Sydän lähellä Jeesusta

Sydän lähellä Jeesusta

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.11.2017 20:32

Loren Schaffer

Ristiinnaulittu Herra,
anna minulle sellainen sydän
kuin sinulla on.
Opeta minua rakastamaan
ihmisten kuolevia sieluja,
pidä sydämeni lähellä Sinun
sydäntäsi
ja anna minulle rakkautta,
puhdasta Golgatan rakkautta
tuomaan kadonneet luoksesi.

Suuri apostoli Paavali sanoi Jeesuksesta, että Hän tyhjensi itsensä (Fil. 2:7). Katsoessaan Jerusalemia Jeesus huusi; "Jerusalem, Jerusalem! -- Kuinka usein olenkaan halunnut koota yhteen sinun lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikasensa siipiensä suojaan. Mutta te ette tahtoneet tulla" (Matt. 23:37). Hän sanoi Johannes Kastajasta, että tämä oli "palava ja loistava lamppu" (Joh. 5:35). Paavali kirjoittaa roomalaiskirjeen jakeessa 12:11: "Olkaa Hengessä palavia"

Pyhä Augustinus vannoi: " Jumalalleni palava sydän, ihmisille rakkauden sydän ja itselleni terässydän." George Whitefieldin palava sydän sai hänet huudahtamaan: "Uskokaa pois, että olen valmis menemään vankilaan ja kuolemaan puolestanne. Mutta en halua mennä taivaaseen ilman teitä."

John Wesleyn sisar kuvaili, että tämä " etsi sieluja hengästymisen saakka." Herätelläkseen metodistejaan Wesley kirjoiti 78. ikävuotenaan: " Olette melkein menettäneet palonne laupeuden ja hurskauden tekoja kohtaan. Oli aika, joloin kävitte sinnikkäästi katsomassa köyhiä, sairaita tai hädänalaisia kylmästä, sateesta tai mistä tahansa esteestä huolimatta. Kuljitte tekemässä hyvää ja löysitte ne, jotka eivät löytäneet teitä. Ryömitte iloiten alas kellareihin ja kiipesitte ylös ullakoille.. Löysitte kaikenlaisia ihmiskurjuuden kohtaloita ja autoitte parhaanne mukaan... Kuljetteko vielä samoissa jalanjäljissä?"

Lähestystyöntekijä Jim Elliot, joka kärsi marttyyrikuoleman Auca-intiaaninne parissa Ecuadorissa vuonna 1956, rukoili:" Olenko sytytysherkkä? Oi Jumala, vapauta minut kauheista paloturvallisita asioista. Kyllästä minut Hengen öljyllä, jotta voin pala liekillä. Liekit ovat kuitenkin hetkellisä ja lyhytaiakisia. Voiko sieluni kestää lyhytaikaisuutta? Minuss aasuu suuren lyhytaiakisuudne Henki, jonka kiivaus Jumalan huoneen puolesta kulutti Hänet.

Ja Hän on luvannut kastaa Hengellä ja tulella. 'Isä, ota elämäni ja verenikin jos tahdot, ja kuluta se ympäröivällä tulellasi. En säästele sitä, sillä se ei kuulu minulle. Ota se, Herra, ota se kokonaan. Vuodata elämäni uhriksi maailmalle. Tee minusta polttoainettasi, Jumalan tuli."'

Billy Graham keskusteli toisesta tulemisesta ja lopunajoista ystäviensä kanssa nuorisoevankelistojen konferenssissa 1949 ja sanoi: " Kunpa Herra voisi käyttää minua hiukan". Miehet sopivat rukoilevansa ja polvistuivat nenäliinojen päälle suojatakseen housunsa märältä ruohikolta.

Silloin Roy Gustafson kuuli kummallisen, tukahdutetun ääneen. Billy makasi pitkällään märässä ruohikossa kasvot maassa tietämättömänä pukunsa likaantumisesta, ja herra Gustafson kuuli pyynnön, joka johti saarnauraan:" Herra, usko minulle, usko minulle, Herra, tehtäväksi jotain hyväksesi ennen kuin sinä tulet."

Palava, loistava, hehkuva, tuli, syttymisherkkä, ympäröivä, polttoaine - Kristus näkee seurakuntansa mielessään tulenliekkinä, joka sytyttää muita, kunnes syntyy jatkuva etenemisilmiö, jossa syttyy yhä lisää tulipesäkkeitä. Jumalallisia liekkejä ihmisten sydämessä. Nykypäivänä me näemme politiikassa intohimoa, joka kohdistuu voimaan. Liike-elämässä se kohdistuu voittoihin ja ihmisten joukossa nautintoihin.

Hengellisessä maailmassa tulee olla enemmän intohimoa sieluja kohtaan. Kristuksen seurakunnan on marssittava sydämessään taivaallinen tuli ja katseessaan ikuisuuden valo. Kadotkoon rakkaus rahaan, paikkoihin, asemiin ja virkoihin, ja pakottakoon Kristuksen rakkaus meitä.

Tehtävä on keskeneräinen. Toimeksianto on pakollinen. Miljoonat ovat synnin kirouksen alla. Synnin turmelemat, sokaisemat, sitomat ja painamat sielut elävät pimeillä mailla, eivätkä tiedä miksi he ovat syntyneet, miksi he elävät tai miten he kuolevat.

He istuvat pimeydessä ja kuoleman varjossa särkyneine sydämineen, petettyine luottamuksineen ja turhautuneine toiveineen. Lukematon joukko, jota kalvaa epätoivo. Heitä ei ole koskettanut ihmeellisesti ja riemullisesti muuttava pelastus, jonka Kristus on halukas antamaan. Hän vain odottaa, että saa antaa sen heille.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?