"Jumala tekkee remonttitöitä"

"Jumala tekkee remonttitöitä"

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.04.2016 16:30

Aarre Manninen

"Ylistä Herraa, minun sieluni, äläkä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt. Hän antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi." (Ps. 103:2,3) Kiitos Vapahtajalleni Herralle Jeesukselle uudesta elämästä. Lääkärin kommentti oli: Elvytys sydänpysähdyksestä kammiovärinään.

Oli normaali maanantaiaamu. Laitoin keittiössä voileipiä aamupalaa varten. Aamupala jäi nauttimatta, samoin monet muut ateriat kotona. Heräsin Mikkelin keskussairaalan teho-osastolla, enkä viikkoon tiennyt juuri mitään tästä maailmasta.

Kovassa keuhkokuumeessa olin yöllä kysellyt hoitajalta: "Missä pirkko on?" Vastaus oli: " Hän on kotona." Myöhemmin vaimoni kertoi, että olin sanonut: Jumala tekkee remonttitöitä."

Kun olin silloin maanantaiaamuna laittamassa voileipiä, vaimoni oli juuri soittamassa Kangasniemen terveyskeskukseen muissa asioissa. Kun hän kuuli äänekään rojahduksen, hän ryntäsi katsomaan ja näki puolisonsa lattialla ohimonsa satuttaneena.

Vaimoni läpsytteli kasvojani ja totesi, etten enää hengittänyt. Terveyskeskuksen hoitaja kuuli kaiken auki olevasta puhelimesta. Vaimoni pyysi lähettämään ambulanssin. Vaimoani kehotettiin elvyttämään ja painelemaan sydäntä. Pian tuli ambulanssi, ja sen henkilökunta jatkoi elvytystä.

Olen kiitollinen Jeesukselle, esirukoilijoilleni, pelastushenkilökunnalle ja sairaalan henkilökunnalle.

Vapahtajamme on uskollinen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: "Jumala tekkee remonttitöitä"

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.05.2020 16:23

:think: Jäin miettimään tuota omakohtaisestikin, sillä kävinhän ns katsomassa kuolemaa silmästä silmään heinäkuussa 1987. Olin ollut 3 viikkoa sairaalassa raskausmyrkytyksen takia ja en tiedä vaikuttiko miten paljon se kaikkeen mitä sitten tapahtui seuraavana päivänä kun 20.7.87 jo aivan kaikkeen, kuin murtuneena ja pettyneenä, sekä jälleen kerran mieheni välinpitämättömyyteen hän jätti tulematta lasten kanssa katsomaan minua vaikka olikin luvannut tulla. Oli käynyt vain yhden kerran aikaisemmin koko aikana. (matka ei ollut este, eikä edes autottomuuskaan, vaan haluttomuus, rakkaudettomuus).Muistan kuinka itkin peiton alla lohduttomana ja pettyneenä koko yön. :???:

Noh aamulla aamupalalle ja lapsen sydänkäyrää tarkistaan ja sieltä huoneeseen josta sitten tunti käyrän katsomisesta lehahti parvi hoitajia ympärilleni ja alkavat kysellä, että: onko tekohampaita, sormusta tms ja antaa kuulemma esilääkityksen ja sit nopea siirto toiselle petille ja kohti leikkausalia jossa nuori valmistumaton anestesialääkäri harjoittelija antaa 3,n kertaisen nukutuksen ja herään kun minua kiikutetaan lujaa paareilla ambulanssille ja kohti oulun tehoa.

Enpä ois arvannut aamulla vielä siellä oulaskankaalla ollessani, että kohta voisin vaikka kuolla ja olisin kuollutkin, jos ei Jumala olisi suunnitellut asiaa, siis päätänyt asiaa toisin ja antoi minulle Vielä mahdollisuuden jäädä eloon ja tulla 2v myöhemmin herätykseen ja uskoon, uudestisyntyä elävään uskoon, kuolleesta uskonnollisuudestani. Sain siis jatkoaikaa ja vielä kerran mahdollisuuden pelastua. Kiitän siitä Herraa Jeesusta joka hetki elämäni loppuun asti, ettei mun tarttenu kuolla uskonnollisena ja ilman Jeesusta, omistamatta Häntä sydämessäni/elämässäni ja joutua sen myötä, takia lopulta kadotukseenkin, vaan sain Jumalan armosta ja rakkaudesta, anteeksiannosta laupeuden sekä Jumalan lapsen nimen ja osan ja olen nyt menossa kohti taivaan kotia, jonne Jeesus meni valmistamaan minullekin ja sinullekin rakas ystäväni sijaa, kotia, majapaikkaa, Raamatun Sanan mukaan;

Joh. 14:1-6
"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Pitää olla valmis joka hetki lähtemään, kun aika päättyy ja kutsu kuuluu;

Matt. 11:28-30
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Minä olen saanut vaeltaa tätä uskontietä yli 30v ja valmistahan minusta ei koskaan tässä ajassa tule, mutta tiedän että: kerran tämä kaikki päättyy, nämä surut, murheet ja kamalat kivut, ym loppuu ja kuulen kuinka pasuna kajahtaa ja Jeesus tulee noutamaan minuakin kotiin jossa on kaikki murhe, kipu, tuska poissa. On vain pelkkää iloa ja onnea, terveyttä, ym ihanaa.. Kiitos siitä Herrallemme!! Halleluja, amen! :thumbup: :clap: :D :lol:

1. Kor. 15:
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.

Tämä laulu vielä lopuksi. Ole siunattu rakas lukijani! :thumbup: :wave:

Sydämellä Jeesuksen - Nina Åström
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.07.2020 14:57

:thumbup: Mieleeni nousi tuo otsikko; "Jumala tekkee remonttitöitä"

Miksi tuo ajatus nousi mieleeni? Syy siihen on nämä minun selkä/jalkojen ja varsinkin vasemman polven sairaan kova kipu joka on estänyt kunnolla kävelemistäni sekä jalan taivuttamista. Hyvin Varoen on pitänyt koittaa taivuttaa vasenta jalkaani, kun esim pukeuden tms.. Minulla on ollut jo vuosia sellainen selectistä ostamani polvityyny, jonka pitäisi auttaa selän asennon ja jalkojen kipuun nukkuessa. Laitan linkin siitä; https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/ ... country=FI

Se on tosi hyvä tyyny ja voin suositella sitä, mutta minun kohdallani sen tyynyn kanssa mennään ns. kuin vuoristorataa. Eli useimmiten se kyllä auttaa.. mutta.. Nyt olen sitä käyttänyt vaikka polveni ovat olleet, varsinkin vasen polvi tosi kipee, ja kun taas eilen illalla tuskailin kun aina vain särkee jalkaa ja polvea varsinkin ja se vaikuttaa ristiselkäänkin ja lonkkaan, niin yht' äkkiä koin kuin sanat sydämelläni; "Älä laita nyt sitä tyynyä ollenkaan jalkojesi väliin!" :roll:

Silloin muistin, ai niin, olen aikaisemminkin kokenut ja kuullut nuo sanat ja kun jätin tyynyn pois niin kipu lakkasi. Ja niin jätin tyynyn laittamatta jalkojeni väliin ja kun nousin aamulla, niin: ei ollutkaan kipua polvessa/lonkassa/ristiselässä. Ja olen tänään kuitenkin pessyt olkkarin ikkunatkin, noussut keittiöjakkaralle (joka on pahimpia asioita yleensä jaloilleni ja selälleni), ja kurkotellut, niin kipua ei ole tullut; Kiitos siitä vinkistä jälleen kerran Herralle Jeesukselle, Halleluja, Vau!!" :clap: :D :lol: :thumbup:

Mitä siis haluan sanoa? Noh, sitä ennenkaikkea, että: "Näin tarkasti ja hyvin meitä Herran omia johdatetaan, neuvotaan ja autetaan taivaasta!" :wink: Amen!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.10.2020 15:50

:thumbup: :lol:Tuo otsikko on niin Mahtava! "Jumala tekkee remonttitöitä" :smile:

On meillä rakkaat niin ihmeellinen ja rakastava, armahtava Jumala taivaassa, joka tahtoo myöskin parantaa omiaan. Moni joutuu elämään sairauksiensa kanssa ja vaikka käyvätkin rukoiltavana, sekä on öljylläkin voideltu Raamatun Sanankin mukaan, niin parantumista ei vain aina tapahdu ja sekin on kuitenkin hyväksyttävä ja pyydettävä vain voimaa jaksaa ja selvitä loppuun asti, jos se on niin Herramme tahto, ettei paranisikaan. :think:

Mutta sitten myöskin Isä voi yllättää, kun jo kaikki toivo on menetetty ja ei enää jaksa uskoa muutokseen ja parantumiseen. Silloin kun on omat voimat käytetty, niin sitten vasta astuu kuvioihin useimmiten Jumalan voima ja Hän saattaa jopa ilmestyä vaikka uskoa ei siihen siis parantumiseensa ei enää olisikaan.

Se, että paraneeko joku, niin se ei ole kiinni meidän uskostamme, näin uskon tänään. Eikä se myöskään ole kiinni rukoilijastakaan, vaikka ois kuinka väkevä veli rukoilemassa. Ei e.m. vaan kaikki on kiinni siitä, mikä on Jumalan tahto ja jos ja kun Hän tahtoo ilmestyä, niin Hän kanssa ilmestyy ja saattaa yllättää ihanasti, josta tulee kiitosmieli sekä Herran pelkokin kun on saanut kohdata Kaikkivaltiaan niin voimallisesti, että paranee. Kiitos siitä Herralle!. :thumbup: :D

Puhun tästä, kun olen saanut nähdä vierestä sen kuinka jo toivonsa menettänyt sairas, veli sai vielä halun mennä eteen rukoiltavaksi ja öljyllä voideltavaksi. [Jaak. 5:13-15] Ja mitä tapahtui. Hän huomasi heti kehossaan muutoksen entiseen ja oli tosi ihmeissään siitä. Ja päivien kuluessa huomasimme miten parantuminen on totta, todellisuutta ja koko ajan on tapahtunut parantumista tavalla, joka on niin uskomatonta kun jo kävelyä ym varova pystyykin kävelemään ja selkä suoristuu kumara asennosta. [Luuk. 13:10-13 ]Hallleluja, ihmeellinen on Jeesus, Amen! :lol: :thumbup: :clap: :D

:wink: Laitan vielä lopuksi tämän Pyhän Hengen sydämelleni nostaman laulun; VIA - 11 Jumala on ihmeellinen

Kuva
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesus Kristus; Ainoa Auttajamme ja Parantajamme!