Mikä pelastaa päivämme?

Mikä pelastaa päivämme?

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.03.2017 14:41

CWL. Jr

Kristus on ihmisen rohkeutena

Juuri ennen ristiinnaulitsemistaan Jeesus kokosi opetuslapsensa yhteen ja antoi heille tarkkoja ohjeita. Hän puhui rohkaisevasti, valmistaen heitä elämään ja palvelustyöhön Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksena jälkeen.

Nämä keskittyneet sanat löytyvät Johanneksen evankeliumin luvuista 13-16. Luvun 15 jakeissa 1-11 Jeesus kertoi seuraajilleen, että Hän oli se keskiö, josta heidän olemassaolonsa ja elämänsä hedelmän kantaminen riippui.

Jos he mielivät selvitä tai menestyä, se riippuisi täysin heidän tahtonsa alaisesta päätöksestä "pysyä viinipuussa" (Kristuksessa). Hän halusi, että tämä olisi niin selkeää, ettei siitä voisi erehtyä:

Ei ole muuta vakaan elämän tai voiman lähdettä kuin Hän. Sen vuoksi Hän sanoi: "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, kantaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette voi tehdä mitään" (Joh. 15:5). Jeesus on kristillinen elämä ja Hänen tulisi olla meille kaikki.

Usko ilmaisee täysialaista riippuvuuttamme elävästä, kaikkivaltiaasta Vapahtajastamme. Hän ei koskaan epäonnistu. Toisin sanoen meidän uskomme on elävää, voitokasta uskoa, koska se pysyy Jumalan toisessa persoonassa, elävässä ja voittoisassa Kristuksessa. Meidän oma uskon vahvuutemme ei pelasta päiväämme, vaan meidän Vapahtajamme voima.

[Päivänkin] matka voi olla epävarma ja ennalta arvaamaton, mutta meidän Vapahtajamme on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti (Hebr. 13:8). Hän hallitsee eikä mikään yllätä Häntä. Me nojaamme Hänen voimakkaisiin käsivarsiinsa ja luotamuksemme onkin Hänessä.

Jatkuu osassa; Kristus ottaa työnsä tosissaan
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Mikä pelastaa päivämme?

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.03.2017 16:05

Kristus ottaa työnsä tosissaan

Vielä kerran - meidän Pelastajamme, Herra Jeesus Kristus on kristityn elämän ja uskomme keskipiste. Kuten olemme nähneet, [päivästä toiseen] Hän on meille intohimo ja tärkein vaikutin, jonka takia pääsemme eteenpäin uskossa (Hebr. 12:1-3). Emme kuitenkaan käytä Jeesusta, jotta saisimme vain itsellemme mitä haluamme.

Me antaudumme Hänelle, jotta saamme kokea kaiken, mitä Hänellä on meidän varallemme ja kaiken, mitä Hän haluaa tehdä kauttamme. Me seuraamme Häntä ja kun teemme sen, Hän sallii meidän kohdata kuiluja, vajavaisuutta ja riittämättömyyttä. Näin tapahtuu, jotta me tietäisimme ja kokisimme, että Hän on kuilujen täyttäjä ja meidän riittävyytemme.

On kaksi asiaa, jotka ovat riippuvaisia toisistansa. Toinen näistä asioista on se, miten syvällistä antautumisemme Kristukselle on. Ja toinen on se, miten rikasta ja eläväistä uskomme on. Näiden välillä on riippuvuus. Meidän omistautumisemme Jeesukselle on oltava varauksetonta ja kokonaisvaltaista-. Kun me näin kuljemme valossa, Pyhä Henki näyttää meille enemmän alueita, joilla meidän on antauduttava Herralle.

Sydämen sitoutuminen, se mitä Kristus ja Hänen sanansa saa vaikuttaa meissä on kuitenkin pantava kuntoon. Se on sitä, että me tavoittelemme Jeesusta intohimoisesti. Se merkitsee, että olemme päättäneet elää ja kulkea yhteen suuntaan, kohti Jeesusta. Lakkaamme keksimästä tekosyitä, joitten verukkeella voimme olla omavaltaisia.

Me myös näemme, että kääntymys on lahjaa Jumalalta, jotta voisimme oppia lisää Pelastajamme sydämen tuntemista. Kääntymyksen lahja ohjaa tavoittelemaan sitä, mikä on Hänen tahtonsa meidän elämäämme varten. Haluamme olla täysillä mukana.

Tämä on oikeastaan sen sanoman sisältöä, minkä Jeesus toimitti Laodikean seurakunnalle. Siitä kerrotaan Ilmestykirjan jakeissa 3:15-16: "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä ekä palava. Kunpa olisitkin kylmä tai palava! Mutta koska olet penseä, et kylmä etkä palava, minä oksennan sinut suustani."

Miksi sanat olivat näin kovia? Yksinkertaisesti ilmaistuna Jeesus on tosissaan. Hän ei tullut kuolemaan puolestamme, jotta me saisimme vain itsellemme "lisäarvoa suhteestamme Häneen."

Hänellä on suunnitelma ja tarkoitus meidän koko elämällemme. Kun ihminen sanoo olevansa yhteydessä Häneen, se merkitsee sitä, että on sitoutunut seuraamaan Häntä. Sellainen henkilö antaa itsensä Hänelle mielellään ja vapaasti. Sellainen ihminen sallii Hänen tehdä itsessään ja itsensä kautta mitä tahansa Kristus haluaa.

Crawford W. Loritts Jr.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?