Tunnustava kristitty

Tunnustava kristitty

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.01.2014 11:52

Jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa ( Matt 10: 32,33)

Ovatko tunnustavia kristittyjä kaikki ne, jotka tunnustavat että Jeesus on joskus ollut olemassa? Onko Jeesuksen kieltäjä vain se, joka sanoo, ettei Jeesusta ole? Vastaus molempiin kysymyksiin on ei.

Asialla on varmasti tärkeä merkitys, koska Jeesus tuo sen näin voimakkaasti esille! Mitä siis on olla tunnustava kristitty? Me kaikki tiedämme erilaisia kirkollisia juhlapyhiä, joulun, Jeesuksen syntymäjuhlan, juhannuksen, johon yhdistetään Johannes Kastaja. Tunnemme pääsiäisen, johon liittyy kaksi eri asiaa. Pääsiäinen nimensä mukaan oli Israelin kansan pääsinpäivä. Faarao joutui päästämään kansan Egyptin orjuudesta! Pääsiäiseen liittyy myös Jeesuksen ristin kuolema, hänen hautaamisensa ja, mikä riemullisinta, Jeesuksen ylösnousemus. Sunnuntaiaamuna hauta oli tyhjä! Halleluja!

Mitä on olla tunnustava kristitty?

Tunnustava kristitty tunnustaa, että kaikki nuo Raamatun tapahtumat on totta. Ja jos Jeesus ei ollut enää haudassa, hän elää! Tunnustavan kristityn elämänasenteet ovat muuttuneet. Rodullinen, eettinen, sosiaalinen, etninen ja kaikki muut lajitteluperusteet ovat poistuneet. Tunnustavan kristityn moraaliset arvot ovat muuttuneet. Käsitys tanssista, ravintolailloista, "sivistyneestä" alkoholinkäytöstä ja muusta sellaisesta ovat muuttuneet. Tunnustava kristitty ei elä kelvatakseen ihmisille vaan kelvatakseen Jumalalle.

Kun Apostoli Paavalista tuli tunnustava kristitty, hän tuli tähän päätökseen: " Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme." (2. Kor 4 :13) Tunnustavan kristityn sydän tulee niin täyteen rakkautta Jeesukseen, että hän ei voi vaieta siitä, mitä on saanut kokea.

Kuningas Daavid koki näin: " Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä. Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua." ( Ps 4: 7,8 )

Tunnustava kristitty kokee saaneensa uskosta Jeesukseen suuremman ilon, kuin tämän maailman ihmiset taloudellisesta menestyksestä tai juhlista tai muista ajallisista riemuista.

Maailma kuohuu, on sotia ja kaikkea muuta ahdistavaa. Voi olla sairautta, huolia ja murheita. Emme uskovinakaan voi niiltä välttyä: Voimme kuitenkin kokea Jeesuksen läheisyyden, ja syvä rauha valtaa sydämen. On suuri siunaus olla tunnustava kristitty!

Miten minusta voi tulla tunnustava kristitty?

"8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". (Room 10:8-11)

Lähes jokaisessa suomalaisessa kodissa on Raamattu. Ainakin se on jokaisen saatavilla. Lähes jokaisella suomalaisella paikkakunnalla on rukoushuone, jossa voi kuulla saarnattua Jumalan Sanaa! Näin Sana on meitä jokaista lähellä. Ystäväni, kysymys onkin ainoastaan siitä, tahdotko sinä olla tunnustava kristitty?!

Seppo Mäkipää, Alavus
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Tunnustava kristitty

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.10.2024 08:36

Seppo Mäkipää kirjoitti:Mitä on olla tunnustava kristitty?

Tunnustava kristitty tunnustaa, että kaikki nuo Raamatun tapahtumat on totta. Ja jos Jeesus ei ollut enää haudassa, hän elää! Tunnustavan kristityn elämänasenteet ovat muuttuneet. Rodullinen, eettinen, sosiaalinen, etninen ja kaikki muut lajitteluperusteet ovat poistuneet. Tunnustavan kristityn moraaliset arvot ovat muuttuneet. Käsitys tanssista, ravintolailloista, "sivistyneestä" alkoholinkäytöstä ja muusta sellaisesta ovat muuttuneet. Tunnustava kristitty ei elä kelvatakseen ihmisille vaan kelvatakseen Jumalalle.

Kun Apostoli Paavalista tuli tunnustava kristitty, hän tuli tähän päätökseen: " Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme." (2. Kor 4 :13) Tunnustavan kristityn sydän tulee niin täyteen rakkautta Jeesukseen, että hän ei voi vaieta siitä, mitä on saanut kokea.

Olenko minä, tai oletko sinä rakas ystäväni; tunnustava kristitty? Oletko saanut jo uudestisyntyä elävään uskoon, kuolleesta uskonnollisuudestasi? Hienoa, että olet päättänyt lähteä seuraamaan Herraa Jeeesusta, tuli sitten elämääsi ihan mitä vain, joka koittaa saada sinut palaamaan; entisenlaiseen elämääsi, tai vain koittaa nollata uskosi tärkeyden ikuisuuttasi ajatellen. Älä siis kuuntele sellasia puheita, joita sielunvihollinen mieleesi tuo, ja siten koittaa viedä sinut turmiontielle, jossa ei ole enää rauhaa, ei iloa, eikä Pelastajaakaan.Pysy siis loppuun asti Jeesuksen omana ja lähellään! :thumbup:

Tunnustavalle uskovalle on tärkeää lukea Raamattua ja saada sieltä oppia: Pyhän Hengenkin opastamana. Tiedämme, ettei Raamattu avaudu,.. sitä ei vain kuin ymmärrä silloin, kun ei vielä ole uskossa Vapahtajaana Jeesukseen Kristukseen. Voih, kuinka minäkin sitä koitin lukea, koska luulin jo olevani uskossa, mutta ei, se ei vain ollut kivaa luettavaa, koska PH ei vielä avannut sitä minulle. Miksikö kysyt ehkä? Noh, koska en vielä silloin ollut uskova, vaan ja vain uskonnollinen, joka vain Luuli jo olevansa jo uskossa, hartaista menoistaan päätellen. :roll:

Mutta, kiitos Herralle, kun sain tulla viimein uskoon;Halleluja, Amen! Niin..muttei kuitenkaan onneksi liian myöhään, viimeiseen etsikkoaikaani, näin minulle henkeeni sanottiin, että;"Tämä on sitten se kolmas kerta, kun Minä olen sinua kutsunut pelastukseen ja uutta kutsua ei sitten enää tule, eikä ole!" :think: Mutta olen niin valtavan kiitollinne Isälle, että Hän kesti ja kärsi minua kurjaa ja armahti vielä kerran ja soi armon saada, voida tulla uskoon, pelastua!

En nääs uskaltanut enää olla tottelematta kutsuaan, joka olikin niin voimakas, ..vaikken sitä silloin oikein vielä ymmärtänytkään, että Jumala veti minua parannukseen, ja ne kuukaudet, jolloin Hän antoi minulle valtavan halun ja tarpeen lukea Raamattua ja rukoilla. Ja voin kertoa, että;Olihan kovaa henkien taistelua, pilkkaakin ym, jolla minua koitettiin saada lopettaman Raamatun lukemisenikin, ym.. Mutta en vain enää kuin pytynyt lopettamaan, nälkä ja jano lukea Sanaa oli jo niin kova, väkevä. Herra piti huolen, etten enää luovuta, koska minullekin oli suunniteltu tehtävä, niin kuin sinullekin on suunnteltu tehtävä, Herran työhön, kun uudestisynnymme Elävään uskoon, kuolleesta, sekä voimattomasta uskonnollisuudestamme, joka on vain päätöksiä, jotka ei pidä, sekä rituaaleja..Jotka eivät pelasta!

Siitä hetkestä, kun sain tulla Jeesuksen omaksi ja seuraajaksi tuleekin aivan pian kuluneeksi 35vuotta, Kiitos siitä ainiaan Herrallemme! :clap: :thumbup: :D

Seppo Mäkipää kirjoitti:Kun Apostoli Paavalista tuli tunnustava kristitty, hän tuli tähän päätökseen: " Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme." (2. Kor 4 :13) Tunnustavan kristityn sydän tulee niin täyteen rakkautta Jeesukseen, että hän ei voi vaieta siitä, mitä on saanut kokea.

Kuningas Daavid koki näin: " Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä. Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua." ( Ps 4: 7,8 )

Tunnustava kristitty kokee saaneensa uskosta Jeesukseen suuremman ilon, kuin tämän maailman ihmiset taloudellisesta menestyksestä tai juhlista tai muista ajallisista riemuista.

Maailma kuohuu, on sotia ja kaikkea muuta ahdistavaa. Voi olla sairautta, huolia ja murheita. Emme uskovinakaan voi niiltä välttyä: Voimme kuitenkin kokea Jeesuksen läheisyyden, ja syvä rauha valtaa sydämen. On suuri siunaus olla tunnustava kristitty!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?