RAKAS SEURAKUNTA

RAKAS SEURAKUNTA

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.10.2013 22:52

Martta Rajala

Kuljin suunnattomassa kuumuudessa vanhan Efeson kivikkoisia katuja. Katselin vanhoja raunioita, muureja - jäänteitä sen entisestä loistosta. Nyt on jäljellä vain historiaa. Vanha on saanut väistyä uuden tieltä. Se, mikä oli ennen, on hävitetty, koska se oli liian vanhanaikaista.

Efesossa oli seurakunta - Paavalin perustama - tarkoitettu ristin sotaan. Käskettiin pukea ylle Jumalan koko sota-asu ja pysyä pystyssä. Seisokaa, pukekaa se yllenne, jotta kestäistte pahan palavat nuolet. Piti osata tehdä vastarintaa, taistella pahaa vastaan sota-asussa.

Totuuden vyö, vanhurskauden haarniska, pelastuksen kypärä, uskon kilpi, Hengen miekka. Kenkinä oli alttius rauhan evankeliumille. Pahan jokaista hyökkäysliikettä vastaan oli ihan oma puolustautumisvälineensä.

Mutta mitä sanoikaan myöhemmin Ilmestyksen Herra seurakunalleen? Ensirakkaus on kylmentynyt. Mestarin ääni on loitontunut, lakannut kuulumasta. Ei edes tiedetty, mistä oli langettu, koska kuulevia korvia ei enää ollut. Oli sotkeutu niitä ensimmäisiä tekoja, jotka kumpusivat rakkaudesta häneen.

Seurakunnan Herra kyselee, onko kuulevia korvia, kuuluuko Mestarin ääni. Henki puhuisi, jos korvia löytyisi. Voittajat saavat syödä elämän puusta, joka kasvaa Jumalan paratiisissa. Se kantaa kahdettoista hedelmät, ajallaan.

Seurakunnan Herra puhuu; "Peskää vaatteenne, valkaiskaa ne Karitsan veressä, jotta olisi valta syödä kerran elämän puusta."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: RAKAS SEURAKUNTA

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.11.2015 18:45

Kuljin suunnattomassa kuumuudessa vanhan Efeson kivikkoisia katuja. Katselin vanhoja raunioita, muureja - jäänteitä sen entisestä loistosta. Nyt on jäljellä vain historiaa. Vanha on saanut väistyä uuden tieltä. Se, mikä oli ennen, on hävitetty, koska se oli liian vanhanaikaista.

Niin... tämä aika on sellaista, että; vanha ei kelpaa ja koko ajan vain pitäisi uutta saada ja kokea. Evankeliumi ei enää kelpaa, niin kuin se on Raamatussa kirjoitettuna, vaan koetaan se kaikki kalkkisten touhuksi, joka ei sovi nyky uskoville, varsinkaan nuorille, mutta ei myöskään vanhemmille, vaan on kuin kyllästytty siihen, mikä kuitenkin on ainoa ja oikea elämäntapa ja oppi jokaiselle, aivan jokaiselle, joka uskoo..

Jumala on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Samoin Raamatun Sana ei väisty, muutu, lihallistu ihmisen mieliksi, vaan se laittaa pienelle paikalle ja nöyräksi, sekä sen, että Jos haluaa pysyä totuudessa, ristin juurella, Herran tahdossakin, niin on puettava joka ikinen päivä ylleen Jumalan antama sota-asu, jottei vihollinen pääse lannistamaan valheillaan, saa mieltymään vääränlaiseen elämään uskovana ja jopa tuhoamaankin lopulta uskoamme. Onhan sinulla Jumalan antama sota-asu päälläsi?! Sitä rukoilen. Ef. 6:11

Pidä tuo asu päälläsi ja pysy paljon Jeesusta tarvitsevasna lapsenaan, niin saat kokea miten Jumala siunaa sinua tavalla, joka ilahduttaa sydämesi ja antaa voiman pysyä lähellään/tahdossaan. Nöyrät ja arat perivät Jumalan kirkkauden, jotka eivät eksy vääränlaiseen uskon elämään ja uuden viehätykseen..Pysy siis Sanassa ja Totuudessa, vanhanaikaisenakin.. :thumbup:

Laitan vielä lopuksi ihanan laulun, joka siunaa minua ainakin; Leukku Armo kantaa suloisemmin siivin perille
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?