Aina ei ole helppoa edes erottaa henkeä ja se voi vaatia aikaa ja paljon rukousta, Sanan lukemista, kykyä koetella ja jopa kyseenalaistaakin ..Ei siis pidä heti lähteä tuomitsemaan, tai ajamaan väärää henkeä, henkivaltaakaan pois ihmisestä, vaan moni asia minusta ainakin pitää ensin kuin täyttyä, että ymmärtää mistä on oikeasti kysymys. Koska monia mielenterveys ongelmaisia saatetaan pitää väärän hengen vallassa olevinakin, joka ei sitten kuitenkaan edes ole totta, vaan vain luuloa, kun joku puhuu tai käyttäytyy hiukan tai paljonkin eritavalla, kuin oletetaan normaalisti toimittavan. Pitää siis olla varovainen ja tarkkana kuin porkkana näissä asioissa.
Minä olen joutunut toteamaan eräästä vanhemmasta rouvasta, joka pitää itseään uskovana, ja onkin vain uskonnollinen. Niin hänessä vaikuttaisi olevan tietäjähenki. Mutta ei kyllä tulisi mieleenikään lähteä ajamaan sitä henkeä pois hänestä, vaan olen jättänyt asian Herran tietoon ja käsiin ja Hän sitten vaikuttakoon asiassa ja siinä naisessa tahtonsa mukaan. Minä en ainakaan lähde kuin pätemään, vaikka tiedänkin, että:mikä henki hänessä on ja kun jo hyvin monia vuosia sitten sain henkien erottamisen armolahjan, joka oli muuten tosi rankka kokemus. Ennenkuin sain selvyyden ja varmuuden siitä, miksi koin ja kuulin niin kuin silloin tapahtui..
Voisin kertoa moniakin aika pelottaviakin asioita ja näkyjäkin menneiltä vuosilta, kun on kuin selvinnyt mikä henki, henkivalta jossakin ihmisessä, jopa uskovissa elää ja voi hyvin..Ne ovat kuitenkin vain minun ja Herrani välisiä juttuja ja vaikenen niistä visusti. En halua luoda pelkoa kehenkään..
Mutta tänään.. Niin tänään meillä kävi nuoria ihmisiä. Ja se tyttö, joka tuli meille nyt vasta toisen kerran käymään, niin .. se oli kiusallista, ahdistavaakin ja raskasta, kun en saanut häneen kontaktia ja sain kuin päin pläsiä [tyhjät silmät ja iva..]. Ei sanoilla, vaan käytöksellään ja kun tunsin niin valtavan voimakkaasti; mikä kielteinen henki, ajatus hänellä on uskoa ja uskovia, hengellisiä taulujammekin kohtaan ja minua uskovana kohtaan, ym..
Koitin kontaktia, koitin puhua normaalisti, koitin ja koitin vaikka ja mitä, niin ei. Se oli kuin jäinen henkäsy päin naamaaani ja kuin tiiliseinä välissämme ja kuin .. En edes osaa sanoilla kuvata sitä tunnetta ja sitä tuntia, minkä he olivat meillä. En muistakaan milloin viimeksi olen kokenut hengessäni noin äärettömän voimakkaasti väärän henkivallan läsnäolon ja pilkan minua uskovana ja Herran palvelijattarenakin kohtaan. Se oli kamalaa ja raskasta. Se ei siis ollut mitään ns normaalia inhoa minua kohtaan, ei! Vaan siinä oli voimakkaasti läsnä, väärä, pimeyden henki. Olen kyllä kohdannut pilvin pimein ihmisiä, joilla on jotain minua ja uskoani vastaan, mutta tämä oli aivan erilaista ja se ahdisti, ja sain lopuksi kamalan päänsärynkin. Ja sitä on tässä nyt kuin pitänyt käsitellä pitkään..
Ja mitä tuli lopuksi, kun siitä juttelin Herralle, niin tuli sana; Voin vain rukoilla tuon tyttösen puolesta ja että minun Pitääkin rukoilla hänen sielunsa puolesta. Ja olen nähnyt samantapaista jopa omissa lapsissani kun silmien takana ei ole mitään, vain tyhjää..
Jäin kuin miettimään sitä; Mikä asia, tms saa aikaan ihmisessä tuollaisen väärän hyväksymisen ja väärän hengen ottamisen, saamisen? Onko se kielteinen kotikasvatus, jossa ei hyväksytä mitään hengellistä? Vaiko nämä kamalat TV ohjelmat, pelit tms? Vai onko se nyt vain menossa sellainen aika, lopun aika, jossa vihollinen saa yhä nuoremmista itselleen seuraajia? Rukousta tarvitaan; jäädään siis rukoilemaan, jotta Jeesuksen veri saisi puhdistaa ja pestä puhtaaksi kaikkien nuortenkin sydämet. Herra auta ja armahda!