Muutama sana masentuneelle

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.10.2021 18:40

Laitanpa tämän Jaakko veljemme hyvän puheen masennuksesta, jota varmastikin meistä jokainen olemme kokeneet, tai joudumme kokemaan ja sen kohtaamaan. Se ei ole koskaan mitään kivaa ja se vie helposti mielen aivan maihin, niin ettei näe mitään toivoa tai ei vaan kertakaikkiaan jaksa mitään, ei edes nousta sängystä, tehä kotitöitä, tai mitään muutakaan, ei edes kuunnella toista, tms..

Minua on ainakin Jumala auttanu juuri kun en mitään muuta enää ole kuin jaksanut, tai koe osaavani. Ja suhteeni Jumalaan on lähentynyt masennuksien aikana. Ompa joskus ollut niin syviäkin masennuksen aikoja, ettei ole enää kuin jaksanut edes rukoilla, ei lukea Sanaa tms ja silti sydän tahtoo kääntyä heikosti edes pyytämään; "Herra, ole kanssani vaikka en jaksa, osaakaan mitään. Näet tilanteeni ja jaksamiseni, ja tiedän, että siltikin sinä rakastat minua ja tahdot auttaa. Tule vierelleni ja kanna, auta, vahvista ja johdata sitä tietä, polkua, jonka olet eteeni tuonut ja luonut. Kiitos Jeesus, että sinä tiedät, mitä on kun mieli on maassa ja voimat totaalisesti lopussa, poissa, kun ei kestä, eikä jaksa mitään, ei yhtään mitään ..Anna voimaasi ja auta! Kiitos Jeesus, että sinä tiedät, mitä on kun mieli on särkynyt ja uupunut ja vain Sinä osaat yksin auttaa ihmistä. Jään ristisi juurelle hiljaa ja odotan, että viet minua tahtomaasi tietä eteenkinpäin ja näytät minulle, että: 'Sinä todellakin olet elävän Jumalan Poika, joka voi ja osaa, pystyy auttamaan minuakin kurjaa ja tuomaan minut takaisin keitaalle lepäämään sekä iloakin kokemaan elämässäni tämän murheeni kerran loputtuakin!' Ole ylistetty Herra, Jeesuksen nimessä ja veressä, amen!" :thumbup:

13.10.2020
Muutama sana masentuneelle : Jaakko Pirttiaho
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!