Tehkää parannus!

Tehkää parannus!

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.02.2017 15:26

Seija Halla

Tunnetko henkilön nimeltä Jeesus Nasaretilainen vai oletko ehkä vain kuullut hänestä?

Tämä on ydinkysymys tämän päivän kristillisyydessä, josta puuttuu eläväksi tekevä Henki. Olemme kuin virtuaalimaailmassa. katselemme sivusta kaikkea ohjelmaa, mutta emme elä siinä sisällä. Tähän kyllästyneinä monet vetäytyvät omien Raamattujensa äärelle. Kuitenkin voisimme kokea vielä paljon enemmän yhdessä.

Ilosanoma

Muutoksen saa aikaan vain vanha, alkuperäinen evankeliumin ilosanoma: Tehkää parannus! Se kuuluu kaikille, niin uskoville kuin uskosta osattomille. Täytyy muistaa, että Jumala katsoo sydämeen.

Hän odottaa, että saisi lähestyä meitä, avata meille aarrekammionsa, kaikki aarteet, jotka ovat kätkettyinä Kristuksessa. Ne eivät avaudu ilman Pyhää Henkeä, ja hän voi tulla vain puhtaaseen, verellä pestyyn sydämeen.

Me, joilla on onni peilata nykytilannetta ja useitakin vuosikymmeniä taaksepäin, näemme selvästi, että aralla omallatunnolla vaeltaminen on käynyt harvinaiseksi, siitäkin huolimatta, että Jeesuksen tulo on nyt paljon lähempänä kuin silloin.

Nöyrät saavat armon

Eräs pieni tapaus nuoruudestani kuvaa mielestäni hyvin tätä muutosta. Silloinkin pidettiin todistukokouksia, ja eräs iäkäs sisar nousi todistamaan. Hän aloitti reippaasti: " Minulla on välit selvät Jumalan kanssa ja ihmisten." Sitten seurasi pieni tauko ja hämillinen rykäisy, ja hän lisäsi hiljaa: " Melkein kaikkien."

Tuossa hetkessä Pyhän Hengen valokiila pyyhkäsi hänen sielunmaisemansa yli, ja siellä näkyi jotakin, mikä oli ristiriidassa hänen sanojensa kanssa. Sisar oli niin nöyrä, että hän tunnusti sen seurakunnan edessä.

Nöyrille Jumala antaa armon. Hänen armonsa on Jeesus Kristus ja Jeesukseen kätketyt aarteet. Apostoli Paavali piti kaiken muun roskana tuon yhden ylen kalliin, Jeesuksen, tuntemisen rinnalla.

Nyt on meidän vuoromme valita, mitä pidämme tärkeimpänä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pelastus sanoma/ kasvaminen uskossamme