Miten määritellään Jumalan siunaus?

Miten määritellään Jumalan siunaus?

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.11.2016 12:39

Samuli Siren

Jeesuksen maanpäällinen elämä oli Jumalan, hänen Isänsä siunaama. Hän teki paljon jumalallisesti siunattuja tekoja. Rammat lähtivät kävelemään. Halvaantuneelle hän sanoi: " Ota vuoteesi ja lähde kotiisi!"

Jeesus herätti kuolleita, ruokki tuhansia nälkäisiä, tyynnytti meren myrskyn. Hän kehotti: "Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Minun rauhani minä annan teille." Tämä oli todella valtava Jumalan siunauksen paketti.

Ihmisten hylkäämä

Tämä siunauksen paketti ei sovellu meidän inhimilliseen käsitykseemme siunauksesta. Ero on siinä,että me kohdistamme siunauksen itsellemme. Jeesuksen toiminnassa toiset saivat kokea siunauksia.

Jeesus sanoi itsestään: " Ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi."

Profeetta Jesaja jatkaa luetteloa: " Hän kasvoi Herran edessä niin kuin vesa, niin kuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta. Me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet." (Jes. 53: 2-3)

Kristuksen todistajat

Jeesus sanoi: "Kun Pyhä Henki tulee teihin, te tulette olemaan minun todistajiani." Antaessaan opetusta seuraajilleen Jeesus voimakkaasti painotti: teidän tulee ottaa risti, käydä oman minän pyyteistä kuolemaan, olla antavana osapuolena. Jeesuksen seuraajien siunauksen pisteet lasketaan siitä, mitä olemme antaneet, eikä siitä, mitä olemme saaneet.

Mikä on meidän omaisuuttamme? Omistamme sen, mitä olemme toiselle antaneet. Jeesus antoi kaikkensa ja sai omistukseensa kaiken. Kun Jeesus sanoi: "Te tulette olemaan minun todistajiani", hän ei sanonut, että vain teidän puheenne, laulunne, kirjanne, lentolehtisenne vaan teidän koko elämänne kaikkine näine apuvälineineen tulee olemaan minun todistajiani. Elämämme ja kaikki, mitä Jumala on meille antanut, on annettu käyttöpääomaksi Jumalan tahdon toteuttamiseksi.

Todellinen siunaus

Tämän siunauslinjan kautta Jumalan, hänen Poikansa ja koko ihmiskunnan mahdollisuudet avautuvat suorastaan mittaamattomaan siunauksen kokemiseen. Jumalan itsensä saama antamisen siunaus jää ylensä liian vähäiselle huomiolle.

Mainitaan kyllä: "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa", mutta mitä todella merkitsi Isälle nähdä, mihin hänen rakas Poikansa joutui antamisen osassaan? Millaista oli nähdä, kuinka Jeesus syntyi tallin seimeen, kuinka hänen Poikaansa pilkattiin, syljettiin, ruoskittiin ja viimein ristiinaulittiin, tai kuulla huuto: "Isä, miksi minut hylkäsit?"

Eikö ole niiin, että jos isä tai äiti joutuvat vierestä seuraamaan, kuinka heidän lapsensa kärsii suurta tuskaa, he mieluimmin kärsisivät itse lapsen tuskat? Tämän kaiken Jumala koki ollessaan antajan osassa.

Kun kerran käymme yhdessä Taivaalliselle hääaterialle, ymmärrämme, mitä todellinen siunaus on.

Lähde: Ristin Kansa lehti nro 11/2016
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..