Satu Huttunen
Meillä on lupa etsiä. Olemme onnellisia, jos etsimme sitä, mitä Jumala tahtoo meille antaa. Hän tahtoo, että etsimme Jumalaa itseään. Silloin meistä tulee tyytyväisiä, onnellisia ihmisiä.
Ihmisen tulee etsiä ja ottaa selville, mitä Kristus tuli meille tuomaan Jumalalta. Opetuslapset eivät tulleet Kristuksen tykö ottaakseen vastaan sitä elämää, jota Jumala tarjoaa, vaan jotakin sellaista, mikä täyttäisi heidän tarpeensa tässä elämässä, auttaisi heitä tässä ja nyt.
He näkivät Kristuksen tekevän monia ihmetekoja. Ihme on sitä, kun Jumala toimii luonnonlakien ulkopuolella. Hän tekee ihmetekoja, jotta sinä ja minä saisimme rohkaisua tulla hänen luokseen ja voisimme löytää sen, mitä hän tuli meille tuomaan. Hänen tarkoituksensa on, että löydämme Kristuksen.
Jumala on lepomme
Jumala on julistanut, että hän itse on tyydytyksemme lähde. Siispä näemme ja koemme, että kun tulemme hänen luokseen, löydämme hänen läheisyydessään rauhan ja levon tyydyttämättömille toiveillemme.
Jumala itse on meidän tyydytyksemme. Hänen hyvyyttään ovat ne suunnattoman suuret siunaukset, jotka hänellä on meitä jokaista varten. Jumala ajattelee, että jos tulemme hänen luokseen hänen itsensä vuoksi, ei sen, mitä hänellä on meille annettavana, sitten olemme tyytyväisiä. Ei niin, että jokainen tarpeemme olisi täytetty vaan että olemme kohdanneet hänet. Hän itse on meidän lepomme.
Kristus teissä
Kun tulen Jumalan luo sanoen: "Tahdon löytää sinut", olen löytänyt tien onnellisuuteen ja tyytyväisyyteen. Hänen läheisyydessään on ilon täyteys. Jos halajan Jumalaa, saan kokea hänen siunauksensa.
Hän täyttää nälkäisen sielun. Ei hän välttämättä anna niitä asioita, jotka minun mielestäni on hyviä ja minulle tarpeellisia vaan hän antaa oman hyvyytensä mukaan. Tämä sama Jumala täyttää minut pyhyydellään, ja se on onnellisuutta ja tyytyväisyyttä. Jumala täyttää jokaisen sielun, joka janoaa häntä.
Kristittyjen yhteisen kokoontumisen tarkoitus on, että näemme ja koemme Jumalan, hänen läsnäolonsa. Kun vaellamme valkeudessa, hänen Sanansa mukaan, siloin myös yksilöuskovina jatkuvasti tunnemme Kristuksen läsnäoloa. Tunnemme hänen pyhyyttään, hänen onnellisuuttaan. Tämä on tyytyväisen elämän harmoniaa. "Kristus teissä, kirkkauden toivo." (Kol. 1:27)
Jeesus Kristus sydämessäni
Vaikka hän antaisi minulle kaiken sen, mitä koskaan voisin toivoa ja haluta, en sittenkään olisi tyytyväinen. Voin olla täysin onnellinen ja tyytyväinen ainoastaan Kristuksen kautta.
Jotta Jumalan elämä olisi sinun elämässäsi ja sydämessäsi, etsi häntä. Sano:" Tahdon sinun elämäsi. Tahdon sinun rakkautesi sydämeeni, sinun kirkkautesi valon sieluuni."
Meistä kukaan ei koskaan voi saada sitä yrittämällä, emmekä itse voi tehdä yhtään mitään sen savuttamiseksi. Ainoa asia, minkä voimme tehdä, on pyytää sitä häneltä. Tällaiseen rukoukseen Jumala varmasti vastaa, sillä se miellyttää häntä.
Etsi koko sydämestäsi
Jos etsit Jumalaa hänen itsensä tähden, löydät kaiken sen, mitä Jumala on, Kristuksessa. Hän antaa sinulle Jumalan elämän Henkensä kautta.
Kun koko sydämestäsi etsit Jumalan kasvoja ja tahdot löytää Kristuksen, sinut täytetään hänen kirkkaudellan. Hän antaa sinulle Jumalan elämän, Jumalan valon, Jumalan kirkkauden sydämeesi. Kristus täyttää sinut Jumalan rakkaudella. Siinä on tyytyväisyys ja onnellisuus.
Kun sinulta puuttuu jotakin, se tekee sinusta levottoman. Mitä enemmän sinulla on sitä, mitä tahdot tässä maailmassa, sitä enemmän sinä sitä haluat.
Etsi ensin Jumalaa
Psalmista 78 käy selvästi ilmi, että antoipa Jumala mitä tahansa israelilaisille, he eivät sittenkään olleet tyytyväisiä vaan halusivat yhä enemmän. He halusivat sitä, mitä Jumala voisi heille antaa, mutta he eivät halunneet Jumalan läsnäoloa ja hänen läheisyyttään. He tahtoivat Jumalan täyttävän heidän himonsa ja halunsa, mutta he eivät halunneet häntä.
Jos etsit Jumalaa, et tahdo mitään muuta. Hän tyydyttää sinun sielusi hyvyydellään. Ja häntä etsiessäsi hän antaa sinullle, mitä tarvitset.
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muukin teille annetaan." (Matt. 6:33)