ISÄ PITÄÄ HUOLEN

ISÄ PITÄÄ HUOLEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2013 21:09

Jakamisen iloa

Kun kuulemme hyviä asioita, kerromme mielellämme niistä toisille. Leipäpaketissa on teksti:"Leivottu jaettavaksi." Saamme täällä elämässä pitää ystävää kädestä. Saamme jakaa monenlaisia muistoja. Kun kokoonnumme, voimme rohkaista toisiamme. Saamme palvella toisiamme lahjoilla ja armolahjoilla. Isämme, joka huolehti meistä, ravitsee meidät Elämän Leivällä.

Älä murehdi

Viime keväänä liikuessani näin hyvin paljon lintuja. Runsaasti niitä on ollut myös pihapiirissämme. Mikähän lintujen sanoma lienee? Kertovatko ne taivaan ihanuudesta ja lämmöstä? Nämä pienet lentävät lapset muistuttavat meitä ihmisiä siitäkin, ettei tarvitse murehtia - Isä pitää huolen!

Jumalan puisto

Kun kuuntelet Isän ääntä, voit huomata hänen puhuvan puistossaan. Siellä on rauha ja tasapaino. Oravat juoksevat ja leikkivät. Linnut lentävät. Kahta täysin samanlaista kukkaa ei ole. Ihmisellä on omatunto. Vapahtaja tulee luoksesi Jumalan puistossa. Hän kylvää sinuun rakkauden siemeniä.

Valoa on

Suruaikana elämä tuntuu menevän hitaasti eteenpäin. Lisäksi on hämärää ja verkkaiset askeleet. Valoa on kuitenkin sen verran, että pääsee päivänmatkan jatkamaan. Rakas ihminen on jo kotona. Kyllä mekin täältä tulemme. Nyt vikutamme vain.

Anne Pesonen
Alajärvi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ISÄ PITÄÄ HUOLEN

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.04.2019 21:10

Älä murehdi

Viime keväänä liikuessani näin hyvin paljon lintuja. Runsaasti niitä on ollut myös pihapiirissämme. Mikähän lintujen sanoma lienee? Kertovatko ne taivaan ihanuudesta ja lämmöstä? Nämä pienet lentävät lapset muistuttavat meitä ihmisiä siitäkin, ettei tarvitse murehtia - Isä pitää huolen!

Jumalan puisto

Kun kuuntelet Isän ääntä, voit huomata hänen puhuvan puistossaan. Siellä on rauha ja tasapaino. Oravat juoksevat ja leikkivät. Linnut lentävät. Kahta täysin samanlaista kukkaa ei ole. Ihmisellä on omatunto. Vapahtaja tulee luoksesi Jumalan puistossa. Hän kylvää sinuun rakkauden siemeniä.

Valoa on

Suruaikana elämä tuntuu menevän hitaasti eteenpäin. Lisäksi on hämärää ja verkkaiset askeleet. Valoa on kuitenkin sen verran, että pääsee päivänmatkan jatkamaan. Rakas ihminen on jo kotona. Kyllä mekin täältä tulemme. Nyt vikutamme vain.

Olipa suloisen rohkaiseva sanoma siskolta. Ja mikä ennenkaikkea nousi sydämelleni, niin se, miten Jumala pitää meistä omistaan hyvää huolta, sekä, että: Hän tietää elämämme päivät jo; ennenkuin yksikään niistä on vielä edes tullut..Ja minua puhuttelee juuri se, että; vaikka näin kävikin ja jäin yksin jaksamaan sekä selviämään, niin sekin asia on ollut jo Isän tiedossa, ennenk. se edes tapahtuikaan. Samoin kuin se, miten minulle käy ja miten Herra tulee minua johdattamaan tulevaisuudessani...Sen sain tänään hyvinkin konkreettisesti kokea hengessäni, kun kuuntelin erästä heng laulua saarnan lopuksi, jossa minulle kuin sanottiin; Näin tulet vielä kokemaan.. Ja näin erään asian, jota olen miettinytkin ja kysellyt rukouksessa ollessani. Se kuin avattiin sydämelleni Jumalan maailmoista ja näytettiin hengessä tulevaa kuin lohdutuksena ja rohkaisunakin. Aloin siinä kuunnellessani sen laulun sanoja itkemään, mutta en kivusta tai surusta, ei. Vaan ilosta ja onnesta, kiitollisuudesta Jumalaa kohtaan, joka pitää minusta niin ihmeen hyvää huolta ja auttaa, johdattaa, jne..! :thumbup:

Nyt, kun itse olen joutunut elämään juuri tuota surunaikaa ja sen mukanaan tuomat ns miljoonatkin mietinnät, kysymykset, sekä se valtaisa kaipuu, ikävä, kun rakas on poissa, niin saada vain jäädä ristin juurelle rukoillen ja huokaillen, ehkä jopa jotenkin jaksaa vain just ja just edes joinakin päivinään sanoa; Jeesus Jeesus..Auta minua, mä en kestä, jaksa, osaa..!! :-|

Ja kuitenkin, niin juuri, kuitenkin; elämän on jatkuttava, on vain mentävä hetki ja päiväkin kerrallaan vain eteenpäin, sekä koitettava jaksaa kuin nähdä, sekä uskoa, luottaakin, että: siellä edessäni on yhä elämää, uusia haasteita, uusia tuttavuuksiakin kenties, ja sinne pitäisi jotenkin vain kuin jaksaa, sekä uskaltaakin kurottautua, katsoa, astuakin.. :roll:

Konnakuoro - Matka jatkuu - 10 - Korkeiman suojassa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Herra haluaa puhua meille!