LEIJONAN ROHKEUS
by David Wilkerson | June 8, 2012
Jeesus Kristus jätti minulle perinnön, ja otan sen vastaan. Raamattu sanoo: ”Jumalattomat pakenevat, vaikka ei kenkään aja takaa, mutta vanhurskaat ovat turvassa kuin nuori jalopeura”(San.28:1). Jos olet hyväksynyt tämän totuuden Kristuksen täydellisestä vanhurskaudesta, olet saanut leijonan rohkeuden. Et enää koskaan pelkää ketään ihmistä tai katso toisen elämää tuntien itsesi arvottomaksi. Voit sanoa: ”Minulla on Jeesuksen Kristuksen täydellinen vanhurskaus, jonka olen saanut uskon kautta. Ei se ole minun, vaan Jeesuksen Kristuksen, mutta hänen kauttaan olen saanut sen osakseni. Saatan siis sanoa sitä omakseni.”
On aika lakata ponnistelemasta. Paholainen tulee sanomaan sinulle: ”Et ole hyvä, et ole vanhurskas”. Silloin voit vastata: ”Tiedän, etten ole hyvä itsessäni. Ei minulla ole omaa vanhurskautta, vaan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus. Olen rikkonut Jumalaa vastaan, mutta minulla on Puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.”
Kun seisot Herran edessä, ei sinun tarvitse vapista ja ajatella: ”Mitä voisin tarjota hänelle? Mitä tein oikein tai väärin?” Ei, voit ajatella: ”Ei, minulla on itsessäni mitään tarjottavaa, koska minulla on hänen vanhurskautensa, uskon kautta.”
Tarkoittaako tämä, ettei uskovilla ole velvoitetta hyviin tekoihin? Ei suinkaan. Vanhurskauttaminen uskon kautta ja Kristuksen vanhurskaus luettuna meidän hyväksemme antaa sielulle vapauden vaeltaa pyhyydessä ja tehdä hyviä töitä. Orjuuden pelossa tehdyt hyvät työt eivät tuota kunniaa Jumalalle. Niiden pitää virrata rakastavasta sydämestä. Todellisessa pyhyydessä vaeltaminen on vain niitä varten, jotka ottavat vastaan perintöosansa, Kristuksen täydellisen vanhurskauden. He eivät enää ole pelon ja tuomion vankeudessa.
Hänen täydellinen vanhurskautensa on minun omani uskon kautta, ja olen nyt vapaa ja vapautettu palvelemaan häntä rakkauden sitomana palvelijana. Nyt Pyhä Henki vapauttaa minut Uudessa Liitossa luvatulla voimallaan kaikesta vääryydestä ja vahvistaa minua elämään vanhurskaudessa, jonka hän takaa minulle.