Väärän hengen ilmapiirissä toimiminen on vaarallista

Väärän hengen ilmapiirissä toimiminen on vaarallista

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.11.2017 17:42

1. Joh. 3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

Jer. 3:20-22
Mutta niinkuin vaimo on uskoton puolisollensa, niin olette te, Israelin heimo, olleet uskottomat minulle, sanoo Herra. Kuule! Kalliokukkuloilta kuuluu itku, israelilaisten rukous, sillä he ovat vaeltaneet väärää tietä, ovat unhottaneet Herran, Jumalansa. Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." -"Katso, me tulemme sinun tykösi, sillä sinä olet Herra, meidän Jumalamme.

Noh, en nyt ole ihan varma, että ovatko nuo Raamatunpaikat ihan sitä mitä ajattelin/hain. Mutta Herra on puhunut minulle uskosta ja uskottomuudesta, siis hengellisessä mielessä molemmat. Olenko minä uskollinen, sekä Herraa Jeesusta koko sydämelläni seuraava, totteleva, Raamatun ilmoituksessa pysyvä omansa, jne? Ja ovatko sitä esim sinä, tai muut uskoontulleet ihmislapset?

Minulle kuin valkeni eräs asia, joka on ollut mieleni päällä jo vuosia. Olen vain sitä kovastikin ihmetellyt, sekä kysellyt siihen vastausta Herraltani. Ja se on seurakunta ja sen käytössä olevat ja tulevat, käyvät Herran Sanan julistajat. Ja mikä on seurakuntalaistenkin uskontila; Herraa, sekä Sanaansakin kohtaan? Kun niin monet uskovat ja seurakunnat kuin eksyvät luulemaan sellaista uskonelämää sopivaksi, tai jopa oikeaksi, joka: ruokkii lihaa, elää mahdollisesti maailman henkeä ja tarjontaa himoiten, arvostellen, tuomiten eri tavalla elävät uskon siskot ja veljet, siis ne: jotka tahtovatkin pysyä Vain; Sanassa ja totuudessa lähtemättä vesittään sitä millään tavalla. (lakihenkiset ja tiukkapipot heidän mielestään)

Kun sitten maailmaan ja helppoon uskonelämään rakastuneeseen seurakuntaan tulee puhumaan veli, miksei siskokin, niin vaikka tuo veli tai sisko olisikin kuinka Herraa lähellä elävä, totuutta rakastava ja syntiä, eksytyksiä karttava, niin hänellä on suuri vaara itsekin alkaa puhua siellä, noille korvasyyhyyn rakastuneile: heidän mieluistaan väärää oppia. Miksi noin? Koska se Väärä henki, joka siellä vaikuttaa saattaa saada puhujankin kelkkaansa hetkellisesti ja kuin huomaamattaan, tajuamatta mitä puhuu hetkellisesti väärin, jolloin hän onkin siellä sen väärään henkeen rakastuneen joukon keskellä kuin astia, jota saatanakin voi jopa käyttää, jos ei ole tarkkana ja veren alle rukoillut itseänsä... En nyt puhu vain luuloni perusteella, vaan se on ihan todettu asia, jonka olen omin korvin joutunut kuulemaan ja näkemään miten eksynyt joukko saa puhujankin eksymään sanoissaan, sanavalinnoissaan, kuin huomaamatta. :eh:

Tiedän jo, että sanani suututtavat monia, mutta en voi vaietakaan, koska se on totuus; kelpaa se sitten lukijoille tai sitten ei, niin näin tapahtui ja tapahtuu..Ja olen ihan varma siitä, että näin kepposesti voi käydä ihan kenelle vain (minulle, sinulle, kenelle vain..), joka ei ole tietoinen srk heng tilasta, tai ei ole vaivautunut ottamaan siitä selvää, vaan luottaa muiden sanomisiin ja lähtee aika hepposesti työhön ja menee sinne pelkäämättä väärän hengen salakavalaa juonta saada toimimaan ja puhumaan sen tahdon mukaan, siis: julistamaan Jumalan Sanaa maailmaan rakastuneille ja parannusta vieroksuville... :think:

Mutta aina on toivoa; kiitos Herralle! Senkin muutoksen olen saanut ilokseni nähdä ja kuulla. En tiedä missä on uskovien kyky; aistia henki, tarkistaa/koetella ja kyseenalaistaakin jopa, jos mennään metsään ja Sanaa vesitetään ihan tarkoituksellisesti ja seurakunta siten johdatetaan pois Jumalan tahdon ja Sanankin tieltä; lepsuun ja kaiken sallivaan elämän tyyyliin uskovina. Ja kun Herra antaa hengessään raittiin omansa tulla puhdistamaan jäljet niin se kaikki voikin muuttua iloöljyksi, sekä Totuudessa vaeltamista kaipaavaksi kansaksi Jumalalleen iloksi ja mielisuosioksi ja kun vieraileva puhuja tulee nyt srk niin hän puhuukin Hengen sanoja, kun PH saa ohjata ja väärä henki on poissa.. Halleluja! Herra haluaa pitää omistaan hyvää huolta ja Hänen tahtonsa on, että: He kaikki olisivat yhtä, niin hengessä, kuin rakkaudessakin! Amen! :thumbup:

Ef. 4:
1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.

Kannattaa lukea koko luku täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Väärän hengen ilmapiirissä toimiminen on vaarallista

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2017 17:42

:think: Sydämelläni on ollut jo pitkään se, miten väärässä hengessä vaeltavien käsien alta saattaakin saada uskova, hyväuskoinen/sinisilmäinen ehkä parantumista hakeva ihmisraunio, kuin ylimääräisenä ja ikävänä seuralaisena itselleenkin sen väärän hengen: kuljettamaan ja opastamaan uskossaan siihen, mikä ei varmasti kuitenkaan ole Jumalamme tahto, vaikka se mokoma osaakin esittäytyä ja toimia, puhua ihmisen mieleen, sydämelle, kuin olisi kysymys PH puheesta ja toiminnasta, vaikka todellisuudessahan niin ei olekaan... Se on niin pettäväistä ja ovelaa, ja sen jo paljastaa sekin, koska niin valitettavan monet ja lähellä Jeesustakin eläneet ovat siihen kuin haksahtaneet syystä tai toisesta ja siten joutuneet ojasta allikkoon, tai Kristus kalliolta suohon.

Toki voimme ja saammekin ja on hyväkin pyytää toisia rukoilemaan sairautensa puolesta ja jos se on Herran tahto, niin Hän Voi sen parantaakin. Mutta pitäisi myöskin pystyä hyväksymään sekin totuus, ettei Jumala aina paranna, vaikka lopun elämäänsä juoksisi kymmenien ja taas kymmenien käsien alla rukoiltavana pyytäen parantumista, tms..Tästä on nyt Herra puhunut minulle ja tokihan olen siitä jo kuullut kuin varoitusta paljon aikaisemminkin. Mutta nyt koin ja koen sen Herran tahtona Herätellä meitä Herran omia tarkistamaan lähde mistä haemme niitä siunauksia ja keiden käsien alle on edes turvallista mennä rukoiltavaksi, jne.., Sekä kuin miettimään ensin 2-3,kin kertaa ; ennenkuin ryntää puhujan, tms käsien alle rukoiltavaksi, pyytämään parantumista...Ettei kävisikin niin kurjasti, että: sairaudet vain lisääntyväkin, kun odotetaan parantumista, terveyttä. :shh:

Puhun tätä hyvin alhaalta itsekin sairastaen monenlaisia sairauksia ja elämä niiden myötä on käynyt vaikeammaksi ja ei voi enää tehdä esim käsillään niin kuin pystyi vielä aikoinaan, tai..En siis puhu syyttäen tai syyllistäen ketään, Ei! Koska ymmärrän tosi hyvin miten mahtavaa olisikaan tulla jälleen terveeksi. Jokainenhan sairas ihminen sitä kaipaa ja odottaa ja siksihän me sitä odotamme ja toivomme, rukoilemme, tahtoisimme sen jopa tapahtuvaksikin.. Mutta.. Kun joskus se sairastelu saattaa olla jopa ihan Isän sallimaakin, kun Hän haluaa kasvattaa ja opettaa meitä, sekä kuin laittaa pienelle ja nöyrällekin paikalle, jolloin jäljelle ei jää enää mitään muuta kuin vain yksin Herramme armo, anteeksiantamus, rakkaus ja apu, voima ja läsnäolonsa ihanuus. Ja halu viipyä ristinsä juurella rukouksessa..Lihan tahdon kuolettaminen sekä luottamus, että: Herra Jeesus on kanssamme ja auttaa meitä jaksamaan ja kestämäänkin vaivamme ja ne kaikki ongelmatkin, joita on tullut niiden sairauksiemme myötä elämäämme..Hän kun on luvannut olla kanssamme maailman loppuun asti ja Hän pitää aina lupauksensa. Uskommeko sen? :think:

Sydämelläni on ne monet uskovat, jotka käyvät tai ovat käyneet menestyteologiaan harhautuneiden kokouksissa ja käsien alla, kun on luvattu terveyttä, ja että pitää vain uskoa, niin Jumala sit parantaa ja.. On ehkä jo nin uskottu valheoppi/opetus/toimintakin, ja : Siksi ei kärsitä minunlaisiani toisin ajattelevia/ uskovia, vaan kieltäydytään ja jopa loukkaannutaan, kun puhun, tai joku muu puhuu kärsimisen siunauksista ja ettei ehkä Jumala parannakaan, vaan lupaa vain antaa voiman jokaiseen elämämme päivään; jaksaa ja kestää edes jollakin tasolla sairautemme ja vaivammekin: Hänen kanssaan kulkien ja voimassaan! Niin, että se terveys saavutetaankin vasta siellä kirkkaudessa, ei täällä ajassamme. Kieltäydytkö uskomasta, että: Se voisi olla juuri noin sinun kohdallasi? :-|

Minä olen henk koht aika varmakin jo, että: minun osani on sairastaa ja onhan noita vaivoja jo kerinnyt tullakin monenkinlaisia (ei ollenkaan mukavia, tai helppojakaan, ei!) Mutta jotenkin olen kuin alkanut oppia hyväksymään tilanteeni, joka ensin tuntui täysin mahdottomalta hyväksyä. Ja olen kuin oppinut sen hyväksymiseni kasvattamana; pyrkiä yhä vain läheisempään suhteeseen Jeesukseni kanssa: viipyen edessään yhä pisempään ja useamminkin.. Yölläkin Herran Henki kutsuu rukoilemaan ja viipymään siellä verisen ristin puun juurella,.. Ja minä ainakin tahdon taipua Herrani tahtoon ja kuolla omalle lihalliselle ja mukavuuden haluisellekin luonnolleni. Eihän se useinkaan ole helppoa, eikä niin aina mukavaakaan, mutta se sydämen rauha ja apu, voima, läsnäolonsa tuntu saa minut jatkamaan näin ja en kaipaa kenenkään käsien alle menoa enää..Vaan PÄÄTÄN kuolla itselleni, haluilleni, jopa odotuksillenkin ja toiveilleni, koska Uskon Isän voivan niin tahtoessan antaa minun vielä kokea apuaan ja voimaansa jollakin muulla tavalla tai tasolla, jossa se voittaa kaiken sen vaivan, säryn, kivun, ongelmat, joita nyt kannan kropassani..Tässä saviastiassani. :wink:

Mieti rakas ystäväni parikin kertaa kenen käsien alle menet. ja jos jo olet saanut jostakin mahdollisesti väärän voitelun itseesi, silloin, kun kävit jonkun harhaan menneen käsien alta pyytämässä parantumista, tms.. Niin Tee parannus! Niin juuri, suutu vain minulle, mutta meidän Kaikkien pitää tehdä joka ikinen päivä sydämen tasolla PARANNUSTA! On palattava ensirakkauteemme, alkulähteelle, ja tunnustettava, että: Minulle on parantumisestani tullut ihan pakkopaita/pakkopullaa, ehdoton vaatimus ja odotus ..!

Ja muista vielä tämä, jonka itse olen hyvinkin konkreettisesti saanut kokea ja nähdä, niin jos ja kun Jumala tahtoo parantaa, niin ei siihen tarvita ihmisen viereen, eteen, käsienkään alle menoa, ei! Vaan kuule; Riittää, kun puolestamme rukoilee ja mahdollisesti voitelee öljylläkin joku nöyrä, Herraa lähellä elävä uskova! Rukous riittää ja voi parantaa kaukanakin asuvan, vaikka rukoilija ja rukoiltava asuisivat eri puolella maapalloakin. Jumala voi! Ei ihminen itse voi ketään parantaa, jos ei Jumala sitä tahdo tai salli. Älä siis katso ihmiseen, vaan katso yksin vain; Kristukseen Jeesukseen ja ristillepäin! Sinä saat ja voit rukoilla itsesikin puolesta ja siihenkin Jumala voi niin tahtoessaan yhtyä ja jopa parantaa. Tarvitaan vain uskoa ja näkökykyä, ymmärtämistäkin; Jumalan sydämen laadusta ja mahdollisuuksistaan. Älä pelkää, sillä Jumala on luvannut antaa: uskollisilleen valtakunnan ja voimansa! Amen! Kiitos Jeesus verestäsi! :clap: :thumbup:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!