Jokainen on arvokas Jumalalle.

Jokainen on arvokas Jumalalle.

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.12.2015 19:00

Kuuntelin heng lauluja ja siinä Herra alkoi puhua sydämelleni, miten Hänelle on joka ainoa ihminen tärkeä ja arvokas. Jokaisen sielu on arvokas. Kuinka monet kokee kuin alamittaisuutta ihmisenä, sekä uskovana ja kelvottomuutta olla tärkeä ja rakas jollekin.. Niin, ehkä me ihmisille ollaankin tarpeettomia, vähäpätöisiä, kelvottomia, mutta emme Jumalallemme.

Joh. 21:15-17
Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?"Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani". Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani". Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.

Jeesus kysyy meiltä jokaiselta omaltaan, että: Onko Hän meille rakas ja tärkeä? Mitä vastaamme? Hän ei kysy, että: onko vaimosi, tai miehesi, lapsesi, vanhempasi, ystäväsi, tms sinulle rakas ja tärkeä. Tai arvostavatko nuo em sinua ihmisenä ja uskovana. Vaan Hän kysyy tunteitamme; Häntä Jumalan Poikana kohtaan ja Vapahtajanamme. Mitä vastaamme siis Hänelle? Mietitäämpä sitä ihan jokainen hetkinen rukouksen hengessä; Mikä arvo ja merkitys meille on uskovina saada olla Jumalan lapsi perillinen, rakastettu, sekä josta huolehditaan ja jota neuvotaan, ohjataan, autetaan, varjellaan, jne..?

Nyt on aika nostaa jo pääsi ja katsoa vain yksin Jeesukseen. Nyt ei tarvitse sinun enään surra, murehtia, kokea huonommuuttakaan, kun kukaan ei ymmärrä, tai välitä sinusta, tai ei arvosta sinua millään tavalla. Koska on yksi, joka välittää sinusta juuri sellaisena kuin oletkin, eikä moiti tai piiskaa sinua rumin sanoin, teoin. Hän; Jeesus rakastaa juuri Sinua!! Kelpaat hänelle, jos Hän vain kelpaa sinulle ristiinnaulittuna Vapahtajanasi?! Kysymys onkin siis siitä: Onko Hän ja Hänen sovituskuolemansa sinulle tärkeä, korvaamaton? Uskotko Jeesukseen Jumalan Poikana, lihaksi tulleena Jumalan Poikana? Ja uskotko hänen välittävän sinustakin, vaikka et ehkä täytäkään niitä vaatimuksia, joita olet mielessäsi luonut: uskovan vaatimuksiin?

Mitä Isä Jumala vain odotaa sinulta tai minulta? Suostumista tunnustamaan, että olemme syntisiä, kurjiakin, mutta Jeesuksen Kristuksen; uhriveren kautta joka vuosi Golgatan ristillä, niin sen kautta meillä on mahdollisuus tulla Jumalan lapsiksi jälleen ja päästä kerran taivaan kotiinkin. Niin, että me uskomme vain Jeesukseen Jumalan aino syntyisenä Poikana, sekä tahdomme seurata Häntä, totella häntä, sekä Sanaansakin! Ei siis suuria vaatimuksia, vain mielen muutosta..Ja maailman tarjonnan halpana pitämistä Mestarimme rinnalla. Kelpaako? Suostutko? Jos, niin saat kokea rakkauttaan, rauhaansa ja ihanaa johdatustaan, ym.. :thumbup:

Laitan tähän loppuun parikin laulua:

Laura Pakarinen/ en tahtois irti päästää

Alida Friman - Joka sirpale kultaa
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jokainen on arvokas Jumalalle.

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.12.2023 11:43

rita4 kirjoitti:Jeesus kysyy meiltä jokaiselta omaltaan, että: Onko Hän meille rakas ja tärkeä? Mitä vastaamme Hänelle? Hän Ei kysy, että: onko vaimosi, tai miehesi, lapsesi, vanhempasi, ystäväsi, tms sinulle rakas ja tärkeä. Tai arvostavatko nuo em sinua ihmisenä ja uskovana. Vaan Hän kysyy tunteitamme; Häntä Jumalan Poikana kohtaan ja Vapahtajanamme. Mitä vastaamme siis Hänelle? Mietitäämpä sitä ihan jokainen hetkinen rukouksen hengessä; Mikä arvo ja merkitys meille on uskovina saada olla Jumalan lapsi perillinen, rakastettu, sekä josta huolehditaan ja jota neuvotaan, ohjataan, autetaan, varjellaan, jne..?

Katselin noita kirjoituksia ja tämä jotenkin ns. kolahti ja ajattelin jotain koittaa sanoa siitä, mitä sydämelleni nouseekin.. :think:

Olen nyt taas miettinyt suhdettani Jumalaan, Jumalan Poikaan Jeesukseen, Pyhän Hengen merkitykseen elämässäni jne.. Ja millainen on oma suhteeeni Häneen, ajatukseni, käytökseni, elämäni ja miten elän uskoani todeksi jne.. Olenko Kristus kirje, suolana, valona, tms? :roll:

Onko Jeesus minulle, sinulle rakas ja tärkeä, korvaamaton, jota ei mikään tai kukaan muu voi tässä maailmassa ohittaa? Onko joku tullut sinulle, minulle tärkeämmäksi, kuin mitä Jeesus on, tms? Tunnetko jo Herrasi ja Vapahtajasi Jeesuksen henkilökohtaisestikin, eikä vain niin, että: olet kyllä kuullut Hänestä korvakuulolla, lukenut tms..? Asuuko Jeesus jo sinun sydämessäsi? Onko Hän paras ja korvaamaton ystäväsi, jota tahdot kuunnella sekä totella, seurata..? Rakastatko Häntä yli kaiken?

Voimme olla uudestisyntyneitäkin ja siltikään Jeesus ei ole se ykkönen enää elämässämme. Tai Hän oli sitä uskoontultuasi, mutta vuosien kuluessa Hän ei enää ole niin tärkeä, tai rakas kuin mitä Hän oli alussa.. :roll: Onko rakkautesi Häntä kohtaan päässyt jo kuin kylmenemään ja se vanha aatu, tai eeva onkin palannut sydämeesi ohjaamaan sinua eteenpäin.. :-|

Mitä Raamattu sanoo meille; Mark. 13:
31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

34 On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa.
35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36 ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.

37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Ja rohkaisuksi tämä Raamatun paikka meille Herran omille, että jaksaisimme valvoa emmekä nukkuisi ja jos nukuttaakin, niin pyydetään Hengen voimaa ja viisautta, ettei meitä maailman kanssa tuomittaisi, kun emme valvoneet uskomme tilaa.

1. Tess. 5:
1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet (siskot), ole tarvis kirjoittaa;
2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.

6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.

11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.

Vielä nousi sydämelleni tämä lause; Ef. 5:14 "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"

Sinä olet arvokkaan tärkeä ja rakas Jumalalle, sanoi sit muut sinusta ihan mitä tahansa, tai mitä sisimpäsi sinusta väittää sinun olevan, tms.. Älä kuuntele, äläkä usko, jos sinua moititaan tai arvostellaankin, sillä; Jumala yksin tietää sen mitä sinun sydämessäsi oikeasti on, tai mitä Hän, taivaallinen Isäsi on sinusta mieltä... Hän katsoo sinua rakkaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen ristintyön kautta, läpi ja armahtaa sinua jos omatuntosi syyttää sinua..Polvistu siis Herrasi eteen, ristinsä juurelle ja kerro Hänelle kaikki sisimpäsi ajatukset, tunteet, epäilykset, pelot, tms..Hän tietää ne kyllä jo muutenkin, mutta Hän odottaa, että sinä itse ne Hänelle kerrot ja tahdot, sekä tarvitset Hänen apuaan ja lohdutustaankin, ym..

Käänny takasin ristinsä juurelle, jos olit jo väsymässä, tai luovuttamassa, etsimässä muunlaista heng ilmapiiriä, tms.. :roll: Hän, Isäsi rakastaa sinua ja odottaa vain, että palaat lähelleen, tai pysyt lähellään, etkä väsy rukoilemaan, Hän Ei vaadi sinulta mitään muuta kuin että tahdot pysyä omanaan, lähellään ja elät totuuden Sanan mukaan elämääsi, kaipaat, janoat rakkauttaan.. Hän on lähde, joka ei koskaan kuivu. :thumbup: :D

Tämä laulu vielä lopuksi; Taivaan isa pitaa huolta
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Arjessa elämisen siunaus ja vaikeus?!