HE EKSYTTÄVÄT MONIA!

HE EKSYTTÄVÄT MONIA!

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.02.2014 21:58

Pentti Erkkilä

Kun Jeesukselta kysyttiin, milloin tulee lopun aika, hän sivuutti tuon kysymyksen ja varoitti opetuslapsiaan:" Varokaa, ettei kukaan teitä harhauta. Monia on esiintyvä Minun nimelläni sanoen: Matt 24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. 5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Minä olen ennalta ilmoittanut tämän teille."

Eksyneellä on hukassa oikea tie. Se, joka ei pyri mihinkään, ei eksykään. Erämaahan eksynyt ei löydä tietä, ja taajamaan eksynyt löytää moniakin reittejä, mutta ei tiedä, mikä vie toivottuun päämäärään. Molemmissa tapauksissa oikea kartta tai luotettava opas auttavat kulkijan oikealle tielle. Pahinta on, jos eksyksissä oleva ei ymmärrä tilannettaan, eikä edes pyri oikeaan suuntaan.

Jeesus sanoi: " Matt 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne ( Raamatun) kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Ei kuitenkaan riitä, että tuntee Kirjoitukset. Niitä pitää myöskin noudattaa. Mikään muu ei ole yhtä varma turva eksymistä vastaan. Kirjoitusten tuntemiseen meillä on mahdollisuus, jos vain haluamme. Pelkkä saarnojen kuuleminen ei riitä. Nekin on kuulijan seulottava Kirjoitusten avulla. Saarnat tulevat aina vajavaisen ihmisen kautta ja ovat siksi aina vajavaisia ja joskus jopa harhaan johtavia.

Jeesuksen seuraajilla on aina ollut olemassa eksymisen vaara ja mahdollisuus, mutta nyt lopun ajan viimeisillä vuosikymmenillä se lienee suurimmillaan. On paljon sellaista, joka näyttää hyvältä ja jossa on hyvää, mutta myös hiukan väärää. Kannattaa mieluummin jättää kokonaan vähänkin väärää sisältävä, kuin eksyä sen vähäisen väärän takia pois elämän tieltä.

Ehkä vaarallisempia eksyttäjiä ovat väärät profeetat ja itse eksyksissä olevat julistajat. Ei meitä houkutella synkkään korpeen vaan valoisiin saleihin seuraamaan hengelliseltä näyttävää ohjelmaa. Tarjolla voi olla uutta ja hyvältä kuuluvaa. Älä ota vastaan mitään, mikä vähänkin poikkeaa Kirjoituksista. Räikein eksytys ei tunnusta Jeesusta Jumalan Poikana ja Vapahtajana. Näin kertoo Johannes asian kirjeissään: "1. Joh kirje 4: 3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. 2. Joh kirje 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

Paavalin neuvo Timoteukselle sopii meillekin: 2. kirje Tim 3: 14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut Jumala lähettää tai sallii eksytyksiä omiensa keskuuteen koetellakseen meitä. Tehokkain eksytys näyttää viattomalta, suorastaan hengellisestä. Sitä on vaikeaa eksytykseksi tunnistaa, ennenkuin näkee sen hedelmiä. Siksi Jeesus neuvoo meitä;"Matt 7: 16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? On varminta odottaa, että hedelmiä tulee näkyviin ennen kuin hyväksyy oudon "puun". Tunnusteot ja ihmeet eivät tänäänkään riitä hedelmiksi. Niitä tekivät jo Egyptin faraon noidat.

Paavali varoittaa: "Jaakobin kirje 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion". Tarkoitukselisesti harhaan johtavan opettajan loppu on kadotus. Jos joku tietämättään opettaa saattaa luvata ajallista menestystä ja jopa vaikutusvaltaa. Raamattu kertoo kuitenkin meille: "Apt teot 14: 22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemään sisälle Jumalan valtakuntaan". Väärä tie voi tuntua helpommalta, mutta se vie kadotukseen. Ahdistukset kuuluvat Jeesus-tiellä asiaan: " 2. Kor 4:8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat " Ei pidä sivuuttaa Jeesuksen näitäkään sanoja: "Joh 16: 33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Tuo ei ole esitetty mahdollisuus vaan selkeä ilmoitus vallitsevasta tilanteesta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: HE EKSYTTÄVÄT MONIA!

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.02.2016 22:09

Jeesuksen seuraajilla on aina ollut olemassa eksymisen vaara ja mahdollisuus, mutta nyt lopun ajan viimeisillä vuosikymmenillä se lienee suurimmillaan. On paljon sellaista, joka näyttää hyvältä ja jossa on hyvää, mutta myös hiukan väärää. Kannattaa mieluummin jättää kokonaan vähänkin väärää sisältävä, kuin eksyä sen vähäisen väärän takia pois elämän tieltä.

Ehkä vaarallisempia eksyttäjiä ovat väärät profeetat ja itse eksyksissä olevat julistajat. Ei meitä houkutella synkkään korpeen vaan valoisiin saleihin seuraamaan hengelliseltä näyttävää ohjelmaa. Tarjolla voi olla uutta ja hyvältä kuuluvaa. Älä ota vastaan mitään, mikä vähänkin poikkeaa Kirjoituksista.

Kuinka monet monet uskovat ajattelevat, etteivät he voi eksyä, koska ovat tulleet uskoon, tai lukevat Raamattua, käyvät seurakunnassa, tms..Ollaan niin varmoja omasta uskostaan ja oikeassa olemisestaan siinä, ettei enää varota, koska ollaan tultu liian lúottavaisiksi, että tunnetaan eksytys. Toki olisi ihanteellista, jos todellakin kaikki olisimme niin lähellä Herraa eläviä, sekä Sanassaan kiinni pysyviä, ettei meitä voisi kukaan eksyttää. Mutta... se taitaa kuitenkin olla aika epävarmaa. Ja siksi minä ainakin pyrin koettelemaan rukouksessa ja Raamatun Sanallakin julistajat. Ja sittenkin, niin.. sittenkin saattaa mennä pieleen ja .. en hoksaakaaan jotain ihan epäraamatullista juttua puheissaan, tms.

Nyt on paljon sitä, että: puhutaan niin hienosti, palavasti, ja vedotaan Raamatun sanaankin, ja siten jos ei ole tarkkana kuin porkkana, hereillä, tutki, koettele, kuuntele molemmilla korvillaan ja sydämellään, niin sellainen puhuja, joka osaa ottaa kuulijansa; voi harhauttaa. Vaara on aina vaanimassa. Voisin sanoa paljon muutakin, mutta jätän tällä kertaa väliin, koska minua jo muutenkin pidetään tiukkapipoisena sekä vain vikoja etsivänä.

Se minua häiritsee hyvinkin monissa puhujissa, saarnaajissa, kun mainostetaan itseään ihan oksetukseen asti. Kun minä sain ja kun minä näin unen ja kun minä, ja minua Herra on käyttänyt, jne... Koroitetaan itseään, eikä Kristusta Jeesusta, jolle pitää kunnia kaikesta antaa, eikä koskaan itselleen. Me olemme vain vajavaisia palvelijoitaan, ei mitään erikoisia, suuria, tai sellaisia joita vain Herra tahtoo käyttää ja joille tahtonsa näyttää. Ylpeys ja ylpeily ärsyttää minua suuresti.

Kun huomaan, että on sellaista, jota en hyväksy ja kun se aina vain toistuu kerta toisensa jälkeen, niin minua alkaa tökkiä se puhuja niin pahasti, etten edes halua kuulla enempää. Olen joitakin puhujia koittanut kuunnella ja laittaa kaikki esteet pois, joiden takia hänen puheensa tökkii (ääni, persooona, tms) Mutta sitten olen jo usein huomioinut, ettei se sittenkään ollutkaan hänen äänessään vika, tai käytöksessään puhuessaan, tms.. Vaan se tökkiminen onkin ollut sitä, kun on koitettu joko päteä, tai olla humoristia ja sen vakavuuden tai naurahtelun tms kautta on kuin peitetty aukot, heikot kohdat ja kun sit kuuntelee uudestaan ja uudestaan sitä puhujaa, niin huomaa, että "Hei, sehän esittää Jumalan käytössä olevaa, vaikka puhuu omiaan ja itse keksimiään juttuja, ohi Sanan, jne."

Varsinkin netissä kun kuuntelee puhujia, niin se; miten muut tykkäävät jostakin vaikuttaa moniin ja näin he uskovat että eihän se voi olla väärä profeetta, tai puhuja, koska muutkin tykkää siitä. Ja aamenta huudetaan, jopa taputetaan. Toisten mielipiteillä on valtava vaikutus monilla siihen, miten he itse suhtautuvat johonkin puhujaan. Mennään kuin toisen mielipiteen mukaan itsekin tykästymään, tms..Se on hyvin vaarallista, jos ei kykene itse muodostamaan rehellistä ja aitoa kuvaa puhujasta. Niin paljon on vääriä profeettoja ja unien näkijöitä, ilmestyksien saajia, ym, joita tulee kuin sieniä sateella nettiin tuomaan sanaa herralta. Laitan pienellä, koska en usko kaikkien olevan oikeasti taivaan Jumalan käytössä, muutoin kuin vain puheissaan. :roll:

Monet julistaa parantumista, koska se on aihe, josta niin monet sairaat tykkää. Minä en tykkää ja en kuuntele puhujia, jotka puhuvat parantamisesta, tai miten kestää sairaudet. Minä olen sairas ihminen ja olen ollut sitä tosi pitkään, mutta Jumala on parantanut minut niin monesti ihan hiljaisuudessa, ilman yhtäkään uskovaa, tai niiden käsiä. Toki yhden kerran olen ollut jopa voideltavana öljylläkin Raamatun Sanan mukaisesti ja veljet rukoilivat puolestani ja paranin sit myöhemmin vakavasta sairaudestani. Mutta muuten on Herra Jeesus parantanut minut aivan ihmeellisesti muutamia kertoja, joissa ei ole edes kukaan tiennyt asiasta ja ei siis ole ollut esirukoilijoitakaan.. Ja toisekseen; minä uskon, että. Kaikilla sairauksillani ja vaivoillani, vaikeuksillanikin on Isällä ihan oma tarkoituksensa minua ajatellen, jonka alan jo hiukan edes ymmärtää, siis miksi. Ja siksi en kaipaa siitä opetusta, vaan minun opettajani on: Pyhä Henki ja Jumalan Sana, rukous hetkeni Herran ristin juurella viipyen..

On hyvä muistaa, että; pieni myrkky tappaa hitaasti kiduttamalla, mutta varmasti. Henki kuolee, ja on enää vain Luulo, että PH toimii ja olisi läsnä, kun siinä saattaakin pahimmillaan olla ihan väärä henki, joka vie harhaan, eksyttää ja sokaisee hengen silmät ja korvatkin. Siksi suosittelen samaa kuin itse teen nykyään; jos vain on ihan selvää harhaisuutta, niin sellaisen puhujan jätän jatkossa kuuntelematta. Koska siihen niin äkkiä mieltyy ja silloin ei ainakaan hoksaa varoa. Saattaa vain alkaa ajatella, ettei mee harhaan, vaikka onkin väärääkin, tai kyseenalaista, kun on niin ja niin kauan jo ollut uskossa, tai kun rukoilee, lukee Raamattua, keskustelee uskovien kanssa tai mitä vain puolusteluja...

Jokainen voi eksyä, mennä harhaan, mieltyä väärään, jos ronkkii huonot pois kuin sopasta ja syö vain sen mikä on mielestään hyvää. Mutta se huono onkin jo saattanut pilata sen koko sopan ja näin sairastut, tulee vastasanväänteitä, ja huono olo, ... Pysytään pirteänä, totuudessa, lähellä veristä ristiä ja ristin Herraa, eikä suostuta enää kuunteleen sellaista puhujaa, oli miten kuuluisa sitten tahansa, jonka sopassa on aina niitä pilaantuneita lihojaan.. :eh:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.02.2016 17:08

Paavalin neuvo Timoteukselle sopii meillekin: 2. kirje Tim 3: 14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut Jumala lähettää tai sallii eksytyksiä omiensa keskuuteen koetellakseen meitä. Tehokkain eksytys näyttää viattomalta, suorastaan hengellisestä. Sitä on vaikeaa eksytykseksi tunnistaa, ennenkuin näkee sen hedelmiä. Siksi Jeesus neuvoo meitä;"Matt 7: 16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? On varminta odottaa, että hedelmiä tulee näkyviin ennen kuin hyväksyy oudon "puun". Tunnusteot ja ihmeet eivät tänäänkään riitä hedelmiksi. Niitä tekivät jo Egyptin faraon noidat.

Paavali varoittaa: "Jaakobin kirje 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion". Tarkoitukselisesti harhaan johtavan opettajan loppu on kadotus. Jos joku tietämättään opettaa saattaa luvata ajallista menestystä ja jopa vaikutusvaltaa. Raamattu kertoo kuitenkin meille: "Apt teot 14: 22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemään sisälle Jumalan valtakuntaan". Väärä tie voi tuntua helpommalta, mutta se vie kadotukseen. Ahdistukset kuuluvat Jeesus-tiellä asiaan: " 2. Kor 4:8 Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat " Ei pidä sivuuttaa Jeesuksen näitäkään sanoja: "Joh 16: 33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." Tuo ei ole esitetty mahdollisuus vaan selkeä ilmoitus vallitsevasta tilanteesta.

On tärkeää muistaa aina se tosiseikka, että: Jumala sallii omiensa keskuuteen koetuksena erilaisia harhaan vieviä opettajia. Hän tarkkaa; Lähdemmekö seuraamaan niitä, ja tarkistammeko ensin, sekä koko ajan, myöhemminkin vielä; ns lähteen, josta julistaja juo janoonsa, vai menemmekö mukaan vain uuden toiminnan, erilaisten lupausten vuoksi, lihan mieleen sopivan toiminnan takia, tai kun muutkin menee ja uskoo sen olevan raitis. Vai pysymmekö kuin hiukan varpaillamme, emne usko muiden puheita, vaan tuomme sen rukouksessa Herramme eteen ja pyydämme silmävoidetta nähdäksemme oikein, ja herkkää tuntoa Pyhän Hengen johdatuksessa, jotta aistisimme, kun kysymyksessä on mahdollisesti väärä voima ja henki.

Valitettavasti monet menee mukaan, kun paikkakunnalle tulee uuttaa toimintaa, eikä välitetä kyseenalaistaa mitään, kun koetaan silloin vastuvansa Jumalan Henkeä/Pyhää Henkeä. Kuvitellaan loukkaavansa Herran Henkeä, jos ollaankin eri mieltä muiden siellä olevien kanssa, tai ajatellaan jopa niin lapsellisesti, että: Olen näin vahva, tai heikko uskossani. Vahva luulee jo osaavansa erottaa väärän oikeasta ja heikko ajattelee, että on niin huono,heikko ettei edes osaisi koetella jos oiskin väärää ja siksi pitää tärkeänä ja luottaa vain omaan tunne tilaansa, jolla koettelee asian ja puhujan, toiminnan, joka on muuten aivan väärä tapa.

Niin kuin sekin, että Luulee jo olevansa niin kasvanut uskossaan, ettei voisi eksyä, mennä harhaan, uskoa valkeuden pukuun tuodussa, positiivisesa ilmapiirissä olevan mitään varaa sielunsa tilalle. Kukaan ei näes ole niin vahva, olipa ollut uskossa 50v tai päivän, niin yhtälailla kumpikin voi mennä harhaan, uskoa lampaan vaatteisiin tuodun suden olevan oikea puhuja, saarnamies. Varsinkin silloin, kun liha saa päättää. Tai muut uskovat saavat päättää ja kehottaa mukaan, ja ei uskalleta vastustaa heitä.. :shifty:

Niin; ihmeet ja tunnusteot!? Moni pastori mielellään kehuskelee miten tekee ihmeitä ja porukkaa paranee, sekä tulee uskoon. Onko se varma merkki, että; puhuja on raitis? Ei ole! Koska pimeyskin parantaa, sekä tekee ihmeitä, jopa saa ihmisen Luulemaan olevansa pelastettu, kunnes ajan oloon huomaakin, ettei ole samaa rauhaa ja halua kasvaa uskossaan, tai jotain muuta kuin mitä noilla jäykiltä vaikuttaviltakin uskovilla on, jotka eivät lähde kaikkeen mukaan, remuamaan ja..Ensin he ärsyttävät monia, mutta jos on ihan rehellinen itselleen, niin voipa olla, että jokin häiritsee silti jatkossakin, kun nuo vakaat kristityt eivät suostu uuteen ja iloiseen meininkiin mukaan. Ei he ole kalkkiksia, ei fariseuksiakaan, eikä tiukkapipoisia, joiden päätä pipo kiristää, Ei! Vaan he ovat mahdollisesti koetelleet uuden tulokkaan, uuden toiminnan ja uuden srk ja saaneet Herraltaan varoituksen sanoja, ettei pidä lähteä väärään toimintaan mukaan, sanomaan aamenta väärän voiman alla olevalle opetukselle ja toiminnalle, julistajalle.

Tulipa mieleeni ajatus, että; Kun hyväksyy väärän saarnamiehen ja mielellään sitä kuuntelee, ja seuraa, niin se on vähän kuin ottaisi pedon merkin otsaansa ja käteensä, koska se vie yhtä varmasti poispäin Kristuksesta Jeesusksesta ja hänen tahdostaan, sekä seuramisestaan, kuin silloin kun ottaa tuon merkin ja kieltää samalla Jeesuksen uhrityön, sovituksen, kuolemansa ja ylösnousemisensakin ym..Älä siis kiellä Jeesustasi. Puheessa PITÄÄ löytyä asioita, jotka kuuluvat siihen Raamatun Sanankin valossa. Esim; Synnintunto, katumus, parannuksenteko, siis lihan tahdon ristiinnaulitseminen ristille, risti, veri, Jeesus Kristus, ei pelkkä Jeesus, vaan Jeesus Kristus, lihaksi tullut Jumalan Poika. Ei ihminen jeesus, vaan Jeesus Nasaretilainen, lihaksi tullut Jumalan aino syntyinen Poika, Ihmisten Vapahtaja, Pelastaja, Auttaja, sekä Jumalan tahdon mukaan Parantajakin. :thumbup:

Monille tuntuu olevan hienoa lähteä saarnamieheksi ja perustaa jopa uusi srk. Mutta Onko se Jumalan tahto? Joidenkin ihmisten tahto? Vaiko oma tahto? Puhuiko Jumala, että: sinusta tulee minun Sanani julistaja? Puhuiko hän jollekin ihmiselle siitä joka sitten kertoi sen sinullekin? Vai kehottivatko uskovat hakeutumaan pappiskoulutukseen? Vai kehottiko PH sinua siihen ja rohkaisi siinä sinua? Vaiii... oliko se sittenkin se kiusaaja, joka pukeutui kohdallasi valkeuden vaatteisiin ja puhui sinulle Raamatun sanaa, jotta uskoisit valheen ja menisit halpaan? Ja sen myötä hän ottikin sinut .. viedäkseen sinut uskomaan saaneesi kutsun palvelukseen Herralta ja sen kautta tuo saatana juonii, miten se saa sinun kauttasi harhaan joutunut saarnamies eksytettyä pois Kristuksen Jeesuksen yhteydestä ja opista mahdollisimman monta ihmistä, sekä jo uskossakin olevaa.

Se, kuka alkaa vaativaan virkaan, ja joka on saanut jalon tehtävän, niin häneltä vaaditaan todella paljon. paljon enemmän kuin yhdeltäkään riviuskovalta. Ja vastuu sanoistasi on suuri, kun sinulla on virka Herralta. Se ei ole yhtä hihuloimista lavalla ja pimeyden kielillä puhumista, Raamatun Sanan halventamista, jossa otetaan vain mukavat kohdat ja jätetään pois ikävän kuuloiset asiat,..EI! Vaan on; VALTAVA VASTUU KUULIJOISTA JA HEIDÄN SIELUNSA TILASTA! Paimen, joka opettaa väärää ja johdattaa laumaansa väärään, niin tässä hetkessä voi tuntua hyvältäkin, mutta missä on sielusi paimen, kun aika päättyy?? :think: :???: :sad:

Lopuksi tahdon vielä sanoa, että se: Joka opettaa; ettei uskovan elämään kuulu kärsimystä, koetusta, sairauttakin, niin sellainen opettaa vastoin Raamatun Sanaa ja on itse vääräsäs sekä vie heikkoja uskovia väärään uskoon, joka on valhetta ja samalla kieltää Jumalan työnkin ihmisten elämässä, kun Hän, Isämme juuri vaikeuksien ja koetusten kautta pysäyttelee meitä itse kutakin: tarkistamaan oman sydämemme tila edessään, siis mikä on kurssi?

Raamattu puhuu paljon, miten uskovan elämään KUULUU myöskin kärsimys ja sai sairaus, koettelemukset ja vaikeudet. Kun uskova laitetaan ahjoon, niin siinä ainoastaan kulta puhdistuu. Ei se puhdistu rillutuksissa ja tanssien, iloa ja parantumisia julistaen, opettaen.. EI! Kyllä se usein on erämaata ja matalalentoakin, eikä pää pilvissä hyppien ja remuten. Älä eksy! :eh:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.07.2016 20:43

Niin, kuinka paljon onkaan nyt liikkeellä julistajia, pastoreita, jotka ovat ensin itse eksyneet, mieltyneet vääränlaiseen julistukseen, oppiin, ihannoimaan väärää profeettaa, tms.. Ja nyt sitten itse julistavat tuota harhaoppia eteenpäin ja näin eksyttävät monia..Pelkäämättä ja välinpitämättöminä siitä tosiasiasta, että: ennemmin tai myöhemmin; Jumala kuitenkin laittaa heidät tilille teoistaan. Viimeistään viimeisellä tuomiolla, kun veivät lampaita väärille laitumille syömään pilaantunutta ruohoa.

Mikä saa uskovan mieltymään sellaiseen oppiin ja opetukseen, joka onkin valhetta, ohi Raamatun menevää? Ja kuitenkin he sanovat lukevansa Raamattua ja siteeraavat Raamattua puheissaan, vaikka aika usein tarkka korvainen huomaa, että; "Nyt mentiin ohi Sanan!" He puhuvat/opettavat seurakunnissa ja kiertävät läpi Suomen maankin vierailevina puhujina eri seurakunnissa. Ja kukaan ei muka huomaa harhaan menoaan? ( puhun nyt vain Suomen Siionin julistajista ainoastaan).

Olen Todella huolissani ja hämillänikin, kun ei välitetä; Mistä lähteestä puhuja/parantajapappi juo. Mennään janoisina heidän kokouksiinsa ja käsiensä alle parannettaviksi. Välittämättä, tai edes ottamatta selvää; mikä on hänen suhteensa: (puhujan, parantajan)Jeesukseen ja ketä seuraa (ehkä joku muu julistaja), mitä oppia julistaa, kenen voimassa puhuu/parantaa, jne..Ei osata pelätä, että jos ja kun mennään sellaiseen kokoukseen ja harhaoppisen, väärää jeesusta seuraavan käsien alle, niin mitä sieltä voi saada itseensä..Väärän ajattelun Raamatun Sanasta, tai väärän hengen. :shifty: :thumbdown:

Onko niin, että: uskovatkin haluavat vain rikkauksia (mennarit)tai parantua, vaikka Jumala on ehkä sallinut sairauden tulla, jotta uskova menisi itseensä, palaisi ensirakkauteensa, verisen Golgatan ristin juurelle reilua, ja avointa vuoropuhelua puhumaan Mestarinsa kanssa sekä tekemään parannusta, suostuen muuttumaan, kuolemaan lihansa tahdolle, sekä maailmalle, ..Ja kun liha nöyrtyy, suostuu, kuolee, niin sitten vasta voi päästä lähelle Herraa Jeesustakin ja kuulla, kun Pyhä Henki alkaa opastaa oikeaan ja ohjaa, rohkaisee kirkastamaan vain Kristusta Jeesusta, ei enää yhtäkään ihmistä. Sitä tulee pieneksi jälleen ja heikoksikin. Mutta niinkuin Raamattukin sanoo, niin: Heikoissa minä (Jeesus) olen väkevä. Ja mieluimmin kerskaan heikkoudestani, jotta Jumalan voima pääsisi minuun asettumaan.

Älkäämme uskoko mitä ja ketä vain, vaan uskaltakaa kyseenalaistaa, koetella, tarkistaa aina ensin lähde! :thumbup:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!