Äiti

Äiti

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.05.2018 14:56

Tauno Särkioja

"Sen jälkeen hän vaelsi Nain nimiseen kaupunkiin, ja hänen kanssaan vaelsivat hänen opetuslapsensa ynnä suuri kansanjoukko. Kun hän nyt lähestyi kaupungin porttia, katso, silloin kannettiin ulos kuollutta, äitinsä ainokaista poikaa. Ja äiti oli leski, ja hänen kanssaan kulki paljon kaupungin kansaa.

Ja hänet nähdessään Herra armahti häntä ja sanoi hänelle: "Älä itke". Ja hän meni ja kosketti paareja; niin kantajat seisahtuivat. Ja hän sanoi: "Nuorukainen, minä sanon sinulle: nouse." Niin kuollut nousi istualleen ja rupesi puhumaan. Ja hän antoi hänet hänen äidillensä."

Rakkaus ei häviä

Vietämme pian äitienpäivää, suurta juhlaa. Äidin rakkaus on toiseksi suurinta rakkautta Jumalan rakkauden jälkeen. Monilla meillä on vielä äiti elossa, ja voimme osoittaa hänelle kiitollisuuttamme.

Me miehet, vaikka meillä olisi oma perhe ja lapsia ympärillämme, haluamme puhua omasta äidistämme. Jos hän on elossa, haluamme käydä tervehtimässä häntä.

Tässä toteutuu se, että rakkaus ei koskaan häviä.

Murhe muuttui iloksi

Nainin leskiäiti tunsi syvää murhetta ainoan poikansa kuoleman takia. Hän oli menettänyt elämänsä toivon, ainoansa. Murheen tiellä Jeesus tuli häntä vastaan ja muutti hänen murheensa iloksi.

"Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla, että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi." Leskiäiti pääsi tähän samaan kokemukseen psalminlaulajan kanssa.

Vielä tänäkin päivänä Jeesus tulee sellaisen äidin luo, joka itkee synteihin ja rikoksiin kuolleita lapsiaan. Hän sanoo:" Älä itke, äiti." Minä muutan kaiken uudeksi. Alkaa ilon juhla.

Kuoleman voittaja

Näissä sydämissä Jeesus on kuoleman voittaja. Kerrotaan, että eräs nuori sotilas haavoittui rintamalla kuolettavasti ja menetti näkönsä. Hänet vietiin sairaalaan. Siellä vähän ennen kuolemaansa hän pyysi äitiään luokseen, mutta se ei ollut mahdollista niissä olosuhteissa.

Eräs lotta päätti olla hänelle sijaisäitinä. Hän meni miehen luo, joka valitti tuskissaan. Mies pyysi häntä laulamaan sen laulun, jota äiti lauloi hänelle, kun hän oli lapsi. Lotta osasi laulun ja lauloi sen kuolevalle nuorukaiselle. Hetken kuluttua nuori mies nukkui pois.

Tällaista on äidin rakkaus. Kuinka paljon suurempaa onkaan Jumalan rakkaus!

Jumalan siunausta kaikille äideille!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesuksen Rakkaus koskettakoon sydäntäsi!