Jalo voitto

Jalo voitto

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.10.2013 14:11

Jessie Penn-Lewis

"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." (Rm 8:37.)

Golgata ei merkitse vain sitä, että Jeesus kantoi meidän syntimme ristillä, vaan myös sitä, että meidät naulittiin ristiin hänen kanssaan. Jumala ei paikkaa vanhaa elämäämme, vaan kutsuu meidät pitämään sen ristillä ja ottamaan tilalle uuden.

Ristin sanomaa kannattaa kuuluttaa kerta toisensa jälkeen, sillä totuus syöpyy ymmärrykseemme vähitellen. Ristinkuolemansa kautta Jeesus voitti vihollisen ja kuoleman (Kl 2:15; Hb 2;14-15). Siksi meidän ei enää tarvitse pelätä saatanaa.

Koska Jeesus poisti syntimme ristillä, saatana ei voi enää syyllistää meitä niistä. Jumala sanoo meille Raamatussa: "Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä." (Hb 8:12.)

Jumala tahtoo meidän hylkäävän syntimme. Kun tiedämme, että ne ovat pois pyyhityt, tiedämme elävämme uutta elämää.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jalo voitto

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.02.2015 11:44

Rupesin lukeen tätä, ja tämähän on TOSI MAHTAVA kirjoitus, vai mitä ystäväiseni?! :thumbup:

Olemme Voittajan puolella ja kun pysymme Hänessä, Jeesuksessamme, niin silloin olemme vapaita ja voittajan puolella, niin ettei saatana pysty meitä musertaan tai syyttään, vaan ainoastaan se pystyy pelotteleen, toki syyttäänkin, koska se uskoo ettei me ymmärretä, tai tiedetä asemaamme Kristuksessa Jeesuksessamme. Ja sen takia se yrittää kerta toisensa jälkeen murtaa tahtomme ja mielemme syytöksillään ja valheillaan. Mutta meidän ei pidä kuunnella sitä, vaan sanoa suoraan päin pläsiä:

"En usko enään sinua saatana, enkä suostu kuunteleen sinua, koska tiedän asemani uudestisyntyneenä uskovana ja parannuksen tehneenä Kristuksessa Jeesuksessa ja nyt olen vapaa synnin kahleesta, koska olen ripustanut lihani tahdon ristille ja siellä se saa pysyäkin! Siksi käsken sinun häippästä kiusaamasta minua! En enään kuuntele, usko sinua."

Golgata ei merkitse vain sitä, että Jeesus kantoi meidän syntimme ristillä, vaan myös sitä, että meidät naulittiin ristiin hänen kanssaan. Jumala ei paikkaa vanhaa elämäämme, vaan kutsuu meidät pitämään sen ristillä ja ottamaan tilalle uuden.

Ristin sanomaa kannattaa kuuluttaa kerta toisensa jälkeen, sillä totuus syöpyy ymmärrykseemme vähitellen. Ristinkuolemansa kautta Jeesus voitti vihollisen ja kuoleman (Kl 2:15; Hb 2;14-15). Siksi meidän ei enää tarvitse pelätä saatanaa.

On hyvä ymmärtää, että vain parannuksenteon kautta me voimme ristiinnaulita lihamme joka ikinen päivä ristille ja rukouksella pitää se siellä. Se on mielen muutos, siis: parannuksenteko, joka johtaa meidät vapauteen niistä inhottavista syytöksistä ja valheistakin, joilla saatana koittaa (ja aivan liian usein onnistuukin) sitoa mielemme uskomaan että; olemme niin kurjia ja kelvottomia, ym.. Me voimme toki kuunnella sitä ja liian usein kuuntelemmekin, mutta on hyvä opetella sanomaan suoraan sille, ettei asiat ole niin kuin se väittää, uskottelee meille, vaan meillä on; ilo, voima ja vapaus Kristuksessa Jeesuksessamme, koska olemme saaneet syntimme anteeksi Häneltä; niitä anteeksi pyytäessämme. Huomaa ystäväni, ettei riitä kun kerran olet syntejäsi anteeksi pyytänyt, vaan sinun pitää tahtoa nähdä itsesi syntisenä, joka tarvitsee joka päivä anteeksi annon ja veren pesun sydämeensä ja huulilleen, ajatuksiinsakin..Siis käyköön sydämesi askeleet joka ikinen päivä Golgatan ristin juurelle puhdistumaan, muuttumaan ja uudistumaan..Se on sitä uskovan kasvua ja lihan kuolettamista, sekä ristiinnaulitsemista! :thumbup:

Koska Jeesus poisti syntimme ristillä, saatana ei voi enää syyllistää meitä niistä. Jumala sanoo meille Raamatussa: "Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä." (Hb 8:12.)

Jumala tahtoo meidän hylkäävän syntimme. Kun tiedämme, että ne ovat pois pyyhityt, tiedämme elävämme uutta elämää.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!