Voit kokea Jumalan rakkauden

Voit kokea Jumalan rakkauden

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.03.2014 17:41

Erkki Kuisma
Jumala rakastaa enemmän vanhurskaita kuin syntisiä. Hänen rakkautensa, jonka voit kokea syntisenä, on vain varjo siitä rakkaudesta, jota saat kokea tultuasi hänen ystäväkseen.

Jumala tekee hyvää kaikille

"Hän antaa aurinkonsa nousta niin pahoille kuin hyvillekin ja antaa sataa niin vanhurskaille kuin väärintekijöillekin." Matt.5:45 Silti ihmiset eivät koe, että Jumala rakastaa heitä. Sen sijaan he syyttävät Häntä epäoikeudenmukaisesta kohtalostaan. Monien sydämet ovat täynnä kiivasta katkeruutta Kaikkivaltiasta kohtaan.

Kaikki eivät ehkä myönnä kapinoivansa Häntä vastaan, mutta tosiasiassa viha Jumalaa kohtaan on koko ihmiskunnan perusasenne. Tuota vihaa toteutetaan monella tavalla.

Jotkut ilmaisevat vihansa elämällä niin kuin Häntä ei olisi olemassa. Toiset taas ilmaisevat sen sanomalla "Jumalaa ei ole olemassa". Välinpitämättömyys ja olemassaolon kieltäminen ovat todisteita passiivisesta vihasta. Jumalalle kuuluvan palvonnan antaminen jollekin luontokappaleelle on aktiivista vihamielisyyttä. Äärimmäisin muoto Jumalan vihaamista on liittoutuminen pahojen henkivaltojen puolelle sotimaan Kaikkivaltiasta vastaan.

Jumalan ja ihmisen välinen rakkaussuhde on katkennut siihen, että ihminen on rikkonut Jumalaa vastaan ja yrittää syyttää synnistään Jumalaa. Miten Jumala vastaa ihmisen syytöksiin? Hän ei riitele kanssamme. Hän on hiljaa ja antaa oman sydämemme puhua meitä vastaan. Hän on murheellinen syntisen puolesta. Synnintekijän kohtalo sattuu Jumalan sydämeen, koska hän tietää hänen tekojensa seuraukset. Synnin palkka on kuolema, ikuinen ero hyvästä Jumalasta.

Jumalan rakkaus syntistä kohtaan

Jumala on osoittanut rakkautensa syntistä kohtaan siinä, että Kristus kuoli hänen puolestaan. Hän heitti Jeesuksen päälle kaikkien meidän syntivelkamme. Rangaistus kohtasi Jeesusta, että me saisimme elämän. Jumalan viha kohtasi Golgatalla hänen ainokaista Poikaansa, että me voisimme pelastua hänen vihaltaan.

Synnissä elävät ihmiset ovat Jumalan vihollisia, mutta hän rakasti vihamiehiään valmistamalla heille tien iankaikkiseen onneen. Missä on sydän, joka näkee tämän valtavan rakkauden? Mitkä ovat Jumalan rakkauden kokemisen edellytykset?

Ensimmäinen edellytys on se, että ihminen myöntää, että Jumala on oikeamielinen ja syytön ja että hän itse on väärämielinen ja syyllinen. Nöyrtyminen on tärkeää juuri niissä asioissa, joissa syntinen on syyttänyt Jumalaa kovasta kohtalostaan ja sanonut: Miksi Jumala salli tämän tapahtua? Jeesus ja Jumalan Henki auttavat meitä nöyrtymään todistamalla meille totuuden puolesta. Totuutta kuunteleva saa voiman nöyrtyä!

Jeesus sanoo: "Sitä varten olen syntynyt ja tullut maailmaan, että todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." Joh.18:37 Jos syntinen nöyrtyy tunnustamaan Jumalan kaikessa syyttömäksi, hän näkee myös sen, että Jeesus on syytön Jumalan Poika.

Jos ihminen ei ota vastaan totuutta syntisestä sydämestään, hän ei voi koskaan kokea Jumalan rakkautta. Hän ei myöskään voi nähdä Jeesuksessa Jumalaa. Jumalan Pojan synnittömyys on maailman valkeus. Se on totinen valo, joka on valaissut jokaisen ihmisen.

Toinen edellytys on se, että ihminen myöntää, että hänenkin syntiensä rangaistus oli kerran Jeesuksen päällä Golgatalla. Uskonkatse ristiinnaulittuun Jumalan Poikaan tuo sovinnon ihmisen ja Jumalan välille. Me voimme kokea Jumalan rakkautta silloin, kun meille on avautunut Jeesuksen ristin-työn merkitys! Sen teon kautta on helppo omistaa syntiensä anteeksisaaminen. Vapahtaja tuntuu niin läheiseltä ja rakkaalta.

On valtavan suloista kokea, että Jumala on antanut minulle syntiselle anteeksi. Valitettavasti monet jäävät tähän. He tekevät majan ristin juurelle ja sanovat, että tässä on hyvä olla. Jumala tahtoo antaa enemmän. Hän haluaa vanhurskauttaa jumalattoman. Hän tekee syntisestä vanhurskaan, joka kokee samaa Jumalan rakkautta, jota Jeesus koki Isältään.

Syntien poispeseminen ei ole koko pelastus. "Hän pelasti meidät ... laupeutensa tähden uudestisyntymisen pesun ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta." Tit.3:5 Uudestisyntymiseen liittyy sekä syntien poispeseminen että uuden sydämen saaminen. Tuossa pesussa koetaan Jumalan rakkautta syntistä kohtaan. Kun Pyhä Henki antaa pestylle henkilölle uuden sydämen, alkaa hän kokea Jumalan rakkautta vanhurskasta kohtaan.

Jumalan rakkaus vanhurskasta kohtaan

Jumala on osoittanut rakkautensa vanhurskasta kohtaan siinä, että on muuttanut asumaan hänen sydämeensä. "Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle. Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan." Joh.14:21,23

Eikö olekin parempi, jos Jumala tekee meistä itselleen temppeleitä kuin, jos me teemme Hänestä itsellemme temppelin ristin juurelle? Luuletko, että kaikki Jeesukseen uskovat ovat kokeneet, että Hän on "ilmoittanut itsensä" heille? Monet ovat ottaneet Jeesuksen vastaan syntiensä sovittajana, mutta eivät Herranaan ja Jumalanaan. He ovat kokeneet puhdistuksen, mutta eivät ole saaneet uutta sydäntä.

On todella mahdollista kokea puhdistusta synneistään tulematta silti osalliseksi uudesta luomuksesta. Paavali korostaa uuden sydämen saamisen tärkeyttä sanomalla: "Ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus. Tärkeää on uusi luomus." Gal.6:15

Puhtaus ilman uutta luomusta johtaa uskosta luopumiseen. "Jos he ovatkin päässeet maailman saastutuksia pakoon tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen, mutta sotkeutuvat niihin uudestaan ja tulevat voitetuiksi, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa." 2Piet.2:20 Sama asia esiintyy Jeesuksen sanassa pahasta hengestä, joka ihmisestä lähdettyään tulee takaisin, ja "löytää asunnon tyhjiltään, lakaistuna ja järjestyksessä. Silloin se menee ja hakee mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempia kuin se itse. Ne tulevat sisään ja jäävät sinne asumaan, ja sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa." Matt.12:45

Puolitiehen jäänyt pelastus on siis vaarallista. Jeesuksen ja Isän täytyisi saada muuttaa puhdistettuun sydämeen asumaan. Muutoin edessä on varma luopumus. Pietari toteaakin, että "heille olisi ollut parempi, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he opittuaan sen tuntemaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä." 2Piet.2:21

Jeesus sanoi: "Jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä." Pietari sanoi: "Kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä." Antaako Jeesus siis puhdistuksen yhteydessä jonkun käskyn? Kyllä. Toiset pitävät sen, toiset eivät. Huomaa, että tuo käsky voidaan pitää vain evankeliumin voimasta. Siksi sen käskyn täyttäminen ei ole meidän ansiota. Evankeliumin kautta koettu rakkaus antaa voiman pitää tämän käskyn. Tämän käskyn pitäminen antaa meidän kokea Jumalan rakkautta vanhurskasta kohtaan. Missä on siis kerskaaminen? Se on suljettu pois.

Miten siis voimme kokea tätä rakkautta, jota synneissään elävät eivät koskaan voi kokea? Sen koemme pysymällä evankeliumissa. Ensimmäinen edellytys on, että anteeksisaanut edelleen antaa anteeksi muille. "Uuden käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne. Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toisianne." Joh.13:34 Jos et anna anteeksi, et ole pysynyt evankeliumissa.

Toinen edellytys on se, että puhdistettu julkisesti tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Jumalakseen. "Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toisiamme, niin kuin hän on meille käskyn antanut." 1Joh.3:23 Jos häpeät Jeesusta, et ole pysynyt evankeliumissa.

Mistä tulee voima tämän "pyhän käskyn" täyttämiseen? Kuinka kukaan voisi uskoa Jeesuksen nimeen, jos hän ei näe tuon nimen suuruutta! Jos puhdistuksen koettuasi annat itsesi kokonaan Jeesukselle, niin huomaat että sydämesi muutetaan niin, että täytät edellytykset. Sen sijaan, jos päätät elää itsellesi niin pelastuksesi jää puolitiehen, ja lopulta sinulta otetaan pois sekin, mikä sinulla on.

Vastauksesi Jumalalle

Jos uskoit evankeliumin, niin sinä puhdistuit. Onko Jumalan armon vastaanottaminen ainoa vastauksesi Hänelle?

Emme voi loputtomasti pysyä evankeliumissa, jos emme anna Jumalalle koko evankeliumin mukaista vastausta. Kiität Jumalaa Hänen armostaan Jeesuksessa, mutta onko Jeesus sinun elämäsi Herra? Jumala odottaa sinun reaktiotasi tekoonsa, jossa Isä Jumala korotti Jeesuksen korkeimmalle mahdolliselle paikalle, Valtaistuimelleen, ja antoi Hänelle kaiken vallan.

Ajattele, Isä Jumala luotti Jeesukseen niin paljon! Miksi sinä et tekisi samoin ja antaisi Jeesukselle kaikkea valtaa oman elämäsi suhteen?

Voima pysyä evankeliumissa tulee siitä, että annamme Jeesukselle täyden vallan. Jos annamme Jeesuksen asua itsessämme, niin Hän vaikuttaa meissä kaikkea hyvää.

Lukiessasi tätä kirjoitusta koitko, että tuputan sinulle Jeesusta? Jos niin koit, niin ymmärsit minut väärin. Minä en voi antaa sinulle Jeesusta. Minun puheeni hyväksyminen ei takaa sinulle Jumalan armoa. Jumala itse päättää, ketä Hän armahtaa ja kenen luo Hän muuttaa asumaan. Rukoile siis Jumalaa. Hän vastaa sinulle.

Käytetty raamatunkäännöstä: Raamattu Kansalle 2012

Gospel puhu vain jorma ritva helena
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Voit kokea Jumalan rakkauden

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.02.2019 13:08

Jumala rakastaa enemmän vanhurskaita kuin syntisiä. Hänen rakkautensa, jonka voit kokea syntisenä, on vain varjo siitä rakkaudesta, jota saat kokea tultuasi hänen ystäväkseen.

Se, mitä tuo ajatus nosti mieleeni oli sellainen, jonka haluan sanoa ns ääneenkin. Sinä, joka et vielä ole ottanut Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa vastaan, sydämeesi asumaan, niin sinuakin Jumala aivan varmasti rakastaa, mutta.. Niin juuri, mutta, sitten kun sinä päätät lähteä etsimään ihan oikeestikin sitä Jeesusta, josta uskovat koko ajan höpöttää ja kun sitten löydätkin Hänet, koska Raamattuhan sanoo, ettei Hän ole kaukana yhdestäkään, joka Häntä etsii ja avuksensa huutaa..Niin silloin ymmärrät sydämessäsi, että: "Hei, toi Jeesushan haluaa auttaa mua, sekä pelastaa sielunikin kadotukselta!" ja otat Hänet vastaan tunnustaen syntisi (sillä kaikki, parhaimmatkin ihmiset ovat syntiä tehneet ja sen tähden ovat vailla Jumalan rakkautta) Tahdot pyytää; verensä pesua sydämeesi, niin sen jälkeen saat kokea sen, mitä tuossa sanotaan; Hänen rakkautensa, jonka voit kokea syntisenä, on vain varjo siitä rakkaudesta, jota saat kokea tultuasi hänen ystäväkseen. Tahdothan?! :wink:

Tai Sinä, joka olet kyllä jo tullut Jeesuksen omaksi ja seuraajakseenkin, mutta jostain syystä uskosi on alkanut olla kuin kuivaa, ja se ei oikein enää sillai innosta, huvita, nappaa, ja on kuin mennyt into ja ehkä se ilokin joka oli alussa, kun lähdit seuraamaan Herraa Jeesustasi on kuin kadonnut sydämestäsi ja sitä usein ihmetteletkin. Etsit ihmeistä, kokemuksista, vierailevista puhujista, tai mistä vain fiiliksiä, väriä, kokemuksia, iloakin uskoosi. Tai olet hairahtunut etsimään sitä Jumalan rauhaa joogasta, mietiskelystä, tms epäraamatullisista jutuista, jotka ovatkin vieneet sinua vain kauemmaksi Herrasta Jeesuksesta; väärän herran seuraamiseen. Ehkäpä sinun pitää saada olla kokouksissa, joissa on aina kova meno päällä ja saat kaatuakin, tms, joka kuin mukamas osoittaisi sinulle, että Herra koskettaa sinua sillä, niillä tavoilla? :???: Mutta onko se taivaan Jumala joka siellä toimii, vaiko sittenkin se valheen ruhtinasko siellä harhauttaakin Herran kansaa, ihmisiä uskomaan valhenäkyjään ja valheellisia ilmestyksiään, ihmeitään, tms..?

Mutta on aina hyvä muistaa se tosiseikka, että: "Jumala on järjestyksen ja rauhan Jumala, ei minkäänlaisen hirvittävän fiilistelyn tuotos; Ei." 1. Kor. 14:33

Tai ei edes se kaatuminenkaan ole minkäänlainen merkki Jumalan läheisyydestä kohdallasi, ei kenenkään kohdalla, vaan: ehkä onkin jopa juuri päinvastoin. Ja onkin kysymyksessä; väärä henki ja väärä voima, joka on viemässä sinua harhaan, koska luotat ja katsot, kaipaat vain tuntemuksia. :roll: Mietippä sitä hetkisen aikaa..

Me elämme, halusit sitä uskoa sitten tai et, niin me elämme Herran Jeesuksen takaisin tulon aattohetkissä, kun Hän saapuu noutamaan omansa tuuliin ja pilviin; Karitsan hääaterialle. Ja siksi saatanakin tekeytyy valkeuden pukuun ja koittaa huijata Herran omia pois totuudesta, Sanan ja rukouksen elämänmallista; joihinkin ihan pimeisiinkin juttuihin, joita kyllä, totta: ihmisen liha kyllä tahtoo ja tykkääkin niistä, mutta henki, Jumalan Henki ei siinä ole mukana, koska se kauhistuu niitä ja pakenee. Osaathan erottaa mistä voimasta on kulloinkin kysymys? Jos et, niin ei mitään hätää, sillä Jumala kyllä osoittaa sinulle: Totuuden ja Hän kyllä puhuu sydämellesi, Sanansa sekä Henkensäkin kautta; Raamatussa sekä rukouksessa, Jos sinä vain tahdot kuunnella ja totellakin Häntä. Tahdothan? :think:

Kaikki eivät ehkä myönnä kapinoivansa Häntä vastaan, mutta tosiasiassa viha Jumalaa kohtaan on koko ihmiskunnan perusasenne. Tuota vihaa toteutetaan monella tavalla.

Uskomaton ihminen ei tahdo tulla Jeesuksen luokse, koska hän ei joko koe olevansa synnissä elävä, tai ei vain tahdo muuttua, uskoa Herraan Jeesukseen, tai ei koe tarvitsevansa saada syntejään (tyyliin: mitä syntejä?), jos niitä nyt edes muka on, anteeksi Jeesukselta.

Mutta joka ainoalle ihmiselle tulee aika, päivä, päiviä, jolloinka Jumala alkaa vetää häntä pelastukseen, puoleensa; synnintuntoon, näkemään vääräänlaisen elämänsä sekä: katumaan vääränlaista elämäänsä, ajatuksiaan ym.. Sitä sanotaan Raamatussa; Etsikkoajaksi. Kun Jumala alkaa vetää puoleensa kuin magneetin tavoin ja kuinka Hän tahtoisikaan muuttaa ihmisen sydämen ja elämän, antaa uuden sydämen ja uuden voimankin elämään. Mutta..liian monet eivät tahdo muuttua, eivät koe tarvetta pelastuakseen, vaan uskottelevat mitä ihmeellisempien opittujen sakramenttien ym kautta pelastuvansa ilman henk koht suhdetta Jeesukseen omistamattakin. Voi voi, mikä petos. Se on se saatanan valhe, jolla se pettää ihmisen ja siten saa pysymään omanaan,omassa ruodussaan.. Monet jopa harhaoppiset seurakunnatkin ovat sen kätyrin alaisia ja uskottelevat sieltä löytyvän pelastuksen, kuten esim jehovan todistajat, seitsemänen päivän adventistit, ym, monet monet muutkin liikkeet.. Mutta niistäkin puuttuu se todellinen Jumalan rakkauden sekä armolisuuden tunto ja ovat siksi kylmiä, kovia, rakkaudettomiakin monin eri tavoin, erilaisin ja Jumalan Sanan vastaisinkin käytöksin, erottautumisineen omaksi lahkokseen (vain jehoviin kuuluvat pelastuvat ja pitää karttaa vääräuskoisia), tai vaikkapa pitämällä sapatin, mutta rikkomalla Jumalaa vastaan uskottelemalla jonkun Ellen G Whiten olevan suurempi jopa, kuin Jeesus Kristus, tai itse Jumala, sekä monin monin täysin vääränlaisin opein. :thumbdown:

Mutta mekin, jopa Herran ominakin voimme ja saatamme jopa kapinoida Jumalaamme vastaan. Kuka sen ääneen myöntää? Ei kukaan! Mutta jos vaikka on paljon sairautta, vaikeuksia, vastoinkäymisiä, ihmissuhde ongelmia, tai mitä vain, niin eikös me aika nopeesti laitetakin silloin... kun niihin ei tulekaan rukousvastauksia, apuaan, niin saatamme alkaakin syyttää niistä Jumalaa, koska Hän ei muka rakastakaan enää meitä, eikä autakaan meitä, vaikka näkeekin millaista elämämme on. Onko tuttua? Pahoin pelkään, että on.

Mutta, niin.. Onko Jumala siihen, mitä koemme, tai kun yhä vain sairastamme ja nekin vain koko ajan vain pahenee, lisääntyykin, tai ongelmiimme, tai.. Niin onko Hän niihin sittenkin syyllinen? Onko Hän lopettanut rakastamasta ja auttamasta meitä, kuulemasta enää rukouksiammekaan? EI! Voi rakkaat siskot ja veljet Jeesuksessa Kristuksessa; katso: kuinka Hän, Jumalamme katsoo meitä taivaastaan; Rakastaen ja säälienkin, kipua puolestamme tuntienkin. Ehkä nyt kysyt sitten, että: miksi Hän sitten sallii niitä elämääsi, eikä auta, poista jo niitä? Niin, rakas kanssamaatkajani, siihen minä en voi sinulle vastauksia antaa, koska Jumalan aivoitukset ovat niin paljon korkeammat, kuin maa on taivaasta, tai itä lännestä.

Mutta jokin syy niihin on, sen uskon, ja joskus se on se koettelemus, ja Herra taivaasta katsoo; miten toimimme, reagoimme, kun on vaikeaa ja kun siihen ei tulekaan hokkus pokkus apua ja vastauksia, muutostakaan. Niin loppuuko uskomme, vai tulemmeko kenties silloin vain yhä lähemmäksi ristiä, Herraa Jeesustamme kuin etsien tahtoaan, kasvojaan, apuaankin??! Miten sinä toimit kun on tosi vaikeaa? Lähestytkö useammin vain Jeesusta ja kiität kun Hän auttaa sinua ja antaa sinulle voimia jaksaa, kestää, on kanssasi? Vaiko se huonompi vaihtoehto, joka on täynnä kapinaa, nurinaa ja suuttumusta, loukkaantumistakin, luopumista rukouksesta sekä sanastaankin? Miten on? :think:

Tärkeintähän kaikessa kuitenkin koen, niin omakohtaisesti, kuin sinuakin rakas kärsivä ystäväni rohkaisten, niin on, että: Me tahdomme pysyä lähellään, omanaan sekä etsiä vain sitä, mikä on Isämme tahto, eikä se meidän oma tahtomme, tai edes muidenkaan tahto. Suostua; Nöyrtymään eteensä, tunnustaa syntimme, pyytää niitä päivittäin anteeksi, lopettaa fiilisten, ihmeiden ja parantajapappienkin käsien alle menon. Vaan, ja vain jäädä eteensä, ristinsä juurelle; pienenä, heikkona, vajaana ja voiih, niin usein raadollisenakin, koittaa vain jaksaa pyytää: joka hetkeen sekä päiväämme rakkaalta Jeesukseltamme; Uutta voimaa jaksaa, kestää, sekä tietenkin; kilvoitella loppuun asti, ja päästä kerran sinne taivaan kotiinkin asti voittajana!

Kestä vielä hetkinen!! Jumalan rakkaus ei riipu meidän tunteistamme, tai ajatuksistammekaan, ei. Se on niin suurta ja ihmeellistä,kestävääkin; kun Hän katsoo meitä rakkaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta ja saamme vain levätä käsivarsillaan ja armossaan ottaa vastaan jokainen elämämme päivä: kiitäenkin! :thumbup: Uskallatko elää näin?

Ilm. 1:
3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!
4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!