David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.12.2013 10:37

PUE MINUT, JEESUS
by David Wilkerson | August 9, 2011

"Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet" (Ef. 6:11).

Rakas Jeesus,

Olet käskenyt minun vastustaa paholaista ja niin hän pakenee minusta,
Mutta minulla ei ole voimaa vastustaa.
Sinulla on kaikki tarvitsemani voima ja vastustuskyky,
Niin anna minulle voimaa vastustaa.

Olet sanonut, että voisin siirtää vuoria,
Jos minulla vain olisi uskoa sinapinsiemenen verran;
Vuoreni ei kuitenkaan siirry,
Vaikka uskoni sinuun on niin suuri
Kuin voin käsittää.
Sinä olet tehnyt taivaat ja maan;
Anna vuoreni siirtyä.

Sinä sanoit: "Paetkaa paholaista!"
Niin minä juoksin lujaa karkuun,
Mutta synti sai minut kiinni
Yritykseni hienoimmalla hetkellä.
Sinulla on voima
Kaiken vihollisen vallan yli
Ihmeillä, merkeillä ja tunnusteoilla.
Päästä minut Saatanan ansasta.
Minulla ei ole edes voimaa pukeutua koko sota-asuun,
Pue siis sinä minut kilvenkantajanani.
Tee minulle se, mitä en pysty itse tekemään puolestani.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.01.2014 12:11

ANTEEKSI SAANUT
by David Wilkerson | May 13, 2011

Jeesus sanoo meille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään" (Joh. 5:24). Jeesuksen käyttämä kreikankielen sana kuolemaan tuomitsemisesta merkitsee tässä tuomiota. Hän siis sanoo: "Jos uskot minuun, et joudu tuomittavaksi, vaan sinut siirretään kuolemasta elämään."

Totisesti Raamattu puhuu meille kannesta kanteen siitä, että Jumala pyyhkii kaikki syntimme muististaan, kun hän antaa meille anteeksi.

"Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista" (Jes.43:25).

"Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niin kuin pilven ja sinun syntisi niin kuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut" (Jes.44:22).

"Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä" (Jer.31:34).

"Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä" (Hebr.8:12).

"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista"(Hebr.10:16- 17).

"Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen"(Miika 7:19).

Tässä on runsaasti hyviä uutisia jokaiselle uskovalle, joka on hikoillut, taistellut ja työskennellyt kuolettaaksensa lihan tekoja omalla voimallaan. Kuulutko sinä heihin? Kuinka monta lupausta olet antanut Jumalalle vain rikkoaksesi ne? Kuinka monta kertaa olet yrittänyt miellyttää Herraa taistellen himojasi ja tapojasi vastaan, vain jäädäksesi tappiolle?

Nyt kuulet hyviä uutisia Miikan kirjasta: "Minä, Herra, poljen maahan pahat tekosi." Jumala on meille näissä Raamatun kohdissa kuvan toisensa perään. Hän sanoo niissä pyyhkivänsä meidän syntimme pois muististaan. Hän kaivaa ne pois. Hän ei enää muista niitä. Hän heittää ne meren syvyyteen. Hän "polkee" ne maahan. Tämä tarkoittaa, että hän ottaa ne kiinni ja tuhoaa ne.

Jesaja kertoo Jumalan ottavan meidän rikkomuksemme ja jopa heittävän ne selkänsä taakse.

"Sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa" (Jes.38:17). Tämä tarkoittaa, että Jumala ei enää koskaan katso syntejämme eikä tunnista niitä.

Anna minun nyt kysyä sinulta, miksi et voi unohtaa syntejäsi, vaikka Jumala unohtaa ne ? Miksi annamme saatanan aina kaivaa esiin niin paljon sotkua menneisyydestämme ja heittää sen kasvoillemme? Kaikki syntimmehän ovat kätketyt Jeesuksen veren suojaan?

Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä ja vakuuttaa meille syntien anteeksisaamista. Se peittää meidän koko elämämme!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.01.2014 10:35

KRISTUKSEN MORSIAN
by David Wilkerson | November 9, 2011

Mitä mies ajattelisi, jos hänen tuleva vaimonsa kutsuisi hänet luokseen, pyytäisi häntä istumaan olohuoneeseen ja menisi sitten touhuihinsa? Miehen odottaessa, hän työskentelee keittiössä, pyyhkii huonekaluista pölyjä, lakaisee lattioita eikä sano sanakaan hänelle!

Jeesus joutuu kestämään samanlaista tuskaa kuin kuka tahansa mies tuntisi, jos hänen rakastettunsa uudestaan ja uudestaan sanoisi hänelle: "Minä rakastan sinua", mutta ei huomaisi häntä juurikaan!

Hänen sydänkäpysensä saattaisi väittää: "Hän on aina minun mielessäni." Olen kuullut monien sanovan samaa Jeesuksesta: "Hän on mielessäni kaiken päivää, kaikessa mitä teen." Voit pitää hänet mielessäsi kaiken päivää ja silti hyljeksiä Häntä! Kun tuleva vaimo tekee näin, hänen ns. rakkautensa on valhetta! Hän saattaa sanoa kihlatulleen, miten paljon hän rakastaa häntä, mutta hänen tekonsa kertovat aivan toista.

Herra kysyy: "Unhottaako neitsyt koristeensa, morsian koruvyönsä? Mutta minun kansani on unhottanut minut epälukuisina päivinä" (Jer.2:32). Myös Daavid kertoi Israelin jatkuvasti unohtavan Herransa: "He unhottivat Jumalan, pelastajansa, joka oli tehnyt Egyptissä suuria tekoja" (Ps.106:21).

Herra Raamatussa omasta kivustaan, jotta koko maailma sen näkisi! Hän sanoi avoimesti: "Minun kansani hyljeksii minua alituiseen!" Miksi Herra kertoisi maailmalle sellaisesta? Eikö rakastuneiden tulisi salata erimielisyytensä? Ei, hän haluaa meidän tietävän, kuinka loukkaantunut hän on! Hän kertoo sen koko maailmalle, koska hänen sydämensä on särkynyt meidän käyttäytymisemme vuoksi!

Kuvittele, että olet nuori nainen, kihloissa ja menet kirkkoon tulevan miehesi kanssa. Sinä tartut hänen käteensä ja kuulutat kaikille: "Me olemme menossa naimisiin. Minä rakastan häntä. Hän on aivan ihmeellinen!" Ulos tultuanne sinä sulkisit suusi etkä puhua pukahtaisi sanaakaan! Mitä hänen tulisi ajatella siitä?

En haluaisi morsianta, joka julistaa ominaisuuksiani, sanoo rakastavansa minua julkisuudessa, kertoo, kuinka ihmeellinen olen, sitten myöhemmin muuttuu kylmäksi ja välttelee ajan viettämistä kanssani. Sellainen ei ole todellista kiintymystä!

Rakas lukija, jos et vietä laatuaikaa Jeesuksen kanssa joka päivä, jos et vietä aikaa rukouksessa hänen kanssaan tai tutki hänen sanaansa, et rakasta häntä ja särjet hänen sydämensä!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.01.2014 12:03

JUMALAN VOIMALLINEN ARMEIJA
by David Wilkerson | November 24, 2011

Maailmassa tapahtuu nyt jotakin voimallista ja pelottavaa.Ihminen ei sitä käsitä. Kuitenkin se koskee koko maailmaa näinä viimeisinä päivinä.

Jumala valmistaa pientä mutta voimallista uskovien sotajoukkoa. Tämä armeija on maailman sitoutunein. Herra käy esiin ja käskee tätä joukkoa tekemään työtä valtakuntansa hyväksi. Hän päättää aikakaudet pienellä, antautuneella, pelottomalla jäännöksellä.

Koko elämäni olen kuullut kertomuksia jumalisista esi-isistämme, jotka vihasivat syntiä. Nämä miehet ja naiset tunsivat Jumalan äänen ja viettivät tuntikaupalla, joskus jopa päiväkaupalla aikaa paastossa ja rukouksessa. He rukoilivat lakkaamatta ja saivat voiman ja kyvyn nousta onnistuneesti oman aikansa moraalittomuutta vastaan.

Esi-isämme ovat aikoja sitten kuolleet, mutta Jumala toimii nostaakseen toisen armeijan ja tällä kertaa hänen sotajoukkonsa ei koostu Siionin vanhuksista, harmaapäisistä isistä ja äideistä. Tässä joukossa on sekä uusia että kokeneita uskovia, niin nuoria kuin vanhojakin, tavallisia uskovia, jotka luottavat Jumalaan! He aukaisevat evankeliumin julistamisen uuden valtapiirin.

Eri kirkkokuntien järjestelmät näyttävät joutuvan kuolinkamppailuun. Sillä on enää tuskin mitään vaikutusta maallistuneeseen ympäristöönsä. Siltä puuttuu Kristuksen valtava voima. Jotkut syyttävät minua kovuudesta pastoreita kohtaan. Se johtuu siitä, että olen tekemisissä monien pastoreiden kanssa, jotka surevat tämän päivän luopumusta Jumalan valtakunnan työssäkin. Maassa on kuitenkin pieni jumalisten pastoreiden jäännös. Kiitän Jumalaa jokaisesta. Valitettavasti yhä useammat pastorit kiiruhtavat tekemään kompromissia maailman kanssa.

Raamattu varottaa murehtimasta. Jumalalla on suunnitelma ja hän julistaa sitä. Se on ilmoitettu selkeästi Raamatussa, erityisesti neljässä ensimmäisen Samuelin kirjan alkuluvussa.

Profeetta Samuel on Jumalan viimeisten päivien jäännöksen tyyppi. Herra valitsi hänet pahimpien aikojen keskellä ja piilotti hänet koulutusta varten, kunnes oli aika tuoda esiin Jumalan uudet aivoitukset. Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat"(1 Sam.3:11). Mikä voisi olla niin ihmeellistä ja hämmästyttävää kaikille, jotka sen kuulisivat? Se oli Jumalan tuomio elävästä uskosta luopuneelle uskonnolliselle järjestelmälle ja uuden, pyhän jäännöksen esiin nostaminen, koulutus ja voitelu!

Jumala tekee Samuelin päivien ihmeen jokaiselle sukupolvelle. Joka sukupolvessa on ollut jäännös, Jumalan mielen mukainen kansa, joka rukoilee.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.01.2014 12:35

Suuruuden evankeliumi
David Wilkerson

Vanhalla gospel-laululla on minulle syvällinen merkitys. Näin se kuuluu (vapaasti suomentaen): "Jeesus on kattanut pöydän, jossa Jumalan pyhät ruokitaan. Hän kutsuu valittua kansaansa tulemaan ja aterioimaan kanssansa."

Mikä ihmeellinen mahdollisuus: Herra on kattanut pöytänsä seuraajilleen taivaallisissa! Jeesus kertoi opetuslapsilleen: "Minä säädän teille, niin kuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani." (Luuk. 22:29-30) Hänen janoamisensa tarkoittaa sitä, että uskon kautta olemme istutetut hänen pöytäänsä.

Antaessaan meille ohjeen "viettäkäämme siis juhlaa" (1. Kor. 5:8) apostoli Paavali käskee meidän selkeästi ymmärtää, että meille on annettu istuin taivaallisissa Kristuksen kanssa hänen kuninkaallisessa pöydässään. Paavali sanoo: "Ole aina paikalla. Älä anna kenenkään sanoa, että istuimesi olisi tyhjä."

Surullinen tosiasia on kuitenkin se, että Jeesuksen Kristuksen seurakunta ei yksinkertaisesti ymmärrä, mitä juhlan viettäminen tarkoittaa. Emme ymmärrä sitä majesteettisuutta ja kunniaa, joka meille on myönnetty Kristuksen korottaessa meidät istumaan hänen kanssaan taivaallisiin. Meistä on tullut liian kiireisiä istumaan hänen pöytäänsä. Erheellisesti päättelemme hengellisen ilomme tulevan jumalanpalveluksesta yhteyden sijaan. Teemme yhä enenevässä määrin asioita Herralle, jota tunnemme yhä vähemmän. Juoksemme itsemme rikki antaessamme ruumiimme ja mielemme hänen työlleen, mutta vietämme harvoin juhlaa hänen kanssaan.

Yksi asia, jota meidän Herramme etsii palvelijoistaan, seurakunnan työntekijöistä ja paimenista enemmän kuin mitään muuta, on yhteys hänen pöydässään. Tämä pöytä on hengellisen läheisyyden paikka ja se on katettu joka päivä. Juhla-aterian pitäminen tarkoittaa tulemista hänen luokseen jatkuvasti saamaan ravintoa, voimaa, viisautta ja yhteyttä.

Golgatan rististä asti kaikilla hengellisillä "suurmiehillä" on ollut yksi yhteinen tekijä: he ihannoivat Herran pöytää, he hukkuivat Kristuksen suuruuteen ja kaikki kuolivat pahoitellen, kuinka vähän he edelleenkään tunsivat häntä ja hänen elämäänsä.

Meidän näkymme Kristuksesta on tänä päivänä liian pieni ja rajoitettu. "Suuruuden" evankeliumia tarvitaan voittamaan tämän syntisen ajan vaikeat ja kasvavat ongelmat. Jumala ei ainoastaan ratkaise tämän maailman ongelmia, hän nielee ne suuruuteensa! Sen, joka vastaanottaa kasvavaa ilmestystä Kristuksen suuruudesta, ei tarvitse pelätä ongelmia, paholaista eikä mitään muuta voimaa tässä maailmassa. Hän tietää, että Kristus on suurempi kaikkea. Jos meillä olisi tällainen ilmestys hänen suuruudestaan, äärettömyydestään, mittaamattomuudestaan, rajattomuudestaan ja huikeudestaan, elämän ongelmat eivät ikinä enää saattaisi meitä tolaltamme.

Paavali näyttää meille esimerkkiä. Hän oli omistautunut saamaan Kristuksesta iäti kasvavaa ilmestystä. Itse asiassa kaikki, mitä hänellä oli Kristuksesta, tuli ilmestyksen kautta. Se opetettiin hänelle Herran pöydässä ja tehtiin hänelle totuudeksi Pyhän Hengen kautta. Vasta kolmen vuoden kuluttua kääntymyksestään Paavali meni Jerusalemiin viettämään aikaa muiden apostolien kanssa ja oli vain viisitoista päivää heidän luonaan ennen kuin lähti jatkamaan lähetysmatkojansa. Hän sanoi myöhemmin: "Tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi" (Ef.3:3). Pyhä Henki tuntee Jumalan syvimmät ja salatuimmat salat ja Paavali rukoili jatkuvasti armolahjaa ymmärtääkseen ja saarnatakseen "Kristuksen tutkimattomista rikkauksista" (Ef.3:8.)

Herra etsii uskovia, jotka eivät tyydy vain havaitsemaan häiritseviä ääniä etsiessään todellista sanaa. Hän tahtoo meidän haluavan häneltä ilmestystä, joka on ikiomamme, syvällä henkilökohtaisella tavalla.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.01.2014 14:04

Kulje "Hengessä"
David Wilkerson

Hengessä voit matkustaa mihin tahansa maahan maailmassa. Voit tavoittaa tavoittamattomia, kun olet polvillasi. Todellakin, sinun salainen kammiosi voi toimia keskuksena Jumalan Hengen työssä jonkun kansakunnan parissa.

Ajattelen Abrahamin esimerkkiä. Hän rukoili jumalattoman, pahan Sodoman puolesta. Herra vastasi hänelle: "Jos löydän Sodomasta viisikymmentä hurskasta, niin heidän tähtensä minä säästän koko kaupungin." (1. Moos. 18:26)

Kun Abraham kuuli tämän, hän alkoi neuvotella Herran kanssa. Hän kysyi: "Entä jos niistä viidestäkymmenestä puuttuu viisi? Hävittäisitkö viiden vuoksi koko kaupungin?" (18:28) Abraham siis kysyi: "Herra, entä jos kaupungissa on vain 45 vanhurskasta? Entä jos vain niin moni rukoilee? Tai, jos vain kymmenen ihmistä etsii sinun tahtoasi? Jos kymmenen pyytää, säästätkö silloin kaupungin?"

Jumala vastasi: "Niiden kymmenen takia jätän sen hävittämättä." (18:32)

Nämä jakeet kertovat meille jotain Jumalasta. Hän on valmis säästämään kokonaisia kaupunkeja ja yhteisöjä, jos hän löytää heidän joukostaan vanhurskaita. Hän tarkoittaa ihmisiä, jotka etsivät Herran kasvoja kaupungin ja yhteisön puolesta.

Herra menee asiassa jopa pidemmälle. Hesekielin kirjan luvussa 22 Jumala puhuu yhdestä ainoasta rukoilevasta uskovasta, joka seisoo muurin aukossa: "Minä etsin heidän joukostaan miestä, joka vahvistaisi muurin, seisoisi lujana sen aukossa ja torjuisi maataan uhkaavan tuhon, mutta sitä miestä en löytänyt." (Hes. 22:30)

Tämän Hesekielin profetian aikaan Israel oli hengellisesti saastunut. Profeetat olivat maallistuneet ja rikkoivat Jumalan lakia oikealla ja vasemmalla. Kansa oli ahdistunut, kiisteli kaikesta, täynnä himoja ryöstäen toinen toisiaan. Yksikään heidän joukossaan ei huutanut Jumalan puoleen. Silti Jumala olisi säästänyt koko kansan yhden rukoilijan vuoksi.

Jos et voi fyysisesti matkustaa eri kansojen pariin, voit olla yksi muurinaukossa seisoja, esirukoilija. Meidän tulee auttaa ja tukea niitä, jotka ovat uhrautuneet ja lähteneet. Kun Paavali kirjoittaa matkoistaan, hän mainitsee paitsi Timoteuksen ja Tiituksen olleen hänen tukenaan, myös Lyydian ja monen muun kultaisen naisen auttaneen häntä. He olivat kaikki antautuneita palvelijoita, joiden avulla evankeliumi on levinnyt maailman ääriin saakka.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.01.2014 15:59

KUUNTELE JA MIETI
by David Wilkerson | January 2, 2012

"Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu."... Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon"(Ilm.21:2,9).

Tämä on kaunis kuva Jeesuksen Kristuksen viimeisten päivien seurakunnasta! Suuri pyhä kaupunki, joka laskeutuu taivaasta, on hänen tahraton morsiamensa. Voittava seurakunta, joka istuu hänen rinnallaan taivaallisissa tällä hetkellä. Tämä seurakunta on rakennettu kahdentoista apostolin evankeliumin totuuden perustalle. Sitä ympäröivät muurit ja portit, joiden sisäpuolelle ei pääse mitään epäpuhdasta ja kutsumatonta.

Kun kuningatar seisoo sulhasensa edessä ja häät ovat juuri alkamassa, kuuluu kolmannen osapuolen ääni. Kultiin puettu kuningatar saa kunnian, suosion, ihailun ja seisoo nyt rakkaansa oikealla puolella häiden alkaessa. Ennen seremonian alkua kuuluu kuitenkin kuiskaus kehottaen häntä: "Kuule, tytär, katso ja kallista korvasi"... (Ps.45:10).

Uskon tämän olevan Pyhän Hengen ääni, joka kehottaa kaikkia, jotka on kutsuttu hänen nimessään. Hän puhuu sanan voittajille, jotka rakastavat Jeesusta eniten: "Kuule ja mieti." Tämä ääni kuuluu morsiamen korviin viime hetkellä ennen avioliiton solmimista.

Sinun täytyy nyt ymmärtää, että kuningatar on jo valittu. Hänen sulhasensa on jo voittanut hänen sydämensä. Morsian on lähtenyt isänsä kodista, suvusta ja maasta ja antautunut kokonaan sulhaselleen. Hän on täynnä iloa sen rakkauden tähden, jotka hän tuntee Kuningastaan kohtaan.

Niinpä kysyn sinulta: Ajatteletko olevasi Herran valittu? Oletko sinä veren suojassa, hänen silmäteränsä, jonka on itse sovittanut? Rakastatko häntä kaikesta sydämestäsi? Oletko hyljännyt koko maailman, menneisyytesi hänen takiaan? "Hän on minun ja minä olen kokonaan hänen. Herra, minä rakastan sinua kaikesta sydämestäni!" Voitko sanoa näin?

Tarkoitan tätä: Jos haluat olla Kristuksen morsian, sinun pitää asennoitua siihen innokkaammin kuin vain pakona jumalattomasta helvetistä. Pikemminkin, sinun tulee haluta olla läsnä tuona hääpäivänä! Sinua tulee puistattaa pelkkä ajatus siitä, ettet olisi hänen morsiamensa, et hänen syleilyssään, ettet viettäisi iankaikkisuuttasi hänen kanssaan.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.01.2014 12:55

MITÄ ON NUHTEETON ELÄMÄ?
by David Wilkerson | September 8, 2011

Apostoli Paavalin mukaan uskovan nuhteeton vaellus on tällaista:

1. Elämässä ei saa olla petosta."Sillä meidän kehotuspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua" (1 Tess.2:3). Nuhteettomalla uskovalla ei ole petosta sydämessään. Paavali sanoi siis: "En ole petturi, joka saarnaa yhtä ja elää kuitenkin toisin. Käytökseni on kuin avoin kirja."

2. Nuhteeton ei koske mihinkään saastaiseen. "Sillä meidän kehotuspuheemme ei lähde ... epäpuhtaasta mielestä" (1 Tess.2:3)

Paavali korostaa tässä nuhteettomuutta aistillisuudesta tai himosta. "Yhtään saastaista sanaa ei tullut ulos suustani. Minun puheeni on ollut puhdasta, puhtaasta sydämestä lähtevää." Häntä ei ajanut lihallinen intohimo, ei himon tai irstauden hengillä ei ollut valtaa hänen mieleensä. Hän oli vapaa mies!

Uskova, joka kertoo likaisia vitsejä, vihjailee kaksimielisesti tai pälyilee ympäriinsä, ei ole vielä puhdistunut! Jumala sanoo: "Jos aiot vaeltaa nuhteettomana edessäni, sinulla täytyy olla puhtaat korvat, puhdas sydän ja puhdas kieli!"

3. Nuhteettomalla ei ole erheitä. "Sillä meidän kehotuspuheemme ei ... ole kavaluudessa puhuttua" (1 Tess.2:3).

Erehtymätön ja rehti uskova ei yritä olla kavala, kiero eikä manipuloi ketään. Hänellä ei ole salaista toimintasuunnitelmaa, vaan on täysin avoin ja rehellinen. Paavali sanoi: "Me emme suostutelleet teitä Jumalan valtakuntaan. Minä en käyttänyt ovelia sanoja tai yrittänyt vaikuttaa tunteisiinne. Minä annoin teille pelkän evankeliumin!"

Paavali ei koskaan pelannut sanoilla, ei psykologian keinolla saadakseen ihmiset mieltymään itseensä. Paavali sanoi: "Me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niin kuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa" (1 Tess. 2:7). Kun synti tuli sisään, hän moitti siitä jylinällä taivaasta! Hän ei halunnut kenenkään hyväksyntää, vaan rakasti ihmisiä koko sydämestään. "Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme, emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta" (1Tess. 2:5- 6).

Paavali piti aina mielessään, että Jumala katsoi häntä ja tarkkasi hänen aikomuksiaan. Hän karttoi "kaikenkaltaista pahaa" (1 Tess. 5:22) ja eli kuin Jeesus olisi tullut hakemaan häntä millä hetkellä hyvänsä!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.01.2014 11:43

KUIVALLA MAALLA
by David Wilkerson | October 14, 2011

Jumala vaatii, että Punaisen Meren läpi pitää kulkea "kuivaa maata" pitkin. "Israelilaiset voivat käydä meren poikki kuivaa myöten"(2 Moos. 14:16). Merkillisesti Jumala käyttää tätä lausetta neljään otteeseen kertoessaan kansalleen: "Tulette kulkemaan kuivaa maata pitkin".

Voimme nähdä tämän saman lauseen uudelleen, kun Israelia käskettiin mennä Kanaanin maahan. He ylittivät Jordanin kuivaa maata pitkin matkallaan Luvattuun Maahan.

Yksinkertaisesti sanottuna, kuiva maa on polku. Jos olet sillä, olet menossa jonnekin. Et menetä maata jalkojesi alta tai kulje taaksepäin. Sinun kuiva maasi on Herran suunnitelma, hänen työtään sinun elämässäsi ihmeiden tekemistä varten. Liikut kohti ilmestystä, uutta voittoa Kristuksessa, kohti jotain suurempaa.

Raamattu todistaa tästä. Huomaa, missä faarao ja hänen armeijansa hävisivät taistelun: Jumalan antamalla kuivalla maalla. Kuiva maa on juuri se paikka, missä paholainen jahtaa sinua. Hän haluaa hyökätä kimppuusi, kun olet heikoimmillasi. Tällä samalla kuivalla maalla Herra poistaa saatanan valtojen ja voimien "voitokkaat vaunut" "Ja vedet palasivat ja peittivät sotavaunut ja ratsumiehet, koko faraon sotajoukon, joka oli seurannut heitä mereen; ei yksikään heistä pelastunut"(1 Moos.14:28).

Jumala siis sanoo: "Haluan sinun oppivan liikkumaan uskossa. Ei vain saadessasi näyn tai kuullessasi äänen, vaan silloin, kun olet matkasi kuivassa jaksossa. Haluan sinun olevan varma siitä, että minä johdatan sinua jonnekin, vaikket kuule minun ääntäni tai näe eteenpäin, ollessasi kuivalla maalla."

Herra lupaa muuttaa meidän kuivan maamme virvoittaviksi vesilähteiksi: "Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä, Herra, kuulen heitä.... Minä puhkaisen purot kalliokukkuloihin, lähteet laaksojen pohjiin; minä muutan erämaan vesilammikoiksi ja hietikon hetteiköksi"(Jes. 41:17 -18).

Rakas pyhä, oletko keskellä kuivuutta? Jumala sanoo sinulle: "Kohta näet sadon. Missä kerran oli kuivaa maata, elämä pulppuaa jalkojesi juuressa. Minä olen luonut sen. Odota hiljaa ja katso, mitä aion tehdä sinun kuivalle maallesi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.01.2014 12:11

EI PERINTÖÄ
by David Wilkerson | January 30, 2012

Paavali antaa meille listan niistä, jotka eivät peri Jumalan valtakuntaa:

"Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa"(1 Kor.6:9 - 10).

Sitten apostoli lisää: "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä"(1 Kor. 6:11).

Miten nämä ihmiset pelastuivat noin hirveistä synneistä ja tulivat vanhurskaiksi Jumalan edessä?
Mitä heille tapahtui, etteivät he enää olleet pahoja, vaan pikemminkin Jumalan hyväksymiä?

Ensinnäkään, Jumala ei kunnioita henkilöitä. Häntä ei häikäise henkilön arvonimi tai maallinen kunnia, oli hän sitten kuningas, kuningatar, presidentti tai pääministeri. Toisekseen Jumalaa ei ihastuta meissä oleva hyvyys: pitkät rukoukset, paastoaminen, kymmenysten maksu, Raamatun lukeminen, hyvää tarkoittavat teot. Mikään näistä ei tee meistä vanhurskaita tai hyväksyttäviä Jumalan edessä. Jopa meidän "hyvä" lihamme, luonteemme, puheemme, ajatuksemme ja tekomme, ovat löyhkä hänen sieraimissaan, jos niitä käytetään omavanhurskauden saamiseen.

Kun Jeesus meni ristille, hän ristiinnaulitsi meidän "vanhan ihmisemme". Jäljelle jäi vain yksi ihminen, se ainoa, jonka kanssa Jumala on tekemisissä. Se on hänen oma Poikansa. Kun Jeesus sai työnsä valmiiksi maan päällä ja istuutui Isän oikealle puolelle, Jumala sanoi: "Tästä lähtien pidän sinua ainoana vanhurskaana ihmisenä. Jokaisen, joka haluaa tulla tyköni, on tultava sinun kauttasi, Poikani kautta. Kaikkien, jotka haluavat olla vanhurskaita, on hyväksyttävä sinun vanhurskautesi, ei mitään muuta."

Meidät siis hyväksytään Jumalan silmissä vain uskossa Kristukseen ja hänen täytettyyn työhönsä: "Sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa"(Ef.1:6).

Näetkö nyt, kuinka tärkeätä on olla Jeesuksen kanssa, tulla hänen luokseen heti, kun olet langennut? Sinun pitää oppia juoksemaan hänen turviinsa, itkien: "Jeesus, minä lankesin!" En selviä tästä. Isä ei tunnista minua, paitsi, jos tulen hänen luokseen Sinussa!
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia