MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ, ETTÄ PELASTUISIN?

MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ, ETTÄ PELASTUISIN?

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.08.2017 18:06

Juhana Lehmuskoski

Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. " ( Apt 2:37,38 )

Pietari joutui vastaamaan kysymykseen, mitä ihmisen pitää tehdä voidakseen pelastua.

Ensimmäiseksi huomaamme, että hän ei vastannut:"Ei ihminen voi tehdä mitään pelastuakseen." Tällaisiakin mielipiteitä esiintyy, mutta Raamattu ei opeta niin. Ihmisen tulee ryhtyä pikaisesti toimenpiteisiin, jos hän tahtoo välttää kadotuksen polttavat liekit.

Toiseksi huomaamme myös, että Pietari ei kehota ansaitsemaan pelastusta hyvillä teoilla tai virheettömällä elämällä. Päinvastoin Raamattu opettaa, että Jeesus on ansainnut meidät itselleen, kuten Raamattu kertoo: "...paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut" ( Apt 20:28 )

Tee Parannus!

Pietari mainitsee kolme askelta, joiden kautta saamme kokea taivaselämää jo täällä maan päällä. Ne ovat parannus, kaste ja Pyhän Hengen saaminen.

Parannus on kääntymistä pois synnistä. Siihen kuuluvat katumus, syntien tunnustaminen ja anteeksi pyytäminen. "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. "( 1 Joh 1:9)

"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon." ( Sanl 28:13) "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus." ( Apt 17:30)

Usko Jeesukseen

Paaavali ja Silas joutuivat vastaamaan samaan kysymykseen kuin Pietarikin. " Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". ( Apt 16:30,31)

He kuvasivat pelastumista vain yhdellä käsitteellä. Se oli uskominen Jeesukseen. Tämä korostaa sitä, että Jeesuksessa meillä on kaikki. Ihminen pelastuu vain Jeesuksen armon avulla. Ei ole eikä koskaan ollut mitään muuta pelastustietä kuin usko valmiiksi täytettyyn Jeesuksen lunastutyöhön. Kun ihminen tekee parannuksen, se tarkoittaa, että hän kääntyy syntielämästään uskomaan Jeesukseen. Jeesus maksoi kaikkien ihmisten syntivelan kuollessaan Golgatan ristillä. Tähän ansioon uskomalla pelastutaan, se riittää vielä tänä päivänä. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." ( Joh 3:16)

Ota Jeesus vastaan Vapahtajanasi

Raamattu kuvaa pelastumista kolmannellakin tavalla. "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä." ( Joh 1: 12)

Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." ( Joh 14:6) Vain Jeesuksen kautta voi tulla Jumalan lapseksi, koska Jeesus on ainoa pelastuksen välittäjä: "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa" ( 1 Tim 2:5,6)

Usein puhutaan henkilökohtaisesta ratkaisusta tai uskonkokemuksesta. Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että pelastumaton ihminen pyytää Jeesusta oman elämänsä Johtajaksi. Sinä voit rukoilla omin sanoin tai vaikka näillä sanoilla:

Rakas Jeesus, minä olen syntinen ihminen. Anna syntini anteeksi, koska sinä olet kuollut minunkin puolestani ristillä. Minä annan itseni kokonaan sinulle. Tule Herraksi ja Vapahtajaksi minun elämääni.

Jeesus on antanut varman lupauksen sille, joka tätä pyytää:" Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." ( Joh 6:37)

Pyydä uskovien upotuskastetta vedessä

Pietari jatkoi ohjettaan: " Ottakoon kukin teistä kasteen." Raamattu kuvaa oikeata vesikastetta uskoon tulleille suoritettuna upotuskasteessa. Siinä sinetöidään uskovainen Jeesuksen omaisuudeksi. Kasteasiaa voi tutkia esimekiksi lukemalla apostolien tekoja.

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." ( Matt 28:19,20)

Seuraa Jeesusta opissa ja elämässä

Kun Jeesus on elämän Herra ja Johtaja, ihminen ei elä enää itselleen. Hän on toisen oma. Jeesus kutsuikin seuraajia itselleen sanomalla: " Tule ja seuraa minua." ( Luuk 18:22) Raamattu opettaa myös liittymään johonkin uskovien seurakuntaan. Etsi sellainen paikallinen seurakunta, jossa uskotaan Raamattuun erehtymättömänä Jumalan Sanana.

Pietari lopetti ohjeensa viittaamalla Pyhän Hengen lahjaan. Jumala täyttää Jeesuksen omat Pyhällä Hengellään, ja heidän uskonelämästään tulee näin elävää ja voimallista. Tätä lahjaa kannatta odottaa, ja sitä saa pyytää ja odottaa häneltä.

Uskovan elämä on mielenkiintoista. Se on todellista elämää, jota ei voi sanoin kuvata. Se täytyy itse kokea. Toivotan sinulle rikasta elämää Jeesuksen seurassa!

Oothan ystäväin valveilla
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ, ETTÄ PELASTUISIN?

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.08.2017 10:37

:thumbup: Jatkankin tähän ja tuon Mauri veljen puheen, joka on todella Tärkeä asia jokaisen kohdalle, eli; Ottaa Jeesus Kristus omakohtaisena Vapahtajanaan sydämeensä asumaan. Sillä ilman Jeesusta ei yksikään pääse taivaan kotiin, vaikka kuinka eläisikin hyvää ja jopa hyvin hurskaaltakin näyttävää elämää, mutta jolta kuitenkin puuttuu Herra Jeesus Vapahtajanaan ja veren pesu syntiensä päälle, eli sydämen puhdistus.

Siis turhaa on kuvitella pelastuvansa taivaaseen pelkästään Jumalaan uskomalla, tai uskonnollisuudellaan..hyväsydämisyydellään, tms omatekoisella. Vaan todellakin tarvitaan Parannuksenteko, eli halu muuttumiseen ja muutokseen, joka löytyy ja saadaan ainoastaan vain tulemalla Jeesuksen ristin juurelle, Jeesuksen eteen tulo, ja tunnustaen; että on syntinen ihminen, joka tarvitsee muutoksen ja tahtoo pelastua.

Parannus on kääntymistä pois synnistä. Siihen kuuluvat katumus, syntien tunnustaminen ja anteeksi pyytäminen. "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. "( 1 Joh 1:9)

"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon." ( Sanl 28:13) "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus." ( Apt 17:30)

Kun Jeesus kutsuu, niin ei pidä hylätä sitä kutsua, koska kukaan ei voi tietää, että; Onko s ejo s eviimeinen kutsu, jonka jälkeen eoi mahdollisesti enää tulekaan uutta mahdollisuutta pelastua. Niin ettei tarvitse huutaa sitten myöhemmin, vanhana, kun eräskin mumma oli innokkaana kuulemasa vanhainkodissa kun uskovat todistivat ja lauloivat. Niin eräs uskova tuli mumman luokse ja kysyi, että; "Tahtookon täti tulla nyt jo Jeesuksen omaksi?" Niin tämä mumma sanoi tälle ihmiselle, että: "Minä en voi, en voi vaikka kuinka haluaisinkin niin kovasti kyllä!" Tämän ihanan mumman etsikkoajat oli käytetty ja hän EI ENÄÄ pystynyt tekemään uskonratkaisua. :-| Kamalaa.. Ja tämä on ihan tosi juttu..

Tai niiin kuin tuossa Mauri veli kertoo ihmisestä, joka kuolinvuoteellaan sanoo, että: "Portti on kiinni!" Ja hän ei päässytkään taivaan kotiin, vaikka kaikki ihmiset pitivät häntä tekojensa ansiosta olevan uskova ihminen, mutta.. Ei vain ollutkaan, vaan taivaan ovet eivät auenneekaan hänelle..Surullista! Tosi kamalaa joutua kadotukseen, kun luuli uskonnollisuudellaan, omilla teoillaan, tai siirtämällä uskonratkaisunsa ei enää pääsekään kirkkauteen, vaan pimeys kohtaa. Ei oltukaan menty taivastielle ahtaan portin kautta, vaan omavanhurskaudessa, taii.. Älä ole Luulo uskovainen, vaan tule oikeaksi uskovaksi, ilman omia tai toistenkaan luuloja. :thumbup:

MATTEUKSEN EVANKELIUMI luku 7:13-14

Mauri Viksten - Viimeinen kutsu

Julkaistu 10.8.2017
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!