Et tiedä huomista päivääsi...

Et tiedä huomista päivääsi...

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.12.2021 23:17

Matt. 6:
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?

28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.

30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Tuo Raamatunpaikka nousi mieleeni, kun ajattelin itseänikin ja meitä Herran omia varsinkin, jotka kuitenkin saamme olla hyvässä hoidossa, sekä Taivaan Isän turvallisella kämmenellä: turvassa ja suojassa, kunhan etsimme Hänen kasvojaan sekä tahtoaan elämässämme. Hän auttaa ja johdattaa, varjeleekin..

Mulla oli tosi rankka kokemus eilisestä puolesta yöstä, oikeastaan tähän iltaan asti, mutta varsinkin tähän aamuun asti. Jouduin nääs tilaan itselleni eilen pikkasen ennen puolta yötä ambulanssin, kun sain vakavan allergisen reaktion antibiootti tabletista joka mulle eilen vasta määrättiinkin. Olin saanut samanlaisen allergisen reaktion jo elokuussakin ja samasta lääkkeestä, mutta tyhmyyksissäni en silloin soittanut kuitenkaan ambulanssia vaan värjöttelin kipeenä ja korkeassa verenpaineessa vain kotonani. Olisin voinut vaikka silloin jopa kuolla siihen. Tajusin sen myöhemmin ja pelästyin, mutta parissa päivässä se kuitenkin meni ohitse silloin.. Mutta oli se silloinkin tosi pelottavaa. :sad:

Mutta nyt olin edellisestä kerrasta viisaampi ja soitin 112,seen ja tilasin lanssin itelleni. Ja ne tulikin pikavauhtia ja koittivat saada korkeaa verenpainettani laskemaan, mutta turhaan..Sain hyviä neuvoja soittaessani 112;n miten toimia odottaessani sairaanhoitajaa ja mikäs se nyt olikaan; ensihoitajaa paikalle. Mutta ei auttanut kuin lähteä ajaan 100km kohti Oys,sia. Ja siellä päivystyksen kautta seurantaan (valvomoon) ja siellä menikin sitten koko yö ja ei ne saaneet mun paineita laskeen ei sitten millään lääkkeelläkään. Ja huomasin epätoivoisuutta jo aamusta niin lääkärissä kuin omahoitajassanikin. Olihan se kamala tilanne, kun paineet oli 220/115/90 Mä vain rukoilin, että; "Herra Jeesus:Auta mua!"

Noh antibioottilääke meni uusintaan, samoin mun vanha verenpaine lääkekin. Ja uusi verenpaine lääke tai se kun pystyin jopa nukahtaan aamusta hetkeksi (½t) niin paineet putos alle 200 ja alapainekin alle satasen ja pääsin lopulta kotiin lepäään. Kiitos Herralle!! :thumbup:

Se asia alkoi puhutella mua hyvinkin voimakkaasti. Ja nyt kun sielläkin kuuli koko ajan miten siellä puhuttiin koronasta, ja ootko otttanu rokotteen tms siihen suuntaan, niin tuo koronan pelko on kuin iskostunut ihmisiin, jopa uskoviinkin, näin aattelen. :roll:

Mitä me oikeastaan pelkäämme; koronaa, sairautta, kuolemaa, onnettomuutta, taloudellisia huolia, vai mitä? Huomasin, että mulla oli Valtava Rauha koko ajan sydämessäni, vaikka kaikki näyttikin menevän ihan väärään suuntaan kaikessa..En vain kuin osannut, enkä kyllä halunnutkaan alkaa pelkään pahempaa, vaan oli sellainen kuin lapsenomainen usko, että tämäkin kaikki oli ja on Jumalan tiedossa, hoidossa sekä kädessään. Multa ei muuten kukaan niistä monista hoitajista tullut kysymään, että onko rokotettu tms siihen viittaavaa ja oikeastaan... sitä ihmettelinkin. :think:

Ja kun pääsin sit viimeinkin aamupäivällä kotiin, niin puhuin siitä pojillenikin ja sitä itsekin mietin, että: "Ei me rakkaat kukaan tiedetä, mitä seuraava hetki voi tuoda meille tullessaan, tai huominen päiväkään!" Tuokin tilanne aktivoitui, eli; tuli päälle muutamassa minuutissa. Menemme joka minuutin tietämättä mitä seuraava minuutti voi tuoda eteemme tai elämäämme. Siksi onkin tärkeää olla joka hetki täysillä riippumassa Herran Jeesuksen Kristuksen viitanliepeessä/tupsussa kiinni ja kädestään lujasti kiinni pitäen. Ilman Jeesusta on elämämme turvatonta ja pelottavaakin. Hän on Turvakalliomme ja Auttajamme! :thumbup:

Vaikka saadaanhan me uskovinakin pelätä, aatella mitä huominen tuokaan tullessaan, toki, ei sitä meiltä Herran omiltakaan ole kielletty, estetty, ei todellakaan ole, vaan me kaikki olemme erilaisia persoonia; Toinen on vakaa ja hiljanen, ei panikoi, säiky. Ja taas joku toinen on pelokas, säikky, panikoi tai masentuu helposti ja pelkää, koska ehkei hän vielä oikein kykene täysillä luottamaan Kristukseen Jeesukseen, tai on vain heikko, arka, pelokaskin niissä jutuissa, joissa se toinen näyttäs olevan vahvempi. Onko sittenkään? En usko, mutta niin kuin jo sanoinkin, niin me vain ollaan niin erilaisia ihmisinä, eikä se ole ollenkaan väärin, vaan meidän vahvojen tulisi rohkaista ja tukea, lohduttaa niitä, jotka eivät vain kuin jaksa uskoa, luottaa, pelkäävät tms..Niinhän se Jumalan Sanakin meitä ohjaa ja opettaa toimimaan.

1. Tess. 5:14-15
Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.

2. Kor. 1:
2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
4 joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.

5 Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta.
6 Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva,
7 koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta.

Hepr. 4:
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.

3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".

6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

Johanneksen ilmestys 3:
'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus.
Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.

Joitakin Raamatunpaikkoja nousi mieleeni, mutta varmasti olisi ollut monia vielä muitakin, mutta eiköhän nuo riitä nyt alkuun.. Olethan valmiina, sillä et sinä, enkä minä, emme kukaan tiedä, että: Milloin Jeesus saapuu noutamaan omiaan taivaan kotiin, hääjuhlaansa. Ethän väsy rukoilemaan, lukemaan Sanaa, sekä tämä vielä; Älä hylkää uskovien yhteyttäkään, sillä sitä tarvitaan tänä vaikeana aikana. Ja sinä, joka olet esirukoilija, niin Älä väsy työssäsi kantaa sisaria ja veljiä ym Herran ristin juurelle ja veren pestäviksikin! Ole siunattu Jeesuksen Kristuksen ihanassa nimessä ja verensä voittovoimassa, Amen! :thumbup: :wink:

Boanerges - 11 Tiimalasi
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Et tiedä huomista päivääsi...

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.06.2023 19:52

Pelkäätkö kuolevasi?

Olen nyt aikas paljonkin miettinyt sitä, miten ihmiset on saatu peloteltua, varsinkin tuon koronan myötä. Miksi näin mietin? Noh, koska, kun katselen ihmisiä kaupoissa ym niin kuinka moni pelkää sairastuvansa koronaan vielä tänäkin päivänä ja uskoisin taustalla olevan samalla pelko kuolemastaankin. :think:

En nyt syytä, tai moiti ketään, vaikka haluaakin kulkea naamari naamalla, (se on jokaisen ihan oma asia, toki) mutta rohkenen sanoa kuitenkin sen verran, että: "Kukaan ei kuole Jumalan sitä sallimatta!" :roll:

Ap. t. 2:
21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.

25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'

Tämä seuraava Raamatunpaikka jotenkin lohduttaa..

Room. 8:
33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?

36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Korona on varmasti ollut hyvin pelottava tauti ja moni on siihen menehtynytkin, toki.. Mutta onko se tapahtunut jossain piilossa, salaa, Jumalan sitä tietämättä, jos ja kun joku onkin menehtynyt? Ei muuten ole! Vaan jopa tuo ikävä sairaus ja piikkien tuomat ikävät sairaudet, jopa kuolemat, niin ne ovat siltikin, kaikesta huolimatta olleet koko ajan Isän Jumalamme tiedossa, hallinnassa, niin ettei yksikään ihminen ole kuollut vaikka ilman tuota tautia monien mielestä oiskin saanut elää, en usko.. :???: Raamattukin puhuu siitä, miten meillä jokaisella on se meidän oma aikamme täällä maan päällä ja se ei lopu ennenkuin Jumala sen niin päättää sallii..

Ja nyt kun varsinkin vanhemmat ihmiset on peloteltu niin hyvin, että jos ei käytä naamaria niin sairastuu tai jopa kuolee, niin se on ollut vain hyvin tehokasta aivopesua.. On saatu pelkäämään. :thumbdown: :shifty:

Pelottelulla ja pelolla saadaan paljon pahaa aikaan, minusta ainakin, sinä voit ja saat olla erikin mieltä kanssani, toki. Mutta minusta on suorastaan surullista se, että; vanhukset on saatu pelon valtaan. Ja uskon, ettei se koske vain uskonnollisia ihmisiä,vaan myöskin uskoa tunnustavia ihmisiä. :cry: :???:

Tämä Raamatunpaikka nousi sydämelleni tästä lopun ajasta ja sen ihmisistä, joille ei kelpaa Jeesus Kristus: Pelastajaksi ja Vapahtajaksi...

Jer. 8:
1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, otetaan Juudan kuningasten ja sen ruhtinasten luut, pappien ja profeettain luut sekä Jerusalemin asukasten luut pois heidän haudoistansa
2 ja hajotetaan auringon, kuun ja kaiken taivaan joukon eteen, joita he rakastivat ja palvelivat, joita he seurasivat, etsivät ja kumartaen rukoilivat; niitä ei koota eikä haudata, vaan ne tulevat maan lannaksi.
3 Ja kuolema on oleva halutumpi kuin elämä koko sille jäännökselle, joka jää jäljelle tästä pahasta sukukunnasta, kaikissa paikoissa, mihin minä karkoitan nämä jäljelle jääneet, sanoo Herra Sebaot.

4 Ja sano heille: Näin sanoo Herra: Eikö se, joka lankeaa, nouse jälleen? Eikö se, joka kääntyy pois, käänny takaisin?
5 Miksi kääntyy tämä kansa, Jerusalem, pois ainaisessa luopumuksessa? Miksi he pitävät kiinni petoksesta eivätkä tahdo palata?
6 Minä olen tarkannut ja kuunnellut: he puhuvat sitä, mikä ei ole oikein; ei kukaan kadu pahuuttansa, ei ajattele: Mitä olen minä tehnyt! Kaikki he kääntyvät pois juosten juoksuansa, niinkuin orhi kiitää taistelussa.

7 Haikarakin taivaalla tietää aikansa; metsäkyyhkynen, pääskynen ja kurki pitävät vaarin tuloajastansa, mutta minun kansani ei tunne Herran oikeutta.
8 Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.
9 Viisaat saavat häpeän, kauhistuvat ja joutuvat kiinni. Katso, he ovat hyljänneet Herran sanan-mitä heillä on viisautta?

Ja vielä laitan loppuun tämän Raamatunpaikan;

Jes. 45:
18 Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan-hän on Jumala-joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.
19 En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.

20 Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista. Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.
21 Ilmoittakaa ja esiin tuokaa-neuvotelkoot keskenänsä-kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.

22 Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.

Kukaan ei kuole, ei mihinkään, eikä milloinkaan Jumalan, Isämme sitä salimatta, tietämättä. Niin se vain on, uskoo ken tahtoo.. :roll:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Et tiedä huomista päivääsi...

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.11.2023 16:58

:think: Et tiedä huomista päivääsi...

Niinpä juurikin, emme kukaan tiedä huomistamme, emmekä edes seuraavaa hetkeämmekään..Minulle se jälleen tuli erittäinkin selväksi, kun ensin juoksin sairaalan päivystyksessä 3,na päivänä ja neljäntenä ottivat osastolle sisään kolmeksi päiväksi..Ja monia magneettikuvauksia, kunnes löytyi syy oireisiini; kasvain aivoissa ja 2 aivoinfarktia. :-o :sad:

Sanon suoraan, että Jos en olisi uskossa, niin en edes uskalla ajatellakaan miten olisin siihen kaikkeen tietoon reagoinut ja siitä ns. selvinnyt? :???: Koska kuolema kävi jälleen kuin kolkuttelemassa elämäni ovella, niin kuin se kävi reilu 36v sittenkin, kun makasin teholla kuolemaa tekevänä ja tajuttomana, kun synnytin nuorimmaiseni hätäsektiolla ..Ainoa juttu ja ero oli ja on siinä, että 36v sitten olin vielä vain uskonnollinen joka kuvitteli vain jo olevana uskossa.Ja sain tulla uskoon reilusti 2v sen jälkeen.. Mutta nyt olin ja olen uskossa ja tunnustin olevani Herran Jeesuksen oma. Ja sain tunnustaa siellä osatolla uskoani huonekaverilleni joka on jo 84v ja hoitajille.. :thumbup: :D

Mutta olinko sittenkään valmis lähtemään? Minun aikani vain ei vieläkään ollut, mutta haluaisin olla valmis sinä hetkenä, kun sydän pysähtyy ja aika loppuu täällä ajassa, ja uusi ja ikuinen elämä alkaa Isän luona taivaassa. Kun nämä kaikki vaivat ja murheet jäävät tänne ja pääsen pyhien joukkoon, kunhan en kiellä, etkä sinäkään ota kättäsi pois Herran Jeesuksen kädestä koskaan pois, siis hylkää Mestariamme, Jeesusta Kristusta, niin ikuinen elämä odottaa niin minua, kuin sinuakin rakas uskon ystäväni! :clap: :thumbup: :D

Hepr. 4:
1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.

4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".

6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Laitoin tuon Raamatunpaikan ja laitan vielä tämänkin ja toivon sydämestäni, ettei meistä kukaan rakastaisi tätä mailmaa, ihmistä, eläintä, tai mitään muutakaan enemmän kuin Herraa Jeesusta, niin ettei ole valmis, halukas lähtemään silloin, kun kutsu tulee ja pasuna soi..Luukas 14:16-24

1. Kor. 15:
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!