Tänään tossa jäin oikein miettiin rukousta ja sen tärkeyttä. Ja kuinka osaismme neuvoa ja kertoa Jeesuksesta heille, niin että nuo uskosta osattomat haluaisivat rukoilla, pyytää rukousta ja tajuaisivat rukouksen arvon ja tärkeydenkin. Koska, moni vielä uskosta osaton, vaikka ois kuinka uskonollinenkin tahansa, niin he eivät ole käsittäneet sitä totuutta, että:
"Jeesus Kristus kyllä kuulee, kun katuva ihminen huutaa Häntä avukseen!" Ja kukapa, tai ketkä heille toisi evankeliumin tietoonsa muut, kuin me
jo uskoon tulleet. Siinähän
Ei ole kysymys siitä, millainen on uskossaan, tai kuinka kauan tai vähän aikaa on ollut uskossa, tai mikään muukaan ns tekosyy siihen, ettei
muka voi neuvoa ja ohjata ihmisiä pyytämään Jeesusta tulemaan sydämeensä asumaan, sekä puhdistamaan sen kaikesta synnistä verellään. Se tehtävä kun kuuluu aivan
joka ainoalle uudestisyntyneelle uskovalle mihinkään hänessä katsomatta, tai sitä estäen..
"Sen tähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen - - Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat! - - Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta."
(Jes 30:18-19.)
"Herra kuulee, kun minä häntä huudan." (Ps 4:4.)
Olen nyt viikon ajan kokenut, että eräs hyvin tuntemani mieshenkilö (ei uskossa oleva
, vielä) tulee vielä soittamaan minulle ja kyseleen rukouksesta, Jeesuksesta, jne.. Aina, kun työnnän sen pois mielestäni, niin se palaa takaisin ja joka ainoa päivä.. Olenkin sitä paljon miettinyt, että: miten osaan hänelle tarvittaessa vastata ja johdattaa häntäkin totuuteen, rukoilemaan ja etsimään Herransa kasvoja?
Meille jo uskossa olevillehan rukoileminen on .. etten sanoisi: automaatio. Me ymmärrämme
toivottavasti rukouksen merkityksen ja että Jumala kuulee nöyrää, katuvaa, joka ei pyydä rikkauksia, tai helppoa elämää, lihallisia tai maailmallisia asioita, vääriä pyyntöjä, kuten esim kostamaan jollekin ihmiselle, tms,..Vaan hän pyytää rukoillen; Hänen [Jeesuksen] apuaan, voimaansa, johdatustaan ja saada olla Kristus kirjeenä/tuoksuna kadotukseen matkaajien keskellä.
Olen kuullut, että...on uskovia, jotka rukoilevat jollekin toiselle uskovalle vaikeuksia elämään, tai jonkin hänen hankkeensa epäonnistumista, tai..jopa
kuin hurskaina itse ollen, toisen uskon uudistumista, koska kokevat hänen menneen harhaan, tai muuttuneen lakihenkiseksi, tai..Vaikka harhaan ei olekaan mennyt se, jonka puolesta he rukoilevat uudistumista uskossa, vaan
he itse ovat sokeita sokeiden taluttajia.. Siis silloin he rukoilevat järkensä, lihansa ja inhonsa, kiukkunsa, tms takia
vääriä rukouksia jostakin uskovasta, joita ei takuulla Jumala kuule, eikä siksi korvaansa lotkauta heidän pyynnöilleen, vaan suree noiden rukoilijoiden anteeksiantamatonta sydäntä.
Ja
jos ei ole parannuksen tarvetta, halua muutokseenkaan omassa uskossaan, niin miten sellainen voi olla valona ja suolana vielä eksyksissä olevillekaan? Vastaa sinä, minä vain funtsin sitä.. :think
Joh. 4:23-24
Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."