Otan jälleen vain otsikon pohdintaani.
Näky? Saatko Hengessä nähtyjä näkyjä'? Oletko varma että: se oli Pyhän Hengen tuoma näky, jonka näit, vai oliko se eri hengestä tullut näky. Älä nyt loukkaannu sanoistani rakas ystäväni, mutta minun
täytyy sanoa se juuri noin, koska me näemme uskovina näkyjä, jotka Eivät välttämättä olekaan Herran tuomia, vaan ihan muusta voimasta mahdollisesti tulevia.. Se on niin minun, kuin jokaisen uskovan kohdalla totta,
en siis laske itseäni pois siitä mahdollisuudesta; saada väärästä voimasta näkyjä..En! Vaan se on
aina otettava myöskin huomioon ja tarkisteltava
itsessään; Onko tämä näky todellakin Jumalan antama, vaiko vain minun sielullisuuttani, ajatteluani, haluani, inhoani.. vai ihan sielunvihollisen ovela juoni saada uskomaan kaikki tulleeksi vain ja ainoastaan Jumalalta. Ymmärsitkö mitä tarkoitan? Meidän tulee tutkistella rukouksessa ollen itseämme ja antaa Jumalan Hengen paljastaa meistä totuus, sattui se sitten tai ei..Ja tarkistaa näky rukouksessa ollen, sekä Sanaa lukien, kysellen..
Itsetutkistelu on Jumalan lapselle
äärettömän tärkeää ja suotavaa, arvokasta! Ei siis olla liian hurskaita olevinaan, vaikka toki joskus innostummekin, kun Pyhä Henki tuo jotain sydämillemme.. Mutta maan pinnalle tultuamme on hyvä tutkistella itseämme ja pyytää siihen selitys, tai selvennys siitä, että:
"Oliko se sinulta Jumala ja mitä tahdot sillä minulle puhua?" Hän kyllä vastaa, ajallaan..
Minä näen aina ajoittain rukouksessa ollessani ns näyn/näkyjäkin ja jään sitä sitten pohtimaan, että:
"Mitähän tuo nyt oikein mahtaa tarkoittaa?" Ensin saatan kuin innostua, kun Jumala haluaa minulle jotain näyttää,.. Mutta hetken päästä jo olen rukouksen hengessä uudestaankin ja kyselen, että:
"Oliko tuo sinulta Herra ja mitä sillä tahdot minulle puhua, osoittaa? Vai tuliko se sitenkin vain minusta, toiveistani, suuttumuksestani, tms..ja siis väärästä voimasta, joka vain tekeytyi sinuksi Herra?"
Tänään jälleen kuin yllätyin ja nyt sitä pohdin niin että savu päästäni vain tupruaa, että: Oliko se saamani näky, joka oli niin aito kuin vain voi olla, niin oliko se Herrasta ja jos oli, niin kuin uskon sen olleen, niin; mitä Hän tahtoo siinä minulle sillä näyllä puhua/kertoa? Onko minun rukoiltava tämän pikkuisen puolesta, pyydettävä varjelusta hänen elämäänsä, vai mitä se oli ja tarkoittaa? Herra yksin tietää! Ja jos se oli Herrasta, niin kuin nyt vieläkin uskon, niin se myöskin selviää ajan oloon ja paljastuu se syy;
miksi Herra sen minulle näytti, niin että ihan menin
kuin lukkoon ja häkellyin siitä näkemästäni..Olihan se niin ihmeellinen näky ja
niin todellinen, että meinasin jo kuin koskea siihen pikkuiseen vieressäni..
Dan. 9:23 Kun sinä aloit rukoilla, lähti liikkeelle sana, ja minä olen tullut sitä ilmoittamaan; sillä sinä olet otollinen. Käsitä siis se sana ja ymmärrä näky.