Mahdollisuus muutokseen (todistus)

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.05.2016 17:23

:thumbup: Tässä tosi hyvä todistus kuunneltavaksesi.

Julkaistu 12.4.2015
Mahdollisuus muutokseen tilaisuudessa kuvattu todistuspuheenvuoro Riikka Pelkoselta
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Mahdollisuus muutokseen (todistus)

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.12.2016 21:38

Otampa tuon otsikon, kun se jotenkin vain hyppäsi korkeammalle muuta. Mietitäänpä hetkisen sanaa; "MAHDOLLISUUS MUUTOKSEEN! Laitoin isolla, mutta en huuda, vaan haluan herätellä jokaista miettiin sitä; mitä kaikkea se voikaan pitää sisällään? Niin itseämme ja elämäämme, uskontilaammekin kohtaan, kuin myöskin vielä uskosta osattomienkin kohdalla. Hiljennytäänpä hetkeksi oikein tosissaankin miettiin tuota sanaa! :think: :wink:

Tarvitsemmeko me muuttumista? Haluaako Jumala muuttaa meitä? Kestämmekö sen vaivan ja tuskankin, lihamme tahdon kuolettamisen ja rakkaista asioistamme, jopa ihmisistäkin erottamisen, niin että jäljellä ei enää ole mitään muuta kuin Jeesus Kristus? Sillä, sitähän muutos saattaa tietää kohdallamme. En sano mitään tyyliin; näin tai noin tulee sit tapahtumaan, ei! Vaan meidän jokaisen kohdalla se muutos ja tie muuttumiseen vie eri kautta ja eri asiat ovat meille ehkä tulleet jo liiankin rakkaiksi ja tärkeiksi, jotka eivät kuitenkaan, niin: siis sitten kuitenkaan eivät olekaan elämämme tärkeimpiä, vaikka niin usein saatammekin ajatella. Ja niissä luuloissamme siitä, mikä on tärkeintä ja rakkaintakin, niin kovin usein saattaa se itse kaikkein tärkein jäädä kakkoseksi. Ja sehän on tietenkin; Vapahtajamme Jeesus Kristus, Poika Jumalan, jonka pitäisi olla jokaiselle uskovalle se ensimmäinen asia jota ajattelee ja samoin viimeinenkin asia, ennenkuin lähtee nukkumaan. Mutta onko Hän?

Sitten pohdimme hiukan vielä maailman turuilla vaeltavan ihmisen tarvetta muutokseen. Sillä, ilman muuttumista, itselleen asioiden tärkeysjärjestyksen laatimista ja Jeesuksen elämäänsä pyytämistä, niin .. sellainen itsekäs, oman onnen tien tavoittelu, niin se tie vie lopulta jokaisen Jeesuksen hylkäävän kadotukseen, nin se vain on, eikä se ole pelottelua tai tuomitsemistakaan, vaan: Totuus Raamatun Sanankin mukaan. Kannnattaa tarkistaa se Raamatustaan ja rukoilla siihen selvennystä..Tai jutella siitä jonkun uudestisyntyneen, Herraa lähellä elävän kanssa, niin asia selviää.

1. Joh. 2:
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

Tänään ja muutenkin viime päivinä olen joutunut näkemään ja kuulemaan, ei joutunut, vaan Saanut nähdä ja kokea, kuulla sen, miten vaikeakin ihminen ja kielteinen uskoa ja uskovia kohtaan muuttuu kuin eri ihmiseksi, kun Jumala alkaa puhua, vetää puoleensa ja kutsua pelastukseen. Se on kuulkaa niin siunattua, ettei sitä oikein tahdo edes uskoa todeksikaan, kun suustaan ja käytökseltään törkeä, loukkaavaa, pahaa puhunut, kaukana haluava pysyä; muuttuu, rauhoittuu, alkaa arvostaan sinua ihmisenä ja uskovana ja haluaa olla ystäväsi, eikä enää vihata sinua. On se niin Valtava muutos, jonka voi tehdä ja vaikuttaa ainoastaan ja yksin Jumala, Isä, Kaikkivaltias!!! Mahtava Jeesus, kiitos siitä mitä saan seurata ja kokea.. Vau! :thumbup: :lol: :clap: :wink:

Laitan tämän laulun vielä: Muutoksen aika
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Todistuksia, ajatuksia..