran kansa

Pois pelko Herran kansa

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.01.2022 14:15

Rantasaari Liisa 19.1.2022.

Kuva

” Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto. Sillä Herra on korkein, peljättävä, kaiken maan suuri kuningas.” Ps. 47. 2-3. KR 33/38.

Herra on kaiken maan kuningas. Kaikkien kansojen on saatava tietää Herrasta. Evankeliumia on vietävä kaikkeen maailmaan. Lähetyskäskyn antaja on Jeesus Kristus. Jokaisella kansalla on oikeus kuulla evankeliumia. Jeesus Kristus on tullut kaikkien kansojen Vapahtajaksi. Kristittyjen Jumala on maailmankaikkeuden Hallitsija. Jumala ei ole hirmuhallitsija, jota olisi pelättävä. Hän on rakkauden Jumala, jota saamme lähestyä rohkeasti ja iloisella mielellä.

Israelin kansa sai kokea, miten rakkauden Jumala toimii. Israelilaiset saivat omakseen maan, joka oli luvattu Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille.

” Jumala astuu ylös riemun raikuessa, Herran pasuunain pauhatessa. Veisatkaa Jumalalle, veisatkaa, veisatkaa meidän kuninkaallemme, veisatkaa. Sillä Jumala on kaiken maan kuningas. Veisatkaa Hänelle virsi. Jumala on kansojen kuningas, Jumala istuu pyhällä istuimellansa. Kansojen päämiehet kokoontuvat Aabrahamin Jumalan kansaksi. Sillä maan kilvet ovat Jumalan; hän on ylen korkea.” Ps. 47. 6 -10.

Psalmissa näkyy syy, miksi Jeesus Kristus Jumalan Poika tuli ihmiseksi maanpäälle. Jumala ajatteli kaikkia maailman kansoja ei yksin israelilaisia. Kristuksen teot ovat tarkoitettu kaikille ihmisille kaikkien pelastukseksi.

Jeesus Kristus sanoo: ” Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni.” Joh. 12:32.

Herramme Jeesuksen Kristuksen ristin sovitus kuolema on avannut pelastuksen kaikille kansoille maanpäällä. Tästä syystä sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta pitää julistaa mahdollisimman monille ihmisille. Kristuksen takaisin paluu tuulissa ja pilvissä ja temmatessa omansa pois maailmasta, päättää armonajan. Pelastuksen ovi suljetaan. Pelastuksen ilosanoman kertominen jouduttaa Kristuksen toista tulemista. Joudutamme iloisten juhlien alkamista Kristuksen ja seurakunnan hääjuhlaa.

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.” Joh. 1:14.

Kristuksen noustua ylös kuolleista ja noustessa ylös Isän Jumalan luokse. Edeltä luvattu Pyhä Henki tuli maailmaan ja vaikuttaa armon aikana ihmisten keskuudessa. Pyhä Henki Jumalan Henki vaikuttaa, että syntinen löytää armollisen ja totuudellisen Jeesuksen Kristuksen Jumalan Sanasta. Pyhä Henki tekee syntiin langenneen ihmisen syntiseksi. Ja totuus tekee vapaaksi, jokaisen, joka tunnustaa ja hylkää syntinsä. Armosta ilman ansioita saamme syntimme anteeksi. Jeesuksen Kristuksen pyhä viaton veri puhdistaa kaikista synneistä ja saamme Jumalan valtakunnan kansalaisoikeudet. Kristuksen omilla on turva kaikkina aikoina. Kristuksen omilla on toivo.

”Silloin olet turvassa, sillä sinulla on toivo; tähystelet – käyt turvallisesti levolle,
Mutta jumalattoman silmät raukeavat; turvapaikka on heiltä mennyt, ja heidän toivonsa on huokaus.”
Job. 11. 18, 20.

”Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa.” Ps.33:18.

” Mutta minä panen toivoni Herraan, odotan pelastukseni Jumalaa: minun Jumalani on minua kuuleva.” Miika. 7:7.

”Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon.” 2. Tess. 2:16.

Meidän turvamme on ikiaikojen Jumala ja Häneen meidän on laitettava turvamme. Ihmiseen emme voi turvata, oli ihminen miten ihana tahansa. Jumala Kristuksessa Jeesuksessa on kristittyjen uskovien tulevaisuus ja toivo ja Hän kuljettaa meitä kohti päämäärää eli Taivasta.

”Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.” 1. Joh. 4:18.

”Pois pelko, Herran kansa!
Ken voisi peljättää,
kun Herra armollansa
laumansa piirittää.
Nimemme Jumalalla
on aina muistissaan,
ajalla ahtaimmalla
hän rientää auttamaan.

Virsi 176
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!