Toivon lähde

Toivon lähde

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.12.2017 14:56

LUE PSALMI 42

Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala. Ps. 42:1

Toivo saa meidät odottamaan siunausta. Elämme toiveikkaassa odotuksessa, kun on tulossa hääpäivä tai lapsen tai lapsenlapsen syntymä. Toivomme, että valmistumme oppilaitoksesta ja tähtäämme siihen, että saamme ammatin. Jokaisella on omat toiveikkaat odotuksensa.

Jotta ihminen ymmärtäisi toivon merkityksen, hänen on koettava toivottomuuden hetkiä. Toivo merkitsee tuskaisen kaipauksen loppumista. Se on tarve, joka odottaa tulevansa tyydytetyksi ja saavansa lopussa täyttymyksensä. Kun toivo palaa sydämessä, se ikään kuin huutaa, jotta joku kuulisi sen olemassaolon.

Psalminkirjoittaja julisti: " Niin kuin peura janoissaan etsii vesipuroa, niin minä kaipaan sinua, Jumala. Kyyneleet ovat leipäni päivin ja öin, kun minulta alati kysytään: "Missä on Jumalasi?"(Ps. 42: 1-4)

Mikä on sinun toivosi ja unelmasi, sinun sydämesi huuto? Mene hetkeksi Jesksen eteen kasikkein syvimpien ja rehellisimpien pyyntöjesi kanssa. Psalminkirjoittaja huusi ääneen:" Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton?" (Ps. 42:5) Meille ei ole kerrottu mitään muuta miehen kamppailun aiheesta kuin että asia oli hänelle ratkaisevan tärkeä.

Jos jokin asia on sinulle tärkeä, se on Jumalalle vieläkin tärkeämpi. Anna hänen olla sinun lähteesi ja tulevaisuuden toivosi.

Rakas taivaallinen Isä, sinä kuulet sydämeni huudon. Asiat, jotka ovat minulle tärkeitä, ovat tärkeitä myös sinulle. Olet tulevaisuuteni toivo, ja saan levätä siinä luottamuksessa.

Charles Stanley
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Lohdutuksen sanomaa..