Tie elämään

Tie elämään

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.11.2020 21:35

Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme ja Herralta Jeesukselta Kristukselta. Lisääntyköön teille usko ja rakkaus Herraamme Jeesukseen.

Ihmettelen sitä, että elämän tie ei kelpaa ihmisille. Ei se kelvannut minullekaan ennen kuin vanhuudessa, mutta nuorena en kohdannut Sanan julistajiakaan. Nyt on menossa 88. ikävuosi. Kiitos Jumalalle Jeesuksen nimessä, että hän otti vastaan vielä vanhana.

Mieleeni muistuu eräs tapaus 30 vuoden takaa. Silloin eräs minulle tuttu mies oli sairaalassa. Hän oli sytyttämässä tupakkaa, mutta tulitikku ei syttynyt, vaan huone meni pimeäksi. Hänen eteensä ilmestyi kaksi tietä. Toisen tien päässä roihusi kova tuli, mutta toisen tien päässä näkyi kaunis valo. Hän kuuli äänen:"Kumpaa tietä haluat kulkea?" Mies vastasi: " Sitä tietä, missä näkyy tuo kaunis valo." Hän eli vielä joitakin vuosia tämän jälkeen mutta on nyt jo kotona Isän luona taivaassa.

On vain yksi tie iankaikkiseen elämään, ja se on elämän tie, Jeesus Kristus. Se tie kelpaa vain harvoille, ja kuitenkin sen päässä siintää rauha ja iankaikkinen elämä. Minä olisin valmis kuulemaan Jeesus-nimen vaikka joka päivä, haluan ajatella sitä ja kuulla hänen ihmeteoistaan.

Eino Pellikka
Lähde; Ristin Kansa lehti nro 10/2006
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Tie elämään

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.02.2025 13:49

Eino Pellikka kirjoitti:Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme ja Herralta Jeesukselta Kristukselta. Lisääntyköön teille usko ja rakkaus Herraamme Jeesukseen.

Ihmettelen sitä, että elämän tie ei kelpaa ihmisille. Ei se kelvannut minullekaan ennen kuin vanhuudessa, mutta nuorena en kohdannut Sanan julistajiakaan. Nyt on menossa 88. ikävuosi. Kiitos Jumalalle Jeesuksen nimessä, että hän otti vastaan vielä vanhana.

Jumalan rauhaa mä sulle tahdon nyt toivottaa! Jumalan rauha, jonka voi saada vain uudestisyntynyt sydän/ ihminen. Joko olet antanut elämäsi Jeesukselle? Se on kuule maailman ja kaiken siinä olevan, saatavan rinnalla; suurin lahja, niin arvokas, ettei mitkään maailman rikkaudet voisi sitä korvata, saavuttaa, ei mitkään. Mikä olisikaan ihmis sydämelle ihaninta, kuin saada omistaa Jumalan rauha sekä rakkaus sydämessään, joka varjelee kaikelta pahalta, kunhan vain pysyy lähellä Golgatan veristä ristiä, sekä ristin Herraa, Jeesusta Kristusta. :thumbup:

:roll: Mutta mutta.. kuinka harvoille kelpaa pelastuksen armo, liian harvoille. Niin, kun muistelen omaa elämääni taaksepäin, niin olin hyvin uskonnollinen kyllä, mutta en uskova, siinä on valtava ero. On aivan eri asia olla vain käännynnäinen, kuin syntinsä anteeksi saanut Jeesukselta ja uudestisynytynyt Jumalan lapsi. Toinen on valheuskoa, joka ei pelasta ja toinen taas onkin sitten se; pelastava usko, jossa omavoimaisuus tai hyvät teot ei enää ole pelastuksen avaimia, niin kuin ne valitettavasti ovat vielä ilman sydämen uskoa Jeesukseen, sekä tuntien syntisyytensä Herran edessä ja siitä tahtoen päästä vapauteen ja saada ilon, rauhan sydämeensä. Etsi siis Jeesusta, Hän antaa parhaimman ilon, sekä rauhan sydämeesi, kunhan vain tahdot olla Hänelle uskollinen ja rakastaa Häntä, joka on antanut sinulle elämänkin. :wink:

Olen nyt tässä lähiaikoina yrittänyt ohjata erästä minulle tuttua naisihmistä kääntymään Jeesuksen puoleen, mutta.. hän puhuu ja pitää voisin sanoa; kynsin ja hampain kiinni hänen Jumala kuvastaan ja uskostaan, eikä koe tarvetta ottaa yhteyttä Jeesukseen. Turha yrittää, jos ei Isä anna etsikkoaikansa sydämeensä. Niin kuin Raamattukin sanoo;

Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::..
37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

:thumbup: Otin myöskin jo tuosta samasta luvusta edeltäpäin joitakin jakeita, koska siinä on minusta tärkeä sanoma kaikille ihmisille. Sinullekin rakkaudelliset sanat, koska Hän, Jeesus on kiinnostunut sinusta ja tahtoo viedä sinutkin kerran taivaan kotiin kanssaan. Tahdothan päästä sinne ystäväni. Jos et vielä ole Jeesuksen oma, niin käänny, tee mielenmuutos ja käänny Herran Jeesuksen puoleen, tunnustaen: että Olet syntinen ja matkalla kadotukseen ilman Häntä, Jeesusta Kristusta. Tunnusta heikkoutesi ja jos olet voimakas tahtoinen ihminen, niin pyydä, että Hän saa murtaa omavoimaisuutesi ja tehdä sinusta pienen ja paljon Herraa Jeesusta tarvitsevan. Kiitä Häntä, joka voi sinut pelastaa helvetin liekeistä, elämään taivaan kodissa. Ota vastaan Pelastus ja Pelastajasi! :clap: :thumbup:

Eino Pellikka kirjoitti:Mieleeni muistuu eräs tapaus 30 vuoden takaa. Silloin eräs minulle tuttu mies oli sairaalassa. Hän oli sytyttämässä tupakkaa, mutta tulitikku ei syttynyt, vaan huone meni pimeäksi. Hänen eteensä ilmestyi kaksi tietä. Toisen tien päässä roihusi kova tuli, mutta toisen tien päässä näkyi kaunis valo. Hän kuuli äänen:"Kumpaa tietä haluat kulkea?" Mies vastasi: " Sitä tietä, missä näkyy tuo kaunis valo." Hän eli vielä joitakin vuosia tämän jälkeen mutta on nyt jo kotona Isän luona taivaassa.

On vain yksi tie iankaikkiseen elämään, ja se on elämän tie, Jeesus Kristus. Se tie kelpaa vain harvoille, ja kuitenkin sen päässä siintää rauha ja iankaikkinen elämä. Minä olisin valmis kuulemaan Jeesus-nimen vaikka joka päivä, haluan ajatella sitä ja kuulla hänen ihmeteoistaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Todistuksia, ajatuksia..