Herra pelastaa

Herra pelastaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.03.2017 19:39

:thumbup: Tänään sydämelläni on nöyrä kiitos, joka nousee taivaaseen Hänen mahtavasta voimastaan ja pelastuksestaan. Kukaanhan ei voi tulla Jeesuksen omaksi, jos ei Isä Jumala ensin vedä puoleensa. Hän, Jumalamme antaa etsikkoajan ja vetää pelastukseen. Hän voi vetää puoleensa niin monin eri tavoin. Joku joutuu kuin masennukseen, joku joutuu, vai pitäisikö sanoa; pääsee Jumalan mangneetin vetovoimaan ja kutsuunsa jollakin muulla tavalla. Isä, Jumala voi todellakin monin eri tavoin vetää ihmistä omakseen.

Nyt jälleen olen ilokseni saanut nähdä miten ihmeellinen Jumala meillä rakkaat on, kun eräs nuorehko mies oli pyytänyt Jeesusta tulemaan elämäänsä ja tullut uskoon ja on mennyt jo kokoukseenkin. Ja jälleen saamme huomata miten tärkeä evankeliointi tapa on netti, ja todistukset uskosta. Kiitos Jeesus pelastavasta voimastasi! Halleluja! :clap: :D :thumbup:

Ollaan rohkeita tuomaan esille evankeliumin totuuksia ja haluan uskoa, että: kun tahdomme itse jo uskossa olevina vaeltaa totuudessa, sekä olla Kristus kirjeenä ja tuoda niitä elämän leivän murusia pelkäämättä mielipiteitä, niin siinä se on monille, näin tahdon uskoa; Aukeaa uskonovi ja pääsee tuntemaan Vapahtajansa, sekä: saa synnit anteeksi ja saa lähteä jatkaamaan matkaa Jeesuksen kanssa yhdessä. Ei ole enää silloin sydämessä Jeesuksen mentävää aukkoa, jota koitettiin täyttää maailman tavoilla ja tarjonnalla, tms.. Koska Itse Mestarimme, Jeesus Kristus on astunut ihmisen sydämeen asumaan Henkensä kanssa ja kautta! Tyhjyys on poissa ja on vain rakkautta, joka kestää ja kantaa! Halleluja! Amen! Kiitos Jeesus! :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Herra pelastaa

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.03.2017 15:56

Laitanpa hiukan tähän, kun sain käydä vasta uskoontulleen kotona ja kyllä kaikesta huomasi, että: "Isäntä oli vaihtunut siinä kodissa!" :clap: :D

Kuinka tärkeää on, että me uskallamme olla Jeesuksen todistajina pelkäämättä ihmistä ja niiden mielipiteitä, tai sanojaan, hylkäämistä, tms.. On kiitosaihe taivaisiin, kun näkee, miten uusi luomus aivan pulppuaa iloa ja Herran antamaa iloa. :lol:

2. Kor. 9:15 Kiitos Jumalalle hänen sanomattomasta lahjastaan!

Nyt Katson Vain Mä Jeesukseen - Tom Bollström
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.10.2017 17:33

Tänään jälleen sain kuulla asian, joka nostaa sydämelleni kiitosmielen taivaisiin. On tosi mahtavaa seurata, kuin hiukan sivummalta, miten Jumala kutsuu ihmisiä pelastukseen, sekä omakseenkin. Muistelinkin omaa uskoontuloani ja sitä aikaa, kun Herra alkoi vetää puoleensa, eli: antoi etsikkoaikansa. Olihan se oikeastaan aika jänskää aikaa ja ihmeellistäkin. Ja kun nyt näen miten Herra kutsuu omakseen ihmisiä, niin eihän siitä voi olla muuta kuin vain iloinen ja kiitollinen. :clap: :D :lol:

Tänään oli muutenkin hiukka erikoinen päivä, kun kävin asioilla kaupungilla, niin tapasin ihmisiä, joiden kanssa oli tosi mukava jutella. Ja sain kokea olevani vielä heille sellainen ihminen jota ei karteta ja juosta pakoon. Näitä pakoon juoksijoita ja minua karttavia kun on ollut aivan liiaksikin. Ja se loukkaa, vaikka sen miten koittaisikin kääntää ja koittais ymmärtääkin heitä, niin ei sitä vaan meikäläisen pää tajua, miksi he niin tekevät? Niin sitä ihanampana ja arvokkaampana pidänkin sellaisia, joiden ei tarvitse katsoa minua kuin nenänvarttaan pitkin, halveksuen ja syyttäenkin, tuomiten. Onneksi jo nykyään selviän niistä ikävistä kohtaamista aika nopeesti ja saan alkaa vain siunata ja rukoilla minua hampaissaan syövienkin puolesta. :wink:

6 - Taisto Pursiainen - Älä viivyttele
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.10.2017 14:41

Kun ajattelen lapsiani, jotka eivät ole uskossa, eikä heitä edes kiinnosta uskon asiat, vaan melkein kuin pilkkaavat, pilkkaavatkin, kun tuon jotain hengellistä heille..Niin liha loukkaantuu, vihollinen nauraa, mutta kaikesta huolimatta; Sydämeeni nousee ajatuksia, jotka uskon vakaasti tulevan Jumalan, Isän sydämeltä. Ja nuo ajatukset kehottavat vain kiittämään siitä: mitä Herra Jeesus Voi heillekin ja heidän elämässäään, ajatuksissaan, ym tehdä! :think:

Vihollinen on saanut heidän sydämensä kovaksi ja ilkeiksi, välinpitämättömiksi minua äitiään kohtaan, koska en hyväksy moniakaan asioita...heidän elämässään ja käytöksessään. Ja joskus vain tuntuu turhauttavalta rukoilla tai sanoa enää yhtään mitään. Mutta sittenkin Herra kehoittaa vain jaksamaan ja rukoileen, tuomaan jopa tahtoaan esille, siitäkin huolimatta, vaikka tietääkin jo etukäteen, mikä pilkka siitä kuuluu, kun muille puhuvat minusta uskovana. :roll:

Koitetaan siis kukin tahollamme muistaa ja jaksaa kiittää Herraa, joka voi paatuinemmankin rikollisen, alkoholistin, minkä vain pelastaa ja parantaakin jos niin vain tahtoo. Hänelle mikään asia, tai kukaan ihminen ei ole mahdoton, vaikka meidän mielessämme se näyttäiskin olevan täysin toivotonta/toivoton tapaus. Kiitellään siis Herraa ja julistetaan ristin verensä voittovoimaa kaiken ylle! :thumbup: :D :clap:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.05.2023 10:15

Lueskelin noita ja kaikkia en ihan tarkkaan enää muista kuitenkaan, kuin jotain vain kuin hämärästi..Mutta tänä armon päivänämme tahdon tuoda kiitoksen taivaalliselle Isällemme, kun olen jo jonkin aikaa saanut seurata rakkaan omaiseni kulkua kohti pelastuksen ihanuutta ja autuutta. Ja olen jopa saanut itsekin olla ohjamaassa ja rohkaisemassa pienin askelin ja murusin häntä, sitä tietä kohden, joka vie lopulta nöyrtymiseen ja pelastukseen, sydämen antautumista Herralle Jeesukselle!

Se on jännää ja samalla ehkä hiukka pelottavaakin, etten minä innostu liikaa, eli toimi oman ajatukseni ja voimani mukaisesti, vaan että: Annan Herran Jeesuksen johtaa, johdattaa, sekä antaa minullekin ajatuksia mitä sanoa, tai tehdä, kuten vaikka... juuri oikeaan aikaan laittaa juuri sopiva hengellinen kappale hänelle, tms..

Sananl. 19:2 Ilman taitoa ei ole intokaan hyväksi, ja kiirehtivän jalka astuu harhaan.

Kerran nuorena uskovana eräs veli sanoi minulle noin ja olen sen muistanut ja ymmärtänyt jo itsekin, että: ei riitä innokkuus asian hyväksi, jos ei ole taivaasta saatua taitoa toimia. :roll:

1. Piet. 4:
Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.

Nousipa mieleeni parikin Raamatunpaikkaa ja laitan nekin vielä tähän.

Juud. 22:
20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.

22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

1. Kor. 1:
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Etsitkö sinä elämääsi muutosta, ehkä et ole vielä tullut Herran Jeesuksen omaksi, tai siitä on jo kauan aikaa, kun antauduit Hänelle.. Olisiko mahdollisesta, että: Voisit ja kenties haluaisitkin muutosta elämääsi, tai uskonelämääsi, jos se on mennyt kuivaksi, ja vain totutuiksi tavoiksi .. Tai sinä, joka olet vielä levoton ja syntikin painaa mieltäsi ja tahtoisit vapauteen sekä rauhaan, niin olisiko Tänään pelastuksen päivä, tai uudistumisen päivä, jolloin elämäsi muuttuu ja löydät sydämeesi Jeesuksen, Kristuksen Jumalan Pojan rakkauden ekaa kertaa, tai uudestaan.. :wink:

Aika ei parane, vaan pahenee, se on faktaa, eli totuus, josta Raamattukin puhuu.. Älä missaa tilaisuuttasi ja jatka elämääsi sillai kuin mitä sitä olet nyt elänyt, vaan tee mielenmuutos, parannus ja lähde molemmin jaloin tänä armon päivänä taivastielle, käsi Jeesuksen kädessä kiinni ollen kohti taivaan ihanuutta ja valoa. kaikkea muuta voit katua, mutta sitä päätöstä et tule koskaan katumaan, se on varmaa! Siunausta kotimatkallesi!! :wave: :thumbup: :D

Tämä laulu vielä lopuksi: Konnakuoro - Usko Jeesukseen on enemmän
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Kiitosmieli vallatkoon sydämmemme