Niinpä niin, murehtiminen on sittenkin aivan turhaa Jumalan lapsilla, vaikka minä ainakin tahdon tämän tästä elää murhemielin, kun asiat menevät aivan toisin kuin niiden olin kuvitellut menevän, tai tapahtuvan..
Jumala on puhunut nyt minulle paljonkin viime aikoina siitä, miksi en vain osaa, tai pysty, tai
jopa vain kuin edes halua jättää asioitani Hänen hoidettavakseen ja ristinsä juurelle; sinne ne vain jättäen,
eikä enää kantaa niitä päivästä toiseen mukanani raskaana ja ahdistavanakin taakkana.

Niin? Miksi en vain osaa, pysty, tai
edes kuin halua sittenkään luopua siitä taakan kantamisestani, joka tuo vain lisää murhetta ja masentaa, itkettääkin, kun niitä ajatelee..?
Oletko sinä rakas ystäväni törmännyt omassa elämässäsi samanlaiseen tapaan, että; kerta toisensa jälkeen vain huomaa ajattelevansa ja surevansakin niitä samoja asioita, vanhojakin asioita, kun mikään ei vaan muutu, onnistu, tms.. Sekä itseään, kuinka on niin heikko, kurja, kykenemätön jäämään luottavaisesti kuin pieni lapsi ainakin Isän Jumalan kämmenelle ja hoitoon, ristin juurelle ja luovuttaan taakkaamme ja surumme, ym jo viimeinkin Herralle Jeesuksellemme?!
Minä tahdon antaa sen kaiken Herran hoitoon, kunnes jälleen kerran,.. kuin vain huomaan taaskin murehtivani samoja asioita ja miettiväni niihin ratkaisua..Ja kun en löydä niihin ratkaisua, miten ne asiat ja tilanteet, ihmisten käytös, ym voisi muuttua, niin alkaa tuntua täysin toivottomalta sen ja niiden asioiden, ihmisten koskaan edes muuttuvankaan.. Loppuu kuin luottamus ja usko Herramme mahdollisuuksiin tehdä heissä ja asioissani konkreettinen muutos parempaan..

Hävettää jo ajatuskin epäuskostani.
Mutta tällainen reppana minä yhä vain olen, mutta
tahdon muuttua, luottaa, uskoa, nähdä sinne, miten vain yksin Jumala, Isämme pystyy toimimaan niiden asioiden ja ihmistenkin elämässä niin, että; ne vain kuin alkaa muuttua parempaan suuntaan..

Miten se voi sitten onnistua, se muutos meissä itse kussakin? Uskon, että: Se voi tapahtua: nöyrtymisen, suostumisen, itselleen ja maailmallekin kuolemisen kautta; RUKOILLEN VOIMAA MUUTOKSEEN!

Tahdommeko?
Mutta, niin.. olisihan se mahtavaa osata ja pystyä; vain kiittämään ja iloitsemaan siitä: mitä Herra tekee, ja me vain kiitämme Häntä siitä, että: Kaikki valta ja voima, kunnia ja ylistys kuuluu vain yksin Hänelle, joka voi sanallaan vuoriakin siirtää, ym.. Siis Jeesuksellemme, rakkaalle Vapahtajallemme! Hän muokkaa ja hioo, murtaakin meistä sitä kovuutta ja omavoimaisuuttammekin, ym pois, jotta voisimme ja osaisimme olla yhä vain enemmän Häneen uskovia, turvautuvia, pysyä Sanassa ja Totuudessa, sekä: siunata jopa vainoojiammekin, koska siihen sisältyy valtava siunaus ja voima!

Yritettäiskö jo viimeinkin alistua tahtoonsa ja saada nähdä:
mitä Hän, Herramme tekee?!
Rakkaat; Ei kanneta murhetta, koska meidät on kutsuttu vain uskomaan ja luottamaan, turvautumaan hädässämme Herraamme, sekä pysymään päivittäin siellä verisen Golgatan keskimmäisen ristinsäkin juurella; rukoillen ja kiittäen, odottaen Hänen apuaan ja johdatustaan Henkensä kautta ym..

Ei kanneta enää murhetta sydämissämme ja jos ja kun s etaas tulee kiusamaan mieltämme, niin annetaan s esovinnolla heti Herramme hoitoon, vaikka sitten 10-100,kin kertaa, muttei susotuta enäää sitä pilaamaan elämäämme, koska senhän murhe tekee. Varsinkin kun s eon sellaista murhetta, jokas ei ole jonkun vaikka rakkaan ihmisen poismenon tms takia syntynyttä. Ja silloinkin on meillä lupa jättää murheemme ristin juurelle, Jeesuksellemme! Hän tietää kyllä tilanteemme, elämämme, tunteemme, vastoinkäymisemme, hylätyksi tulemisemme, siis aivan kaiken Hän jo tietää ja
tahtoo auttaa meitä, jos vain annamme Hänen auttaa meitä. Ja se vaatii, siis suostuminen, omaa haluammekin luopua murheistamme..Oisko jo aika...?