Suoja petosta vastaan

Suoja petosta vastaan

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.08.2018 18:03

Charles Stanley

Lue Juudaksen kirje 1:4

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Johanneksen evankeliumi 14:6

Harhaoppi sisältää aina sen verran totuutta, että se kuulostaa hyvältä, mutta se on alkuisin saatanasta. Vihollinen ei haluaisi meidän tietävän koko totuutta vaan tarjoaa sille aina vastineita. Mikä tahansa opetus, joka johtaa ihmisiä pois Jumalasta ja kyseenalaistaa Raamatun arvovallan, on kuolemanvaarallista.

Pietarin aikana väärät opettajat opettivat, että Jeesus oli hyvä mies, arvostettu opettaja ja Jumalan profeetta. He jopa matkivat Jeesuksen opetuksia mutta eivät tunnustaneet hänen jumaluuttaan.

Tämän päivän valheopettajat ovat saaneet paljon enemmän kuin jalkansa oven väliin. Heidän annetaan avoimesti puhua kirkoissa, kouluissa, yliopistoissa, ja liikeyrityksissä ja mainostaa omia uskomuksiaan totuuksina. He uskovat kyllä jonkinlaiseen jumalaan, mutta eivät Raamatun Jumalaan. He opettavat, että meistä tulee jumalisia, jos harjoitamme itsekuria ja etsimme totuutta omasta sisimmästämme, vaikka mikään ei voisi olla syvempi petos. Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

Paras suoja vihollisen petosta vastaan on se, että henkilökohtaisesti opimme tuntemaan Jumalan ja hänen totuutensa. Kiinnitä sydämesi todellisen Jumalan tuntemiseen, ja hän paljastaa väärät opetukset.

Isä, tulen sinun luoksesi sitä tietä, jonka olet valmistanut: Jeesuksen Kristuksen kautta. Auta minua suojautumaan vihollisen petokselta. Paljasta väärät opetukset ja valaise minulle Sanasi totuus. Minä kiinnitän sydämeni sinun tuntemiseesi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!