Jäin miettimään tuota omakohtaisestikin, sillä kävinhän ns katsomassa kuolemaa silmästä silmään heinäkuussa 1987. Olin ollut 3 viikkoa sairaalassa raskausmyrkytyksen takia ja en tiedä vaikuttiko miten paljon se kaikkeen mitä sitten tapahtui seuraavana päivänä kun 20.7.87 jo aivan kaikkeen, kuin murtuneena ja pettyneenä, sekä jälleen kerran mieheni välinpitämättömyyteen hän jätti tulematta lasten kanssa katsomaan minua vaikka olikin luvannut tulla. Oli käynyt vain yhden kerran aikaisemmin koko aikana. (matka ei ollut este, eikä edes autottomuuskaan, vaan haluttomuus, rakkaudettomuus).Muistan kuinka itkin peiton alla lohduttomana ja pettyneenä koko yön.
Noh aamulla aamupalalle ja lapsen sydänkäyrää tarkistaan ja sieltä huoneeseen josta sitten tunti käyrän katsomisesta lehahti parvi hoitajia ympärilleni ja alkavat kysellä, että: onko tekohampaita, sormusta tms ja antaa kuulemma esilääkityksen ja sit nopea siirto toiselle petille ja kohti leikkausalia jossa nuori valmistumaton anestesialääkäri harjoittelija antaa 3,n kertaisen nukutuksen ja herään kun minua kiikutetaan lujaa paareilla ambulanssille ja kohti oulun tehoa.
Enpä ois arvannut aamulla vielä siellä oulaskankaalla ollessani, että kohta voisin vaikka kuolla ja olisin kuollutkin,
jos ei Jumala olisi suunnitellut asiaa, siis päätänyt asiaa toisin ja antoi minulle
Vielä mahdollisuuden jäädä eloon ja tulla 2v myöhemmin herätykseen ja uskoon, uudestisyntyä elävään uskoon, kuolleesta uskonnollisuudestani. Sain siis jatkoaikaa ja vielä kerran mahdollisuuden pelastua. Kiitän siitä Herraa Jeesusta joka hetki elämäni loppuun asti, ettei mun tarttenu kuolla uskonnollisena ja ilman Jeesusta, omistamatta Häntä sydämessäni/elämässäni ja joutua sen myötä, takia lopulta kadotukseenkin, vaan sain Jumalan armosta ja rakkaudesta, anteeksiannosta laupeuden sekä Jumalan lapsen nimen ja osan ja olen nyt menossa kohti taivaan kotia, jonne Jeesus meni valmistamaan minulle
kin ja sinulle
kin rakas ystäväni sijaa, kotia, majapaikkaa, Raamatun Sanan mukaan;
Joh. 14:1-6
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.Pitää olla valmis joka hetki lähtemään, kun aika päättyy ja kutsu kuuluu;
Matt. 11:28-30
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."Minä olen saanut vaeltaa tätä uskontietä yli 30v ja valmistahan minusta ei koskaan tässä ajassa tule, mutta tiedän että: kerran tämä kaikki päättyy, nämä surut, murheet ja kamalat kivut, ym loppuu ja kuulen kuinka pasuna kajahtaa ja Jeesus tulee noutamaan minuakin kotiin jossa on kaikki murhe, kipu, tuska poissa. On vain pelkkää iloa ja onnea, terveyttä, ym ihanaa.. Kiitos siitä Herrallemme!! Halleluja, amen!
1. Kor. 15:
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.Tämä laulu vielä lopuksi. Ole siunattu rakas lukijani!
Sydämellä Jeesuksen - Nina Åström